Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Azt írtam, hogy érdemi adóbevétele nem volt az államnak és az önkormányzatoknak. Aki airbnb-zik, az tudja, hogy átalányadózni is lehet a kiadott szobák után. Az átalányadó mértéke 38 400 Ft évente (egy szobára).
Vagyis havonta szobánként 3 eFt körül adót fizettek az airbnb-sek. Ha viszont albérletbe adod ki a lakást, akkor minimum a két-háromszorosát fizeted ennek az összegnek SZJA formájában. (Legális tevékenység esetén, persze, ha illegálisan adod ki a lakást albérletbe, akkor az első 3 évben nem adózol semmit, de miután a szomszéd feljelent és a gatyád is rámegy a büntetésre.)
Az önkormányzatok pedig csak az idegenforgalmi adó jut az airbnb után.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
#54625216
törölt tag
Annyira nincs köszönőviszonyban a valósággal, hogy a legtöbb nagyvárosban kontrollálják a taxizást, bezony a taxiengedélyek számának limitálásával, árszabályozással és hatósági minőség ellenőrzéssel.
"Ha meg valaki azt szerette volna, hogy ne verje át a taxis, annak a legbiztosabb módja az volt, hogy Ubert rendel"
Ezt egyébként le tudtad írni röhögés nélkül?
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Nem, az Uber csak azt mutatta, hogy ezeka szabályok kijátszhatóak ha a szabályozás nem terjed ki az online szolgáltatásokra.
"Ubernél soha nem volt ezzel probléma meg ott soha nem nyúlták le ötvenezerre a turistákat, hogy behozzák őket a reptérről.
Neked mik az érveid?"
-
nyisziati
veterán
Társasági adóból igen.
Amit adózás után azzal a lendülettel ki is visznek. A hazai dolgozó meg egy fillért nem lát belőle, csak a külföldi anyacég néhányfős tulajdonosi köre élvezi a visszavitt tízmilliárdokat.Morgyinak teljesen igaza van. Fejőstehénnek használnak DUPLÁN.
Egyszer a termelésnél, amikor a németországi bér negyedéért termeltetik velünk a termékeket/szolgáltatásokat, másodszor amikor megvesszük ezeket a németországihoz hasonló árakon. Vagy drágábban, lásd Pick szalámi.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hozzánk a lefingott cégek hozzák a nyereséget, a nagymenők nem fizetnek 9% adót, még 1%-ot sem. Lásd Google, ~0,02%? Ugye a holland-ír szendvics már jól ismert mindenki számára. És a világ ezt hagyja, mert a politikai és a gazdasági elit piszkosul össze van fonódva mindenhol.
Az pedig nyilvánvalóan illúzió, hogy a hiénákra az uber lenne a megoldás. Aki a Keletinél/reptéren vadászik balekokra, az egyszerűen csak nem használná az alkalmazást. Most is van Bolt, amit appon keresztül tudsz menedzselni, mégsem szűnt meg a hiénázás.
-
addikt
Ezt te sem gondolod komolyan, ugye? Van egy egységes szabályozás a városban, arról persze itt korábban ellamentáltunk, hogy van-e értelme, vagy nincs. De ha egyszer már az állami szervek azt meghozták, akkor azt be kell tartani. Az uber azért vonult ki az országból, mert ezeket a szabályokat nem akarta betartani. Mert neki úgy nem érte meg a biznisz. Érdekes módon a Taxify (Bolt) nem vonult ki.
-
addikt
Korábban leírtam, hogy az egységes szín például nagyjából minden nagyváros sajátja, nem kirívó eset. Az autók életkorára vonatkozó elvárás is. Az egységes tarifáról is leírtam, hogy nyilvánvaló marhaság, de az összes többi szabály indokolható. Vagy akkor kezdd el köpködni NY, London, Barcelona, stb. taxis szabályozását is!
-
nyisziati
veterán
"Be kellene tartatni és ez az, ami egyáltalán nem történik meg."
Nanana. Azért itt történt olyan eset is, amikor adóellenőrök fuvaroztatták magukat Über kocsival, majd amikor közölték, hogy na akkor adóellenőrzés, a sofőr simán kiszállt és rájukzárta a kocsit.
Ami nemcsak azért gáz, mert jól jelzi, mennyire szabálykövető az egész vállalkozás, hanem azért is, mert:
1) a szolgáltatás használatához regisztrálni kell.
2) bankkártyát kell hozzárendelni a fizetéshez.
3) személyreszóló értékelést kapsz.
Vagyis az a néhány adóellenőr, aki regelt a szolgáltatásra, mindössze egy (!) alkalommal buktathatta le magát, hiszen utána őt (és a kártyáját) még a rendszerből is törlik.Ezek után óriási képmutatás arról beszélni, hogy "be kellene tartatni a szabályokat".
Persze.
Majd ha ők is nem cinkelt lapokkal játszanak.FaceBook csoportokban is ki szokták írni: aki az admint tiltja, az repül!
Az Über pedig pontosan ezt csinálta.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
"Mert azt az elvárást, hogy a taxi elvigyen valahová korrektül, kiszámítható, normális áron, tudjak kártyával fizetni és még számlát is kapjak, az Uber gond nélkül produkálta ellentétben a sárga taxikkal és alapvetően ez az, ami számít, nem a mindenféle elméleti fejtegetés, amiknek a valóság totálisan ellentmond."
Ezt a taxik is pontosan ugyanúgy szolgáltatják, mint ahogy az Uber esetében is akadnak szabálysértők (lást a feljebb linkelt lista). A különbség az, hogy a taxikat el tudja számoltatni a hatóság, az Ubert meg nem.
Azon persze nincs köztünk vita, hogy ha a hatóság minden jogköre ellenére nem vág rendet a Keletinél a taxisok között, az botrány, és extra ciki, hogy ez ugye fővárosi hatáskör és ezek szerint még a főváros politikai irányításának lecserélése se elég, hogy a (fővárosi) hatóságok rendesen végezzék a dolgukat.
De ettől még nem kell összekeverni a jogot a rendfenntartással, mert a jog szükséges de nem elégséges feltétele a rendfenntartásnak és ha a rendfenntartás rossz, akkor azt kell rendbe tenni nem még a jogalapot is kirántani mögülük. -
Depression
veterán
98-ban, mikor anyukám fizuja 22k Ft volt, a keletiből a XI. kerületbe 10k Ft volt órával. Hülye kisgyerekként nem hívtam rendőrt. 2 havi kolesz lakhatásom bánta, mert nem adta ide a cuccomat a csomagtartóból, amiben akkor, amikor költöztem a koleszba, konkrétan mindenem benne volt. Nem is tudtam volna hívni rendőrt, hisz akkor még nem volt mobiltelefon, illetve volt, de nem egy olyan csórónak, mint én.
Konkrétan akkor ültem utoljára taxiban.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
#54625216
törölt tag
Gondolom Kajmán szigetekre gondolt.
Amúgy olvasd el #169 arnyekxxx hozzászólását, szépen le van írva, hogyan lehet EU-n belül elkerülni az adózást.
Amiért nem mindenki ezt csinálja, az pont azért van, mert a tagállamok egyszerűen megvonják az engedélyt az ilyen "keret" cégektől vagy olyan követelményeket támasztanak a működésükkel szemben, hogy a cégek lépnek le.[ Szerkesztve ]
-
nyisziati
veterán
-
Hi!King
őstag
Akkor még nem voltak maszek taxisok? Igazából mindegy, mert az a baj, hogy sokan egyenlőséget tesznek a szabad piac, és a szocializmus fű alatti magánzó világa között, ami a 90-es évekre is részben átöröklődött, és ezt állítják szembe az állami szabályozással. Holott épp a kettő erősíti egymást, ahol az állam mindent, még az árat is szabályozni akarja, ott éri meg csak igazán a mutyi.