Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Stard72 #24 üzenetére

    A cserélhető akkuval optimálisabban oszlana el az akkumulátor igény. Most az emberek napi 40-50-60 kilométerek miatt cipelnek magukkal 300-400 kilométerre elegendő energiát, ennek megfelelő méretű akkucsomaggal, ami ráadásul az egész jármű tömegét (nem utolsósorban árát) is nagyon megdobja, ez pedig többlet fogyasztást is jelent.

    Ha az autóban lenne egy alap akkucsomag mondjuk 100-150 kilométerre, amivel a napi ingázás letudható, aránylag gyorsan feltölthető (nem foglal sokáig időt a töltőoszlopnál), de amint elindulsz nagyobb távokra, akkor csak beállsz a "kútra", bekerül a nagyobb akku, amivel kombinálva már 500+ km is megtehető, odaérve meg leadod a másik kúton, akkor sokkal gazdaságosabban is elosztható lenne a rendelkezésre álló legyártható mennyiség és nem is kéne 40-50 perceket állni.

    De ez persze csak egy utópisztikus elmélet, ehhez valamilyen közös szabványt kellene kidolgozni, amiben nem érdekeltek a gyártók. A jelenlegi rendszerben viszont hülye lenne az, aki nem a minél nagyobb akkucsomagra megy, még akkor is ha ritkán kell neki egyszerre a vele elérhető hatótáv.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák