Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
"Szigorúan saját vélemény, de számomra eléggé pénzlehúzás dolog, hogy így tesztelik az Oriont"
+ Az adófizetők felé is mutatni kell valamit, ha már számolatlanul égetik a pénzt... Beszállítók is tapsolnak, "közönség" is tapsol... Mi kell még?
"Szvsz az egész "tengerre akarunk visszatérni" dolog egy óriási öntökönlövés.....Mintha akarattal gáncsolná saját magát a NASA..."
Nem lenne ezzel olyan nagy baj, ha ez lenne kezdetektől (legalább a kezdetekre) megkötés.
Az ejtőernyő rendszerekkel is ugyanez van. A NASA variálása, későn közölt igényei is nagyban hozzájárulnak a csúszásokhoz."Adott esetben a sima Draco hajtóművek hajtóanyag-csőhálózata is úgy járhatott volna"
Az is lehet, hogy nem. Nyomásban és nyomás felépítésében jelentős különbségek vannak. Olyan hiba, ami a C201 robbanását okozta, a Draco-nál akár eddig is jelen lehetett volna, következmények nélkül.
"Ez viszont az a helyzet, amikor Musknak csendben kellene maradnia, és nem belengetni szeptemberben, hogy márpedig 3-4 hónapon belül indulhat a SpX DM-2..."
Szerintem nem történik semmi szokatlan. Van az a bizonyos "Musk idő"
A DM-2-höz rendelt C204-nek (ezen napokban) még csak a végszerelésénél tartanak, így szeptemberhez képest 3-4 hónapon belül legfeljebb kész űrhajó lesz, aminek kezdhetik a tesztjeit.
Emlékezz csak a DM-1 ideje közüli, Boeing vezetők megjegyzéseire. Akár hamarabb is mehetne az OFT. Azóta se volt meg... Ilyen téren a Boeing se jobb. Mindkettő tűzi ki az újabb és újabb, viszonylag közeli dátumokat, aztán alig történik valami látványos. (A háttérben azért nagyüzemben mennek a tesztek.)Csak hogy egy kis on is legyen:
Mit mernél feltenni az MLM jövő évi indítására? -
llax
senior tag
Azért is fogalmaztam úgy, hogy a korábbiaknál versenyképesebb. Még mindig drágább, de már nem olyan sokkal. Az ArianeSpace-nak eddig is voltak piaci megrendelései. A Vulcan jelenleg ismert ár tartománya is olyan, hogy lesz némi esélye a piacon is, nem csak állami megrendelések. De állami megrendeléseknél is jobb pozícióba kerül, kevésbé kell majd magyaráz(kod)ni, miért választották az SpX megoldásai helyett.
Sőt, azt gondolom, hogy a Starship-nek még az SLS is vetélytársa lehet. Nem a piacon, hanem állami megrendeléseknél. Egy dolog, hogy az SLS kimondottan egy program számára készül, de ha már van (lesz) egy létező indító kapacitás, némely későbbi (tudományos, katonai, hírszerzési, kísérleti etc), nagyobb költségvetésű tervet lehet ahhoz is igazítani.
-
llax
senior tag
A Vulcan már így is lényegesen közelebb kerül a kereskedelmi felhasználáshoz. Ha nem is lesz 1:1-ben kihívó, de lesz esélye a piacon.
SLS esetén minden akarat/szándék kérdése. Ha látnak fantáziát a hasznosításában, esetleg a támogató szenátorok kerülnek jó pozícióba, akkor kereshetnek neki melót az Artemis-en kívül is. Persze lehet az egésznek a fordítottja is...
Kíváncsi leszek, mennyire mozgatja meg a témában illetékesek fantáziáját, ha lesz több (=biztosabban elérhető), igen nagy teherbírású szállítóeszköz. Akár valami ISS utódon agyalnak majd, akár összetettebb mélyűri küldetések gyorsabb lebonyolítása (mintahozó etc).Mondjuk a New Glenn a 45 tonnájával, a Falcon Heavy még többel és mindkettő 7 méteres orrkúpjával (7m FH hamarosan + vertikális integráció) is nyithat olyan lehetőségeket, amire születhetnek új, már ezekhez igazodó tervek. Évtizedek óta meglévő limitek nőnek meg ezekkel, jelentősen és relatíve olcsón. (az új projektek költségei egy másik kérdés)
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...