Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz Hopkins95 #8 üzenetére

    Ez nem röghöz kötöttség, szimpla tény: a konzoljátékosok jelentős többsége a géphez kapott kontrollerrel játszik tv-n, ahhoz meg a PC-n játszható AoE 4 minimum érdekes, de inkább használhatatlan lenne. A Tiberium Wars Halo Wars 1-2 is komoly kompromisszumok árán működött és működik Xboxon és ez is a legnagyobb probléma velük.

    Nem azt mondtam amúgy, hogy baj, ha így adják ki, a Microsoft biztos tudja, mit csinál, csak hülyeség lenne portolni egy játékot egy platformra azzal a kikötéssel, hogy kell hozzá egy olyan input eszköz, ami csak a platformot használók töredékének van, miközben egy totál másikat csomagolnak minden konzol dobozába.

    Tök őszintén, ha lenne piaca a ma ismert kontrollereken kívül bármi másnak egy konzolhoz, akkor már felfutott volna több százmilliós használói bázisok mellett, de nem véletlen bukott meg a Kinect, nem véletlen marginális gimmick a Playstation VR üzletága és nem véletlen elenyésző a bill+egér használók tábora Xboxon.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz Hopkins95 #10 üzenetére

    Egyik gyártó sem merte bevállalni, mert nincs rá elég kereslet és a konzoloktól idegen. Szerinted nem monitorozzák orrba-szájba a kiegészítők meg minden eszköz eladásait? Ha azt látnák, hogy érdemes feltérképezni ezt a lehetőséget akkor már rég lenne saját dedikált megoldásuk, nem csak Razer, Roccat meg HyperX eszközöket reklámoznának.

    A kiindulási alap még mindig az, hogy a konzolok oroszlánrésze tv-re van kötve, ahhoz meg nehézkes a bill+egér, hiába erőltetné a Microsoft ezt a nagy PC-Xbox összeborulást.

    De mondom, meglátjuk, az az egy biztos, hogy ha csak egér+billel működne az AoE konzolon akkor egy nem létező piacra (konzolt egérrel és billentyűzettel használó rts játékos) lőne a Microsoft, annyira meg csak nem hülyék. :D Kontrollerrel viszont tuti kipróbálnám, még ha szerintem nem is lenne nagy élmény elsőre.

    Az rts egy halott zsáner amúgy, nem igazán lenne adu manapság sehol sajna.

    [ Szerkesztve ]

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz Hopkins95 #26 üzenetére

    De miért álljanak bele? Nyilván játékosok egyéni preferenciájától meg tanulásra való hajlandóságától is függ, de jelenleg nincs olyan népszerű zsáner, ami igényelné a bill+egeret, mindent meg lehet tanulni kontrollerrel irányítani és még az olyan komplexebb játékokat is sikerrel adaptálták konzolokra, mint a Stellaris, Civilization, XCOM vagy akár a FF XIV PS-en.

    Továbbra is azt felejtitek el, hogy itt nem csak a beviteli eszköz váltásáról lenne szó, hanem komplett, a teljes Xbox rendszert érintő irányváltásról. Az alapvetés a következő: konzolt tv-re kötve, kontrollerrel irányítasz a kanapéról. Na most egy bill+egér nyitással ebből az egyenletből a konzol az egyetlen maradó és ezt kéne erőltetniük?

    A MS az accessibility és Play Anywhere filozófiájuk jegyében lehetővé tette a bill+egér optimalizálást, az azóta megjelenő XGS játékok ha jól tudom egytől-egyig támogatják platformtól függetlenül és innentől kezdve a piaci szereplőkre van bízva ennek a lehetőségnek az alakítása. Az eredmények szabad szemmel láthatóak, jelenleg az Xboxon megjelent játékok ~2,5%-a támogatja.

    Most tök őszintén: amiről itt beszélünk, az lezajlott, csak a másik irányba, a PC-s piac nyitott a kontroller felé és a korábban linkelt cikkből látszik, hogy a Steamet ma már több tízmilliós nagyságrendben használják kontrollerekkel és a Valve is lát ebben potenciált, előbb a Steam Controller majd most a Deck piacra dobásával.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák