Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hunluki

    senior tag

    Akik esetleg éltetik az ICE motorokat azok legyenek kedvesek és járassák picit a zárt garázsban és vegyenek szép nagy mély levegőket majd ezt szorozzák fel az utcán rohangáló autók számával és egyből rájönnek hogy miért tarthatatlan a jelenlegi helyzet.

    Szívás? Igen. Drága? Igen. Meg kell lépnünk? Igen. Ha nem értesz egyet akkor ülj vissza még egy órára gondolkodni a pöfögő mellé a garázsba.

    És igen, ezen felül törekedni kell a megújulók irányába, fejleszteni az aksitechnológiát és az otthoni tárolást, újrahasznosítást. Ha ezt néhány évtizeddel korábban elkezdtük volna most nem lenne ennyire sietős a váltás.

  • hunluki

    senior tag

    válasz Medocsabi #37 üzenetére

    Nyilván nem, de egy kellemes mellékhatásuk a környezetvédelem, feltéve ha teljesülnek az előző hsz-em utolsó bekezdésében lévők.

    Egy ICE motor mindig is tolni fogja magából a mocskot, ahogy egyre jobban kopik egyre inkább. Egy EV lehet iszonyat mocskos ha szénből kapott árammal megy, de megvan a lehetőség rá hogy megújulóból töltsék, akkor egészen másképp áll a helyzet. Az üzemanyagot ugyanúgy fel kell hozni, finomítani, szállítani és a legvégén elégetni, ez iszonyat mennyiségű energiát/szennyezést igényel. Nyilván az áram se röppen bele a kocsiba szép szóra, de jóval egyszerűbb és kevésbé macerás mint a benzin/dízel.

    [ Szerkesztve ]

  • hunluki

    senior tag

    válasz Semin #60 üzenetére

    Lásd anno Telefon/Mobiltelefon.
    Átlag jómódú családoknak is elérhetetlen volt, majd egy tech robbanás után - kis túzással -
    ma az 5 éves gyereknek is van.

    Nagyon jó példa. A panelban lakók töltése pedig megoldható lenne ha pl olyan lámpákat építenének ki amin van több csatlakozó, AC-val szépen lehet töltögetni. Ha meg para van és gyorsan kell akkor ott a DC töltés az említett 20 perces 10-80%-al, ha neked feltétlenül kell egy töltéssel a több száz km hatótáv, de valljuk be ez nem jellemző, 5-10 perc alatt 100+km belecsúszik, otthon oszlopról meg lassan beleszivárog este amikor nem sietős.

    Jelenleg ott tartunk hogy akinek belefér az rájön hogy ez jó dolog a velejáró kellemetlenségek ellenére is, én pl már soha nem vennék sima benzines autót. Egyrészt zöld meg környezet meg stb, gyakorlatilag ha ültél villanyban és lepadlóztad egyszer akkor tudod hogy ilyet soha nem kapsz ICE autótól, ezen felül a néma csend komfortja is megfizethetetlen plusz.

    Idővel eljutunk oda hogy egy ICE autó drágább lesz mint a villanyos, illetve a használt piacon is egyre több EV lesz. Akinek meg tényleg szüksége van az egy seggel 1000km-re az pedig szépen kicsengeti az akkor már luxusnak számító dízel árát (amiben benne van az élettartamára számolt büntije is) és tankolhatja több ezerért literenként az egyre ritkábban lévő benzinkutakról, vagy alább adja és beletörődik.

  • hunluki

    senior tag

    válasz arnyekxxx #69 üzenetére

    Lásd anno Telefon/Mobiltelefon aztán újra elkezdtek drágulni és most egy jobbért kapsz egy frissműszakis autót.

    Itt a kulcsszó. Ma se jár a többség luxusautóval, így pontosan ugyanúgy nem lesz szükségük luxus EV-re. Telefonból is kapsz olyat olcsón ami a célnak megfelel, ha meg friss technikát akarsz és flagshipet akkor csengetni kell.
    Nézd meg kínát, tarolnak a kicsi és olcsó mini EV-k.

  • hunluki

    senior tag

    válasz arnyekxxx #71 üzenetére

    Igazából nem követem, 6 éves a telefonom és amíg jön rá gyári secu update addig marad is, aztán jöhet egy új hasonló időtartamra. Droidos telóból pedig annyi van mint a szemét minden ársávban, meg amúgy is meg van mondva hogy a droid jobb mert olcsó és ugyanazt tudja mint a drága ájfón, legalábbis általában ettől hangosak a fórumok.

    Kína csak példa volt, engedjük el ezt a tartományos hülyeséget. Ha van olcsó elérhető EV akkor rá fognak pattanni az emberek mert rájönnek hogy jobb/kényelmesebb/szervízigénytelenebb és minél tovább használják annál jobban visszahozza az árát.
    Igen, meg kell szokni hogy ha hazaérsz akkor rádugod töltőre, ez kőkeményen 15 másodperc. Ha pedig nem tudod otthon tölteni akkor lehetnek kellemetlenségek, de több példát is tudok mondani panelban lakó ismerősre/kollégára aki full villannyal jár és egyáltalán nem sír miatta.

    Spórolásra a saját példámat tudom felhozni: Amíg nem volt korona addig havi 30k körül volt a tankolás költsége. Amint átváltottam (PHEV) ez leesett áramban havi 5k alá. Utoljára akkor tankoltam amikor 450 volt az OMV prémium 100-as és még félig van a tank. Kiszámoltam hogy a benzines eladási ára mellett mennyi idő után térül meg az új autó és kb 3 év alatt visszahozza az árát. Ez most egy picit lassult mert otthonról dolgozom, de még így is bőven jó vagyok, főleg hogy sok rövid út eszi a ICE autókat rendesen, a hideg motorral rohangálásnál kevés károsabb dolog van amivel bántani lehet az autót, én meg többnyire ilyenekre használom (gyereket vinni családhoz/orvoshoz, egyéb rokonok látogatása, bevásárlás, városon belüli ide-oda hurcolni nehezebb dolgokat).

    Igen, az infrának fejlődnie kell, több töltőpont kell, illetve az az appkáosz ami most van is szánalmas. Jelenleg 10 darab töltős app van a telefonomon és ezek csak AC töltők és csak Magyarország.

    [ Szerkesztve ]

  • hunluki

    senior tag

    válasz arnyekxxx #105 üzenetére

    Droidos teló: X, ahogy írtam nem követem a zöld robot életútját, sose voltunk jóban, abból indultam ki amit a fórumokon olvastam hogy mindenki mondta hogy jobb, ezek szerint akkor ez mégiscsak sántít hosszú távon.

    Hidd el, lesz elérhető olcsó EV is, csak még a technika drága, az aksi drága, azért csinálnak drága SUV-ot meg sportautót mert azon lehet behozni a fejlesztési költségeket. Aztán előbb vagy utóbb jönnek a plebsnek szánt népautók mert lesz rá igény és aki ráugrik az szépen profitálni fog belőle, erre hoztam a kínai példát. Nálunk Európában más a helyzet, még nem tartunk ott, itt most pont a cikkben nyekegő nagy autógyártók miatt vannak ilyen árak és ilyen termékek.

    Otthoni töltés: Munkatársam panelban lakik, melóhelyen tudja tölteni, illetve amíg elmegy bevásárolni addig rápattan a bolti AC-ra, általában mire hazaér több nafta van az autóban mint indulás előtt. Ne abból indulj ki hogy csak a full lemerült és full feltöltött állapot van, ez nem folyékony dinoszaurusz, kell egy kis idő amíg átáll az ember gondolkodása.

    A spórolás részét át kell gondolni. Simán lehet hogy egy személyi kölcsön is jobb üzlet mert a havi törlesztő ugyanannyi vagy kevesebb mint a havi üzemanyagköltség amit megspórolsz. Kb mint a napelem a ház tetejére, neked teljesen mindegy hogy villanyszámlát fizetsz vagy a napelem hitelét, összegben ugyanott vagy, csak a hitel előbb vagy utóbb elfogy. Vagy a lakásvásárlás: hiteltörlesztő vs lakbér. A havi kiadásod kb ugyanott van de a végére van egy lakásod/házad. Pont ugyanez van villanyautónál is, ki kell matekolni és ennek megfelelően lépni.

  • hunluki

    senior tag

    válasz dbj19 #121 üzenetére

    Nem érted amit mondanak. Átfordítom neked benzinesre: Hogy fogja elbírni a benzinkút ha panelenként minden nap 1000db autót szeretne csont üres tankról csutkára tankolni?

    Érted már hogy miért nem reális a példád?

  • hunluki

    senior tag

    válasz dbj19 #129 üzenetére

    Stimmel, de minden nap? Hány tartálykocsit kéne folyamatosan üzemben tartani hogy ne ürüljön le a kút? El tudna egyáltalán jutni ilyen forgalom mellett a tartálykocsi a kúthoz? Csak azért hoztam fel példának hogy észrevedd mennyire nem reális amit gondolsz a töltésről.

    Nem kell túlgondolni, kint külföldön (sőt itthon is) van olyan lehetőség hogy villanyoszlopbon van 2/4 AC töltőhely. Ezekből este szépen belecsorog a nafta a kocsiba, terheléstől függően lehet szabályozni az áramerősséget. Ha nagyon sietős akkor ott a DC, 10 perc alatt 100+ km belecsorog a kocsiba.

    Illetve a bevásárlós példa: Elindulsz 50km hatótávval, mész 5km-t a boltig, rádugod (az ingyenes vagy benzinnél jóval olcsóbb) töltőre, mire végzel az autóban 70km lesz, hazaérve 65km. Ha lidl-be mentél akkor egy filléredbe nem került és jobb vagy mielőtt elindultál, de fizetős cuccon is megúszod ezer-ezeröt magasságában (ezerötnél már inkább 100+km-ed lesz).

    Amúgy nem tudom ez az 5 perces tankolás nálatok hogy néz ki, nekem tankolásból olyasmi rémlik hogy -ha van üres kút- pár perc amíg belecsorog maga a nafta, utána sorban állás, fizetés, esetleg egy gyors mosdó és úgy tovább, az 5 perc inkább a ritka hajnali 3-kor üres a kút és gyorsan lezavarod kategória, de inkább a duplája jellemző.

    [ Szerkesztve ]

  • hunluki

    senior tag

    válasz madgie #247 üzenetére

    Legtöbb villanynál be lehet lőni hogy még indulás előtt madzagról fűtsön/hűtsön elő. Ha nagyon hideg van ezzel tizenhuszon km-eket is lehet spórolni. Klíma annyira amúgy nem para, ha csutkán döngetem is egy számjegyű a hatótáv veszteség.

    [ Szerkesztve ]

  • hunluki

    senior tag

    válasz madgie #272 üzenetére

    Persze, de benzinnel összemérhetetlen. Amíg felfűt addig durva esetben felvesz kb 1-2kwh-ot de inkább kevesebbet, ami töltési veszteséggel számolva is vicc kategória, bőven 100 forint alatt van.

    Illetve újabb autókon nagy segítség a hőszivattyú, hidegben az is rendesen menti a km-eket.

Új hozzászólás Aktív témák