Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lazajnd

    tag

    Senki be ne egye a maszlagot, hogy a döntéshozók, lobbicsoportok berkein belül bárkit is érdekel a környezetvédelem.
    A polgári mozgolódás felszítására odavágtak mindenki elé egy random kislányt, aki nagyon mérges, illetve zseniális módon kiválasztottak egy hamar bűnbakká tett ágazatot, az autóipart, ahol óriásit lehet kaszálni, természetesen egy szent célt szem előtt tartva: szeretett bolygónk megmentését.
    Nem is kell lenyomni az emberek torkán, erre ékes bizonyíték minden hasonló cikk alatti komment szekció, megtesszük mi egymással. Itt éppen valamennyire szakmai alapokon, de azért előkerül néha az ideológia is.
    Gyönyörű gondolat, hogy "a változást valahol el kell kezdeni", illetve ennek legkülönfélébb változatai.
    Józan módon végiggondolva a bambusz szívószálak bevezetése, de véleményem szerint akár a személygépjármű iparág felé támasztott irreális elvárások helyett ott kellene elkezdeni, hogy nem gyártanak le percenként megszámlálhatatlanul végtelen palack Coca Cola-t, évente 300 új telefon modellt, új ruhakollekciót stb. Ezt adja el valaki a népeknek. Óriási tömegek a kényelemhez és jóléthez való hozzászokását, illetve ragaszkodását volna szükséges megtörni.
    Felfoghatatlanul nagy összegek szükségesek csak a fórumtársak által tárgyalt infrastrukturális változtatásokhoz, elképedek néha, egyesek milyen könnyen nyilatkoznak pénzekről, megvalósíthatóságról. Azt hiszem igen kevesen látják a valós komplexitást, valamint az összegeket amit a pénztárgép a kalkuláció végén kiköp, talán mindannyian meglepődnénk rajtuk.
    Őszintébb hangok szerint a bolygó állítólagos megmentését képtelenség jelentősségteljes változásokkal elkezdeni amellett, hogy a jelenlegi gazdasági, de akár társadalmi struktúrák össze ne roppanjanak.
    Egyszerűbb megosztani Twitter-en az új iPhone-ról hogy #greenpeace, dolog letudva, jó ember vagyok. Ilyen kényelmes állapotba kizárólag teli gyomorral, a fűtött nappaliban a párnák közé befészkelődve lehet eljutni.
    Aztán az új típusú erőműveket, hatékonyabb akku technológiát, belvárosi töltőállomás szigeteket ki fogja kifejleszteni, letesztelni, előállítani/kivitelezni, üzemeltetni?
    Számomra komolyan aggasztó a munkaerőhiány, az emberek többsége fodrásznak, vegán coach-nak, közgazdásznak tanul, már amennyiben tanul. Én nem tennék olyan merész kijelentéseket, mint hogy x év múlva ez meg az lesz. Nincsenek a háttérben örök életű és nem mellesleg igen bölcs tudósok, akik kimeríthetetlen anyagi forrásból fejlesztik a csodálatos jövőt - NEKÜNK.
    Riasztóan lelassult az áttörést hozó találmányok számának növekedése.
    Kérdés talán sokak számára, hogy ha például az egyébként rendkívül hasznos telefonokra függőséget kiépítő, a fiatalokat demotiváló social media felületek, az érintőképernyő teljes előlapra való kiterjesztése, az emiatt fellépő selfie kamera hollétének kardinális kérdése, illetve egyéb fontos technológiák fejlesztése helyett valós problémákra koncentrálna a világ, hol tartanánk, meddig mehetnénk el. Lassan elérjük a korlátainkat, vagy egyszerűen nincsenek mérvadó projekteken a nagy elmék, akik közül valószínűleg a többség jelenleg haszontalanságok fejlesztésével foglalkozik kielégítő bérezéssel.

  • lazajnd

    tag

    válasz Noukoum #177 üzenetére

    1. Tehát senkiről nem tudsz, aki a környezetvédelemre hivatkozva ítéli el azt, aki szóvá teszi a kételyeit?
    2. Ki idézte elő a technológiai váltást? Azért történt mert olyan kézenfekvő módon tökéletes, és veri a jelenlegi piacot? Az elektromos autók kényszerített bevezetéséről vitatkoznak hozzászólások között. Autóiparban dolgozom, nem látom át az egész világot, de a "kutya baja" kicsit légbőlkapottnak tűnik. A cikket olvastad? Egy komoly autóipari szereplőről van szó, de biztos tudod, hogy tele a kincstár.
    3. A válaszod stílusa gyarapítja az ékes bizonyítékok tárházát.
    4. Teljesen egyetértek, nem derült ki? A pontom arról szólt, hogy a feleslegesen szerteágazó, évente kukázandó, naponta szemetet termelő termékeket is meg lehetne regulázni, ami talán kevéssé rogyasztaná be az európai gazdaságot, mint az amit az egyik legnagyobb ágazatával csinálnak.
    5. Igen, leírtam bogy fogalmam nincs. Csupán arra reflektáltam, hogy mások hamar dobálóznak ilyen-olyan infrastrukturális beruházásokkal, míg az ehhez szükséges pénzügyi háttér részletkérdéssé korcsosul.
    6. Neked is van hangod, nekem is. Ha nem hivatkozom doktori disszertációkból, mindjárt el kell vetni a gondolatot?
    7. Nem biztos, hogy valamit tenni minden esetben jobb, mint átgondolni a kérdést nagyobb perspektívából. Erre persze volt jópár évtized, aláírom, de az elektromos autók kényszerített bevezetése a jelenleg használatos ICE technológia fokozatos ellehetetlenítése, illetve minden ellenvetés lehányása mellett nem szimpatikus út. Ez egy vélemény.
    8. Személyes aggályaimat fejeztem ki, leírtam érthetően, hogy mire gondolok.
    9. Az egész a saját véleményem volt, ahogy ez is.

  • lazajnd

    tag

    válasz Noukoum #180 üzenetére

    Az eddigi csekély számú reakció alapján lehetséges, hogy nagyon el vagyok tájolva, és minden rendben van/lesz. Legyen igazatok, befejezem.
    A fenti hozzászólásaim alapját mindenki által hozzáférhető cikkek, közlemények, az iparban szerzett valamennyi tapasztalatom, a körülöttem megfigyelhető trendek képezték. Ezek alapján hajlok inkább a pesszimizmusra, ember legyen a talpán aki ebből a szénakazalból kiválasztja az igazságot.
    Ellenben ahogy látom vannak nagyon magabiztos jelentkezők. Minden sértés nélkül javaslom, hogy ha valamire reagálsz, értő olvasással állj neki átnyálazni, mert állandóan eltérsz az általad megfogalmazott pontok tartalmától, így értelmét vesztette minden további reakció.
    Az eredeti hozzászólásban az irónia ilyen ellentmondásos témába való bedobása nem volt nagy ötlet, ezért elnézést kérek, csak további indulatokat szül.

Új hozzászólás Aktív témák