Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
A használt piac? 8 éves volt a dízelem, amikor vettem. Még nem is gyártanak olyan EV -t. Ha holnap legyártanák, akkor 8 év múlva tudnám megvenni. De, az EV technológia még nem tart ott, hogy a közeljövőben gyártsanak ilyet. Viszont a korlátozásokkal már fenyegetőznek (pl. Bp. kitiltás). Ez a bibi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #53 üzenetére
Nemááá... Múlt hét végén dumáltam egy kollégával. Újonnan vett egy 7 személyes egyterűt (asszem Combo). 1,5D. Azt mondja, hogy 130-140 -nél már 7 liter a szürcsi. Másik kollégának egy Toyota vmi egyterűje van (Proace?), 1,2 benzin (turbó). Az sem spórolós. Ehhez képest az én nyolc éves, 2.0 dízelem ugyanolyan körülmények között 6,5 -tel beéri és közben jóval alacsonyabb a fordulatszám.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nem villany volt az összehasonlítás alapja, hanem a 2.0D, vs. az emissziós korlátozások miatt kényszer 1,5D, 1,2 benzin. Az elektromos teljesen esélytelen ilyen használatra.
Az általad említett városi ingázásra eleve nem egy hétszemélyes egyterű az ideális jármű. De, egy évben három hónapot el lehet lenni vele. A többiben meg ott a bringa, roller, tömegközlekedés, stb. A főfaluban ha csak lehet, inkább villanybringával közlekedek. Villanyautóval nem lennék gyorsabb, viszont egy csomó problémát, költséget vennék a nyakamba.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #68 üzenetére
Vezetési stílusban? Sztem mindannyian ugyanúgy megyünk. Melóhelytől Münchenig, aztán München körgyűrűtől, Braunauig tempomat GPS szerinti 150, Ausztria 130, Magyarország 140.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Dare2Live #78 üzenetére
Sztem az nem nyerő ötlet, hogy minden villanyautós Paksra járjon tankolni. Tegyük fel, hogy Paks előállítja a szükséges áramot és a hálózat képes azt továbbítani 5-10KV feszültségen! De, ezt nem lehet bedugni az autók csatlakozóiba. A felhasználási helyek közelében transzformátorok kellenek, amik előállítják az alacsony feszültséget és kábelek, amik eljuttatják a felhasználó helyekre. Méghozzá jó vastag kábelek, hogy alacsony legyen a veszteség. Réz, földmunka, stb. A városokban drága a terület és egy trafóházat senki sem szeretne maga mellett. Szóval, a probléma olcsóbb és könnyebb része az áram előállítása. A drágább és bonyolultabb az eljuttatása.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Dare2Live #84 üzenetére
Ha nem holtteher és az EV technikája könnyebb, akkor mitől nehezebbek az elektromos autók, mint az azonos kategóriájú ICE -k? Nálunk a főnök tekerős vas helyett, beakasztós alu lábakkal rendeli a pótkocsikat (-100Kg) és pótkerekünk sincs (tartóstól -250Kg). Ennyivel több hasznos terhet tud vinni a kamion. 16 tonna önsúlyú járművekről beszélünk. Szted hol fér ebbe bele pár tonnányi akku?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De, ha egyszer én "Balkán-alsón" élek? Ide nem korlátozás kell, hanem körgyűrű! Ha egy kamion jön az M1 -en és Észak-Budára szeretne eljutni, akkor vagy M1 - M0 (+75Km) - M3 bevezető - Róbert Károly krt. - Árpád híd, vagy Komáromnál leborít az 1 -esre, majd végig a falvakon (Lábatlan, Pilisvörösvár, stb.), aztán végigaraszol a Bécsi útig. Ez óriási szennyezés és forgalom terhelés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Foglalt név #213 üzenetére
+1
Szűklátókörűek és önzőek vagyunk. Miért is kell nekünk ezt a klímaizét túlélnünk? Kihalunk, mint a dínók és slussz-passz. Jöhet egy új faj. Vagy nem.
A villanyautós egész nyáron ződ volt. A dízeles meg nyomta a kövéret. Ősszel meg is döglött mind a kettő.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #226 üzenetére
Kíváncsi lennék egy hozzáértő véleményére. Volt egy 1.1 -es Ford Fiesta -m. Kb. olyan környezetvédelmi besorolású, mint a régi Swift. Viszont, 6 alatt evett városban. Egyszer ment előttem egy olyan modern, bazi nagy, Porsche terepjáró. Városban tuti zabál 15 -öt. Melyikünk a szennyezőbb?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #229 üzenetére
Könnyű bódé, 1.1 -es motor, gyengébb, mint egy Zsigulátoré és még csak nem is pörög. Azért azzal hasonlítom, mert a szabály sem tesz különbséget egy 6 és egy 16 literes fogyasztású autó között. Sőt! Ő esetleg bizonyos fokozatú szmogriadó esetén is közlekedhet, én meg nem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #263 üzenetére
Én nem írtam hibridet, csak SUV -ot. Bár fajlagosan kevesebb károsanyagot bocsát ki, de 2,5-3 szor annyi üzemanyagot éget el azonos távolságon. Melyik a szennyezőbb?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem arra a feladatra tökéletes választás az a rendszer és azt a mai technológiai szinten is tökéletesen el tudja látni. A 8 év nagyon sok. Nálunk a cégnél a főnök három évente cseréli a vontatókat. Nyilván sokkal több bennük a kilóméter, de nem a motor fárad el, hanem az erőátvitel, meg a fékek. Ezek viszont sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve egy sokrakodásos fuvarfeladatnál. A fogyasztásról és az ezzel járó károsanyag kibocsátásról nem is beszélve. Autópályán el lehet kocogni 30 liter alatt is, de az ilyen rövidtávos kiszállítós körfuvarok nem ideálisak a dízelnek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #56573440 #287 üzenetére
Nem akkora probléma az. Nem tud annyi boltba menni, hogy a súly legyen a szűk keresztmetszet. Valóban vannak korlátozások, de engedéllyel áthidalhatóak. 20t -s szerelvénnyel állandó behajtásim volt Bp. belvárosába, ami amúgy 3,5t -s. Aztán lehet 12t +pót megoldás is, aminél az olyan helyekre pót nélkül megy be. Az Aldi nyilván kimatekozta, hogy arra neki jó a nyerges. Most nem találom a linkelt cikket, de úgy emlékszem, hogy a hatótáv rovására megtartották a 24t raksúlyt, ami megfelel egy dízel nyerges szerelvény raksúlyának.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #56573440 #289 üzenetére
Stimmel. A vontatókat úgy tervezik, hogy beleférjenek a 7,5 tonnába. Egy átlagos pót cirka ugyanennyi. Tele tankkal 15800 -zal szoktam üresen mérlegelni. Közúton max. 40t a külön engedély nélküli összsúly. Ebből következik, hogy 24t lehet a raksúly. Tehát az a villanykamion teljesen megfelel egy normál nyerges önsúlyának és terhelhetőségének.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #292 üzenetére
Gyanús lett nekem a képen az a doboz a pót elején. Így már érthető, hogy miért nyerges lett a tandem pót, vagy a forgózsámolyos helyett. Ehhez elég egy hűtő és csak egy helyen kell nyitni. Rákerestem és találtam is egy részletesebb cikket.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nekem kicsit fura, hogy nem térül meg nekik. Mivel a villanyhajtás sokkal alkalmasabb erre a feladatra, mint a dízel, ezért azt gondolnám, hogy három dízel vontató élettartamát kiszolgálja egy villanyos. Gyanítom, hogy nem használtak ki minden lehetőséget. Pl. nem nyúltak a retarderhez.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Windows 11
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- LEGO klub
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...