Új hozzászólás Aktív témák
-
Semin
senior tag
Ez nem úgy fog kinézni - legalábbis remélem - hogy 2035.01.01 után nem használhatsz ICE-t és pont. Csak egy fokozatos kivezetés/átállás valósítható meg.
Igen lehet, hogy a nagyvárosokba nem hajthatsz majd be, de attól még ingázhatsz a város széléig, aztán vagy tömeg közlekedsz, vagy bérelsz majd egy EV-t.
Ha pedig a napi ingázásod belefér a hatótávba, akkor megoldhatod csak elektromossal is.Alternatíva a PHEV természetesen. Városon kívül benzin/diesel, városban EV mód.
Minden másra (napi 800km ingázás stb.)használható lesz az ICE még nagyon sokáig.
[ Szerkesztve ]
-
"Csak kis köbcentis motorokkal tudják tartani az emissziós értékeket."
Nem teljesen így van.
A kis köbcenti úgy jön össze, hogy 3 henger, hengerenként nagyobb köbcentivel. De az 1 literes motorok még így sem tudják tartani az előírásokat. Ez évtől kezdve például a Mitsubishi, a városi autóit 1.2 literes motorral forgalmazza, az egy literes kivonásra került Európából."Ezek viszont magasabb fordulaton pörögnek, autópályán többet fogyasztanak és rövidebb az élettartamuk."
Ugye az emisszió kibocsájtás összefüggésben a fogyasztással és hatásfokkal. Amíg a nyomaték maximumig emelkedik a fordulatszám nincs gond a hatásfokkal. A fogyasztás is moderált marad. A teljesítmény maximumot nyújtó fordulatszám felett emelkedik a fogyasztás jelentősen. Növekvő fogyasztáshoz csökkenő teljesítmény társul. De ez nem köbcentiméter függő dolog.
Az élettartammal nincs gond. Ha ma vásárolsz egy belsőégésű motorral szerelt új járművet, hamarabb fogják kitiltani a közlekedésből, minthogy tönkre menjen.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Semin
senior tag
És csak városi használattal - rövid utakon - hideg motorral esetleg napi 3x10 km ingázással mennyi idő alatt esik rommá a 2.0 diesel? Attól tartok elég gyorsan.
Az 1.2 esetleg 1.0 Benzin (turbó) ezt felhasználási módot évekig is el tudja viselni.Nem csak autópályán használja mindenki az autóját. Ez a te preferenciád.
Értjük, igen erre való a diesel 130-140 autópálya.[ Szerkesztve ]
-
"Ehhez képest az én nyolc éves, 2.0 dízelem ugyanolyan körülmények között 6,5 -tel beéri és közben jóval alacsonyabb a fordulatszám."
A vezetési stílusban van legalább 2 liter fogyasztás eltérés. Gondolom nem Otto motoros autót hasonlítasz a dízel autódhoz.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Dare2Live
nagyúr
Mért Paks 3at ki? Szted?
Viszont ez nagyon nem ráfizetés. Ez nem csak avval jár, hogy a közlekedés CO2/NOX/PM... kibocsátása lényegében megszűnik hanem avval, is, hogy az olajimportunk túlnyomó része nem kell.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
"A busz helyére fogok parkolni? Mert ehhez a remek tervhez bazi nagy parkolók kellenek a város határaiban, kiépített infrastruktúrával."
Ne Balkán-alsóról indulj ki, hogy évtizedek alatt b@sztunk rendes P+R-t építeni Butapestre (és máshova is), miközben rinyál mindenki, hogy nagyok a dugók...Mutogatni való hater díszpinty
-
Is. Minden kell.
Amúgy van körgyűrű, mégis inkább átmennek a városon, és még mindig dugó van.@dbj19 : A benzinkút és az egész benzinkúthálózat, elektromos hálózat, vízelvezetés, stb. az magától nőtt oda?
Nyilván egy nagyobb váltáshoz kell majd sok kompromisszum, sok befektetett meló. Vagy ez, vagy majd az árvíz/tornádó/jégeső/népvándorlás/stb. megoldja. De ki az, aki azt hitte, hogy minden marad a régiben?@hunluki : Az utóbbi években nem álltam sorba benzinkúton. (Fehérvár, Pécs, Kaposvár.)
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
"Vezetési stílusban? Sztem mindannyian ugyanúgy megyünk."
Szerintem nem.
Van ugye a takarékos. Megy a kamion mögött.
Van az extra szabálykövető. Minden autó előzése után vissza megy a sávjába. Amikor utoléri a következő járművet, hátranéz és irányjelző. Gyorsít, előz, vissza. Többé - kevésbé szinusz vonalban halad. Így kicsit hosszabb utat tesz meg, de nem bánja.
Van a gyors. Nem halad átlagban a jobban a többinél, viszont a következő akadályig teljes gáz, majd erős fékezés.
Van aki sátort ver a középső sávban. A külső sáv üres, de nem érdekli. Elmenni mellette körülményes, főleg ott ahol nincs sebességkorlátozás.
Van aki halálfélelem és hátranézés nélkül ugrik ki a sávjából. Mögötte satufék, de észre sem veszi. Az előzésre koncentrál, mert figyelnie kell, már 140-el halad.
Van aki a követési távolságot értelmezi félre. Akkora távolságot tart, hogy egy autó véletlenül se férjen be elé.
Ez néha dugóban is helyszíneléssel végződik. Száz fölött már ön- és közveszélyes. Nem véletlenül mérik Németországban a követési távolságot. Utána ajándékutalványt osztanak, de olyat, amit fizetni kell.Elsőre nem értettem miért mérnek ott is ahol nincs korlátozás.
Gyorsan tiszta lett, hogy a KRESZ szerint korlátozott járműveket ellenőrzik alapvetően. De minden autónak a sebességét megörökítik. Ha a következő útszakaszon baleset történik, felhasználják a mérési adatokat a körülmények tisztázásához.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
#16820480
törölt tag
Attól, hogy a motor gyenge és haladni nem tudsz jól vele, még fogyaszthat sokat, mert erőlködik, hogy megmozgassa az autót meg a benne ülőket. Hidegben megint csak magasabb fordulaton kell mennie és jobban fogyaszt, légkondival megint jobban fogyaszt... A Zsiguli is gyenge, mégis 15 litert evett.
-
"Volt egy 1.1 -es Ford Fiesta -m. Kb. olyan környezetvédelmi besorolású, mint a régi Swift. Viszont, 6 alatt evett városban."
Van egy városi autóm, 1.2-es A fogyasztása városban napszaktól és útvonaltól függően 3.8 és 6.5 liter között
van. Kiszállításhoz Fiesztákat használunk. A mostani garnitúra 2 vagy 3 éves, attól függően, hogy decemberben vagy januárban kerültek forgalomba helyezésre. Az előző garnitúra 10 körül fogyasztott, inkább felette. A mostani 8 körül, inkább felette. A belvárosban ezek is megütik a tízet, torlódásban.
Ezért nehezen tudom értelmezni a fix kijelentéseket.
A környezetvédelmi besorolásban a szennyezőanyag kibocsájtás van szabályozva. Nem egyenesen arányos a fogyasztással.Könnyen előfordul, hogy az amúgy többet fogyasztó, ám újabb generációs motor kevesebb szennyezőanyagot bocsájt ki.
"Egyszer ment előttem egy olyan modern, bazi nagy, Porsche terepjáró. "
Érdekes információ."Városban tuti zabál 15 -öt."
Főleg ha hibrid vagy tisztán elektromos üzemmódban képes közlekedni városban.A múlt héten próbáltam ki egyet. Városban elég jól elvolt a benzin motor nélkül. De pénzt nem adnék érte, mert nem akarok közutálat tárgya lenni. Mikulás alkalmából akciózott a krampusz. SUV kereket eresztett le.
https://www.sueddeutsche.de/muenchen/muenchen-klimaaktivisten-suv-1.5481339Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
" de 2,5-3 szor annyi üzemanyagot éget el azonos távolságon. Melyik a szennyezőbb?"
Ha azt várod, hogy az új SUV, a régi Suzuki ellen veszít, akkor csalódni fogsz. A régi autók káros anyag kibocsájtása magas. Nem csak a a szén-dioxid és monoxid kibocsájtás számít.
Abban sem vagyok biztos, hogy a 2,5-3 szor annyi üzemanyagot éget el azonos távolságon.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
Nem vagyok nagy fuvaros de itt én a problémát a súlyban látom így elsőre, nem a hatótávban... Egy "hagyományos" vontatóhoz képest ez így szemre kb dupláról indul önsúlyban, tehát egy 7-8 tonna bukóban van, ami a szénné optimalizált szállítmányozásban elég nagy problémának tűnik...
Raktárak közötti mozgatásra el tudom képzelni, de ezzel boltba hordani árut... Mármint ahol nincs korlátozás az rendben, de amikor egy másfél éve néztem pesten pl tök más miatt hogy merre mi van, hááát 12 tonna ösztömeg fölött elég korlátozott mozgástérrel rendelkezel... Itt meg ugye a vontató magában több annál... Nulláson állni meg körbehordani az egyik logisztikai központból a másikba simán jó, oda ha olyan terméket visz amibe nem szempont a 8 tonna bukó mert saláta aztán szügyig pakolva sem lesz tétel oda oké, de... -
#56573440
törölt tag
A cikk szerint 16T az önsúly, és 24 raksúly lehet rajta. Tudom hogy behajtásival lehet játszani, de annak is költsége van ha jól sejtem
Hogy most az Aldi mit matekolt ki az megint más kérdés, ugye ez egy egyszeri beruházás, és majd lehet hogy még lesz felkiáltással született a hír szerint legalábbis. Ilyenkor viszont nem csak a hasznosságot szokták matekolni, hanem ugye ennek a pr és reklám értékét is. Ha csak gazdasági döntés lett volna akkor vesznek vagy 10-et vagy 40-et
Szerintem. Aztán persze lehet hogy nem
-
-
dabadab
titán
Ez jó cikk és szó van benne a tömegről is, ami gyakorlatilag változatlan:
Az akkumulátorok egyébként az alig használt nyerges vontató kiszerelt dízelmotorjának és üzemanyagtartályának a helyére kerültek, így a jármű tömege mindössze 100 kg-mal nőtt.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
akaido
addikt
Érdekes emlék erről: Apám 1970-es fehér VW Bogárjában mindenféle más autóból származó alkatrész volt már beépítve 1972-ben Havannában, és ezzel a mix géppel minden hétfőn leautózott Matanzas megyébe majd szombatonként hibátlanul vissza a fővárosba.
[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
Dare2Live
nagyúr
Ez tuti pilot projekt lesz. Megnézik gyakorlatban beválik e. Ha igen akkkor a köv kör már masszívan megérős lesz.
A mennyiség meg végképp nevetésges de gyártói oldalról ez detto pilot projekt. Sött nem lepne meg ha gyártói oldalról minimálisan de veszteséges lenne.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
akaido
addikt
Az óceáni levegő sója azért "szépen, alaposan" marta a kasztnit, ahogy mindegyik másik gépet is arrafelé. A sárvédők "kédereinél" egyébként is hajlamos volt rozsdásodni, de a motor az valóban pöccre indult.
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
Új hozzászólás Aktív témák
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)
- Asus Rog Swift PG279Q / 1440 p / 165Hz / 27"
- Alpenföhn Himalaya 2! Am4/AM5 is! intel 115x/1200! Dobozos ! Foxpost az árban!
- M2 SSD ház, rack, SATA, NGFF
- Megkímélt Dell Latitude 7490 laptop (i5 8.gen. 4 mag/8 szál, világító bill., Excellent akku)
- Yamaha AVR Erősítő Távirányító Rav463 Távkapcsoló Eredeti