Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zolee0307

    őstag

    válasz Dare2Live #6 üzenetére

    Csak jó lenne, ha egy kicsit félretennék a "profitéhséget", ha már annyira meg akarják menteni a bolygót. Bár a fogyasztóknak is kellene változni.

    Az, hogyha villanyosból minden gyártó "normál" autót gyártana, pl. nem dög suvot, akkor az ember kénytelen lenne azt venni, de itt visszakanyarodunk a profitra és máris ugyanott vagyunk. :) Egy 4 tonnás suvból kijön két focus kategóriás villanyos lassan :))

    Ott az e-Golf, miért több millával drágább, mint a benzines? nincs motor, váltó, kuplung, tank, üa. rendszer. Az akksi ennyire nem lehet drága. És itt van a többi már kapható modell is, kb. egy felnagyított távirányítós autó az ev, aztán kétszer annyi, mint egy bonyolultabb, karbantartás igényes robbanós.

    Nem lesz itt változás.

    ///\\\ Már a jövő sem a régi ///\\\ Magyar égre magyar UFO-t ///\\\ Sose nyomjá full kretént - Kirk Lazarus (Tropic Thunder) ///\\\

  • Somatom

    veterán

    válasz Dare2Live #30 üzenetére

    Meg a köbcenticsökkentés. Csak kis köbcentis motorokkal tudják tartani az emissziós értékeket. Ezek viszont magasabb fordulaton pörögnek, autópályán többet fogyasztanak és rövidebb az élettartamuk. Micsoda fejlődés!

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Semin

    senior tag

    válasz Dare2Live #30 üzenetére

    Itt valami félrement a gondolatmenettel...

    "..De amit 8th beszélt és ez az átlagos a családok a gáz/fa árát se tudják kifizetni (és nagyon sokszor fűtenek amivel tudnak)..."

    Annak kell tennie ezért a dologért aki tud/ anyagi lehetősége van.
    Nem a szegényebb rétegtől várja el senki, hogy környezeti forradalmat indítson!
    (Bár nagyon szegény emberek között láttam először életemben szelektív hulladék kezelést, xal aki akar tud tenni, még ha apró dolognak is tűnik.)

    Sajnos a szegénység problámáját nem lehet megoldani. :(
    Addig nyilván a környezetvédelem lesz a szempont amíg nélkülözés van.

    Ha a BP közeli falvakban lecserélik, vagy 15k család lecseréli (asszem ennyi a pályázat) valahol (akárhol) azzal is haladunk. Ők már kevesebbet szennyeznek.

    Lépésenként... nem megy ez máshogy.
    De ez már régen elment off-ba. Sorry mindenkitől akit a téma nem érdekel. :R

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #54 üzenetére

    Az lehet, de az eredeti nyilatkozat 10 percről szólt.

  • Semin

    senior tag

    válasz Dare2Live #59 üzenetére

    "A magyar bérből, fizetésből élő családok 99%nak nem megfizethető az új elektromos. Nem tudnak érte tenni. A használt vonal pedig vagy még mindig baromi drága vagy épp aksi csere elött áll a leaf."

    Igen van ráció abban amit írsz, de a kulcsszó az egyelőre. Nem, sajnos nem mi fogunk jobban keresni, egyszerúen a kínálat és a technológia halad majd nekünk jó irányba.

    Lásd anno Telefon/Mobiltelefon.
    Átlag jómódú családoknak is elérhetetlen volt, majd egy tech robbanás után - kis túzással -
    ma az 5 éves gyereknek is van.

    [ Szerkesztve ]

  • Gargouille

    őstag

    válasz Dare2Live #58 üzenetére

    "ennek a megoldásában sok kihívás műszakilag nincs.
    kiépítik panelnél, munkahelyen oszt ha nem sikerült panelnél majd töltöd munkahelyen."

    Ja, csak ennyi? Akkor jól van. Már azt hittem az egész elektromos hálózatot fejleszteni kell hozzá, meg feltúrni a fél várost meg, hogy mindez rengeteg pénzbe kerül, amit majd valahogy senki nem akar kifizetni és tologatja egymásra az állam, meg az önkörmányzat... de akkor tévedtem, nincs para. Csak jön a teherautó, hozza a töltőállomást, ledobja, bekapcsolják és oszt' kész is. :D

    Viccet félretéve, az egy dolog, hogy most mutatóba kiépítettek pár ilyet áruházaknál, belvárosban stb. az meg egy másik dolog, amikor a teljes lakosságot kellene ellátni és tömegével kell telepíteni mindenhova.

    "Ha meg 3napig nem sikerült sehol akkor megállsz tölteni a "benzínkúton" és kvzol/vársz 25percet. Úristen... "

    Ha meg ez az opció lesz, akkor indul egy új sport, hogy már nem csak a szabad parkolóhelyet, hanem a töltőfejet is lehet vadászni. Mert azzal kapcsolatban erős kétségeim vannak, hogy 10-20 perces töltési idők lesznek. Egyszer biztosan, de szerintem ez nem a közeljövő. :)

    Összességében nem lennék az elektromos autózás ellen, de nekem ez úgy tűnik, hogy most van egy ilyen hype és egy picit előrébb szaladt a marketing, mint ahol valóban tart még ez az egész.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Somatom

    veterán

    válasz Dare2Live #74 üzenetére

    Miből történne az a hálózatfejlesztés? Ki finanszírozná és honnan remélné a fejlesztés megtérülését?

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz Dare2Live #78 üzenetére

    Sztem az nem nyerő ötlet, hogy minden villanyautós Paksra járjon tankolni. Tegyük fel, hogy Paks előállítja a szükséges áramot és a hálózat képes azt továbbítani 5-10KV feszültségen! De, ezt nem lehet bedugni az autók csatlakozóiba. A felhasználási helyek közelében transzformátorok kellenek, amik előállítják az alacsony feszültséget és kábelek, amik eljuttatják a felhasználó helyekre. Méghozzá jó vastag kábelek, hogy alacsony legyen a veszteség. Réz, földmunka, stb. A városokban drága a terület és egy trafóházat senki sem szeretne maga mellett. Szóval, a probléma olcsóbb és könnyebb része az áram előállítása. A drágább és bonyolultabb az eljuttatása.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #79 üzenetére

    Azért nem értem ezt a "na bumm"-al való lerendezést, mert évtizedek óta nincs szükség erre a megállásra, miért jó, hogy ezek után kénytelen leszel? Ez egy elég nagy hátralépés.
    A szállítmányozó kamion is megáll majd? Mindennek a szállítási idejére +20%? Vagy majd holtteherként cipeli a hatalmas saját akksiját? Mondjuk ilyen utazási idők mellett a vonat már kétségkívül egy jobb alternatíva lesz, és nem kell ilyesmin gondolkodni.

    Hogy vesz +300m2-t Budapesten belül pl, ahol körbe van építve?

    Lehet nehéz a balaszonlás, még így is, de ha erre rászabadul ez a rengeteg plusz ismeretlen változó (a random embertömegek random töltési szokásai), akkor még nehezebb lesz.
    Eddig aki odament egy benzinkútra, lényegtelen volt, hogy a legújabb mercivel vagy a legrégibb suzukival, ha kifizette az üzemanyag árát, akkor azonos pénzért azonos idő alatt azonos mennyiséget tankolhatott. Ha balanszolunk, az azt jelenti, hogy valahol vissza kell venni. Akkor most valaki negatívan lesz megkülönböztetve, hiába használná a töltőállomást, nem tudja, mert túl sokan használnak körülötte. Nem lesz frusztráló? Vagy majd indul a verseny a kapacitásokért?
    Én nem vagyok az elektromos autózás ellen, függetlenül attól hogy szeretem-e a rezgését egy belső égésűnek vagy sem, de ezek szerintem komoly dolgok. Sehol nem látjuk ezt működni olyan szintre skálázva, mint amilyen szinten a benzines/dízeles autók vannak a puszta számuk alapján.

  • Somatom

    veterán

    válasz Dare2Live #84 üzenetére

    Ha nem holtteher és az EV technikája könnyebb, akkor mitől nehezebbek az elektromos autók, mint az azonos kategóriájú ICE -k? Nálunk a főnök tekerős vas helyett, beakasztós alu lábakkal rendeli a pótkocsikat (-100Kg) és pótkerekünk sincs (tartóstól -250Kg). Ennyivel több hasznos terhet tud vinni a kamion. 16 tonna önsúlyú járművekről beszélünk. Szted hol fér ebbe bele pár tonnányi akku?

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #84 üzenetére

    Nem teljesen értem ezt a rage-t amit lenyomtál az előbb. Nem vagyok elektromos autó elleneles, ha tudnád mit dolgozom, talán nem is jöttél volna ilyennel elő. De látatlanba sem adtam rá okot szerintem, hogy ilyesmit gondolj.

    Én nem évi 2-szer megyek 200km-nél nagyobb távot egyhuzamban, és ezzel nem csak én vagyok így. Ha valaki nagyvárosi divatboltba járásosat akar játszani, azt ne kényszerítse rá másokra azzal, hogy minden mást ellehetetlenít. Most 1M-ért is tudok venni olyat ami elvisz 800km-t. Ezek után 10M-t fogok fizetni kisakksisért?

    Töredéke lesz a légszennyezés? Hányada? Tizede? Fele? Nem az autózás a legnagyobb felelős, hanem a fejlődő országok-beli ipar. Persze a nagyvárosokban máshogy van, meg egyébként is minél tisztább, annál jobb, egyetértek. Cserébe lesz rengeteg veszélyes kémiai hulladék, ami mondjuk beszivároghat a talajvízbe. Nem vagyok döntési helyzetben, de ha ott lennék, bemondás alapján nem hoznék döntést, tanulmányt olvasnék előtte ezekről, sokat.

    6 óra alatt 400km-t megy a kamion. De nem 2 tonnás autót húz, hanem hanem 40 tonnát. 20-szor annyi energia kell, 20-szor akkora akksi. Model S akksija kb 600kg. Akkor a 40 tonnából 12tonna az akksi lesz? Ez nem holtteher?? :F Feltölteni is annyival több idő, nem?
    Egy belsőégésű motor 100-200-300kg. Mellesleg az elektromos motoroknak is van tömege. Ugyan úgy kell melléjük elektronika, áttételezés, hajtáslánc stb. Üzemanyagtartályt megspóroljuk, cserébe van akkora akksi, ami egy kisebb autó tömege önmagában.
    Szerintem nem mindegy, hogy egy 1,5 tonnás autóban 300kg a motor+üzemanyagrendszer, vagy egy 2 tonnásban csak az akksi 600kg.

    Ha neked ezek a kis számolások és felvetések "wtf" meg "baromira látom hogy gyűlölod az elektromost", akkor valamiért úgy érzem, hogy nem tudsz normális fogást találni az érvelésemen.

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #89 üzenetére

    A gyanú csak gyanú marad bizonyítás hiányában.

    Akkor engem se kényszerítsen senki cigarettafüst szívására. Nagyjából hasonlót mondtál. Én nem kényszerítettem senkit, hogy nagyvárosban éljen, és ne tanyán. Engem mégis azzal fenyegetnek, hogy a dízellel nem engednek majd át a várostáblán. Persze értem amit mondasz, de elég sarkosnak tartom.

    10+éves ICEt hasonlítok, mert olyan kapható, de 10+ éves elektromos nem. De hasonlíthatunk 5M-s ICE-t 5M-s elektromoshoz, meg 10M-s ICE-t 10M-s elektromoshoz is. Az egyik oldalon kapok növekvő kényelmet, teljesítményt, azonos hátótáv mellett, a másikon kisebb hatótávot. Persze teljesítmény van a motornak hála.
    Egy elektromosban csak az akkupakk értéke annyi, mint egy használt, régebbi ICE autó teljes ára. Ha fut 10 évet egy elektromos, annak az akksija milyen lesz használtan? Vagy veszed majd a kocsit 1M-t, meg még 1M-t költesz új akksipakkra?

    Az szivárog be, hogy hova tesznek annyi kiszuperált akkumulátort, a rengeteg félvezetőt? A ritkaföldfém mágneseket amikből minden állandómágneses motorban van? Persze elviekben újrahasznosítható akárhányszor, a gyakorlatban meg elásnak pár száz tonnát, aztán lehet mentesíteni.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Dare2Live #74 üzenetére

    "Még mindig nem érted, hogy ha össz nem 10 perc egy tankolás hanem 30perc akkor annyit kell csinálni, hogy 3*annyi oszlopot kell lerakni a MOL/OMVnek a "töltő/benzínkútra". Mi ebben a bonyolult?"

    Nézd, értem én, csak ez amit mondasz az kábé olyan mintha nem vennél tudomást sem a részletekről, sem a valóságról, hanem csak egy elméleti megközelítésből néznéd.

    Először is 30 percet kávézni amíg tölt az autó? Ezek az emberek, akik 3 másodperc előnyért nap mint nap életveszélyes előzésekbe mennek bele (és törik rommá magukat meg másokat), mert "annyira sietnek", majd pont ezek mostantól békésen kávézgatnak félórákat egy tankolás miatt? Nem túl életszerű.

    Aztán meg lerakni 3x annyi oszlopot? Hova? Oké, egy autópálya melletti kútnál még talán van is elég szabad hely rá, de egy városban hova? Alig tudok olyan benzinkutat, ami körül lenne még szabad hely. Így is vérre menő harc megy minden zsebkendőnyi szabad területért.

    Aztán oké, hogy odarakod a töltőfejeket, de oda áramot is vinni kell, fel kell ásni a környéket, földmunka, kábelek, trafók stb. ez elég horror költség meg lakossági ellenállás, egyeztetések... szóval jó nagy macera mondjuk városon belül. Még egy nyavalyás tök egyszerű út felújítás is olyan nyögvenyelősen megy, hogy elkeserítő.

    Nomeg Paks3. Hát igen, a 2 is alig 10 éves csúszásban van és még az is csoda ha egyáltalán meg fog épülni. Nem műszaki akadálya van, hanem politikai meg hozzáállásbeli. De ez a valóság sajnos.

    "Hát így elsőre mondjuk nem ez jön le. Ráadásul nagyon furcsán infrastruktúrára hivatkozva. "

    Nem nagyon furcsán, csak reálisan szemlélve. Ezek a nagy ívű elképzelések rendszerint pont ezeken a "lényegtelen kis részletkérdésen" szoktak elbukni végül. És továbbra sem vagyok ellene, csak szerintem egy átgondolatlan elképzelés ez még egyelőre. Mindenki csak tapsol, hogy jaj de jó, hogy le tudtunk gyártani rohadt drágán egy erősen kompromisszumos elektromos autót, hurrá, tiltsuk is be azonnal minden mást, elérkezett a jövő. Mintha ezzel minden meg lenne oldva. Csak közben meg az összes többi körülményt figyelmen kívül hagyjuk és ha ilyen "ész nélkül" rohanunk ebben előre, akkor annak - szerintem - sírás lesz a vége.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #92 üzenetére

    Régebbi. A CO2 adó emelkedése, euro7 miatt az ICE tovább emelkedik az aksi pakk árának csökkenése, támogatások miatt ez elektromos ára tovább csökken. Aztán ahogy írtam már nem lesz értelme új ICEs autót venni és ott vége a veszek olcsó új/5/10éves ICEt.
    Hurrá, tapsoljunk a kispénzűek autózásának ellehetetlenítéséhez! :C
    Persze szuper lenne, ha megint 5 autó lenne egy megyében, és lehetne menni, nem lenne torlódás meg ilyenek. Csak akkor kinek az adójából fogják az úthálózatot karbantartani? Az a pár ezer ember fizeti majd, aki használja? Vagy én fizessem jófejségből, holott nem is engedhetem meg a használatát? Megnézem majd azt is, amikor eljön ez a kánaán, és hirtelen kihúzzák az elektromosok alól a támogatásokat (mert hát a benzinesek alatt sincs, miért lenne ott örökké?), akkor mennyire fognak a népek örülni ha hirtelen úri huncutság lesz az autó annyira, mint 120 éve a kezdetekkor.

    Szerinted 30 éves távlatú terv mennyire vehető komolyan? Azt se tudják mi lesz 5 év múlva, pláne 10, de ő most megmondta hogy 30 év múlva aztán! Rálocsolnak csomó pénzt, aztán ha 90% helyett 30% lett, akkor ez van.

    A többi érvem szépen átugortad, na bumm.

    @berci
    Egyik kommentemnél számoltam hogy 1,25MW-os trafó kell 100 autónak ha 8 óra alatt fel akarod őket tölteni. Kb faluvégeken vannak olyanok. Na azt hogy pakolod le egy városban csak úgy, mert 3x annyit kéne tölteni?

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Dare2Live #92 üzenetére

    Ahogy számoljuk a CO2 kibocsátás 25-40%ért a közlekedés a felelős

    Én erre többségében 15-30% közti grafikonokat találtam és ebben benne van a repülés és hajózás is amit nem fognak a közeljövőben aksisra/napelemesre lecserélni.

  • #53246592

    törölt tag

    válasz Dare2Live #223 üzenetére

    Minden csepp kell, csak arra akartam volna utalni, hogy a mai magyar lakásállományt drasztikusan kizöldíteni nem gyors és triviális feladat, nem fog olyan gyorsan se menni, mint a közlekedés vagy az villamos energiatermelés kizöldítése.

  • madgie

    titán

    válasz Dare2Live #244 üzenetére

    "Első 5kmen bármi többet eszik."

    Ott az elektromos autó is egyébként, pláne ha hűteni/fűteni kell.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Dare2Live #244 üzenetére

    Műszakilag kiváló állapot, 0w20 van benne, nincs gyerek, általában olyan 10km-re megyek vele, időnként 60-100 és igyekszem defenzíven vezetni, rendesen felváltani, nincs padlógáz, van motorfék 🤷‍♂️
    Ezek amúgy átlagfogyasztások, nem városi, ha jól nézem.

    btprg: Jaja, csak képen láttam, nyilván :U Volt Zsigulink, bőven 10 felett evett, ilyen 12-13-ra emlékszem, azért is adta el apám, mert túl sokat fogyasztott.

    [ Szerkesztve ]

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #275 üzenetére

    200 km sugár --> 100 km hatótáv, 8 éves élettartam. Nem azt mondom hogy nem kell elkezdeni sehol sem, de pont ezt mondtuk többen is, ez nem áttörés :N

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #285 üzenetére

    A diagnózis rossz, a hiba az ön készülékében van, kéremkapcsojjaki. Egyébként semmi gond. :)

  • JHC

    tag

    válasz Dare2Live #79 üzenetére

    Idézet:
    "Na meg az OMV is hogy tesz le az addigi mondjuk 5 töltőállomása mellé másik 15öt fizikailag?"
    Tényleg ez a gond? Vesz még 300m2 aztán oda. Épít új benzín izé töltőkutat odébb ha nem tud venni. Lehet én vagyok helikopter de a Paks 3, infra fejlesztés vagy épp a balanszolás is dimenziokakl költségesebb, bonyolultabb gond.

    Csak hogy tudjad mekkora számokkal dobálózol. Egy nulláról felépített benzinkút ma felülről karcolja a 100M forintot.

Új hozzászólás Aktív témák