Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gargouille

    őstag

    Engem az érdekelne, hogy mondjuk egy tízemeletes lakótelepen (vagy a belvárosban) hogyan lesz megoldva az elektromos autó töltése? Kiépítünk 100db töltőállomást mindegyik ház mellé a parkolóba? És akinek esetleg este már nem jut hely, az másnap nem megy dolgozni, mert nem tudta feltölteni az autóját (vagy majd nem tud elindulni a tűzoltó/mentő mert épp lemerült a nagykocsi és hát 3 óra a töltés, bocsika)? Csak mert például budapesti lakosság egy nem elhanyagolható része társasházakban (nyilván a többi nagyobb városban is hasonló a helyzet) lakik és rengeteg ilyen modern lakótelep lakópark is épül, amikhez szintén nem csinálnak elektromos töltő állomásokat.

    Ki fogja majd kiépíteni ezt mindenhol, amikor még a jelenlegi úthálózatot sem képesek rendesen karbantartani? És ki fogja állni ennek a kiépítését országosan? Mert gyanítom az autógyárak aligha.

    No meg akkor az áram is jövedéki termék lesz (már ha tudunk ennyi áramot termelni)? Vagy lesz majd kétféle áram és a régi hagyományokat felfrissítve indulhat az "áramszőkítés"? :D

    8th: nagyon jól leírtad a vidéki realitást, teljesen egyetértek veled.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Semin #46 üzenetére

    "Most ott tartunk a legújabb autóknál, hogy 18 perc egy 10-80%-ra töltés"

    Gondolom ez ideális körülmények közt és a csúcstechnika. De mennyi idő egy átlagos elektromos autó töltése? Mert gyanítom, hogy nem ennyi.

    "5 év múlva simán beállsz és 10p múlva mehetsz is."

    Hát finoman szólva vannak kétségeim. Kicsit olyan utópiának tűnik, de ne legyen igazam. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Silεncε #47 üzenetére

    Igen, nekem is ez a balkáni megoldás reálisabbnak tűnik. :D

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz dabadab #51 üzenetére

    "Igen. A lakótelepek a legegyszerűbben ellátható részek."

    Hát így szóban igen, de kiépíteni a megfelelő keresztmetszetű elektromos hálózatot, feltúrni a környéket stb. azért ez annyira nem triviális. Persze kijelenteni könnyű. Legalábbis kis hazánkban, ahol még az is megugorhatatlan műszaki kihívás, hogy az aknafedél egy szintbe kerüljön az aszfalttal... No meg ennek azért elég tetemes költsége is van, ekkora mennyiségben a kiépítés árát is valakinek állnia kell.

    "Egy villanyautót se kell naponta tölteni és ha a parkolóhelyek kellően nagy részén van töltő, akkor ez nem gond."

    Ha. Mindig ez a "ha". Oké, elég mondjuk 2-3 naponta tölteni (mondjuk télen -5 fokban lehet picit kevésbé fogja bírni), de akkor is kell egy elég tetemes számú töltőhely.

    "Hát pl. a közvilágítást is sikerült valahogy megoldani."

    Valóban, szinte ugyanaz a kettő. Egy madzagon lógó villanykörte (kis túlzással), meg egy elektromos autót töltő állomás. Végül is mindkettő árammal megy. :DDD

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Dare2Live #58 üzenetére

    "ennek a megoldásában sok kihívás műszakilag nincs.
    kiépítik panelnél, munkahelyen oszt ha nem sikerült panelnél majd töltöd munkahelyen."

    Ja, csak ennyi? Akkor jól van. Már azt hittem az egész elektromos hálózatot fejleszteni kell hozzá, meg feltúrni a fél várost meg, hogy mindez rengeteg pénzbe kerül, amit majd valahogy senki nem akar kifizetni és tologatja egymásra az állam, meg az önkörmányzat... de akkor tévedtem, nincs para. Csak jön a teherautó, hozza a töltőállomást, ledobja, bekapcsolják és oszt' kész is. :D

    Viccet félretéve, az egy dolog, hogy most mutatóba kiépítettek pár ilyet áruházaknál, belvárosban stb. az meg egy másik dolog, amikor a teljes lakosságot kellene ellátni és tömegével kell telepíteni mindenhova.

    "Ha meg 3napig nem sikerült sehol akkor megállsz tölteni a "benzínkúton" és kvzol/vársz 25percet. Úristen... "

    Ha meg ez az opció lesz, akkor indul egy új sport, hogy már nem csak a szabad parkolóhelyet, hanem a töltőfejet is lehet vadászni. Mert azzal kapcsolatban erős kétségeim vannak, hogy 10-20 perces töltési idők lesznek. Egyszer biztosan, de szerintem ez nem a közeljövő. :)

    Összességében nem lennék az elektromos autózás ellen, de nekem ez úgy tűnik, hogy most van egy ilyen hype és egy picit előrébb szaladt a marketing, mint ahol valóban tart még ez az egész.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Dare2Live #74 üzenetére

    "Még mindig nem érted, hogy ha össz nem 10 perc egy tankolás hanem 30perc akkor annyit kell csinálni, hogy 3*annyi oszlopot kell lerakni a MOL/OMVnek a "töltő/benzínkútra". Mi ebben a bonyolult?"

    Nézd, értem én, csak ez amit mondasz az kábé olyan mintha nem vennél tudomást sem a részletekről, sem a valóságról, hanem csak egy elméleti megközelítésből néznéd.

    Először is 30 percet kávézni amíg tölt az autó? Ezek az emberek, akik 3 másodperc előnyért nap mint nap életveszélyes előzésekbe mennek bele (és törik rommá magukat meg másokat), mert "annyira sietnek", majd pont ezek mostantól békésen kávézgatnak félórákat egy tankolás miatt? Nem túl életszerű.

    Aztán meg lerakni 3x annyi oszlopot? Hova? Oké, egy autópálya melletti kútnál még talán van is elég szabad hely rá, de egy városban hova? Alig tudok olyan benzinkutat, ami körül lenne még szabad hely. Így is vérre menő harc megy minden zsebkendőnyi szabad területért.

    Aztán oké, hogy odarakod a töltőfejeket, de oda áramot is vinni kell, fel kell ásni a környéket, földmunka, kábelek, trafók stb. ez elég horror költség meg lakossági ellenállás, egyeztetések... szóval jó nagy macera mondjuk városon belül. Még egy nyavalyás tök egyszerű út felújítás is olyan nyögvenyelősen megy, hogy elkeserítő.

    Nomeg Paks3. Hát igen, a 2 is alig 10 éves csúszásban van és még az is csoda ha egyáltalán meg fog épülni. Nem műszaki akadálya van, hanem politikai meg hozzáállásbeli. De ez a valóság sajnos.

    "Hát így elsőre mondjuk nem ez jön le. Ráadásul nagyon furcsán infrastruktúrára hivatkozva. "

    Nem nagyon furcsán, csak reálisan szemlélve. Ezek a nagy ívű elképzelések rendszerint pont ezeken a "lényegtelen kis részletkérdésen" szoktak elbukni végül. És továbbra sem vagyok ellene, csak szerintem egy átgondolatlan elképzelés ez még egyelőre. Mindenki csak tapsol, hogy jaj de jó, hogy le tudtunk gyártani rohadt drágán egy erősen kompromisszumos elektromos autót, hurrá, tiltsuk is be azonnal minden mást, elérkezett a jövő. Mintha ezzel minden meg lenne oldva. Csak közben meg az összes többi körülményt figyelmen kívül hagyjuk és ha ilyen "ész nélkül" rohanunk ebben előre, akkor annak - szerintem - sírás lesz a vége.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz hallador #95 üzenetére

    Hogy neked mindenről ez jut eszedbe?! :DDD Nyugi én is rühellem ezt a mentalitást, ami itthon van értjük, hogy szar az egész, de azon túl, hogy ezt minden cikk alatt leírod témától függetlenül, nem értem mire akarsz vele kilyukadni? Menjen ki mindenki Németországba dolgozni? Vagy mi a konklúzió?

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz hcl #164 üzenetére

    "Ember, az én gyerekkorom, azaz a 80-as évek óta észrevehető a változás (ti. akkor még volt télen hó, most meg már elvétve, november végén bringázok még)."

    Ezt csak megerősíteni tudom! Gyerekkoromban minden évben fellocsoltuk a játszóteret december elején, lefagyott és egész februárig koriztunk meg hokiztunk rajta. Tök standard volt, hogy szánkóztunk egész télen, törtek is a Dabas fa szánkók mint a ropi. Most meg képen mutogatom a gyerekeimnek, hogy milyen a tél, vagy max ha felmegyünk a Mátrába, akkor látnak rendes téli időt.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz lazajnd #187 üzenetére

    "Az eddigi csekély számú reakció alapján lehetséges, hogy nagyon el vagyok tájolva, és minden rendben van/lesz. Legyen igazatok, befejezem."

    Csak visszajelzésként mondom, hogy én nagyon egyetértettem azzal amit leírtál.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz #53246592 #103 üzenetére

    "Mit csináljanak ha közlekedni szeretnének? Lincseljék meg egymást? Inkább kávézzanak. Vagy a sokat autózók ameddig lehet használjanak dízelt, azt ritkábban kell és gyorsabban lehet tankolni, max. a belvárosba nem mehetnek be vele."

    Lehet nem fogalmaztam elég egyértelműen. Szoktál kint járni a közutakon közlekedni? Ha igen, akkor remélem nyitott szemmel, mert én azt látom, hogy 2 másodperc késlekedés miatt akár a saját és a családjuk életét is kockára teszik, inkább haljanak meg, de nehogy már veszítsenek akár egy másodpercet is. És nem is kevesen csinálják ezt, hanem mondhatni ez az általános mentalitás. A szabályok pedig szinte nem is léteznek, a záróvonal meg a piros lámpa inkább csak ajánlás. Egyszerűen ilyen a társadalom színvonala jelenleg és évről évre inkább ilyenné válik.

    Na már most én arról beszélek, hogy ezzel a társadalommal nehéz lesz elfogadtatni, hogy fél óra egy töltés, vagy nem hajthat be a belvárosba (muhaha, mikor az egyirányúba behajt szembe és konkrétan eltolja a szabályos közlekedőt). Erre gondoltam csak, amikor arról írtam, hogy erős kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy majd itt békésen kávézgatva várják türelmesen a töltést. :)

    "Akárhova ahol meg tud állni egy autó."

    A benzinkutakról beszéltem konkrétan, nem általánosságban a városról vagy az országról. Tehát, hogy a meglévő benzinkutak körül nem igazán van rá mindenhol hely, hogy kiépítsenek még + területeket erre. Nem úgy általánosságban. Bár akár tudnék néhány lakótelepet is mutatni, ahol azért fejvakarós lenne.

    "Ez hol van? Baromira nem ilyen gyors az átállás, nem is látszik még, hogy mikor lesz ilyen gyors. A 2030-as (haha) vagy 2035-ös tiltási elképzelések az új autók forgalomba helyezésére vonatkoznak."

    Ebben igazad van, de én magára a tendenciára gondoltam. Ez egy trend, amiben "napról napra" jönnek az új ötletek a korlátozásokra és a hagyományos belsőégésű autózás megfojtására. Amivel környezetvédelmi oldalról egyébként egyet is értenék, de nem úgy, hogy igazából több problémát/kérdést vet fel - egyelőre - mint amennyit megold.

    Úgy általában ez is olyan mint a szoftver fejlesztés. Nagyon gyorsan el lehet jutni mondjuk a 70%-ig, amikor már működőképes a program, de még nincs készen. Az utolsó 30% meg vért pisálósan nehéz és hosszadalmas, mikor a részleteket kell megoldani, optimalizálni, bugfixelni, készre csiszolni. Ugyanezt látom az önvezetésben vagy az elektromos autózásban is. Eljutottak gyorsan a 60-70% -ig, és most hirtelen húznak egy egyenes trendvonalat, hogy na már csak kéznyújtásnyira van a vége. Na ez a "kéz fog szerintem hosszabbra nyúlni", mint az optimista becslések.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

Új hozzászólás Aktív témák