Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Semin

    senior tag

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    "..És akinek esetleg este már nem jut hely, az másnap nem megy dolgozni, mert nem tudta feltölteni az autóját (vagy majd nem tud elindulni a tűzoltó/mentő mert épp lemerült a nagykocsi és hát 3 óra a töltés, bocsika..)"

    Ha nekem kellene tippelni DC töltés, kutakon, ahogy a benzin esetében.

    5 évvel ezelőtt 2-3 óra volt a töltés, vagy több.

    Most ott tartunk a legújabb autóknál, hogy 18 perc egy 10-80%-ra töltés
    (ami hatótávban ~300 km.) Ha csak 10 percig töltöd akkor ~200.

    5 év múlva simán beállsz és 10p múlva mehetsz is.

  • dabadab

    titán

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    Engem az érdekelne, hogy mondjuk egy tízemeletes lakótelepen (vagy a belvárosban) hogyan lesz megoldva az elektromos autó töltése? Kiépítünk 100db töltőállomást mindegyik ház mellé a parkolóba?

    Igen. A lakótelepek a legegyszerűbben ellátható részek.

    És akinek esetleg este már nem jut hely, az másnap nem megy dolgozni, mert nem tudta feltölteni az autóját

    Egy villanyautót se kell naponta tölteni és ha a parkolóhelyek kellően nagy részén van töltő, akkor ez nem gond.

    Ki fogja majd kiépíteni ezt mindenhol, amikor még a jelenlegi úthálózatot sem képesek rendesen karbantartani?

    Hát pl. a közvilágítást is sikerült valahogy megoldani.

    DRM is theft

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    ennek a megoldásában sok kihívás műszakilag nincs.
    kiépítik panelnél, munkahelyen oszt ha nem sikerült panelnél majd töltöd munkahelyen. Ha meg 3napig nem sikerült sehol akkor megállsz tölteni a "benzínkúton" és kvzol/vársz 25percet. Úristen... Amúgy új társasházaknál nem ritka, hogy ki van már építve.
    A jelenlegi hálózatot mondjuk erősen fejleszteni kéne de amúgy is. Meg kell +1 paks.

    És ebben a pillanatban lényegében nincs a közelkedés miatt co2/nox/pm... kibocsátás.

    Az aksik meg ha fáradnak 1x év után mehetnek balanszolni, aztán meg recycling.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • hallador

    addikt

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    Ez mentalitás kérdése elsősorban. A magyar ember, és igen most nem Kelet-Közép Európát írok, mert Európában a legjellemzőbb, hogy otthon az elvárás egy állampolgár részéről, hogy mindent, de mindent más oldjon meg. Ha neki kell, akkor nem is kell! (És ez nem fikázás, sajnos a legjellemzőbb emberi vonás arrafelé, (hogy is mondta Hadházi László humorista, "hát nem egy szorgalmas nemzet")).
    Például itt lakossági ötlet alapján (Tehát nem a német nem tudom én milyen minisztérium) beletették a szabályozásba, hogy nem építhető úgy semmilyen lakás, vagy ház hogy nem rendelkezik elektromos autó töltővel a családi ház, a több lakásos társasházak x %-ban olyan parkolókkal kell, hogy rendelkezzenek, ami elektromos töltésre alkalmasak.(Ahol nincs és lehetőség van rá ott el kell kezdeni kiépíteni) És nem az van, hogy jajjjj mi szegények nekünk majd ki fogja INGYEN kiépíteni, mert hát legyenek hálásak, hogy itt eladhatják a szemetüket, mert ugye otthon ez van, igaz, hogy otthon még egy tisztességes biciklit sem gyártanak belső felhasználásra, de ezért a mentalitás az nagyon "rendben" van ugye?

    Az utak karbantartásával kapcsolatban pedig mégis mit vártál? A kádár rendszerben így lettek felnevelve, és így is nevelték a gyerekeiket. (Kőbányai sörrel a kezében nehéz dolgozni, miközben hazafelé a kocsmában épp sikerült 3 féldeciért eladni a szerszámot amit ellopott a munkahelyén, és ezt nem úgy ám, mint pl itt, ahol ha ilyet csinált valaki már 50 éve is, akkor megbélyegezték, hanem otthon az állam még támogatta is az intézményesített lopást. Addig sem arról beszéltek miért kell 10 évet várni a Trabantra) A különbség, hogy akkor minden 1 - 2 évben jött a brigád, és a már akkor is szar utakra toltak egy 3 - 5 cm-es kopóréteget 10-en akikből 2 dolgozott...., 30 éve nem jön a brigád, és hát úgy is van hagyva mint minden. Ha el is lophatják, és ezzel a korrupció világbajnok szinten tartható, akkor mit szeretnél? Ezek az emberek azok az emberek, akik ott éltek 50 éve és ott élnek ma is.

    Akik most vezetik az az országot mind kádár gyerekei akkor szocializálódtak, és a legtöbbnek nem az volt a baja, hogy kádár volt a rendszergazda azzal a mentalitással elnyomással, hanem az, hogy miért nem ő.

    Miért az autógyártóknak kellene kiépíteni bármit? Ezt miért nem az állam vállalja be, hiszen a legtöbb helyen is az EU támogatásokból tették ezt meg, csak ha az EU erre ad pénzt, akkor itt arra költik, otthon meg Soros propagandára, meg apu szállította kövekre, amiből teljesen feleslegesen építenek minden szart, utak helyett.
    Ja hogy ehhez a társadalom egy része tapsol is, ami pont ahhoz elegendő, hogy fennmaradjon ez a már 60 éve korrupt rendszer, hiszen azt pont olyan kiváló szaktekintélyek irányítják, akiknek a korosztály a lopásra lett kinevelve, és ezek az emberek fel is neveltek gyerekeket, akik nem úgy fognak majd gondolkodni, hogy ez rossz... Amit írtam feljebb ugye? Ha nekem kell ezzel foglalkozni akkor nem kell, akkor jó van az úgy. Na majd ha ezt a mentalitást kinövik, akkor lehet arról beszélni amit Te akarsz.

    Szerinted mikor lesz ilyen?

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

Új hozzászólás Aktív témák