Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz Semin #13 üzenetére

    Norvégia teljesen más eset, ott megadóztatták az szennyező autókat. Itt is azt kéne, csak ugye balkánon te ne akarj reformot abba már rengetegen belebuktak. Kenyér és cirkusz kell, semmi más. Azt már régóta tudjuk hogy előbb utóbb utoléri, sőt meg is fogja előzni a hagyományos autók ára a tisztán elektromos autó árakat. Persze akkor már senkinek nem fog kelleni az előbbi így gyorsan kivezetésre is kerülnek. Legalábbis Európában, a világ többi részén még valószínűleg eltudják adni az elavult technológiát egy ideig. Már ha megéri nekik, mert ha nem akkor oda is villany megy. Összetehetjük a két kezünket hogy uniós tagok vagyunk, más különben mi is ehhez a zónához tartoznánk. Így is nyitott szájjal pályázunk a roncs hagyományos autók "boldog" befogadóhelyéhez, a régióban szépen látszik hogy mi pályázunk rá a legjobban. Nem a románok, nem a szlovákok hanem mi. De amíg a nép tapsol addig mit akarok én ugye.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Somatom

    veterán

    válasz Semin #17 üzenetére

    A használt piac? 8 éves volt a dízelem, amikor vettem. Még nem is gyártanak olyan EV -t. Ha holnap legyártanák, akkor 8 év múlva tudnám megvenni. De, az EV technológia még nem tart ott, hogy a közeljövőben gyártsanak ilyet. Viszont a korlátozásokkal már fenyegetőznek (pl. Bp. kitiltás). Ez a bibi.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Noukoum

    veterán

    válasz Semin #17 üzenetére

    Eloszlanak a sztereotípiák? Ja, 50 év múlva. Ez nem a használt piacon múlik, hanem mentalitáson, szemléletmódon. Egyébként igazad van, teljesen felesleges rágódni azon hogy a kormány a környezetvédelem és az emberek egészsége érdekében kb. semmit nem tesz. Mert az emberek ezt várják el tőle. Dízelhívő embereknek dízeltámogató kormány jár. Az értelmes pedig vagy megszokik vagy megszökik.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • 8th

    addikt

    válasz Semin #21 üzenetére

    Kb. baszhatod a felfogást ha nincs pénzed váltani. Aki ilyeneket beszél annak szemlátomást fingja sincs róla, hogy ma 2021-ben milyen szegénység van a vidéki Magyarországon és, hogy milyen alacsony bérekből kell, hogy megéljenek az emberek akik ennek ellenére azért járnak mégis autóval mert rá vannak kényszerítve. Nyilván azért húsz éves szarokkal mert csak arra telik. Pont. Mutogathatod te nekik a szép új villany corsát 10millióért amikor az illető háza amiben a családjával él nem éri ennek még a felét sem. Az ilyen ember majd biztos villanyautóra fog évtizedes hitelt felvenni az alapból szar fizetésére mert az zőőd, hát hogyne. Azt többször megfigyeltem, hogy az ilyen hagyományos vs. villany hitvitákban mindig pont a legfontosabb tényező az anyagiak maradnak ki az egyenletből. Hajam leteszem amikor azon örvendeznek egyesek, hogy de jó, hogy ilyen mértékben drágulnak az új és ezáltal a használt autók is így legalább hamarabb állunk át villanyra. Aha, meg ahogy azt móricka elképzeli. Ez Magyarország. Két és fél év alatt akkorát drágult a használtpiac az elektromos autók eszetlen erőltetése és a kretén co2 limit miatt, hogy átlag gipsz jakabnak már egyszerűen túl sokba lenne átülni az öreg környezetszennyező autójából valami takarékosabb euro5 benzines akármibe. Ehelyett az irreális használt autó árakat meglátva megrántja a vállat elkönyveli, hogy erre neki nem telik és hajtja tovább a véres torkú bontószökevény dízelét. De ha itt tartunk önmagában az is milyen abszurd már, hogy az állam a tehetősebb réteget támogatja meg súlyos milliókkal, hogy villanyautót tudjanak vásárolni. Azokat az embereket akik ezt amúgy is megengedhetnék maguknak. Ahelyett, hogy őket tömjük ki potya milliókkal pont a csóróbb réteget kéne megtámogatni, hogy fiatalabb és környezetbarátabb autóba ülhessenek át. Sokkal többet nyernénk ezen mint néhány tucat új elektromos autón amit többnyire amúgy is csak második autónak vásárolnak.
    De a ti logikátokat követve kezdjünk el basztatni mindenkit aki vegyes tüzeléssel fűt. Na ha valami akkor az tényleg iszonyatos mértékben környezetszennyező tehát adóztassuk szarrá a legszegényebb réteget aki mindent bedobál a kályhába amivel egy kis meleget tud csinálni. Hiszen a kéménye akár többezerszer is szennyezőbb lehet mint egy öreg dízel autó! Ja, hogy nincs pénze tüzelőre? Az meg kit érdekel! Öltözzön fel akkor majd nem fázik de a büntetőadót azt fizesse mert mi okosan kitaláltuk. Abszurd az egész ugye? Az autósokkal mégis megteszik.

  • 8th

    addikt

    válasz Semin #24 üzenetére

    "Aham értem mélyszegénység autókkal..."

    Egy fenét, én dolgozó emberekről beszéltem.
    Nincs okom panaszra környékbeli béreknek több mint a dupláját keresem nettóban. Gyerek nincs. Ketten vagyunk a párommal aki szintén nem minimálbért keres. Két keresős gyermektelen pár vagyunk saját házban zéró hitellel ennek ellenére nekünk is luxus a villanyautó. Amíg egy valamire való használt elektromos autó 4millió forint környékén kezdődik addig nincs miről beszélni. Az már sokkal gyakoribb szitu amikor egy családban minimálbérért dolgoznak emberek. Vagy a két kereső közül egyikőjük teszem fel közmunkás. Van mondjuk gyerekük esetleg hitelük is. Szerinted hol nem szarják le milyen gyors vagy lassú az átállás nekik mikor lesz pénzük elektromos autóra? Baromi könnyű feltartott mutatóujjal kijelenteni, hogy fú de szennyezik az öreg autójukkal a környezetet. És? Milyen alternatívát tudsz felmutatni nekik? Mert az, hogy üljenek fel a buszra a legtöbb esetben nem opció.

    "Az autó a mai világban is luxus"

    Ez nem igaz. Pláne vidéken nem főleg akkor nem ha csak azzal jutsz el értelmes idő alatt a munkahelyedre. Persze mehetsz busszal is csak ahhoz háromnegyed négykor kell kelni, hogy az egy óra múlva induló buszhoz odaérj. Aztán hazafelé is kockásra ülheted a segged a buszmegállóban mert egy órát várni kell a buszra ami hazavisz. És ez megy minden nap. Én ezt játszottam egy ideig de köszönöm egy életre elég volt.

    "Ahonnan én jöttem ott a szegénynek nem telt autóra. Nem tudtak ingázni, emiatt korlátozottak voltak a lehetőségeik."

    Pont erről beszéltem. Egyebek mellett ezért (is) kell az autó vidéken.
    A használt autók drágulása már jóval a covid és a chiphiány előtt elkezdődött. Mikor elkezdték emlegetni a 95g/km korlátozást már akkor drágulni kezdtek.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Semin #24 üzenetére

    "CoViD+Chiphiány lesz az..."

    A drágulás már 10éve indult a NEDC és a turbo, start-stoppal. Mindkettő jelentős +költség. Erre jött rá aztán a dpf, adblue ... és csak most a CO2 kvóta. A CO2 kvóta meg belekényszeríti a gyártókat a hybrid, ev vonalba.

    Az elmúlt 1.5évben egy SX4 Scross GL+ ára elsőre dpf... miatt 4.4ről 4.8ra ugrott. Majd a lágyhibrid+co2 kvóta (+forintgynegülés) miatt 5.7re. Ez 2020vége még nincs chiphiány.

    A fűtéskorszerüsítés részen kicsit elkomorodtam. Lehet BP közeli falvakban ott a napelem a házakon a kondenzációs kazán majd kövnek arra járok jobban figyelek. De amit 8th beszélt és ez az átlagos a családok a gáz/fa árát se tudják kifizetni (és nagyon sokszor fűtenek amivel tudnak.)

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Semin #24 üzenetére

    megújjuló kell legyen. (Vegyes tüzelés nem játszik)

    Biomasszatüzelésűnek kell átnevezni a vegyestüzelésű kazánokat és máris szuperzöldek lesznek.

    A régebbieket pedig lehet fűtéskorszerűsíteni (Napelem+Hőszivattyú)
    Leginkább a hőszigetelést kellene támogatni mert a legzöldebb energia a felnemhasznált energia. Itt ülök egyszál gatyában a kellemes melegben a legszarabb B30as téglaházban úgy hogy napi 15kiló száraz fa megy el a kandallóban (ebben extraként megsül a sütőtérben a napi rakott/sült akármi) meg 6-8KWh áramot megesznek a klímák. Persze van 16 centi eps a falon így nem az udvart fűtöm.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Semin #46 üzenetére

    "Most ott tartunk a legújabb autóknál, hogy 18 perc egy 10-80%-ra töltés"

    Gondolom ez ideális körülmények közt és a csúcstechnika. De mennyi idő egy átlagos elektromos autó töltése? Mert gyanítom, hogy nem ennyi.

    "5 év múlva simán beállsz és 10p múlva mehetsz is."

    Hát finoman szólva vannak kétségeim. Kicsit olyan utópiának tűnik, de ne legyen igazam. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Semin #43 üzenetére

    A magyar bérből, fizetésből élő családok 99%nak nem megfizethető az új elektromos. Nem tudnak érte tenni. A használt vonal pedig vagy még mindig baromi drága vagy épp aksi csere elött áll a leaf.

    A szelektív hulladékgyüjtés egy teljesen más dolog. Arra mindenki képes. Rég olyan szinten kéne lennie mint ahogy Ausztriában van.

    utóoia: Ha 0 CO2t, nox, pmet... akarunk akkor Paks 2 mellé kell még egy Paks 3, a gerinchálózatot totálisan fel kell újítani, nap vonalat még 200k+ lakásra kiírni, (bős nagymaros befejezése se lenne ördögtől való) elektromos autóknál áfát... eltörölni, töltőinfrastruktúrát paneleknél, munkahelyen... kiépíteni... ha most 200%al nekiállunk 2040re összejöhetne.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Semin #56 üzenetére

    Akkor már csak 750 A :DD 50%-ra meg csak alig pár száz A.
    De azt is nézzük már meg, hogy ez 1 db autó. Ha a lakótelepen él mondjuk 1000 család, ott van 200 villanyautó, ezek fele napközben elment dolgozni, este viszont feltöltené, az 100 autó. Akkor ehhez mekkora teljesítmény kell, ha mondjuk 8 órád van tölteni? (Mind a 100 autót fel akarják ám tölteni este, mert ha a szomszéd töltheti, én miért nem?) 1,25 MW.
    Átlagosan egy család napi áramfogyasztása kb 6,2 kWh. Ezt dobtuk meg a kocsikkal 10kWh-val. 6,2 helyett 16,2 kWh lett az átlagos napi áramfogyasztás családonként. Valszeg simán elbírja a hálózat a majd 3szoros terhelést.

  • hunluki

    senior tag

    válasz Semin #60 üzenetére

    Lásd anno Telefon/Mobiltelefon.
    Átlag jómódú családoknak is elérhetetlen volt, majd egy tech robbanás után - kis túzással -
    ma az 5 éves gyereknek is van.

    Nagyon jó példa. A panelban lakók töltése pedig megoldható lenne ha pl olyan lámpákat építenének ki amin van több csatlakozó, AC-val szépen lehet töltögetni. Ha meg para van és gyorsan kell akkor ott a DC töltés az említett 20 perces 10-80%-al, ha neked feltétlenül kell egy töltéssel a több száz km hatótáv, de valljuk be ez nem jellemző, 5-10 perc alatt 100+km belecsúszik, otthon oszlopról meg lassan beleszivárog este amikor nem sietős.

    Jelenleg ott tartunk hogy akinek belefér az rájön hogy ez jó dolog a velejáró kellemetlenségek ellenére is, én pl már soha nem vennék sima benzines autót. Egyrészt zöld meg környezet meg stb, gyakorlatilag ha ültél villanyban és lepadlóztad egyszer akkor tudod hogy ilyet soha nem kapsz ICE autótól, ezen felül a néma csend komfortja is megfizethetetlen plusz.

    Idővel eljutunk oda hogy egy ICE autó drágább lesz mint a villanyos, illetve a használt piacon is egyre több EV lesz. Akinek meg tényleg szüksége van az egy seggel 1000km-re az pedig szépen kicsengeti az akkor már luxusnak számító dízel árát (amiben benne van az élettartamára számolt büntije is) és tankolhatja több ezerért literenként az egyre ritkábban lévő benzinkutakról, vagy alább adja és beletörődik.

  • Somatom

    veterán

    válasz Semin #61 üzenetére

    Nem villany volt az összehasonlítás alapja, hanem a 2.0D, vs. az emissziós korlátozások miatt kényszer 1,5D, 1,2 benzin. Az elektromos teljesen esélytelen ilyen használatra.
    Az általad említett városi ingázásra eleve nem egy hétszemélyes egyterű az ideális jármű. De, egy évben három hónapot el lehet lenni vele. A többiben meg ott a bringa, roller, tömegközlekedés, stb. A főfaluban ha csak lehet, inkább villanybringával közlekedek. Villanyautóval nem lennék gyorsabb, viszont egy csomó problémát, költséget vennék a nyakamba.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Semin #60 üzenetére

    Lásd anno Telefon/Mobiltelefon aztán újra elkezdtek drágulni és most egy jobbért kapsz egy frissműszakis autót.

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Semin #73 üzenetére

    Ezzel szerintem az a baj, hogy nagyon sok a ha. Ha nem üres minden, ha csak a napit töltik vissza, ha csak az emberek x %-a használ elektromost, ha elég a lassabb töltést. De méretezni így nem lehet, méretezni úgy lehet, hogy ha mindenki egyszerre akarja, és valaki az asszonyét is a sajátján kívül, meg a cégest épp hazavitte mert másnap indul céges útra, akkor is bírnia kell a hálózatnak és nem lehet, hogy az összes rácsatlakozás esetén egyszer csak elmegy az áram az egész háztömbben. Amíg 10 autó van az egész kerületben, addig nincs baj, de ha 20 ezer?

    @Dare2Live:
    Szerintem meg kicsit "kellemetlen" ha a 200km-es utazás, ami 2 óra lenne, abban van egy 30 perces kényszertöltés. Ez a teljes utazással töltött idő 20%-a!
    Na meg az OMV is hogy tesz le az addigi mondjuk 5 töltőállomása mellé másik 15öt fizikailag? Meg mi lesz az a hálózat, ami egyik napról a másikra 3-szoros teljesítményt tud majd leadni?

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Semin #60 üzenetére

    A CO2 adó évről évre feljebb fogja tolni a hagyományos autók árát, ez kombinálva avval, hogy a legföbb tétel az aksi ár évről évre meredeken csökken el fogja hozni 10éven belűl azt a pontot, hogy nem éri meg hagymományost venni.

    Már csak egy Paks 3 kell meg az infrastruktúra mert anélkül szarnak egy pofon.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Új hozzászólás Aktív témák