Új hozzászólás Aktív témák
-
hunluki
senior tag
válasz arnyekxxx #69 üzenetére
Lásd anno Telefon/Mobiltelefon aztán újra elkezdtek drágulni és most egy jobbért kapsz egy frissműszakis autót.
Itt a kulcsszó. Ma se jár a többség luxusautóval, így pontosan ugyanúgy nem lesz szükségük luxus EV-re. Telefonból is kapsz olyat olcsón ami a célnak megfelel, ha meg friss technikát akarsz és flagshipet akkor csengetni kell.
Nézd meg kínát, tarolnak a kicsi és olcsó mini EV-k. -
hunluki
senior tag
válasz arnyekxxx #71 üzenetére
Igazából nem követem, 6 éves a telefonom és amíg jön rá gyári secu update addig marad is, aztán jöhet egy új hasonló időtartamra. Droidos telóból pedig annyi van mint a szemét minden ársávban, meg amúgy is meg van mondva hogy a droid jobb mert olcsó és ugyanazt tudja mint a drága ájfón, legalábbis általában ettől hangosak a fórumok.
Kína csak példa volt, engedjük el ezt a tartományos hülyeséget. Ha van olcsó elérhető EV akkor rá fognak pattanni az emberek mert rájönnek hogy jobb/kényelmesebb/szervízigénytelenebb és minél tovább használják annál jobban visszahozza az árát.
Igen, meg kell szokni hogy ha hazaérsz akkor rádugod töltőre, ez kőkeményen 15 másodperc. Ha pedig nem tudod otthon tölteni akkor lehetnek kellemetlenségek, de több példát is tudok mondani panelban lakó ismerősre/kollégára aki full villannyal jár és egyáltalán nem sír miatta.Spórolásra a saját példámat tudom felhozni: Amíg nem volt korona addig havi 30k körül volt a tankolás költsége. Amint átváltottam (PHEV) ez leesett áramban havi 5k alá. Utoljára akkor tankoltam amikor 450 volt az OMV prémium 100-as és még félig van a tank. Kiszámoltam hogy a benzines eladási ára mellett mennyi idő után térül meg az új autó és kb 3 év alatt visszahozza az árát. Ez most egy picit lassult mert otthonról dolgozom, de még így is bőven jó vagyok, főleg hogy sok rövid út eszi a ICE autókat rendesen, a hideg motorral rohangálásnál kevés károsabb dolog van amivel bántani lehet az autót, én meg többnyire ilyenekre használom (gyereket vinni családhoz/orvoshoz, egyéb rokonok látogatása, bevásárlás, városon belüli ide-oda hurcolni nehezebb dolgokat).
Igen, az infrának fejlődnie kell, több töltőpont kell, illetve az az appkáosz ami most van is szánalmas. Jelenleg 10 darab töltős app van a telefonomon és ezek csak AC töltők és csak Magyarország.
[ Szerkesztve ]
-
hunluki
senior tag
válasz arnyekxxx #105 üzenetére
Droidos teló: X, ahogy írtam nem követem a zöld robot életútját, sose voltunk jóban, abból indultam ki amit a fórumokon olvastam hogy mindenki mondta hogy jobb, ezek szerint akkor ez mégiscsak sántít hosszú távon.
Hidd el, lesz elérhető olcsó EV is, csak még a technika drága, az aksi drága, azért csinálnak drága SUV-ot meg sportautót mert azon lehet behozni a fejlesztési költségeket. Aztán előbb vagy utóbb jönnek a plebsnek szánt népautók mert lesz rá igény és aki ráugrik az szépen profitálni fog belőle, erre hoztam a kínai példát. Nálunk Európában más a helyzet, még nem tartunk ott, itt most pont a cikkben nyekegő nagy autógyártók miatt vannak ilyen árak és ilyen termékek.
Otthoni töltés: Munkatársam panelban lakik, melóhelyen tudja tölteni, illetve amíg elmegy bevásárolni addig rápattan a bolti AC-ra, általában mire hazaér több nafta van az autóban mint indulás előtt. Ne abból indulj ki hogy csak a full lemerült és full feltöltött állapot van, ez nem folyékony dinoszaurusz, kell egy kis idő amíg átáll az ember gondolkodása.
A spórolás részét át kell gondolni. Simán lehet hogy egy személyi kölcsön is jobb üzlet mert a havi törlesztő ugyanannyi vagy kevesebb mint a havi üzemanyagköltség amit megspórolsz. Kb mint a napelem a ház tetejére, neked teljesen mindegy hogy villanyszámlát fizetsz vagy a napelem hitelét, összegben ugyanott vagy, csak a hitel előbb vagy utóbb elfogy. Vagy a lakásvásárlás: hiteltörlesztő vs lakbér. A havi kiadásod kb ugyanott van de a végére van egy lakásod/házad. Pont ugyanez van villanyautónál is, ki kell matekolni és ennek megfelelően lépni.
-
#53246592
törölt tag
válasz arnyekxxx #108 üzenetére
Feltéve de nem megengedve legyen 15%.
Van egy meglehetősen ambíciózus és naív terv vagy legalábbis elképzelés, hogy CO2 neutrálissá váljon az emberi tevékenység 2050-re. Van egy olyan ágazat, amely termékeit 15-20 vagy még több évig használnak. Szerinted hozzá kell-e nyúlni ehhez az ágazathoz (is) és mennyivel 2050 előtt kell hozzányúlni, ha legalább a lehetőségekhez képest szeretnénk haladni a CO2 kibocsátás csökkentésével?
Tudom, az ipar meg Kína, meg mindenki más csináljon inkább valamit, ne nyúljanak a szent tehenünkhöz! -
-
#53246592
törölt tag
válasz arnyekxxx #211 üzenetére
A 15% (vagy akármennyi is a valós %) nem elég a "Föld" (valójában inkább az emberi civilizáció) megmentéséhez. És ennek eléréséhez is kellene, hogy co2 mentes legyen a villany. Azt hiszem ebben egyetértünk.
A autózás annyira sok kis apró részre osztott probléma (amennyi autó van forgalomban), és olyan hosszú az "átfutási" ideje (~20 év/autó), valamint a gyártás átállása is annyira lassú (jelen helyzetben: nincs hirtelen elég lítium meg chip meg kituggyami), hogy muszáj elkezdeni az átállást, ha valaha is a végére akarunk érni. Valamelyest "bétásnak" látom a mai felhozatalt. Meg elszállt specifikációk vannak (több száz lóerő, bazinagy autók, stb), de egyszerűen ebből lehet a legtöbb pénzt kisajtolni, ami kell a további fejlesztésekhez (itt köszönöm meg a bétatesztelőknek a hozzájárulását a jövőhöz!). A hatótávokra is lehet panasz, de ez csak az ICE autókkal való 1:1 összehasonlításban állja meg a helyét; ma talán emberi jognak látszik, hogy elindulok Lisszabonból Tromsöbe autóval és csak 2-3 alkalommal kell megállnom 5-10 percre tankolni, de nem, ez nem emberi jog.
Aztán természetesen a közlekedés és az áramtermelés co2 mentesítése mellett a többi kibocsátóra is hárulnak feladatok. De ezek többsége nem az átlagembert közvetlenül érintő terület, így nem kerül olyan gyakran előtérbe, pláne nem annyira mint az autó téma. A lakások energiahatékonysága fontos lenne és az átlagembert is érintené, amire tényleg nem látszik hogy elég hangsúly lenne fektetve.