Új hozzászólás Aktív témák
-
dbj19
csendes tag
válasz #53246592 #110 üzenetére
Igen, nézd meg az alap feltevésem: 1000 családos lakótelep, 200 villanyautóval, aminek a felét akarják csak feltölteni, és azt is csak 8 óra alatt. Model S akksija 100kWh. És nem, nem minden autóba, minden 10. család autójába. Holott ma MO-n családonként 2 autó is szokott lenni (gondolom aki villanyosat megengedhet, az 2-t is megengedhet előbb-utóbb).
Ja ne akarjon mindenki És hogy döntöd el, hogy kinek lehet, kinek nem? Lehet majd versengeni a lehetőségért?
És ha meg mégis mindenki egyszerre akar, akkor azt mondjuk bocs skacok, innentől kezdve nincs a lakótelepen villany? Vagy letilt az adott töltő, és malmozok, míg hátha sorra jutok? És ha nem jutok órákig? -
dbj19
csendes tag
válasz #53246592 #116 üzenetére
Model S-t azért vettem, mert szép kerek szám az akksija. Lehet 10kWh-s az autó 100kWh helyett, de a valóságban 1000 család nem 100 autót akar tölteni, hanem jóval többet. Családonként 1 db 10kWh-s autó megfelel így a 100 db Model S-nek. Annyira akarok kilyukadni, hogy szerintem kivitelezhetetlen ez a teljes, nagy átállás, ha csak nem akarunk kollektíve visszalépni egy nagyot, és lemondani a gyors utazásról, vagy a családonkénti több autóról, vagy a bármikori rendelkezésre állásról. Vagy lehet mindent is megtartani, de az a mostani költségeknek a sokszorosa lesz, amit a döntő többség nem fog tudni vállalni.
Illetve pont a kevésbé gazdag vidékeken szükséges a nagyobb hatótáv, az alföldön nem feltétlen fogsz 15 km-enként töltőállomásba botlani, van, ahol annyin keresztül település sincs, nem mindenki autópályán közlekedik, vannak földutas helyek is.
Meg lehetne szokni, de akkor kerüljön annyiba, amiért érdemes legyen elgondolkodni a megszokásán. Támogatással sem versenyképes most, vagy ha igen, az azért van, mert a naftát ingyen teszed bele. Ha mindenkinek lesz, akkor kétlem, hogy mindenki ingyen "tankol" majd. -
madgie
titán
válasz #53246592 #116 üzenetére
Hihetetlen, hogy ezt a lakótelepes, konnektoros baromságot folyamatosan mantrázni kell, most meg már ott vagyunk, hogy minden áldott este teli kell verni minden lakónak a 100 kWh elektromos autóját
Amúgy ja, ott a vezérelt áram, meg már szépen látni, hogy lassan minden szupermarketbe jut töltő, mélygarázsokba, munkahelyi parkolókba, stb... aki ebből azt olvassa ki, hogy jajj de rossz, mert a tizediken nem tudom minden este 100%-ig tölteni az autót, az tényleg ne akarjon elektromos autót. -
dbj19
csendes tag
válasz #53246592 #125 üzenetére
Azt nem tudom hogy ezek a hálózatok hogyan vannak méretezve, 20%-os növekedést jelentene átlagosan. A gond szerintem nem is feltétlenül ez, kitálagolva lehet megoldható, hanem hogy az esti cúscsot ennél jóval aránytalanabbul dobná meg.
@hunluki
A benzinkút elbírja, mert teleküldik naftával a tartályt, amiből 5 perc alatt bepakolsz a sajátodba az 5 állomás egyikén és mész tovább. 1000 autó 50 literes tankja 50m3 üzemanyagot jelent. És nincs szükség az útborkolat felbontására a fél kerületben, hogy a megfelelő kábelezést kiépítsd. -
dbj19
csendes tag
válasz #53246592 #156 üzenetére
Ha megérte volna a kétüteműt fenntartani, biztos vagyok benne, hogy, lett volna hozzá annyi alkatrész, hogy ne a bontóba menjen, mert valaki gyártott volna hozzá. De kiszorították az újabb fajták, mert többet nyújtottak, és árban is felvették a versenyt. Nem azért mert belengették hogy akkor 5 év múlva a kétüteműt csak Kelenföldig engedjük. És ez az, amit az elektromos máshogy csinál. Nem megy olyan messze? Nem olyan tágas? Nem tudsz huzamosan autópályatempót tartani? Sok idő feltankolni? 4-szer annyiba kerül? Tiltsuk be a vetélytársakat! Így könnyű helyzetbe kerülni.
-
Busterftw
veterán
válasz #53246592 #166 üzenetére
Csak oda akartam kilyukadni, hogy jaj minden nyaron 2 fokkal melegebb van globalisan a Foldet nezve nem ujdonsag, mert mindig is sokkal melegebb es sokkal hidegebb idoszakok valtottak egymast.
Ilyen szempontbol teljesen irrelevans, hogy 150 ev alatt nott 1.5 fokot, a Foldnek tokmindegy.
sheratan
Kisebb tavlatokban is van erre pelda, ott a Roman Warm Period 250 BC to AD 450, Medieval Warm Period.
"A 1986 analysis of Alpine glaciers concluded that the period from AD 100 to 400 was significantly warmer than earlier and later centuries.[ Szerkesztve ]
-
Gargouille
őstag
válasz #53246592 #103 üzenetére
"Mit csináljanak ha közlekedni szeretnének? Lincseljék meg egymást? Inkább kávézzanak. Vagy a sokat autózók ameddig lehet használjanak dízelt, azt ritkábban kell és gyorsabban lehet tankolni, max. a belvárosba nem mehetnek be vele."
Lehet nem fogalmaztam elég egyértelműen. Szoktál kint járni a közutakon közlekedni? Ha igen, akkor remélem nyitott szemmel, mert én azt látom, hogy 2 másodperc késlekedés miatt akár a saját és a családjuk életét is kockára teszik, inkább haljanak meg, de nehogy már veszítsenek akár egy másodpercet is. És nem is kevesen csinálják ezt, hanem mondhatni ez az általános mentalitás. A szabályok pedig szinte nem is léteznek, a záróvonal meg a piros lámpa inkább csak ajánlás. Egyszerűen ilyen a társadalom színvonala jelenleg és évről évre inkább ilyenné válik.
Na már most én arról beszélek, hogy ezzel a társadalommal nehéz lesz elfogadtatni, hogy fél óra egy töltés, vagy nem hajthat be a belvárosba (muhaha, mikor az egyirányúba behajt szembe és konkrétan eltolja a szabályos közlekedőt). Erre gondoltam csak, amikor arról írtam, hogy erős kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy majd itt békésen kávézgatva várják türelmesen a töltést.
"Akárhova ahol meg tud állni egy autó."
A benzinkutakról beszéltem konkrétan, nem általánosságban a városról vagy az országról. Tehát, hogy a meglévő benzinkutak körül nem igazán van rá mindenhol hely, hogy kiépítsenek még + területeket erre. Nem úgy általánosságban. Bár akár tudnék néhány lakótelepet is mutatni, ahol azért fejvakarós lenne.
"Ez hol van? Baromira nem ilyen gyors az átállás, nem is látszik még, hogy mikor lesz ilyen gyors. A 2030-as (haha) vagy 2035-ös tiltási elképzelések az új autók forgalomba helyezésére vonatkoznak."
Ebben igazad van, de én magára a tendenciára gondoltam. Ez egy trend, amiben "napról napra" jönnek az új ötletek a korlátozásokra és a hagyományos belsőégésű autózás megfojtására. Amivel környezetvédelmi oldalról egyébként egyet is értenék, de nem úgy, hogy igazából több problémát/kérdést vet fel - egyelőre - mint amennyit megold.
Úgy általában ez is olyan mint a szoftver fejlesztés. Nagyon gyorsan el lehet jutni mondjuk a 70%-ig, amikor már működőképes a program, de még nincs készen. Az utolsó 30% meg vért pisálósan nehéz és hosszadalmas, mikor a részleteket kell megoldani, optimalizálni, bugfixelni, készre csiszolni. Ugyanezt látom az önvezetésben vagy az elektromos autózásban is. Eljutottak gyorsan a 60-70% -ig, és most hirtelen húznak egy egyenes trendvonalat, hogy na már csak kéznyújtásnyira van a vége. Na ez a "kéz fog szerintem hosszabbra nyúlni", mint az optimista becslések.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
-
-
dabadab
titán
válasz #53246592 #215 üzenetére
A lakások energiahatékonysága fontos lenne és az átlagembert is érintené, amire tényleg nem látszik hogy elég hangsúly lenne fektetve.
Az új építésű lakásoknál egyre szigorodó feltételek vannak, lassan már a régebbi passzívházak szintjén van az elvárt minimum szigetelés.
Viszont ez (ahogy az egész energetikai besorolásosdi - legalábbis kishazánkban) tisztán papíralapú játék, senki nem nézi meg, hogy ténylegesen milyen egy ház hőszigetelése, csak azt, hogy mi van a terveken. Tiszta agybaj.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #53246592 #218 üzenetére
ez is csak csepp a tengerben. Ahogy a régi lakások hőszigetelése is. Ahogy a tetőre rakott napelem is. Ahogy a közlekedés is. ahogy paks is, ahogy az alu... újrafeldolgozása is és kb végtelenségig tudom fojtatni a sort.
Más: Nekem az a félelmem, hogy 10-40éven belül a folyamat meg fog futni. Ennek az oka nem az, hogy mégtöbb co2 lesz a légkörbe vagy, hogy a földeken/tengereken nem lesz hó= nem veri vissza a napsugarat hanem melegít, hogy a melegebb levegő = több vízpára (vízpára erősen üvegáhatású gáz).... hanem, hogy mennyiségben nekiáll a fagyott metán kiolvadni. Ott egyszerűen megfut a folyamat és csak egy vicces álom, hogy csak 3Cvel emelkedik a föld átlaghőmérséklete. Irány a "Paleocene–Eocene Thermal Maximum" ami igaz Mad Max lesz.
btw idén újra rekord mennyiségű CO2 lesz az atmoszférába pumpálva. Egyértelműen nem lassítunk hanem még tapossuk a gázt.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dbj19
csendes tag
válasz #53246592 #259 üzenetére
Hát ha mondjuk áthalad a város északi részéről a délire úgy, hogy 20km volt az akksiban induláskor (ne feledjük, hogy néhány típusnak ennyi kb a max hatótávja "zölden"), abból nem sok marad mire beáll vonatozni, és az ICE fog járni benne.
A zöld privilégiumokat nem a gyártók adták az autóik mellé, hanem az állam. Egy új dacia meg 4 millió körül kezdődik, vicc az egész, ennyi haszna volt a nagy átalakulásnak: az öreg autókat fogják rúgni amíg lehet, mert a) annyira drága az új b) ki vesz újat, ha feleződik az értéke abban a percben, hogy kijön a szalon kapuján?@madgie
Rendben, kérlek idézd akkor ahol írtam[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- További aktív témák...