Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Semin

    senior tag

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    "..És akinek esetleg este már nem jut hely, az másnap nem megy dolgozni, mert nem tudta feltölteni az autóját (vagy majd nem tud elindulni a tűzoltó/mentő mert épp lemerült a nagykocsi és hát 3 óra a töltés, bocsika..)"

    Ha nekem kellene tippelni DC töltés, kutakon, ahogy a benzin esetében.

    5 évvel ezelőtt 2-3 óra volt a töltés, vagy több.

    Most ott tartunk a legújabb autóknál, hogy 18 perc egy 10-80%-ra töltés
    (ami hatótávban ~300 km.) Ha csak 10 percig töltöd akkor ~200.

    5 év múlva simán beállsz és 10p múlva mehetsz is.

  • dabadab

    titán

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    Engem az érdekelne, hogy mondjuk egy tízemeletes lakótelepen (vagy a belvárosban) hogyan lesz megoldva az elektromos autó töltése? Kiépítünk 100db töltőállomást mindegyik ház mellé a parkolóba?

    Igen. A lakótelepek a legegyszerűbben ellátható részek.

    És akinek esetleg este már nem jut hely, az másnap nem megy dolgozni, mert nem tudta feltölteni az autóját

    Egy villanyautót se kell naponta tölteni és ha a parkolóhelyek kellően nagy részén van töltő, akkor ez nem gond.

    Ki fogja majd kiépíteni ezt mindenhol, amikor még a jelenlegi úthálózatot sem képesek rendesen karbantartani?

    Hát pl. a közvilágítást is sikerült valahogy megoldani.

    DRM is theft

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Gargouille #48 üzenetére

    Hát szerintem meg elég valószínű hogy igazad van, és utópia:
    Tesla model s: 100kWh-s akksi -> 400V-on töltve ha azt akarod hogy 10perc alatt feltöltődjön ahhoz 1500 A-es áram kell. Az már elég combos.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    ennek a megoldásában sok kihívás műszakilag nincs.
    kiépítik panelnél, munkahelyen oszt ha nem sikerült panelnél majd töltöd munkahelyen. Ha meg 3napig nem sikerült sehol akkor megállsz tölteni a "benzínkúton" és kvzol/vársz 25percet. Úristen... Amúgy új társasházaknál nem ritka, hogy ki van már építve.
    A jelenlegi hálózatot mondjuk erősen fejleszteni kéne de amúgy is. Meg kell +1 paks.

    És ebben a pillanatban lényegében nincs a közelkedés miatt co2/nox/pm... kibocsátás.

    Az aksik meg ha fáradnak 1x év után mehetnek balanszolni, aztán meg recycling.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Gargouille #67 üzenetére

    "Már azt hittem az egész elektromos hálózatot..."

    Máskor ha lehet ne csak az első sorokat olvasd el a bekzedésből. Had idézzek az adott hszből:
    "A jelenlegi hálózatot mondjuk erősen fejleszteni kéne de amúgy is."

    "az meg egy másik dolog"

    Miben más?

    "hanem a töltőfejet is lehet vadászni"

    Még mindig nem érted, hogy ha össz nem 10 perc egy tankolás hanem 30perc akkor annyit kell csinálni, hogy 3*annyi oszlopot kell lerakni a MOL/OMVnek a "töltő/benzínkútra". Mi ebben a bonyolult?
    Az tény, hogy kellemetlen, hogy 200-400kmenként meg kell állni 30percre tölteni/kvzni az tény, de na bumm.

    "Összességében nem lennék az elektromos autózás ellen"

    Hát így elsőre mondjuk nem ez jön le. Ráadásul nagyon furcsán infrastruktúrára hivatkozva. Az egy Paks3 töredékéből megvan. Paks 3 meg sztem kell ha a közlekedésünkk jelentős részét CO2/NOX mentessé akarjuk tenni.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dabadab

    titán

    válasz Gargouille #66 üzenetére

    Hát így szóban igen, de kiépíteni a megfelelő keresztmetszetű elektromos hálózatot, feltúrni a környéket stb. azért ez annyira nem triviális

    Ez mindenhol máshol probléma, de a paneleknél jelenti fajlagosan a legkevesebb macerát.
    Egyébként ha az elektromos hálózat elbírja a nappali klímázást, akkor az esti töltést is bírni fogja.

    Valóban, szinte ugyanaz a kettő. Egy madzagon lógó villanykörte (kis túlzással), meg egy elektromos autót töltő állomás. Végül is mindkettő árammal megy. :DDD

    Igen, nagyjából ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • hallador

    addikt

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    Ez mentalitás kérdése elsősorban. A magyar ember, és igen most nem Kelet-Közép Európát írok, mert Európában a legjellemzőbb, hogy otthon az elvárás egy állampolgár részéről, hogy mindent, de mindent más oldjon meg. Ha neki kell, akkor nem is kell! (És ez nem fikázás, sajnos a legjellemzőbb emberi vonás arrafelé, (hogy is mondta Hadházi László humorista, "hát nem egy szorgalmas nemzet")).
    Például itt lakossági ötlet alapján (Tehát nem a német nem tudom én milyen minisztérium) beletették a szabályozásba, hogy nem építhető úgy semmilyen lakás, vagy ház hogy nem rendelkezik elektromos autó töltővel a családi ház, a több lakásos társasházak x %-ban olyan parkolókkal kell, hogy rendelkezzenek, ami elektromos töltésre alkalmasak.(Ahol nincs és lehetőség van rá ott el kell kezdeni kiépíteni) És nem az van, hogy jajjjj mi szegények nekünk majd ki fogja INGYEN kiépíteni, mert hát legyenek hálásak, hogy itt eladhatják a szemetüket, mert ugye otthon ez van, igaz, hogy otthon még egy tisztességes biciklit sem gyártanak belső felhasználásra, de ezért a mentalitás az nagyon "rendben" van ugye?

    Az utak karbantartásával kapcsolatban pedig mégis mit vártál? A kádár rendszerben így lettek felnevelve, és így is nevelték a gyerekeiket. (Kőbányai sörrel a kezében nehéz dolgozni, miközben hazafelé a kocsmában épp sikerült 3 féldeciért eladni a szerszámot amit ellopott a munkahelyén, és ezt nem úgy ám, mint pl itt, ahol ha ilyet csinált valaki már 50 éve is, akkor megbélyegezték, hanem otthon az állam még támogatta is az intézményesített lopást. Addig sem arról beszéltek miért kell 10 évet várni a Trabantra) A különbség, hogy akkor minden 1 - 2 évben jött a brigád, és a már akkor is szar utakra toltak egy 3 - 5 cm-es kopóréteget 10-en akikből 2 dolgozott...., 30 éve nem jön a brigád, és hát úgy is van hagyva mint minden. Ha el is lophatják, és ezzel a korrupció világbajnok szinten tartható, akkor mit szeretnél? Ezek az emberek azok az emberek, akik ott éltek 50 éve és ott élnek ma is.

    Akik most vezetik az az országot mind kádár gyerekei akkor szocializálódtak, és a legtöbbnek nem az volt a baja, hogy kádár volt a rendszergazda azzal a mentalitással elnyomással, hanem az, hogy miért nem ő.

    Miért az autógyártóknak kellene kiépíteni bármit? Ezt miért nem az állam vállalja be, hiszen a legtöbb helyen is az EU támogatásokból tették ezt meg, csak ha az EU erre ad pénzt, akkor itt arra költik, otthon meg Soros propagandára, meg apu szállította kövekre, amiből teljesen feleslegesen építenek minden szart, utak helyett.
    Ja hogy ehhez a társadalom egy része tapsol is, ami pont ahhoz elegendő, hogy fennmaradjon ez a már 60 éve korrupt rendszer, hiszen azt pont olyan kiváló szaktekintélyek irányítják, akiknek a korosztály a lopásra lett kinevelve, és ezek az emberek fel is neveltek gyerekeket, akik nem úgy fognak majd gondolkodni, hogy ez rossz... Amit írtam feljebb ugye? Ha nekem kell ezzel foglalkozni akkor nem kell, akkor jó van az úgy. Na majd ha ezt a mentalitást kinövik, akkor lehet arról beszélni amit Te akarsz.

    Szerinted mikor lesz ilyen?

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • hallador

    addikt

    válasz Gargouille #100 üzenetére

    Dehogy mindenki nem mehet el, csak nem kellene annyira mástól elvárni dolgokat, amikor igazából máshol másnak azért van valamije, mert tett érte valamit.
    Azért az nem fog menni sokáig, hogy 1970 - 1990 között amerikai hitelből nem csináltuk úgy ahogy kellene, most meg az EU-s támogatásokból nem csináljuk még mindig úgy ahogy kellene. De nekünk nem jó, na miért nem? Hát csak nem azért mert mindenki csinéljon mindent, de nehogy már nekünk kelljen. Hát ebből nem lehet megélni, vagy ha igen akkor csak úgy mint eddig, de úgy sem.
    Tehát a konklúzió semmiből semmi lesz, sírás helyett.

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • #53246592

    törölt tag

    válasz Gargouille #98 üzenetére

    pont ezek mostantól békésen kávézgatnak félórákat egy tankolás miatt? Nem túl életszerű.

    Mit csináljanak ha közlekedni szeretnének? Lincseljék meg egymást? Inkább kávézzanak. Vagy a sokat autózók ameddig lehet használjanak dízelt, azt ritkábban kell és gyorsabban lehet tankolni, max. a belvárosba nem mehetnek be vele.

    Aztán meg lerakni 3x annyi oszlopot? Hova?

    Akárhova ahol meg tud állni egy autó. Sokkal többet is mint 3x annyit. De ezeknek viszonylag csekély része kell, hogy gyorstöltő legyen, a többi mehet lassan, olcsóbb vezérelt áramról - az autósok egy jelentős részének ez elég a napi guruláshoz elegendő töltéshez. És ezekhez nem kell 10 centi átmérőjű kábel vagy bika trafó.

    tiltsuk is be azonnal minden mást

    Ez hol van? Baromira nem ilyen gyors az átállás, nem is látszik még, hogy mikor lesz ilyen gyors. A 2030-as (haha) vagy 2035-ös tiltási elképzelések az új autók forgalomba helyezésére vonatkoznak.

  • hallador

    addikt

    válasz Gargouille #98 üzenetére

    Azért ez nem így van, ahogyan írod. PL: itt új állomásokat építettek ki, és praktikusan oldották meg ezeket a dolgokat (igaz így nem lehet lopni, de hát nem mindenhol az a cél, hogy apuka milliárdos legyen).
    pl:
    - vannak olyan bevásárló központok, ahol elég sok töltő van.
    - Új állomásokat építettek, mik kb egy parkolóhoz hasonlóan elég sok autó elfér, ellentétben a sima benzinkutakkal.
    Elektronisch Ladestation in Straße Deutschland und Westeuropa
    Nem nagyon furcsán, csak reálisan szemlélve. Ezek a nagy ívű elképzelések rendszerint pont ezeken a "lényegtelen kis részletkérdésen" szoktak elbukni végül. És továbbra sem vagyok ellene, csak szerintem egy átgondolatlan elképzelés ez még egyelőre. Mindenki csak tapsol, hogy jaj de jó, hogy le tudtunk gyártani rohadt drágán egy erősen kompromisszumos elektromos autót, hurrá, tiltsuk is be azonnal minden mást, elérkezett a jövő. Mintha ezzel minden meg lenne oldva. Csak közben meg az összes többi körülményt figyelmen kívül hagyjuk és ha ilyen "ész nélkül" rohanunk ebben előre, akkor annak - szerintem - sírás lesz a vége.
    Síírás nem lesz, és kitiltani sem akarja senki azonnal ezt honnan vetted? Azt értem hogy az 0-1 gondolkodás,vagy ahogy Virág elvtárs megfogalmazta:
    Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló.
    mentalitással valóban sírás lesz a vége. De pont azért van az, hogy azok az országok/nemzetek szoktak sikeresek lenni, akik a 15 - 30 évre megtervezett dolgaikat képesek kivitelezni. és betartani. Na hát mondjuk az úgy nagyon nehéz ám, hogy ameddig mások a jövőjüket építik, addig mások meg mindent csinálnak, csak azt nem amit kellene.(mindezt a lopás/korrupció növelése nevében). Ha ennyire önző modon tudunk csak gondolkodni.
    Ez 20 éves terv és annyi idő alatt akarják megépíteni, amit lehet. És haladnak, mert gondolkodnak, mert akarják, mert csinálnak valamit azért, hogy legyen valamijük. Persze lehet sírni is, csak abból az lesz amit most van.

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • M5Norbi

    őstag

    válasz Gargouille #100 üzenetére

    Az a konklúzió hogyha kiköltözől külföldre ne felejts el visszajönni magyar fórumokra észt osztani hogy itt milyen rossz minden. Ezt sok egykori honfitársunk imádja művelni.

    Csak nem tudni hogy ezt önigazolásból esetleg jóindulatból teszik (hogy felnyissák az ittmaradtaknak a szemét) vagy azzal kínozzák magukat hogy ezzel a hú de szar hellyel foglalkoznak.

    Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

Új hozzászólás Aktív témák