Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz #16820480 #96 üzenetére
Én nem sajnálom egyik autógyártót sem. Évtizedekig ültek a babérjaikon nem tettek "semmit". De azért ne varrjuk az egészet az ő nyakukba a segg hülye döntéshozók is pont ugyanannyira okozói a jelenleg kialakult helyzetnek. Az autógyártók az ezredfordulón már javában onthatták volna magukból az euro5 normát teljesíteni képes motorral szerelt autókat. A tudás már akkor is megvolt rá de senki sem írta elő számukra, hogy alkalmazzák az ipari és mezőgazdasági gépek motorjain addigra már jól bevált technológiákat. Most ugyanazok a döntéshozók érezvén a társadalomtól és környezetvédő szervezetek irányából jövő egyre nagyobb nyomást ész nélkül kapkodva teljesen irreális elvárásokat támasztanak az autógyárak elé. Persze az egészet mint mindig most is a végfelhasználó szívja meg mert egy rendkívül agyonbonyolított és drágán szervizelhető autót a kap a nehezen megkeresett pénzéért. Ha állítólag a nox kibocsátás a fő probléma akkor már rég be kellett volna tiltani a dízel motort a személyautókban a benzineseket pedig kizárólag gyárilag kettős üzemre átalakítva értékesíteni. Lpg/cng + hibrid technika. Pont. Ezzel nagyrészt kihúzták volna a dolog méregfogát és sokkal gördülékenyebb lehetett volna a benzin > elektromos átmenet. Maradhattak volna a jól bevált olcsón gyártható és szervizeltethető szívómotorok így az autók is lényegesen olcsóbbak maradtak volna. Ehelyett jöttek a fűnyírómotoros bohóc verdák (pl. Volvo S80 1.6d, Mondeo 1.0T stb) amelyekről nyilvánvaló volt, hogy alig valamivel lesznek környezetkímélőbbek mint az elődjeik de a nevetséges mindenféle realitást nélkülöző teszteket ezekkel a vackokkal lehetett csak megugrani. Hogy a valóságban mennyit fogyasztanak és mennyit szennyeznek az ilyen alulmotorizált autók az már senkit sem érdekel(t). Szóval ja. Az autógyártók és döntéshozók szépen egymás kezét fogva elmehetnek a büdös picsába. Tőlem akár bele is állhatnak a földbe az sem érdekel.
-
8th
addikt
válasz #16820480 #132 üzenetére
"A gyártókat csak a pénz érdekli, semmi más, és ez régen is kb így volt, csak régen nem tűnt úgy, hogy van komolyabb tétje."
Ugyanarról beszélünk. Aki nem egy szatyorban élte le az elmúlt néhány évtizedet az a saját bőrén tapasztalhatja az éghajlatváltozás "áldásos" hatásait. Főleg nyáron.
-
Busterftw
veterán
válasz #16820480 #192 üzenetére
Igy ertettem, amikor azt irtam globalisan.
Spanyolorszagban elek, nem kell magyarazni a meleget.Ezek eleve izolaltabb esetek voltak, de latod azert atlag -0.6 fokkal huvosebb volt, mert kevesebb sugarzas erte a Foldet, az oceani aramlatok, vulkan aktivitas stb, barmi hasonlo kivalthatja.
Ezek ugyanugy bekovetkezhetnek az elkovetkezo 50-100 evben es az az elorejelzett +2 fok maris csak +1 lesz
40 ev utan epp most tort ki a spanyol Cumbre Vieja, ki tudja mi lesz meg itt.Persze nem mondom, hogy ilyenekre alapozzuk a jovonket, csak mint pelda, hogy viszonylag kis ido leforgasa alatt meg barhogy valtozhat a homerseklet.
Ha tul meleg lesz, meg mindig lehet koltozni Norvegiaba
-
Busterftw
veterán
válasz #16820480 #202 üzenetére
A masik oldalt is meg kell nezni.
Ha elerjuk a +2 fokot, az realisan mekkora katasztrofa lesz?Jelenleg elvileg 1.5C erjuk el 2030-ig, 2070-2100 kozott 2C, ha a jelenlegi helyzet nem valtozik.
De peldaul mas elemzes szerint elerjuk a 1.5C-t, utana 2100 kornyeken visszahul a bolygo, ez persze a legdrasztikusabb, majdnem net zero kibocsatas mellett lehet. -
#53246592
törölt tag
válasz #16820480 #202 üzenetére
A vulkáni hamu ideiglenesen tud elég nagy lehűlést okozni anélkül is, hogy maszkban kelljen járni.
Year Without Summer
Mount Pinatubo ezt itt észrevettük egyáltalán?
Pár nagyobb kitörés és becsült hatása a klímára -
Somatom
veterán
válasz #16820480 #229 üzenetére
Könnyű bódé, 1.1 -es motor, gyengébb, mint egy Zsigulátoré és még csak nem is pörög. Azért azzal hasonlítom, mert a szabály sem tesz különbséget egy 6 és egy 16 literes fogyasztású autó között. Sőt! Ő esetleg bizonyos fokozatú szmogriadó esetén is közlekedhet, én meg nem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dbj19
csendes tag
válasz #16820480 #233 üzenetére
Peugeot 207, 1.4dízel, 5 liter alatti az átlagfogyasztás. F astra, 1.4 benzin, 6-7liter. Épp a kvótáknak megfelelés miatt vannak a kihegyezett 1 literes erőlködő motorok, mert egy 1,2 tonnás autó így tud megfelelni, a 2,5 tonnás SUV-ba meg mehet a hibrid rendszer, ami 10et fogyaszt, de legalább nem erőlködik. Cserébe kap zöld rendszámot, így a 30 milliós autóval ingyen parkolhat, valamin meg kell spórolni azt a sok pénzt
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #16820480 #233 üzenetére
"Hidegben megint csak magasabb fordulaton kell mennie és jobban fogyaszt, légkondival megint jobban fogyaszt..."
Ha a fordulat határozná meg hogy fogyaszt egy autó akkor 9.3literes small/big block félék lennének az autókban. Azok még 800as rpmnél is brutál húznak. Mondjuk városban 30liter alatt nem mennek 100kmet, de ha odalépsz neki bezabbant 40et is...
A kis ccm jobabn fogyaszt amolyan ökölszabály. Azonos konstrukciók közt is jól kijön. Én pl elég jól tudom, hogy eszik a toyota 1.0as 1sz-fe és az 1.3as 2szfeje. A kissebb 1sz-fe uabban a kasztniban 3-5dlel fixen kevesebbet fog enni.
De jó plda az SX4 Scross 1.0 és 1.4es turbosa is. Simán fél literrel kevesebbet eszik az 1.0.
Turbo meg turbo nélkülinél meg baromira kijön a difi. A pldaban szereplő 1.4 turbo 230nmet tud 1500tól. Szívonál ehez kell egy mind 2.0as de inkább 2.5es szívó. Az elöbbivel városban el lehet járni 6-7liter közt. A 2.2-2.5es szivó nem fog 10-12liter alatt megállni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz #16820480 #237 üzenetére
Escort MkV 1.4 CFi motorral, 6,5-7 liter körül, akármit csináltam vele. Városon kívül és belül is, télen-nyáron Teljesen szürreális volt. A mostani F Astra, ugyanúgy központi injektoros X16SZR (1.6) motorral 6 liter városon kívül, majdnem 8 városban (Gyakorlatilag egyezik a két technika színvonala, ugyanúgy a 90-es évek eleje, de az Astra áttételei gyalázatosan el vannak számolva.) 400km autópálya alatt az Escorttal mértünk 5 litert is. (400km autópálya + kb. 30km város, mert az indulás-célpont-hazamenés minden pontja pálya mellett volt )
Nagyon sokat számít, hogy hogy vezet az ember. (Meg ha a gyártó ad meg fogyasztás-sebesség görbéket, mint pl. a MkIII Escortomhoz volt, azt lehetett tudni hogy 80-90 körül eszik a legkevesebbet.)
@Dare2Live : Nem csak a ccm számít. Adott önsúlyhoz mekkora nyomaték/teljesítmény, milyen használatra áttételezett váltó. Kis autó nagy motorral akkor eszik keveset, ha nem taposod -> de mindenki tapossa, mert ott a nagy motor.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #16820480 #237 üzenetére
Tessék itt az 1.0as 1szfes yarisom pár évnyi fogyija. [link]
Jórészt országúton 4.5literen simán eljár.
Megyeszékhelyen 5.5liter környékén.
BPn dugózva, taposva 6.5-7liter.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nemlehet
őstag
válasz #16820480 #241 üzenetére
Nekünk most egy 2019-es Clio 1.0 van. Barátnőm 6.5 körül vezeti városban én inkább 6.1. Ha rendesen használom a start stopot és tényleg odafigyelek akkor tudok 6 alá is menni vele.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #16820480 #241 üzenetére
Sok száz 1.4 jazz átlaga 6.2liter/100km.
[link]De minden attól függ.
-Műszakilag megfelelő állapotban van? Belevaló 0W20at raksz bele vagy autószerelő olcson jut hozzá 5w30/40et mert az is jó és már öreg is.
-Hordod a gyereket 1-5kmre lévő oviba? Első 5kmen bármi többet eszik.
-"Előrelátóan" vezetsz? Motorfékezel vagy inkább fék? Pirosig "nyomod" a gázt vagy ha váltott elveszed a lábad a gázról és amíg lehet mottorfékkel állsz meg?
....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
btprg
senior tag
válasz #16820480 #233 üzenetére
Nem lennék meglepve, ha úgy osztanád a Zsiguliról az észt, hogy legfeljebb messziről láttál olyat az utcán A Moszkvics se nagyon megy 10 fölé városban.
#226:
Gondolom neked is ugyanolyan megérzés csak, hogy nincs igazam, mint nekem, hogy úgy van ahogy gondolom, alátámasztani nem igazán tudtad Szerintem márpedig nem kell annyi tartalék alkatrészt gyártani, ami akár csak megközelítené egy új autó legyártásához szükséges erőforrásokat. Azt meg ne próbáld beadni, hogy az hogy esetleg 6,5 helyett 7 literes átlagfogyasztása van, az annyit számítana, ami miatt érdemes lenne inkább egy teljesen újat gyártani. (Arról nem beszélve, hogy az idiotizmus szülte 1,0T varrógépek csak a katalógusban fogyasztanak kevesebbet, az elmúlt 20 évben számottevő előrelépés nem történt fogyasztás terén. Ha történt is volna, azt kompenzálja annak a sok szarnak a súlya, amivel kötelezően teletömik az új autókat.)#228:
A felmelegedéssel nem nagyon tudunk mit csinálni, és a személyautók amúgy is csak minimális részéért felelősek a dolognak. Ami kellemetlen, hogy mérgező gázokkal, koromrészecskékkel, fékbetétporral stb. nyomják tele a város levegőjét, ebből a szempontból a CO2 nem sokat számít. Csak arra jó, hogy legyen valami baromság, aminek okán értelmezhetetlenül agyonbonyolított ICE autókat gyártanak."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
válasz #16820480 #249 üzenetére
Akkor konkrétan azzal a Zsigulival valami nem stimmelt, vagy padlógáz-satufék üzemmódban volt használva 2 kilométeres utakra.
Akkoriban inkább az volt a jellemző, hogy az embereknek elegük volt a szocialista vasakból, amik főleg a kókány szerelők és a "ebbe a régi szarba jó lesz a legszarabb minden is" mentalitás miatt is dögrováson voltak, és inkább eladták és vettek Suzuki-t..."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 11
- Politika
- GoPro Topic
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Yettel topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5