Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz #16820480 #96 üzenetére

    Én nem sajnálom egyik autógyártót sem. Évtizedekig ültek a babérjaikon nem tettek "semmit". De azért ne varrjuk az egészet az ő nyakukba a segg hülye döntéshozók is pont ugyanannyira okozói a jelenleg kialakult helyzetnek. Az autógyártók az ezredfordulón már javában onthatták volna magukból az euro5 normát teljesíteni képes motorral szerelt autókat. A tudás már akkor is megvolt rá de senki sem írta elő számukra, hogy alkalmazzák az ipari és mezőgazdasági gépek motorjain addigra már jól bevált technológiákat. Most ugyanazok a döntéshozók érezvén a társadalomtól és környezetvédő szervezetek irányából jövő egyre nagyobb nyomást ész nélkül kapkodva teljesen irreális elvárásokat támasztanak az autógyárak elé. Persze az egészet mint mindig most is a végfelhasználó szívja meg mert egy rendkívül agyonbonyolított és drágán szervizelhető autót a kap a nehezen megkeresett pénzéért. Ha állítólag a nox kibocsátás a fő probléma akkor már rég be kellett volna tiltani a dízel motort a személyautókban a benzineseket pedig kizárólag gyárilag kettős üzemre átalakítva értékesíteni. Lpg/cng + hibrid technika. Pont. Ezzel nagyrészt kihúzták volna a dolog méregfogát és sokkal gördülékenyebb lehetett volna a benzin > elektromos átmenet. Maradhattak volna a jól bevált olcsón gyártható és szervizeltethető szívómotorok így az autók is lényegesen olcsóbbak maradtak volna. Ehelyett jöttek a fűnyírómotoros bohóc verdák (pl. Volvo S80 1.6d, Mondeo 1.0T stb) amelyekről nyilvánvaló volt, hogy alig valamivel lesznek környezetkímélőbbek mint az elődjeik de a nevetséges mindenféle realitást nélkülöző teszteket ezekkel a vackokkal lehetett csak megugrani. Hogy a valóságban mennyit fogyasztanak és mennyit szennyeznek az ilyen alulmotorizált autók az már senkit sem érdekel(t). Szóval ja. Az autógyártók és döntéshozók szépen egymás kezét fogva elmehetnek a büdös picsába. Tőlem akár bele is állhatnak a földbe az sem érdekel.

Új hozzászólás Aktív témák