Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz #16820480 #233 üzenetére

    Szép hsz. volt, csak semmi köze a lényeghez. Bocs, de nem akarok azon vitatkozni, hogy mennyit fogyasztott az autóm. Ha szted nem annyit, akkor tekintsd úgy, mint egy elméleti példát!

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • dbj19

    csendes tag

    válasz #16820480 #233 üzenetére

    Peugeot 207, 1.4dízel, 5 liter alatti az átlagfogyasztás. F astra, 1.4 benzin, 6-7liter. Épp a kvótáknak megfelelés miatt vannak a kihegyezett 1 literes erőlködő motorok, mert egy 1,2 tonnás autó így tud megfelelni, a 2,5 tonnás SUV-ba meg mehet a hibrid rendszer, ami 10et fogyaszt, de legalább nem erőlködik. Cserébe kap zöld rendszámot, így a 30 milliós autóval ingyen parkolhat, valamin meg kell spórolni azt a sok pénzt :)

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz #16820480 #233 üzenetére

    "Hidegben megint csak magasabb fordulaton kell mennie és jobban fogyaszt, légkondival megint jobban fogyaszt..."

    Ha a fordulat határozná meg hogy fogyaszt egy autó akkor 9.3literes small/big block félék lennének az autókban. Azok még 800as rpmnél is brutál húznak. Mondjuk városban 30liter alatt nem mennek 100kmet, de ha odalépsz neki bezabbant 40et is...

    A kis ccm jobabn fogyaszt amolyan ökölszabály. Azonos konstrukciók közt is jól kijön. Én pl elég jól tudom, hogy eszik a toyota 1.0as 1sz-fe és az 1.3as 2szfeje. A kissebb 1sz-fe uabban a kasztniban 3-5dlel fixen kevesebbet fog enni.

    De jó plda az SX4 Scross 1.0 és 1.4es turbosa is. Simán fél literrel kevesebbet eszik az 1.0.
    Turbo meg turbo nélkülinél meg baromira kijön a difi. A pldaban szereplő 1.4 turbo 230nmet tud 1500tól. Szívonál ehez kell egy mind 2.0as de inkább 2.5es szívó. Az elöbbivel városban el lehet járni 6-7liter közt. A 2.2-2.5es szivó nem fog 10-12liter alatt megállni.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • btprg

    senior tag

    válasz #16820480 #233 üzenetére

    Nem lennék meglepve, ha úgy osztanád a Zsiguliról az észt, hogy legfeljebb messziről láttál olyat az utcán :D A Moszkvics se nagyon megy 10 fölé városban.

    #226:
    Gondolom neked is ugyanolyan megérzés csak, hogy nincs igazam, mint nekem, hogy úgy van ahogy gondolom, alátámasztani nem igazán tudtad :) Szerintem márpedig nem kell annyi tartalék alkatrészt gyártani, ami akár csak megközelítené egy új autó legyártásához szükséges erőforrásokat. Azt meg ne próbáld beadni, hogy az hogy esetleg 6,5 helyett 7 literes átlagfogyasztása van, az annyit számítana, ami miatt érdemes lenne inkább egy teljesen újat gyártani. (Arról nem beszélve, hogy az idiotizmus szülte 1,0T varrógépek csak a katalógusban fogyasztanak kevesebbet, az elmúlt 20 évben számottevő előrelépés nem történt fogyasztás terén. Ha történt is volna, azt kompenzálja annak a sok szarnak a súlya, amivel kötelezően teletömik az új autókat.)

    #228:
    A felmelegedéssel nem nagyon tudunk mit csinálni, és a személyautók amúgy is csak minimális részéért felelősek a dolognak. Ami kellemetlen, hogy mérgező gázokkal, koromrészecskékkel, fékbetétporral stb. nyomják tele a város levegőjét, ebből a szempontból a CO2 nem sokat számít. Csak arra jó, hogy legyen valami baromság, aminek okán értelmezhetetlenül agyonbonyolított ICE autókat gyártanak.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

Új hozzászólás Aktív témák