Új hozzászólás Aktív témák
-
dbj19
csendes tag
válasz #16820480 #233 üzenetére
Peugeot 207, 1.4dízel, 5 liter alatti az átlagfogyasztás. F astra, 1.4 benzin, 6-7liter. Épp a kvótáknak megfelelés miatt vannak a kihegyezett 1 literes erőlködő motorok, mert egy 1,2 tonnás autó így tud megfelelni, a 2,5 tonnás SUV-ba meg mehet a hibrid rendszer, ami 10et fogyaszt, de legalább nem erőlködik. Cserébe kap zöld rendszámot, így a 30 milliós autóval ingyen parkolhat, valamin meg kell spórolni azt a sok pénzt
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #16820480 #233 üzenetére
"Hidegben megint csak magasabb fordulaton kell mennie és jobban fogyaszt, légkondival megint jobban fogyaszt..."
Ha a fordulat határozná meg hogy fogyaszt egy autó akkor 9.3literes small/big block félék lennének az autókban. Azok még 800as rpmnél is brutál húznak. Mondjuk városban 30liter alatt nem mennek 100kmet, de ha odalépsz neki bezabbant 40et is...
A kis ccm jobabn fogyaszt amolyan ökölszabály. Azonos konstrukciók közt is jól kijön. Én pl elég jól tudom, hogy eszik a toyota 1.0as 1sz-fe és az 1.3as 2szfeje. A kissebb 1sz-fe uabban a kasztniban 3-5dlel fixen kevesebbet fog enni.
De jó plda az SX4 Scross 1.0 és 1.4es turbosa is. Simán fél literrel kevesebbet eszik az 1.0.
Turbo meg turbo nélkülinél meg baromira kijön a difi. A pldaban szereplő 1.4 turbo 230nmet tud 1500tól. Szívonál ehez kell egy mind 2.0as de inkább 2.5es szívó. Az elöbbivel városban el lehet járni 6-7liter közt. A 2.2-2.5es szivó nem fog 10-12liter alatt megállni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
btprg
senior tag
válasz #16820480 #233 üzenetére
Nem lennék meglepve, ha úgy osztanád a Zsiguliról az észt, hogy legfeljebb messziről láttál olyat az utcán A Moszkvics se nagyon megy 10 fölé városban.
#226:
Gondolom neked is ugyanolyan megérzés csak, hogy nincs igazam, mint nekem, hogy úgy van ahogy gondolom, alátámasztani nem igazán tudtad Szerintem márpedig nem kell annyi tartalék alkatrészt gyártani, ami akár csak megközelítené egy új autó legyártásához szükséges erőforrásokat. Azt meg ne próbáld beadni, hogy az hogy esetleg 6,5 helyett 7 literes átlagfogyasztása van, az annyit számítana, ami miatt érdemes lenne inkább egy teljesen újat gyártani. (Arról nem beszélve, hogy az idiotizmus szülte 1,0T varrógépek csak a katalógusban fogyasztanak kevesebbet, az elmúlt 20 évben számottevő előrelépés nem történt fogyasztás terén. Ha történt is volna, azt kompenzálja annak a sok szarnak a súlya, amivel kötelezően teletömik az új autókat.)#228:
A felmelegedéssel nem nagyon tudunk mit csinálni, és a személyautók amúgy is csak minimális részéért felelősek a dolognak. Ami kellemetlen, hogy mérgező gázokkal, koromrészecskékkel, fékbetétporral stb. nyomják tele a város levegőjét, ebből a szempontból a CO2 nem sokat számít. Csak arra jó, hogy legyen valami baromság, aminek okán értelmezhetetlenül agyonbonyolított ICE autókat gyártanak."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Tőzsde és gazdaság
- Azonnali informatikai kérdések órája
- sziku69: Szólánc.
- iPhone topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Hobby elektronika
- További aktív témák...