- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz cskamacska #35 üzenetére
A VR azért tart ott ahol, mert az utóbbi pár évben a GPU-k fejlődése megtorpant.
Az eredeti referencia hardver a 980Ti volt, azt a következő generációnál az 1070 hozta, majd jött a bányász láz, meg a verseny hiánya a top kategóriában, és a 1080Ti - 2080Ti közötti teljesítmény különbség már csak 30%, míg az ár a duplája.
Így - míg a VR indulásakor a korábbi GPU fejlődési trendet vették alapul - nem jutott el a tömegekhez a VR-t rendesen futtatni tudó hardver, ami befagyasztotta nem csak az eladásokat, de azzal együtt a tartalomkínálatot is.
A VR HMD-k ehhez képest igyekeznek kipaszírozni a piacból a maximumot és nem azért tartanak ott FOV-ban, felbontásban, képfrissítésben, stb. mert a fejlesztők nem tudnak jobbat, hanem mert nincs a pórnép birtokában olyan PC, ami mondjuk a szemenként 4K, 200 FOV, 120fps-t kihajtaná.
Ettől függetlenül a jelenlegi generációs HMK-is bőven hozzák azt az egyedülálló játékélményt, amit hagyományos monitoron sosem érsz el. A tartalomkínálatnak kell elérnie a kritikus tömeget, hogy beinduljon a "tartalom felgyorsítja hardver eladásokat, a több hardver meg tartalom fejlesztéseket" önerősítő folyamat.Az új konzol generációval most valóban megnyílt az esély a változásra, mert már van elég tapasztalat a fejlesztők és a kiadók kezében is, hogy mi kell a jó VR élményhez.
Szvsz ha a következő generációs PSVR élményben eléri mondjuk az Oculus Quest szintjét, akkor a VR simán USP (unique selling point) lehet a PS javára. -
martonx
veterán
válasz cskamacska #35 üzenetére
A Valve Index már nagyon komoly VR Headset, 130 fokos látómezővel, 1440X1600-as szemekénti felbontással. Azaz technikailag a headsetek már egészen jók (nyilván a súlyukon még van mit csökkenteni, meg a vezetéket elhagyni).
Ami a komoly gond, az a tesztből is kiderül: https://www.tomshardware.com/reviews/valve-index-vr-headset-controllers,6205.html hogy jelenleg egy i7-8700K + RTX 2080-as kombóval se lehet rendesen kihajtani.
Ezért is mondom, hogy a jelenlegi VR nudli ahhoz képest, hogy mit fog tudni a PS5 VR-je, illetve az idén megjelenő új GPU generációk mekkora ugrást fognak hozni a VR képest PC konfigok terén.
Aki szerint most még sehol nincs a VR, az nézze majd meg egy next-gen GPU-val, vezeték nélküli VR Headset-tel (mindez 1-2 éven belül simán valósággá válik).
Én is opr véleményét osztom, hogy most még réteg termék egy csomó kételkedővel, akik sose próbálták ki, 10 év múlva meg teljesen alap lesz, hogy a bútorboltoktól kezdve a webáruházakon keresztül egy csomó mindent VR-en fogunk intézni.Én kérek elnézést!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Formula-1
- Kabrió
- Macska topik
- Kupon kunyeráló
- Milyen routert?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
- Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM (Canon EF bajonett)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen