Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DQ

    tag

    Ma nekem is hozott a posta egy CTEK-et.

    Előzmény...
    Majdnem Bosch C3 lett, de az utolsó pillanatban pofára estem. E kettő között vacilláltam már egy ideje. A Bárdi 19.600-ért vesztegette rendes áron, majd kiderült, hogy onnan 30% kedvezménnyel el tudom hozni. Persze elfogyott. Aztán pár nap múlva telefonáltam: van! Hurrá! Bementem érte, kértem, számoltak, s azt mondja a muki, hogy 21.200 lesz. Mi van? 19e-ről 30%-os kedvezménnyel többet fizetek? Igen, mivel egyrészt a rendes ára felment 25e fölé, másrészt az akciós cuccokra csak 15%-ot tud adni. Szóval akciósan drágább lett.
    Ezek után egyértelmű, hogy CTEK rendelés.
    Az itt is említett áruházzal szemeztem december óta. Érdekes egy weblap: ha innen nézem ennyi az ár, ha onnan nézem annyi az ár, ha reggeltként nézem akkor nagyobb a bruttó és nagyobb a kedvezmény, de a fizetendő akkor is 19.900. Utoljára valamikor december elején láttam náluk egyébként 1-2 napig 17e-ért, de valószínűleg az is valami elírás volt.
    Mindegy, megjött.

    Kérdések:
    - 5 db akkuhoz fogom használni. Ebből kettő motorkerékpár, egy 125-ös és egy 700-as, a kisebb 6,3Ah, a nagyobb 11,6Ah, a kisebb 3 éves lesz, a nagyobb 1. (A kicsi kérte is a töltést, bár pár hete vettem le egy mezei cucialista ruszki töltőről.)
    A recond módot célszerű lefuttatni a "kis akkumulátorokon" is? És célszerű lefuttatni a márciusban 1 éves akkun is évente egyszer?

    - Nézegetem a kezelési mesekönyvet. 8 sor van a töltési üzemmódok magyarázata tablicskuban: 4 motor, 4 autó, ezeken belül sima, AGM, recond, AGM recond. Az ezekhez tartozó oszlopokban végig ua-ok az értékek szerepelnek (az angol leírás táblázatában is). Tehát mindegy, hogy AGM-et választok, vagy sem, akkor is ugyanazokkal az értékekkel tölt. Akkor minek az AGM megkülönböztetés? Miért nem elég az, hogy motor (kis akku programt), autót (szokásos akkuk program), vagy recond módot kérek?

    - Ez az egyik legnagyobb márka. És mégsem tud 6V-os akkut kezelni. Vajon miért? A klónok azt is viszik... Egy robogó tavaly el lett adva, így nem is fontos számomra, csak hát furcsa...

  • DQ

    tag

    Jaj, és még egy kérdés:
    Tudok hozzá venni 2,8e-ért szivargyujtó csatlakozót. Mi kerül ebben annyiba? Veszek egy szerelhető dugót 100.-Ft-ért, s a kapott csatlakozó szemen keresztül megvan oldva annyiból... Nem így van?

  • DQ

    tag

    válasz fusion33 #649 üzenetére

    Hoppá! Tényleg! Köszönöm, nem vettem észre ezt a nagy különbséget. :-)
    A 6,3Ah akkura rátettem ezt a közlekedési lámpa ledet, s a sárga villogott. Ez volt 16.30 körül. 19 órakor kész volt, világít a 7. (a műszerbe meg elemet kell vennem, mérni nem tudok :-()
    Köszönet a másik válaszért is. Engem sem érint már a 6V, csak az is elfért volna a technikában...
    És a recond kérdés? 1, illetve 3 éves "kis akkut" rátenni, vagy sem?

  • DQ

    tag

    válasz fusion33 #655 üzenetére

    Igen, én is olvastam. Csak nem tér ki külön a motorbiciklire.
    Igaz, kisebb árammal futtatja, de annál is 15,8V-tal. Mivel méretét tekintve kicsi az akku (11*7*10 cm), és nincs eltávolítható kupak (a tetején van egy lapka, ami ránézésre, piszkálásra leragasztottnak tűnik, és ezért eltörni nem akarom), tartok ettől a gázfejlődéstől, s nem vagyok meggyőződve arról, hogy jót teszek-e vele. Autónál más, ott fogom használni.
    Igazán annak a véleménye érdekelne, aki ilyen kisméretű aksin futtatta már ezt az üzemmódot (és nem robbant föl az aksi bánatában :-)).

    Időközben rátettem a másik motor aksiját is a töltőre. Bár a ledes fixen a zöld villogott (az ugye elvileg >90%), szépen tölti ezt is immár lassan egy órája.

  • DQ

    tag

    Tegnap írtam, hogy megjött a CTEK. Két motor aksin tegnap túl is lettem - nem voltak elhanyagolva, eddig ruszki töltőn lógtak 7-8 órát 0,5A körüli töltéssel.
    A műszerbe éppen elemet kellett volna tennem, így csak a ledes kütyüvel ellenőriztem a két aksit, mileőtt a CTEK-re tettem volna. A nagyobb 1 éves 11,6Ah-s rendben volt szerinte, a kisebb, 3 éves 6,3Ah-s sárgán jelzett. Töltés után mindkettő szépen zölden villogtatta a ledes izét.
    Ma reggel munka előtt ismét ledes ellenőrzés, a nagyobb akku zöld, a kisebb ismét sárga.
    Vettem elemet. Délután a nagyobb 12,85V, a kisebb 12,34V.
    Ennek örömére kipróbáltam ezt a recond módot. Az első 3 lépésen átszaladt, a 4. lépéssel dolgozott egy ~fél órát (mérve 14,56V), az 5. pár perc (lehetett, nem néztem természetesen), majd jött a recond. Nem sípol, csöndben van.

    Kis kitérő a sípoláshoz.
    Történt egyszer 7-8 éve, hogy kellett vennem egy kici-occó lamináló szerkentyűt. Lamináltunk. Aztán másnap megint, és sípolt! Aztán kiderült, hogy én vagyok a bűnös. Elosztóba dugtam, ami viszont szünetmentesről jött a gép felé. A laminálónak nagy az áramfelvétele, s ez a szünetmentesnek nem tetszett, az kezdett el sípolni, de nem a kül. jelzésekre használt füttyügést produkálta, hanem szószerint sípolt.
    Szóval lehetséges, hogy egy nagyobb áramfelvételt jelez így a töltő is?
    Én kis aksin próbáltam és csöndben van.
    Nagy aksira holnap fog sor kerülni, de recond nélkül, mivel az egyik novemberi, ezzel nem terhelem, egy másik másfél éves, azt meg nem akarom levenni a kocsiról, mert nem, s levétel nélkül meg nem küldök rá 15V-tól többet. Szóval a sípolásra én nem fogok semmit reagálni nagy akku esetén... Illetve apa kocsijában talán, de az meg nem egy nagy Ah-s akku...

    Szóval, 6. lépés, recond a 6,3Ah-s aksin. A fesz. 15,2-15,6V. 2 órát tart a folyamat durván (most sem ezt néztem folyamatosan, sorry :-)), majd jött a 7. ledecske. Azóta eltelt kb 1,5-2 óra, s nem akar a 8. ledre váltani. Az nem is tudom mire való, a magyarázó szöveg szinte ugyanaz (meg hogy 10 napig tart a 7-es!), hagyom még pár órát, majd lefekvés előtt húzom le.

    Kíváncsi leszek, hogy holnap mennyit tudok majd rajta mérni, mennyire megy le a fesz, mivel mint írtam, reggel még csak a ledes kütyü állt a rendelkezésemre, s az újra sárga lapot adott neki reggelre.
    Egyébként az akkuval semmi gond, egy 125-ös Hondában van, amiben start-stop funkciót is ellát, s a motort rugdosni sem lehet, tehát csak az akku. Korábban, amikor kivettem belőle téli pihenőre, mindig 12,1-12,4V körül mértem rajta a feszt - a ledes kütyünek itt lehet valahol a határértéke, s persze világos, hogy a sárga még nem gondot jelent, a pirosnál javasolt a töltő használata.
    A nagyobb szintén egy Hondát lát el, azt sem lehet rugdosni, s azzal sem volt még bajom, igaz az még csak egy éves lesz a napokban.

  • DQ

    tag

    Na, tegnap este 22-kor recond után levettem a töltőt a 6,3Ah-s kis akkuról. Akkor 13,4V-ot mértem rajta, ez 23 órára 12,79V-ra ment le. Jelenleg (10.20) is ennyit mutat a multi, tehát a recond módnak meg lett a + hatása (tegnap ugye arról számoltam be, hogy töltés után másnap reggelre ismét sárgán pislákolt a ledes kütyü).

    Jelenleg a töltő az autóban egy 45Ah-s 1,5 éves Vartával végzett.
    Reggel 8.30-kor tettem rá, miután 12,1V-ot mértem rajta és a ledes kütyü pirosan villogott. Számomra furcsa, hogy 9.30-kor már világított a 7. led, tehát nagyon gyorsan végzett vele, igaz, elvileg 5A-rel is volt szakasz. Szóval nagyon gyors, de egyelőre még hagyom rajta, elvileg most "csepegteti"...
    És itt jön megint egy kérdés, illetve észrevétel:
    Ez a kezelésiből van, illetve a töltőn is ez az ábra szerepel:

    Fölül a fesz, alul az áram. Alul a kis érték, fölül a nagy. Amit nem értek. Bulk módban 5A, Floatban szintén 5A? Nem sok ez egy ici-picit a csepegtetéshez? A rajzok viszont jók, az alapján a csepegtetés minimális árammal történik...
    Figyelhetnének a leírásra, mert mind a magyar, mind az angol ezt írja. Ezen kívül sem értek mindent belőle, de erről majd talán később...

    [ Szerkesztve ]

  • DQ

    tag

    Mára végzetem 5 akkuval. A motorokról már írtam, az autókról csak félig.
    A ~4 éves 45Ah-s recond után 12,1-ről másnapra 12,61V-ot mutat, a ledes kütyü sárgán villog.
    A 1,5 éves Varta 12,1-ről recond nélkül 12,54V lett, a led: sárga. Én magasabb feszt és zöld jelzést vártam volna... Lehet, valamelyik nap leveszem a negatív sarut, s ráengedem a recond módot, majd utána beállítom, amit elfelejt szegény Civic. Töltöttetek már sarulevétel nélkül ezzel a móddal?
    Egy 0,5 éves 60Ah-s gyári Renault akkura is ráakasztottam, bár az töltés előtt is 13,1V-ot mutatott. Furcsa volt számomra, hogy ezzel is dolgozott egy jó félórát, mire eljutott a 7. ledig. Feszt ezen nem mértem, gondolom maradt szépen 13V fölött. Természetesen a zöld villog.
    A motorok továbbra sem veszítettek semmit, a ledes kütyü zölden jelez mindkettő esetén.
    Ahogy nézem - bár nem végeztem ilyen irányú tesztelést (valaki csinált ilyet esetleg?) -, 12,6V-nál már sárgán jelez a ledes fix, 12,1-nél már piros.

  • DQ

    tag

    válasz KovyZoly #805 üzenetére

    Ha CTEK, akkor már miért nem a nagyobb? Később lehet, hogy megbánod, hogy nincs 5A-rel töltő töltöd...

  • DQ

    tag

    válasz fusion33 #831 üzenetére

    CTEK
    Sorry, kicsit hosszú leszek...

    1.,
    Én elvártam volna ennyi pénzért egy kis elméletet a doksiban, egy kis részletezést, hogy melyik funkció pontosan mire szolgál, az miért is jó az aksiknak.
    Jó, az ember tud ezt+azt, meg a neten is lehet infót találni, de ez egy menő gyártó, megfelelően nagy szakmai tapasztalattal, így én tudtam volna az ilyesmit is értékelni.

    2.,
    Ezután a pár nap után én hiányolom a 8 led-et és nem értem, amit ehhez írnak.
    A netről: (a leírás ennél szűkszavúbb)
    ********
    A hetedik LED: LEBEGTETÉS: Karbantartás a maximális teljesítmény érdekében. A szabadalmaztatott LEBEGTETÉS/IMPULZUS módszer a maximális teljesítményt biztosítja az akkumulátor számára. Ha ez a LED világít, akkor az akkumulátor töltés befejeződött.
    A nyolcadik LED: IMPULZUS: Karbantartás a maximális élettartam érdekében. A szabadalmaztatott LEBEGTETÉS/IMPULZUS módszer a maximális élettartamot biztosítja a akkumulátor számára.
    Megjegyzés: Ennek a LEDnek csak akkor van szerepe, ha a töltő RECOND üzemmódban van. A RECOND üzemmód kb. 1 hétig tart és 1 hét után villan ki ez a LED. Ezzel a funkcióval megduplázta az akkumulátora hátralevő élettartamát! Természetesen a folyamatot bármikor megszakíthatja. Ha a hetes visszajelző világít, akkor az akkumulátor töltése befejeződött ez állapottól függően 8-15 óra lehet.
    *********
    Amit döntötten-vastagon kiemeltem, az a 7. és a 8. üzemmódban is azonos. Akkor mi a különbség a két mód között???
    Ez a leírás említi csak, hogy szerintük csak a recond utáni 1 hét múlva várható a 8. led. Erről miért nem mond valamit a gyári leírás?

    3.,
    A gyári leírásban még ennyi sem szerepel.
    A papír alapú leírás a 7.-hoz úgy fogalmaz, hogy az aksi max. szinten tartásához.
    A 8. meg úgy, hogy a 95-100%-on tartáshoz.
    Na most kérdezem: mi a különbség a "maximum" és a "95-100%" között? A kettő nem ugyanaz???
    Továbbá van, aki 10 napig is rajta hagyja a töltőt egy aksin? Persze biztos van, de szerintem az az életszerűbb, hogy max. 1-2 nap után az ember leveszi a töltőről, majd egy hónap múlva esetleg rámér a téli időszakban, s szükség esetén újra ráteszi. (én a motorok aksijaival ezt teszem)

    4.,
    Azt is írj a gyári leírás, hogy a töltésfigyelő figyel a 8. módban és "impulzust ad, ha az aksit újra teljesen fel kell tölteni". Eszerint ha rajta hagyom, és szükséges akkor újra indul a procedúra, hiszen teljes töltésről beszélnek. De akkor mikor jön az a 8. pulse (impulzus) töltési mód, ami a rajzon és a töltőn is fel van tüntetve?

    Jó, ezek kötözködés kategóriába is mehetnek, mert miért nem elég nekem az, hogy működik és csinál valamit és hűdejó (mert tényleg jó!), csak hát mi van akkor, ha engem ezek is érdekelnének? :-)
    Ha valaki tudja a választ, vagy érti ezeket, akkor ne tartsa vissza!

  • DQ

    tag

    Említettem, hogy furcsálltam, hogy miért nem zöldül ki a ledecske a Civic 1,5 éves aksijának a töltése után, s talán majd leveszem a sarukat, s megismétlem a töltést a reconddal kiegészítve. Hát ez egyelőre elmarad, mert közbejött egy ~40km-es út, s az megtette a magáét: a ledes kütyün a zöld led világít, mérni pedig 12,71V-ot mértem.

    Ja, és még valami: méricskéltem ezt a ledes kütyüt, s az alábbiakra jutottam:
    - zöld: 12,66V fölött
    - sárga: 12,66-12,42V
    - piros & sárga (mert egy ideig együtt világít; a sárga halványul, ahogy merül): 14,42-12,2V
    - piros (itt is megvan még egy pici sárga, de ez már szinte semmi): 12,2V
    - piros egyedül: 12,1V alatt.

  • DQ

    tag

    válasz honvéd44 #838 üzenetére

    Ezekkel tisztában vagyok (úgy, ahogy).
    Én azért vártam volna némi elméletet a gyártótól, mert az első kézből származott volna...

    "A lényeg, akkumulátor töltőkről beszélünk, hogy némelyik "mellékesen" szulfátlanít is az csak jó és ki kell használni. A CTEK ilyen, a nyolcadik led erről szól."
    A 8. led szerintem nem erről szól.
    Amit Te említesz, az az 1. lépés (a leírás szerint is). Igaz, az 1. és a 8. lépés is pulzálással eteti az aksit, de a 8. jóval kisebb áramot használ ehhez, s itt a fesz is közel állandó. De ha a 8. pont is erre lenne hivatott, miért kell erre 10 napot várni? (a leírás szerint)

  • DQ

    tag

    válasz zsozso710711 #843 üzenetére

    Hát én leválasztanám. 15,8V-ot nem szívesen engednék rá semmire. Lehet, hogy a Fordot ezt nem zavarja, de a Civic nem biztos, hogy örülne neki. És ha már az egyik sarut levenném, akkor biztos, ami biztos alapon a másikat is, nehogy egy kézből kicsúszó csatlakozó gubancot okozzon a testen keresztül.

  • DQ

    tag

    válasz zsozso710711 #848 üzenetére

    Tévedés. Honvéd kollégával értek egyet...
    Egy tele elektronikával megáldott autóra én nem teszek 15,8V-ot, még akkor sem ha nincs gyújtás, mivel elég sokminden ilyenkor is áram alatt van.
    Tőlünk nyugatabbra meg ahogy írod, hogy így töltik az autót: igen így töltik, és én is így töltöm, de CSAK töltöm és NEM a recond programmal kiegészített módban töltöm.

    A 6., a recond mód meg nem tart napokig... ...a leírás szerint, továbbá ez nem a szulfátlanítás, mert az az első (a leírás szerint is).
    Ha a recond-ot kiválasztom a program elején, akkor 1. a szulfátlanítás (majd 2., 3., 4., 5.), majd a 6. lépés a recond (ami az akku savsűrűségével foglalkozik) és a leírás szerint 2-6 óráig tart, majd jön az általam nem teljesen értett és azonosnak mondott 7. és 8. lépés. A 7. az eltart cirka 10 napig, majd jön a pulzálás (ami hasonló az 1.-höz, csak jóval kisebb pulzáló árammal és közel azonos fesszel történik, továbbá hasonló a 7.-hez is, csak itt nem állandó az áram).

    Hogy a 6. recond és a 8. pulse módnak van-e egymáshoz egyáltalán valami köze, az a leírásból nem derül ki, amit fentebb írtam ezzel kapcsolatban, az a netről származik: ott írták azt, hogy a recond mód után jelentkezik csak 8. mód...

    A tisztánlátáshoz kellene egy rossz akku, amivel a teljes folyamat végigkísérhető lenne. Rossz aksim nincs, mindig leadom - ha már fizetnek érte, minek őrizgessem?
    Nekem mind az 5 akku jó, így egy-egy mód pár perc, vagy pár óra alatt lefutott. Két aksin futtattam a recond módot is, az egyiken nem volt több egy fél óránál a maga a recond, a kocsiban (saru levétel mellett) meg 1-1,5 óra lehetett.

    Persze lehet, hogy ebben mindben tévedek, de én így olvasom/tudom.

  • DQ

    tag

    válasz zsozso710711 #858 üzenetére

    Igen, a jelek szerint sokmindent másként értelmezünk. :-)
    Szerinted a 6-os mód semmilyen savsűrűséggel nem foglalkozik, szerintem meg igen.
    "Tehát a 6-os semmilyen ( akku savsűrűségével foglalkozik) ilyesmit nem csinál."
    Pedig de:
    [link]
    "6. recond és a 8. pulse módnak semmi köze egymáshoz."
    Pedig lehet:
    [link]
    "Recond módot időtartalma ,az aksi kapacitása és minősége határozza meg max 4-óra."
    A papír alapú leírás is 2-6 órát ír... (természetesen az akku állapotától függően)

    De mindegy, én nem vitatkozni akarok, csak szerettem volna megérteni, hogy mi a különbség a 7. és a 8. mód között, illetve mikor láthatom a 8. ledet...

    [ Szerkesztve ]

  • DQ

    tag

    válasz fusion33 #872 üzenetére

    Én nem néztem meg azt a videót...
    De tudok feltenni olyan videót, amivel tudom igazolni, hogy kettesben 107km/h-nál dadog le az autó. Az enyém. Tehát javaslom mindenkinek, hogy mindenki próbálja és rendszeresen eddig kihúzatni a sajátját (vagy ha az övé többet is tud, akkor mégtovább). Ha meghal valami a kocsiban, akkor az biztos valami gyári hiba lehet, hiszen az enyém ennyit bír, és nem adja meg magát. (Ennek ellenére eddig összesen 2-3 alkalommal tapostam így bele a lelki világába.)
    A mai autók tele vannak szórva elektronikával, amik lehet, hogy kibírnak egy 15,8V-os feszkót, de hogy tartósan, órákon át ezt elviseljék károsodás nélkül, azt nem hiszem el. A kütyük egy része pedig a gyújtás nélkül is áram alatt van, de erről is beszéltünk már itt is. Aki akarja, az így tölti recond mellett a kocsit, aki óvatos (vagy józanul gondolkodik), az leveszi a sarut.
    Egy időben a kocsi orrán csak pár dióda mögé kötött 12V-os led-sort használtam DRL-ként, így 12,0-12,7V közötti fesz. jutott rájuk. Kb. egy fél évig bírták...

  • DQ

    tag

    válasz Gabex.ex #893 üzenetére

    "Leirás+ a 8. folyamat.
    jobb allul kisbetükkel remélem így már egyértelmű lesz a funkciója."

    Ööööö... Miért is lenne így egyértelmű a funkciója? Ezt a leírást mindenki megkapta, aki megvette, mindenki megtalálja a neten, mindenki olvashatja, s itt is beszéltünk róla. A funkciója egyértelmű, a 8. leddel kapcsolatos fenti kérdésekre nincsenek válaszok...

  • DQ

    tag

    válasz p300 #1048 üzenetére

    Rég voltam itt...
    Hát ez szép: 10 nap és ott a 8. led, a csepptöltés...

    A vásárlás, a használat, a próbák és az itteni tere-fere után én is váltottam két levelet a ctek magyar "képviseleteként" megadott kontakttal, aki készségesen válaszolt, viszont nem lettem okosabb.
    Nincs bajom a töltővel, de a fentiek után ma megelégednék egy olcsóbbal.
    Amiket itt felvettem, azokat ma is kifogásolom.
    Ami engem zavar, az az - ahogy itt valaki egyszer írta is -, hogy ennél a töltőnél a 8. led szinte azért van, mert így elmondható, hogy igen, ez is 8 lépést tud, és ez olyan átverés szagú, nem ezt várnám egy márkától.
    A leírásban én elvárnám egy márkától, hogy értelmesebben mutatja be a lépéseket, mert én a mai napig nem látok különbségek az egyes lépések között (lásd valahol fentebb pár hónapja).
    Zavar, hogy a 8. funkció majd 10 nap után indul be. Mi szükség van 10 napig futtatni a 7. lépést? Lehet, hogy van értelme, de akkor miért nem mondja meg a leírás?
    Az rendben van, hogy van aki így tölti az aksit egy téli időszakban, de szerintem nem ez a gyakoribb, továbbá ha én télre így tenném el, akkor erre az időszakra időzíteném a recond módot is, amivel viszont az a bajom, hogy ezt a gyártó is évi egy-két alkalomra ajánlja. Namost ha kapok egy áramszünetet az 5., vagy a 10., vagy a 15. napon, akkor bizony ez újraindítja a teljes ciklust a recond móddal egyetemben, ami már nem egészséges az aksinak. Vagy áramszünet esetén, ha eljutottam már a 8. lépésig, akkor nem indul újra? Mert a 7. lépésnél újraindul a teljes folyamat egy áramszünet után...
    Ott van a leírás és a töltőn is lévő rajz a fesz- és áramszintekkel. A leírás szerint a bulk módban 5A-rel tölt, a rajz ennek megfelelően mutatja a szintet, majd a float-hoz is 5A-t írnak, de a rajz ezzel szemben helyesen egy jóval alacsonyabb, csepptöltéshez illő áramot mutat. E kérdésemre nem is reagáltak semmit, gondolom ők sem értik. És ez így van a magyar, az angol, és a más ctek típusok leírásában is. Vagy kínai a leírás, és ezért nem figyelnek az ilyesmire? Méricskéljek? De én felhasználó vagyok, kíváncsi felhasználó, akit ez érdekel, de ugyanakkor lusta felhasználó, aki nem akar méréseket végezni.
    A led-"szem". Ajándéknak jó, mert praktikus, de nem adnék érte 500 Ft-ot sem, így, hogy már tudom, mikor mennyit jelez. Egy ~2 éves aksit nem lehet zöld színig feltölteni? Az autó feltölti, hogy a zöld led villogjon, de a töltő nem! A töltőt bántsam, vagy ezt a ledes izét? Miért nem lőtték 1-2 tized V-tal alacsonyabbra e "műszer" szintjeit? Az autó vígan indul pöccre 12,5V-tal is, de miért nem gyönyörködhetek a zöld villogásban? Jó, sarkított a dolog, de ez van. Egy motor aksinál hasonló a tapasztalat.

    Szóval jó kis töltő az biztos, de ne akarjon az ember a színfalak mögé látni, dugja be, osz'jónapot...

  • DQ

    tag

    válasz Oryctolagus #1421 üzenetére

    Az autók negatív testelésűek, ez annyit jelent, hogy az aksi negatív sarka akár szemmel láthatóan is az autó karosszériájához van kötve, továbbá mivel a motort a karosszéria hordozza, így az is rajta van a negatívon. Mérj egy ellenállást: akku negatív - karosszéria - motor. Mindenhol 0-t fogsz látni. Tehát ez nem okozhat problémát (függetlenül attól, hogy mit olvastál).

    Az, hogy 48Ah-s aksi helyett "csak" 45Ah-s van benne, szintén nem okozhat problémát (3Ah nem nagy difi), viszont a kapacitás és az indítóáram két külön fogalom. Általában minél nagyobb az előbbi, annál nagyobb az utóbbi is, de az autó indításához az utóbbinak van jelentősége. Mindkét érték fel van tüntetve az aksin, az indítóáram kisebb betűkkel, pedig ez legalább olyan fontos. Egy benzinesnek elég alacsonyabb indítóáram, egy dízelnek jóval nagyobb kell; de hogy mennyi az annyi, azt autója válogatja. (Nekem egy 1,8-as benzinesben 45Ah/330A, míg egy 1,5-ös dízelben 65Ah/600A.)

    Nem írtad, mi után merült le az aksi: használat után másnap reggelre, vagy előtte állt napokig az autó.
    - Ha röviddel használat után, akkor ellenőrizni kellene a töltést: >13,4V legyen.
    - Ha esetleg korábban, a hideg idő előtt is hasonlót csinált az autó, akkor át kell nézetni egy szervizben, hogy mi szívja le az aksit, mert ezt otthon kideríteni nehéz lenne.
    - Ha csak most a hidegben merül le, akkor az nem csoda: 1-2 hét le tudja szívni annyira, hogy ne induljon az autó. (a 12.24V az egy dolog, amit mérsz, ha nincs áram, akkor nem fog indítani)
    - Ha idősebb az aksi (ma már 4-5 éves idősnek számít, különösen ha nincs karbantartva), akkor jöhet a gondolkodás, hogy milyet vegyél.
    A helyedben én keresnék egy ismerőst ugyanezzel az autómárkával, vagy megkérdeznék egy szervizes szakit, vagy keresgélnék a neten, hogy mekkora indítóáram ajánlott az autóhoz, s ennek megfelelően vennék szükség esetén új aksit (nem baj, ha márkás az aksi), s természetesen nem lefelé térnek el az ajánlott 48Ah-tól, hanem fölfelé 10-20%-kal.

  • DQ

    tag

    válasz crissprivat #1585 üzenetére

    Köszönjük a rajzot. Ez is olyan, amit én nem értek. Annó én megnéztem több ctek típus leírást, magyarul, angolul, s nem értem. Persze nem érteni kell egy töltőt, hanem használni...
    Most az általad mellékelt rajz is ue.
    Nézzük csak a 6. és 7. módot: az áramgörbe érdekel, mert érdekel.
    A 6.-hoz azt írják, hogy az 1,5A. Ez rendben is van, a grafikon szerint arányosan kb. ott lehet az érték, majd az áram csökken a rajz szerint kb. 1A-re.
    A 7. módnál szépen folytatódik a grafikon ugyanott, csak éppen az van a rajz alá írva, hogy 10A!
    - A rajz egyik részén ua. a szint 1,5A jelent, míg a másik részén 10A-t?
    - 10A-rel tar szinten a szöveg szerint a 7. módban??? Na ne mááá... A rajz szerint az max 1A lehet...
    Miért nem figyelnek oda a gyártónál, hogy mindegyiknek ilyen a leírása?
    Vagy mondjátok már meg, hogy mit értelemezek rosszul!
    Ettől függetlenül jól műxik a kütyü, csak vannak dolgok, amit értelmezni is szeretek...

  • DQ

    tag

    válasz Jimmy66 #1597 üzenetére

    Amikor én megvettem cirka egy éve, akkor méricskéltem, hogy melyik led mikor kacsintgat.
    Zöld: >12,67V
    Sárga: 12,43-12,66V
    Piros: <12,42V
    Sárgánál még simán indít az autó, de nem árt rátölteni, a piros az már kérdésesebb, ott már nagyon ajánlott a töltés, de sok infót nem ad.
    Amit az én műszerem mutatott: 12,42 környékén már látszik a piros is, alatta még inkább, de ha csak ezt nézem, azt már nem tudom meg, hogy 12,4 vagy 12 vagy 10V. (nekem az autó tiltakozás nélkül indul 12V mellett, alatta már hallom, hogy reklamál)
    Szóval szép és jó ez a szemecske, csak én nemigen használom.

  • DQ

    tag

    válasz Jimmy66 #1605 üzenetére

    Igen, ez is azok közé tartozik, amit nem értek. Miért nem mindegy az, hogy a negatív csipeszt az akku negatív sarkára, vagy tőle 10 cm-re, 50 cm-re akasztom a madzagra, vagy a karosszériára?
    Aki a szobában tölti az aksit, az hová csípteti a negatívot? Bevisz egy darab karosszéria elemet?

  • DQ

    tag

    válasz Jimmy66 #1615 üzenetére

    Ha piros, akkor midenképpen ajánlott a töltés, mert ha Te is rámérsz, akkor 12,4V alatti értéket fogsz mérni, ez pedig már néhány autótípus esetén problémás lehet a hidegben.
    Mivel nem öreg aksiról beszélsz (s nem lett totál lemerítve soha, illetve ha igen, akkor is), én levenném a negatív sarut és rátenném a recond móddal a töltőt. Egy éve ezt kipróbáltam: recond nélkül, majd megismételve egy-két héttel később reconddal is töltöttem ua-t az aksit. Recond után levéve a töltőt pár nappal később magasabb feszt tudtam mérni rajta, mint recond nélküli töltés után. Ezután 4 aksin csináltam ezt meg.
    Sokat problémáztam annó azon, hogy recond mehet sarulevétel nélkül, vagy sem, mit szól hozzá az autó? Választ nem kaptam sem itt, sem a forgalmazótól (az csak mellébeszélt). Azóta a ctek honlapján a faq foglakozik ezzel a kérdéssel is, ahogy értelmezem, lehet, de nem ajánlott.
    Szóval ha recond, saru le, s hagy menjen évente egyszer, vagy ha beteg aksiról van szó.

  • DQ

    tag

    válasz Gyurka6 #1618 üzenetére

    Nem értem. Ha nem tökéletes a kontakt a saru és a pólus között, akkor ha onnan 10 cm-rel odább teszem rá a töltőt akkor attól megjavul az érintkezés?
    Én mindig, a ctek előtt is, a sarukra tettem a töltőt, akkor is, ha a járműben maradt az aksi, akkor meg méginkább, ha bevittem az aksit (télen minek legyen pl. a motorban, azok márciusig telelnek, az aksi jön be).

  • DQ

    tag

    válasz crissprivat #1619 üzenetére

    "Mondjuk a görbék jók rajta,csak az áramerősség nem."
    Igen, erről beszélek: a rajz jó, alatta a szöveg nem. És ez egy világmárka! És az összes típus leírásában ezt láttam egy éve, amikor próbáltam megvilágosodni, s most a Te 10-esed esetén is ezt látom.
    Gizike feliratozta ezt fel egyszer tévesen, s azóta sem tűnt fel senkinek?
    Tudom: használni kell, nem értelmezni a töltőt. Viszont mi a működésről is beszélünk...

  • DQ

    tag

    válasz tibcsiworld #1667 üzenetére

    De a ctek-el való töltéshez is ajánlják leszedni a sarukat, vagyis itt mindenki azt írogatja, hát még egy off töltőnél!

    A CTEK leírása nem ajánl ilyet - keress rá a neten, s olvass bele. Itt sem írogatja mindenki ezt.
    A recond mód esetén vannak véleménykülönbségek, hogy az emelt fesszel való töltés esetén levenni, vagy rajtahagyni a sarut, és ebben a CETK FAQ sem fogalmaz egyértelműen (valahol érthető: minek vállaljanak garanciát ilyesmire).
    Én megkérdeztem egy Honda márkaszervizet és egy független autószerelőt, s egyikük sem javasolta, hogy recond esetén rajtamaradjon a saru, de normál töltéssel nem lehet gond, ha nem veszed le. (a ctek magyar akárkije csak félrebeszélt)
    Autóban én a recond módnál leveszem (évente egyszer), normál töltésnél nem veszem le.
    Motorok esetén meg le van véve, mert az aksikat is bent tartom télen és azokra is ráengedem a recond módot.
    (névtelen(ebb) töltőnél asszem levenném mindkét mód mellett)

  • DQ

    tag

    Csak részben vág ide...
    Használt már valaki ilyesmit?
    [Indításrásegítő.]
    Egy 700-as Honda NCX-hez lenne, amiben 4. éves az aksi, és berúgni nem lehet, csak elektromosan indul. Ilyenkor szépen a ctek-en telel, de idén ősszel volt, hogy 1-2 hét állás után nem röffentette be a motort. Jó, lesz új aksi véve, de hinni lehet annak, hogy ezt ha magával viszi az ember, nem érheti akkus meglepetés az embert?

  • DQ

    tag

    válasz a_tesz #4271 üzenetére

    Köszönöm! Mégis nektek hiszek inkább, mint a gyári szövegnek. És örülök, hogy megerősítetted a totalcar cikkét!
    Még csak annyit: a linkelt bikázót vetted? Ezt sok helyen forgalmazzák, viszont hasonló áron van 8000mA-es is...

  • DQ

    tag

    ~3 éves CTEK MXS 5.0 mode gombja egyre inkább érzéketlen, kontakthibás. Használom autóhoz és motorhoz is, így szükségem van a gombra, de többször és keményen kell megnyomkodni, hogy reagáljon - remélem nem szakítom be vele a panelt.
    A Fétistől rendeltem annó. Gondolom nekik küldhetem vissza... Újat adnak, ők kapják szét, vagy továbbítják valakinek? Átfutási idő?

  • DQ

    tag

    válasz DigitXT #4688 üzenetére

    Valahol ilyen válaszra számítottam... :-( De azért köszönöm!
    Most télen kell, majd tavasszal meggondolom, hogy kell-e ez a herce-hurca. Esetleg megbontom, ez valami kontakthiba lesz csak...

  • DQ

    tag

    válasz veze #5484 üzenetére

    Csatlakozom. Annó én is kérdeztem CTEK esetén ([autón hagyott akku töltése / recond móddal töltése ]), ez is egy vissza-visszatérő téma itt is. Én azóta is ehhez tartom magam: recond mód (évente egyszer) - sarut leveszem, normál töltés - nem veszem le.

    Pár hete olvastam, hogy hol érdemes CTEK-et venni. Ott ahol, én is vettem.
    Cirka egy éve panaszkodtam itt is, hogy a mode gomb egyre érzéketlenebb. A hideg időszak után küldtem vissza valamikor március végén. A hiba ismert, általában cserélik.
    Igaz, több, mint 30 napot vártam rá (de ez nem zavart, sőt örültem neki, mivel 30 nap után egy márka cseréli a hibás, de még garis termékét) és újat kaptam! Ez a tisztességes hozzáállás, lassan nálunk is divatba jön. E-mail-ben rákérdeztem még, hogy ez azt is jelenti-e egyben, hogy újra indul-e az 5 éves gari, de erre már nem válaszoltak.

  • DQ

    tag

    válasz Elemental #6760 üzenetére

    Igen. Én már lassan 2 éve túl vagyok a cserén. 5 év gari van rá, vissza kell küldeni, vagy vinni, s intézik a javítást, de mivel javítani nem fogják, 4-5 hét múlva kapsz egy újat helyette. Arra a kérdésemre, hogy ezzel újra indul-e az 5 éves garancia, nem kaptam választ.

  • DQ

    tag

    Motor akkukat lehet tölteni úgy, hogy sorba kapcsolom őket? Vagy ez nagyon hülye kérdés? Nem értek hozzá...
    Ctek+ - 1.aksi+, 1.aksi- - 2.aksi+, 2.aksi- - 3.aksi+, - 3.aksi- - Ctek-.
    Az akkuk: Yuasa 6,3Ah, Landport 6 Ah, és egy nagyobb Yuasa 11,6Ah.
    Az akkukat előtte feltöltöm külön-külön, majd igazából a csepptöltés miatt hagynám így őket a télen.

  • DQ

    tag

    válasz DigitXT #6795 üzenetére

    Persze, ha szorosabban ragaszkodunk a kérdéshez (;]), akkor már fel vannak töltve az akkuk, így csak a csepptöltés lenne a lényeg - mint írtam (ez nem olvastad?), akár működhet is.

    Igen, feltöltött aksikon és a csepptöltésen volt a hangsúly.
    A párhuzamos kapcsolást pont a különböző aksik és az áramerősség miatt nem kérdeztem.
    Akkor maradok a régi gyakorlatnál, ahogy részben írtátok is: 1-2 havonta előveszem őket egyesével, s fél-fél nap Ctek. A napokban is ez volt, egyedül a Landport esett 12,28V-ra október vége óta, a Yuasa-k jobban bírták. (ezt a rotálást akartam megúszni egy folyamatos csepptöltéssel)

Új hozzászólás Aktív témák