Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
Paraszt vakítás és pénz lenyúlás
itt a lényeg
[link]
Azt még értem hogy érzékelni némi különbséget 60 Hz és 144 Hz közt. elvégre a képek megjelenési ideje rövidebb úgy 10 msec-kel.
de aki azt állítja, hogy érzékeli komolyan a 144 hz és 240 hz közti 2,7 msec vagy a 240 és 360 közti 1.4 msec körüli különbséget az szerintem sznob.
Mi akik otthonról játszunk sokkal nagyobb késlekedéseket szedünk össze az adatkapcsolat késlekedése miatt oda-vissza a gépünk és a szerver közt, mint amit a monitor okoz.
főleg mobil netet használva vagy wifi esetében. A mobil net simán rátesz alapból vagy 25-30 msec-et csak oda irányba. ha ehhez még egy wifi is hozzá járul, akkor még több idő.
a mai játékokat a gépünkön futó játékkal játsszuk és az össze kötést köztünk szerveren keresztül valósul meg. Ha én csinálok valamit a játékban akkor annak adatait felküldi a gépem a szerverre majd a szerver tovább küldi az engem látó játékosnak majd az ő gépe megjeleníti a játékos nézetében, hogy én mit csináltam. Amire ha reagál megindul vissza felém a folyamat. Mondjuk meglátjuk egymást egy épület sarkánál és tűzet nyitunk egymásra. Mondjuk egy warzone-ban. Ha nem egyformán késlekedik az adatátvitel köztünk, akkor bizony előnybe kerül a gyorsabb kapcsolatot használó. Elöbb kapja meg a másik látványát elöbb tud rá reagálni és a lassabb fél még később kapja vissza az eredményt. Nekem mobil kapcsolatom van, de azért a gép és a router kábellel van felkötve. Egy üvegszálas kapcsolaton levőhöz képest simán szenvedek 50 msec körüli hátrányt az oda-vissza kommunikációban. Tehát, amikor én azt látom, hogy egyszerre megjelenünk egymás elött és full egyszerre tüzet nyitunk már régen késésben vagyok az ellenfélhez képest. A dolog következménye, hogy 10 együttes tüzelésből 9-szer megölnek. A warzone vissza játssza az összecsapást az ellenfél szemszögéből. És mig az én nézetemből azt látom, hogy egyszerre tüzelünk és hősiesen küzdők a gyorsabb átvitelű ellenfélnél az látszik, hogy csak bambán áll a figurám anélkül, hogy lőne, mint egy vadkacsa vadászat célpontja. Persze azt is tudni kell, hogy mikor látunk valamit annak az információja a látóidegen keresztül feldolgozodik majd eljut az agyba az simán 20-30 msec. az tovább végzi a kép felismerését, majd mikor érzékeljük választ indítunk vissza a kezet mozgató izmokra(tűz) ez simán lehet 200-300 msec. Na most lószart se számít, hogy ebből levon 1,5-3 msecet a monitor gyorsasága. Vagyis nem a monitoron múlik a dolog, de egy jobb gyorsabb(kisebb késlekedésű) adatkapcsolat valamennyit segithet.
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Politika
- Gaming notebook topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Eredeti játékok OFF topik
- Windows 11
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Posta, csomagküldés
- További aktív témák...
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- SAMSUNG (LH85WMBWLGCXEN)FLIP2 Q-LED SMART ÉRINTŐS MONITOR ! AKCIÓ!
- Eizo Flexscan EV2450 IPS HDMI 2Év Garanciával MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- SAMSUNG FLIP (LH65WMBWBGCXEN) 165CM 4K SIGNALE SMART ÉRINTŐS MONITOR ! AKCIÓ