Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsiga667

    addikt

    válasz #53246592 #31 üzenetére

    Hogyne lehetne? Jelenleg is működik, pl. kamion nem mehet 130-at autópályán sem.
    Műszaki vizsgán fel kéne mérni nagy vonalakban az autó képességeit, és ez alapján besorolni 2-3-4 kategória valamelyikébe, ami alapján más-más sebességkorlátozás vonatkozna rá.

  • zsiga667

    addikt

    válasz #53246592 #33 üzenetére

    Nagyon egyszerű lenne a gyakorlati megvalósítás. A trafi kameraképén rajta van a rendszám, a rendszám benne van a nyilvántartásban, mellette meg az engedélyezett sebesség-kategória. Meddig tart kikerestetni a számítógéppel egy automatizált rendszernél? 0,1 sec? :) (Ugyanúgy mint ahogy azt is meg tudják állapítani a megfelelő felszereléssel hogy lopott-e az autó vagy nem.)

    A nagyvonalakban részt úgy értem hogy nem ültetnek be az autóba egy autóversenyzőt és nem zavarják körbe háromszor a Hungaroringen hogy utána két nap telemetria-elemzés után megmondják hogy mit tud, de ettől függetlenül részletes szabályrendszer alapján lennének besorolva az autók. A korrupció kérdése meg nem tartozik ide, az van enélkül is, viszont ha nagyon akarnák vissza tudnák szorítani, csak ugye itthon ez nem divat.

    QuippeR : Mért, te az autópályán nem előzöd meg a kamiont? :)
    Elég lenne csak autópályákra meg egyéb hasonló, párhuzamos közlekedésre alkalmas utakra bevezetni, ahol amúgyis lehet biztonsággal előzni. Sőt, igazából én már attól is boldog lennék ha 130-at tudnék menni tartósan egy autópálya belső sávjában, és nem vágna ki elém percenként egy idióta 90-nel a 80-as kamion mögül, vagy nem gondolná úgy egy Suzukis hogy márpedig neki joga van 110-zel menni végig a belsőben, hiába üres a külső. (Én meg szabálytisztelő állampolgárként kívülről nem előzöm meg, levillogni meg nem szokásom senkit.) Aki nem megy annyival amennyi meg van engedve az felejtse el a belső sávot, mintha ott se lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • Avicularia

    veterán

    válasz #53246592 #50 üzenetére

    Egyebkent meg vegtelenul egyszeru a keplet: nem kell gyorsan hajtani es akkor nincs bunti.

    Naponta letekerek közel 600 km-t és gyakorlatilag a teljes vezetési időm alatt gyorshajtok.
    Jöhetnek a kövek :)
    Ha mindenhol betartanám a sebességhatárokat,akkor másfél rossz esetben
    két órával kellene többet dolgoznom naponta,és gyakran bele sem férnék a 9 órás vezetési időbe.
    Akkor meg nincs megcsinálva a meló.

    Hihetelenül hangzik,de ha egy kamionos betartaná a sebességhatárokat,akkor a cége minden hónapban 300-400K-tól esne el autónként.

    [ Szerkesztve ]

  • plömplöm

    őstag

    válasz #53246592 #50 üzenetére

    Egyébként azért ennél egy kicsit pontosabban: nem kell direkt, előre megfontolt szándékból gyorshajtani és akkor nincs nagy bünti, a kis bünti meg elég arra hogy egy darabig még jobban odafigyeljen az ember. olyan nincs hogy valaki nem vezet sohasenem egy picit gyorsabban, sem olyan aki sohasenem megy át egyetlen halványsárga lámpán. illetve egy ember biztosan van, aki ezeken kívül még nem is hazudott sohasenem ugye, de ez egy másik témakör :)
    az meg hogy valaki azzal büszkélkedik hogy napi negyvenezer kilométert vezet hatvan éve mindennap és még egy picike önhibátlan koccanása sem volt, hát, aha, persze... :)

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

Új hozzászólás Aktív témák