Új hozzászólás Aktív témák
-
csabika25
aktív tag
Persze nyugodtan lehet velem vitatkozni, csak nem lesz könnyű, mert ebben a témában hajthatatlan vagyok.
''Isten fut Windows alatt''
-
Peet210
őstag
Én nem is vitatkozni szeretnék mert tényleg sok a kapkodó, figyelmetlen, türelmetlen sofőr.
A pöcsölős szuzukissal kapcsolatban, nos velem már nem egyszer esett meg, hogy megy előttem 25-30-cal. Ez idegesítő mert lehetne menni 50-nel is erre ő feltartja a forgalmat és kétkézzel kapaszkodik a kormányba.
Változtani kellene a hozzáállásunkon is mert az meg rendszeresen előfordul, hogy még a szabálytalankodónak áll feljebb és ő anyázik (meg kellene már tanítani, hogy balra nagy ívben kanyarodunk)Today's record, is tomorrow's motivation
-
Lásd még: [link]. Gondolom nem fognak meglepni az ottani vélemények sem.
Amiben egyetértek a cikkben szereplőkkel: csak pénzbírság nem lesz célravezető gyorshajtásos esetben. Ez valóban csak azt eredményezné, hogy tehetős hülyegyerekek azt csináljanak, amit akarnak.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
csabika25
aktív tag
Igen, vannak olyanok, akik azért nem valók az utakra, mert szabályosan félnek, nem mernek gyorsan menni. De szerintem őket sem nagy gázzal, záróvonalon, anyázva kell leelőzni. Ugyanis minél látványosabban előzöd meg őket, annál jobban megijednek, és még lassabban fognak menni. Ráadásul teljesen kiszámíthatatlan, hogy mit csinálnak ijedtükben.
''Isten fut Windows alatt''
-
nagyúr
Én teljesen egyetértek veled. Szerintem pár kilóméterenként kellene trafipax, és minden kijáratnál rendőr, aki megállítja akit gyorshajtáson kaptak. Akkor nincs vita, hogy ki vezetett. Ha mondjuk 200-al ment a pályán, akkor azonnal jogsi, rendszám elvétel, nincs apelláta, ha mondjuk "csak" 160-al ment, akkor 300k bírság meg 5 pont. Két hétig kellene csak csinálni...
Na meg ugyanezt a nem indexelős, piroson/záróvonalon áthajtós, előzni tilosnál előzős gyengeelméjűekkel is.Aki él és nem boldog, az téved!
-
philoxenia
MODERÁTOR
Minden bűncselekmény vagy szabálysértés esetén a visszatartó erő
a büntetés elkerülhetetlensége és nem a büntetés nagysága.
A tapasztalatom a Suzukisokkal pont fordítottak, sokszor előznek
meg engem is Suzukival, ha én szabályosan közlekedem.
/ gondolom soknak lyukas már a padlója a gázpedál alatt/
Az ilyen -nemcsak Szuzukis- vezetőkre most is az a jellemző,
hogy mennek mint az állat, megyek kb. 100-al,
megelőznek 120-130-al, majd rendőr az út szélén, egyből lelassít 80-ra,
holott 90 a megengedett.
A javaslatban előadottaknál többre mennének a külföldön sok helyen
bevált bádogrendőrökkel, amit elég lenne naponta egyszer máshová helyezni.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Peet210
őstag
Persze nem az a megfeleő ha anyázunk meg záróvonalon előzünk.
Azthiszem a TV2-őn volt egy műsor ahol azokat a sofőrőket figyelték akik nem áltak meg a gyalogos átklőnél mikor már gyalogos lelépett. Ott kérdeztek meg egy fickót, hogy miért nem állt meg és azt monda, hogy nem sokat vezet és nemis nagyon megy neki (vmi ilyesmit mondott). Nakéremszépen akkor miért ül kocsiba? És ez ide is érvényes.
Egyébként meg akinek nem gond a pénz az kiperkélja és megy tovább, sőt duplán fizet és megy még egy kört.Today's record, is tomorrow's motivation
-
Mint írtam, a gond azzal a kisebbséggel lesz, akik lamborghinivel akarnak porschét falhoz csapni, mert nekik gyakorlatilag a gyorshajtás havidíja lesz a néhány százezres bírság.
Egy több tízmilliós autó tulajdonosának a 300e Ft sem visszatartó tényező sajnos.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
csabika25
aktív tag
Ezennel népi kezdeményezést indítok (ennek most úgyis divatja van). Aki valakitől azt hallja, hogy tiltakozik az új büntetési rendszer ellen, az emlékeztesse arra, hogy aki szabályosan közlekedik, azt nem fogják megbüntetni. Emellett arra is, hogy a mi szemünkben bármilyen hőzöngés a szabályok ellen azt jelenti, hogy az illető nem hajlandó betartani a szabályokat, tehát megérdemli a büntetést.
''Isten fut Windows alatt''
-
Vandit.
addikt
Igen,de mi is a gyorshajtás?
70 helyett 75-el menni v. 130 helyett 230-al.?Gondolom nincs külön kitétel,hogyha 10-el léped túl a megengedettet v. 110-el.Mert,ha ugyanannyi a bünti finoman szólva sem szép dolog ez.[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
a_tesz
Korrektor
persze,inkább ad 50 rugót a fakabátnak,és mindketten jól járnak...
Vandit:most se ugyanannyit fizet aki 50-es táblánál 60-nal vagy 90-nel ment,biztos hogy az új rendszerben is így marad. a nagy számok csak elrettentésül vannak
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
csabika25
aktív tag
Városban 50 a megengedett sebesség. A GPS-es mérésem szerint valójában akkor megyek 50-nel, amikor 60-at mutat az óra. A rendőrök úgy kalibrálják a trafikat, hogy 60-nál fotózzanak. Tehát akkor fognak lekapni, ha az órád 65-70-et mutat. Ez már azért jelentős túllépésnek számít.
''Isten fut Windows alatt''
-
nagyúr
válasz csabika25 #19 üzenetére
Ezt azért autója válogatja. Az enyém például nyári gumikkal pontos, téli gumikkal kicsit többet mutat, 2-3km/h-val.
Úgy tudom egyébként, hogy 10% a tűrés, tehát ha pályán 130 helyett 142-vel mégy (nem óra szerint, hanem valóban), akkor még nem büntetnek.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
philoxenia
MODERÁTOR
A probléma nem a büntetéssel van, hanem a jogszerűséggel.
Ellopják a kocsidat és szabálytalankodnak vele.
Nincs kocsid és fizeted a büntetést is?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
tkazmer
addikt
válasz philoxenia #23 üzenetére
Valószínűtlen, hogy azután, hogy jelentetted a lopást a rendőrségen, kellene fizetned
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ha már bejelentetted.
Amíg létezik olyan cselekmény, hogy jármű önkényes elvitele, addig
az ilyen gyorshajtásos eseteknél azt mondom, hogy elvitték és utána megtaláltam.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
EQMontoya
veterán
fel kéne végre fogni épp ésszel, hogy a balesetet nem az abszolút, hanem a relativ gyorshajtások okozzak az esetek jeletős részében, az egymást 50el törő idiótákról nem is beszélve. ha valaki nem ad meg egy elsőbbséget, hótmindegy, ki mennyivel jött. a végeredmény szempontjából nem, de annyiban igen, hogy ha én valahol 90 helyett 110el megyek, és valaki kijön elém, nagy vlaószinüséggel igyis meg úgyis belemegyek. igaz, hogy az első esetben kisebb kár és sérülés keletkezik, de ettől a balesetet még enm én okoztam, és ezt kéne felfogni. meg azt, hogy pistike a ladával 130al sokkal veszélyesebb, mint egy avensis 160al.
Same rules apply!
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #26 üzenetére
Az a kérdés, hol.
Manapság ez sajnos városban is összejöhet amiket tapasztalunk.
Azért a 160 legföljebb autópályán érthető, a 130 ott viszont Ladával is szabályos.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
tkazmer
addikt
válasz philoxenia #27 üzenetére
szerinten Montoya arról beszélt, hogy persze, szabályos a ladával a 130 autópályán, de sokkal veszélyesebb (mert mondjuk kiesik a kereke útközben), mint az említett avensis 160nál (mert annak meg nem esik ki a kereke).
Sőt, megkockáztatom azt is, hogy avensissel 160 közúton is kevésbé veszélyes, mint ladával a 130 autópályán.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
philoxenia
MODERÁTOR
Vannak jól karbantartott Ladák is, és miért pont az Avensis.
A lényeg mindig az, hogy a vezető ismerje járműve és saját
képességei határait.
Persze ha ez nem marad a KRESZ szabályain belül, akkor a
büntit el kell fogadni.
Végül is a probléma szuper kocsik esetén is fennállhat, mert
pl. egy előzésnél, ha szemből 90-nel jössz, még könnyen beférek,
ha 160-nal, akkor nagyon necces.
A szemből jövő jármű sebességét pedig nehezebb nagyobb
távolságból becsülni.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
tkazmer
addikt
válasz philoxenia #29 üzenetére
csak azért használtam a lada és az avensis elnevezést, mert korábban is ezek voltak használva lada=hulladék avensis=világcsúcs értelemben. Persze azt is mondhatnám, hogy bmw3=hulladék, [bármi 50m felett]=világcsúcs, ez nem lényeges.
A bünti egy más kérdés, azt egyértelműen nem lehet autóhoz és vezetőhöz szabni(pedig nem lenne rossz)
Szemből jönnek, amikor 160-al megyek? Ki mondta? Ne jöjjön senki, mit képzelnek De komolyan, nyilván amikor van komolyabb forgalom, akkor más a helyzet, és más, ha kihalt útszakaszon mész, ahol nem valószínű 1nél több autó egyszerre.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
zsiga667
addikt
-
#53246592
törölt tag
Jol hangzik (nem, valojaban nem hangzik jol, de most nem latom ertelmet belemenni), csak a gyakorlati megvalositasra lennek kivancsi. Lenne valami egyertelmuen felismerhetö jelzes az autokon a megengedett sebessegröl hogy a rendörök tudjak melyik autonak mennyi a sebessegkorlatja? Ez a "nagyvonalakban" meg oda vezetne, hogy minel nagyobb "vonalat" tesz a kedves tulaj a vizsgaztato zsebebe, annal jobb kepessegu lenne az auto.
-
csabika, egy apróságot elfelejtesz a Totalcar-os cikk kapcsán, pedig ott is vastagon kiemelve említik: a 300K-s bünti egy dolog, de okos miniszterelnökünk azt tervezi, hogy bárki bárkit bármikor feljelenthessen. Tehát ha van egy haragosod, lefotózol egy üres helyet, ahol parkolni tilos, aztán lefotózod az autóját, hogy látsszon a rendszáma, majd PS és mehet a feljelentés. Ez egyrészt a pártállami időket idézi, másrészt az ilyen esetek elkerülésére szakértőket kell bevonni a vizsgálatba, hogy valódi-e a kép. Ezen szakértők díja meg nem 2 Ft/óra. Mit gondolsz, azokat a szakértőket ki fogja kifizetni? A miniszterelnök? Frászt, Te, az adódból kisapám. Arról meg nem is beszélve, hogy mindig a tulaj, vagy üzembentartó fizessen? Azt hiszem, ez egyenesen alkotmányellenes, hiszen létezik az ártatlanság vélelme.
https://www.coreinfinity.tech
-
QuippeR
tag
És majd aki kilóhatvannal mehet, az előzgeti három másodpercenként azt, aki csak nyolcvannal? Sokkal több baleset lenne a dologból, mintha mindenki százzal menne, a jármű állapotától függetlenül, és nem kéne előzni.
Zebrára lelépő gyalogos: ha eldöntötte, hogy megy, akkor mindenféle problémázás nélkül megállok, ha csak lelép, aztán meg nem tudja mihez kezdjen magával, akkor nem állok meg. (Legviccesebb, hogy lelép, megáll, és csúnyán néz miközben elmegyek mellette.)
-
zsiga667
addikt
válasz #53246592 #33 üzenetére
Nagyon egyszerű lenne a gyakorlati megvalósítás. A trafi kameraképén rajta van a rendszám, a rendszám benne van a nyilvántartásban, mellette meg az engedélyezett sebesség-kategória. Meddig tart kikerestetni a számítógéppel egy automatizált rendszernél? 0,1 sec? (Ugyanúgy mint ahogy azt is meg tudják állapítani a megfelelő felszereléssel hogy lopott-e az autó vagy nem.)
A nagyvonalakban részt úgy értem hogy nem ültetnek be az autóba egy autóversenyzőt és nem zavarják körbe háromszor a Hungaroringen hogy utána két nap telemetria-elemzés után megmondják hogy mit tud, de ettől függetlenül részletes szabályrendszer alapján lennének besorolva az autók. A korrupció kérdése meg nem tartozik ide, az van enélkül is, viszont ha nagyon akarnák vissza tudnák szorítani, csak ugye itthon ez nem divat.
QuippeR : Mért, te az autópályán nem előzöd meg a kamiont?
Elég lenne csak autópályákra meg egyéb hasonló, párhuzamos közlekedésre alkalmas utakra bevezetni, ahol amúgyis lehet biztonsággal előzni. Sőt, igazából én már attól is boldog lennék ha 130-at tudnék menni tartósan egy autópálya belső sávjában, és nem vágna ki elém percenként egy idióta 90-nel a 80-as kamion mögül, vagy nem gondolná úgy egy Suzukis hogy márpedig neki joga van 110-zel menni végig a belsőben, hiába üres a külső. (Én meg szabálytisztelő állampolgárként kívülről nem előzöm meg, levillogni meg nem szokásom senkit.) Aki nem megy annyival amennyi meg van engedve az felejtse el a belső sávot, mintha ott se lenne.[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
Ha már ennyire nagyon büntetni akarnak (nem állítom, hogy nem fér rá az egységsugarú autósra), akkor cserébe azt hiszem jogos elvárás lenne az autós társadalom részéről, hogy ugyanilyen vehemenciával büntessék pl a kint felejtett, esetleg az építkezés előtt 1 héttel már kirakott sebesség korlátozó táblákat*, valamint az is, hogy a rendőrök a ténylegesen veszélyes helyekre álljanak ki trafizni, ne pedig a teljesen friss nyílegyenes úton kint hagyott 40-es táblához**.
* Nyugodtan lehetne minden újonnan (akár építkezés, akár más ok) kirakott tábla hátára egy kis matricát tenni, amin szerepelne az illetékes hivatal elérhetősége és az engedély száma. Az engedélyek természetesen fent lennének a neten (ez így 2007-ben jogos elvárás szerintem, úgyis minden dokumentum gépen készül)), így aki akarja megnézhetné, hogy ugyan mettől meddig engedélyezték az adott tábla kirakását és milyen indokkal. Aztán ha XY Építőipari Kft kint hagyja/előre kirakja, mert az neki úgy költséghatékony, akkor mehet nekik is a bünti, mondjuk 3 millió Ft. Táblánként.
Ez így lenne korrekt.
mod: ha pedig a felügyelet túl hosszan engedélyezi/nem ellenőrzni, hogy jogos volt-e a kérés (dolgoznak-e), akkor ott lehet panaszkodni.** Természetesen ezzel nem azt mondom, hogy ahol egyértelműen csak kint hagyták a 40-es táblát, ott szabályos gyorsabban menni, de mint tudjuk kevés a rendőr és még kevesebb a trafi, így mint szimpla adófizetőt is felháborít, hogy a rendőrség csekély közlekedésbiztonsági erőforrásait nem a balesetek tényleges megelőzésére fordítja.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
Most nem azert, de hol kene megtanulni vezetni, miutan megszerzi a jogsit az ember?
Kulonben rendben, legyenek oriasi buntetesek gyorshajtasert, de akkor jo minosegu utakat es rengeteg autopalyat akarok!
Flashback: akkor Trabanttal ugy mennek 80al lakott teruleten mint a sicc
[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
Mi lenne ha a büntetést az autó aktuális árának 5-10%-a adná ki? Ez sztem teljesen korrekt.
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
_seth_
veterán
válasz Flashback #41 üzenetére
Igen, ezután lehetne azt látni az utakon, hogy a lambo és porsche poroszkál az úton és 100-al elmegy mellette a kispolski és a trabi Ez egyébként sem lenne korrekt...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
plömplöm
őstag
a blokkoló nem legális, sőt. az a legális, ami nem blokkol csak szól hogy mérnek. nekem volt is ilyenem, de szólt az mindenre, benzinkútra, taxira, az is igaz persze hogy egyszer valóban jól jött. aztán kilopták a kocsimból egy szép sötét éjszaka.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
yerico
senior tag
Nekem is megmásíthatatlan a véleményem: a pöcsölő suzukisok és társaik jogsiját azonnal el kellene venni, kötelezni kellene őket egy tanfolyamra, hogy megtanulják, az autón van gázpedál is. Azután egy újabb pszichológiai alkalmassági keretében meg kellene tanítani nekik, hogy az 50-es megengedett sebesség nem azt jelenti, hogy max 40-nel lehet menni, a szemben 1 km-re haladó előtt pedig még 1 percem van befordulni, ami még a gyengébb képességűeknek is megy. Ha mindezt sikerült megtanulni, akkor próbajogsival vissza lehet engedni a forgalomba, de jól láthatóan meg kell különböztetni a forgalom többi résztvevőjétől, hogy aki tud vezetni, az előre fel tudjon készülni egy újabb közúti akadályra.
Egyébként, de nem mellékesen a pöcsölés egy egypontos szabálysértés jelenleg, mint a forgalom akadályozása.
[ Szerkesztve ]
-
finest
őstag
Amikor a legmagasabb bírság (300k) ötszöröse a minimálbérnek és a legalacsonyabb a fele, az szerintem is lehúzás. Ugyanis én azt látom, h a rendőrök nem a száguldozó hülyegyerekeket emelik ki a forgalomból, hanem a 30-as tábla mögül vadásznak a 40-nel haladókra. Sokat jövök-megyek, szerintem is sok a hülye sofőr, aki türelmetlen, de miért ne lennének türelmetlenek, amikor a kétsávos autópályán lépten nyomon le kell lassítani a dombon felfele egymást előző teherautók miatt. Olyankor hol az autópálya rendőrség? Trafipaxot telepíteni azt igen, de nem csak a gyorshajtással van a baj. Vagy ha valaki akadályozza a forgalmat, mint a pöcsölős szuzukis. Vagya sok hülye, aki a trafit látva a főúton 50-ig lelassít pedig 90-nel is mehetne. Rettentő sok ilyen példa van még a miért vezetsz úgy mint egy p@cs topikban.
Szal nem értek egyet veled.
A táblás hsz-ekről meg az a véleményem, h miért ne lennék ideges, amikor az M0-ás Szegedre lekanyarodó sávjának építésekor az M0 forgalmát egy bevásárlóközpont körforgalmára terelik rá, ahelyett, h a dabasi lejáró előtt - és nem utána kilóméterekkel - tennék ki a forgalomterelésre vonatkozó táblát. Legalább 1 óra kését okozva ezzel. Hogy ezt hányszor beszívtam már az autópályákon![ Szerkesztve ]
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
#53246592
törölt tag
válasz Avicularia #45 üzenetére
Ezeknek a magas bunteteseknek csak a jelentös sebessegkorlat tullepes eseten van letjogosultsaguk. Azzal a Renault-val nem fognak jelentös sebessegkorlat tullepest produkalni. Hacsak nem a mas altal felvetett kint felejtett korlatozo tablanal mernek az okos rendörök, de ez mar egy mas kerdes.
Egyebkent meg vegtelenul egyszeru a keplet: nem kell gyorsan hajtani es akkor nincs bunti.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Filmvilág
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen egeret válasszak?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gaming notebook topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest