Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Mi a gondod a két napi, esetleg a napi töltéssel? Ha házban laksz, akkor mindegy, ha nem, akkor meg az 5 naponkénti is ugyanolyan macerás lenne.
Nem várható a hatótávban nagy áttörés, semmilyen csoda szilárdtest akkuval sem. Nem véletlenül a gyártók inkább a töltési sebességre mennek rá. Nagy akku meg azért nem várható ("olcsón" pláne nem), mert így is az akkuhiány a szűk keresztmetszet. Még úgy 20 évig biztosan. -
Füleske
addikt
válasz -Skylake- #11 üzenetére
Azért a Leaf sem 13 millió, 17.2 az acenta (fapad) alapára. A 18.5 (ami a Cupra alapára) már nem is olyan távoli. A Leaf elavultsága (akku (nem)temperálása és tölthetősége (Chademo), valamint az ugyanakkora akkuból kihozható kisebb hatótáv) nem teszi jobb ajánlattá. Szvsz egyik sem jó ajánlat.
Az I4 tényleg más szint, ebben egyet értek. Még a 3.2 millióval drágább alapár mellett is jobb ár/értékben. Viszont nem igazán kapható, ahogy a többi hasonló autó sem. (pl. Ioniq 5, EV6) A végső árat pedig az 1-2 év várakozás után fogja a tulajdonos megtudni... -
Füleske
addikt
válasz <Adamsky> #54 üzenetére
"Most viccelsz ugye?"
Bár nem tőlem kérdezted, de ez nem vicc. Annyi I4 - et nem gyártanak, hogy megérje/legyen idő egy külön platformot tervezni/gyártani neki. A CLAR pedig igazi "mindenes", nulla forint plusz befektetéssel.
A SUV pedig nem jelent semmit, néha csak kinézetet, semmi mást. Pl. a Mokka miben különbözik a Corsa - tól? A T-Cross a Polo - tól? Nem kisautó meg nagyautó lesz (van), hanem kis SUV meg nagy SUV. Nem látom a drámát. Aki kis méretű autót szeretne, továbbra is vehet. Aki mini autót, az is vehet, van jó pár elektromos miniautó is.
-
Füleske
addikt
válasz <Adamsky> #77 üzenetére
"Lehet így is nézni, de akkor nem szabad megsértődni azon, ha egy Tesla 3 tulaj csak megmosolyogja."
Mit nem mosolyog meg egy technológiailag képben levő Tesla tulaj a technológiai dolgok közül? A Tesla, mivel csak elektromost gyárt, így megteheti, hogy csak arra fejleszt. A(z) (autó)gyáraknak a profit a lényeg, a többi huszad rangú dolog. Hogy ki mit mosolyog meg, vagy sértődik meg rajta... senkit sem érdekel."árban" Tehát a gyártónak ez jó. Átlag vásárló többet fizet ugyanazért, ez a lényeg.
"fogyasztás" Senkit sem érdekel az a pár deci. Kicsit több elektromost adnak el, és nem lesz CO2 bünti.
"üzemeltetés" Komolyan bárki nézi vásárláskor, hogy egy kerékcsere pár ezerrel több lesz? Jobban néz ki, többért lehet eladni az autót."A SUV-ok az esetek 99%-ban kiválthatók lennének egy megfelelő kombival"
Amit olcsóbban lehetne eladni. Miért gyártsanak ilyeneket?Régi kicsi autó vs. új kicsi autó: igen, de ez is az miatt történt, mint a fent említett kombi/SUV váltás. Miért gyártsák ugyanakkorának, ha a nagyobbat többért lehet eladni?
"mondj kérlek egy-két Skoda Citigo-e iV alternatívát, ami nem csak kicsi (mint pl. Fiat 500e) de jó ár/teljesítmény viszonyú."
Mi a gondod pont a Fiat 500e ár/teljesítmény(érték) arányával? A Skoda - t amúgy már rég nem gyártják, és nem véletlenül anno is csak erősen limitált gyártás volt, még a (chip)hiány előtt (tehát nem a (chip)hiány miatt). Szándékos veszteséggel, amit a CO2 bünti elkerülése kompenzált. (mivel csúszott az ID.3 bevezetése/átadása, szoftver gondok miatt) Jelenleg a fapados e-Up 10+ millió, kedvezménnyel. -
Füleske
addikt
válasz <Adamsky> #80 üzenetére
"Bocs, nem voltam egyértelmű! A Tesla 3-asból egy pillanatra vegyük ki a szipi-szupi fedélzeti rendszerét, és nézzük, mint autót. Nézzük úgy, hogy mekkora kívül, aztán nézzük meg, hogy mekkora belül, majd tegyük mellé az i4-et."
Úgy gondolom, hogy nem értettelek félre. Pont úgy néztem a Tesla - t, mint autót, és nem a szoftverre gondoltam a technológia alatt. Tesla: 100 % elektromos fejlesztés, optimalizálás. BMW (és sokan mások): minden platformra legyen jó. (kompromisszumok árán) A gyártó excel alapon dönt, hogy mi legyen az autóban. (mennyiségi gyártás (1 db akármi olcsóbban jön így ki neki), és a fejlesztésen, új gyártósorokon megspórolt összeg). A vásárlók nagyrészt nem technológiai alapon döntenek. (pl. az előző benzin/dízel autójában se volt frunk, itt se fogja hiányolni)"SUV: amiket érveket felhoztál, az mind a gyártónak jó. Azt hittem olyannal tudsz majd jönni, ami nekünk vásárlóknak jó."
A vásárló érdeke az egyik huszad rangú szempont a profit után. Ez a tömör válaszom a Citigo - ra/nagyobb autókra is. Kapitalizmusban élünk, nem a reklámok rózsaszín világában, ahol a vásárló a fontos.Nem gondolom, hogy az 500e drága lenne (kinek mi a drága, ugye, ár/érték aránya nem rosszabb, mint más elektromos autóké), a Citigo volt túl olcsó, már leírtam, hogy miért. Nem célszerű annak a valamikori, limitált árát viszonyítani jelenkori autók normál árához.
[ Szerkesztve ]