-
Fototrend
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ispy
veterán
válasz seniman #29750 üzenetére
Aha, csak egy automata váltót nem úgy javítunk meg, hogy kicseréljük benne a két darab rossz alkatrészt, hanem kompletten az összes lamellát, tömítést, megkopott alkatrészt, olajat, citromot felújítani stb.. Ez azért van, mert egy ilyen szerkezet leszerelése, szétszedése, összerakása és visszaszerelése nagyjából 100-120k munkadíjban. És akkor még semmit sem csináltak benne meg. Beszéltem jó pár váltószerelővel, ne aggódj, nem az elsőhöz vittem, akit találtam (hozzá teszem, egy kezemen meg tudom számolni mennyi értelmes szerelő van). Egyébként az olajcsere kijön kb. 60k-ból, szóval nem tudom hol voltál vele, de vagy nagyon jól jártál, vagy inkább nem írok semmit.
Ja és hozzáteszem, gyári alkatrészeket raktak bele, nem fos mindenhonnan előszedett utángyátottat, azzal csinálták meg előtte, nem is ment el 100k kilométert...
[ Szerkesztve ]
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
Laraxior
titán
Automata váltóhoz: Debrecen mellett, Hajdúsámson.
Elmondtam mi a baja. 3000ccm Laguna, 2001 évjárat, tiptronic váltó.
A féket nyomva a lámpánál, ránt egyet pár másodperc után, nem marad üresben, hanem sebességbe teszi. De kicsit hangosan tette...
Nem is kellett nagyon ragozni. Megkérdezte mennyi km van az autóban. 220k.
Oké, akkor vezérlés csere a váltóban. Plusz olaj, és adalék. Fel-leszerelés 50k, új olajjal és adalékkal.
Kicserélik a váltóvezérlőegységet, aztán ha jó akkor viszlát, ha nem akkor visszateszik a régit, de ugye az 50k marad. (Ehhez ugye nem kell szétbontani a váltót, csak leszedni)
Összesen 280.000HUF-ot fizettem. Mellesleg mindenhol 230-at írtak és mondtak a vezérlőegységre. Tehát korrektek voltak.
Japán Aisin váltó, Volvokban is ez szokott lenni, ennyi baja van, gyakorlatilag időszakos javítás. 150k km felett kijöhet, szét nem hullik egyik percről a másikra, csak szépen lassan megeszi, ezért mihamarabb javallott volt.
Utána szépen ment...
Persze a Laguna betegségektől nem volt mentes, állandóan mindig világított a Service felirat, keréknyomás, ablakmosó stb miatt
Bár én szerettem, 4 évig volt meg
Ha valaki hozzájuk meg, ők korrektek. Mások is ajánlották.
Laczkó és Tsa.[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
válasz #90933760 #29757 üzenetére
Olyan nincs hogy hagyományos automata.
Automata váltós autót meg se tudsz nézetni mielőtt megveszed, mert vagy működik, vagy nem. Viszont lehet, hogy rá pár ezer km-re elkezd szarakodni, és tiéd a javítás költsége, vagy felújításé.
A Mercedes automatáját nagyon dícsérik pl. De jobb ha oda is van az embernek félretéve egy fél millája, ha beüt a baj.
Manual, bár ugye nem olyan kényelmes, de kevesebbet fogyaszt az autó, és olcsóbb a javítása, és igénytelenebb is.
Érdemes végiggondolni."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
#90933760
törölt tag
válasz Laraxior #29758 üzenetére
Parasztnyelven, mondhatom bolygóművesnek, citromosnak, hidrodinamikusnak, szerintem érthető mire gondoltam. Esetleg még a CVT is érdekelne, csak az egy újabb szint pénzben az automatákhoz képest.
Én már leáldoztam a szarni is kocsival járok korszakból, nincs kocsim lassan fél éve és nem is lesz addig amíg egy normálisra nem telik.
Az hogy melóban mit kell vezetni egy dolog, abba nem igazán tud beleszólni senki a munkahelyén mit raknak alá, járok a szakadtabbnál szakadtabb szutykokkal, meg a kényszer is egy másik dolog ha hirtelen kis pénzből kocsi kell. De sajátnak biztos nem veszek már olyat amit utálok. Márpedig meguntam a váltogatást, meg a kuplungolást.[ Szerkesztve ]
-
-
MK VII
veterán
Srácok... Ez most komoly, hogy ennyire fillérbaszók az emberek?
Én sem vagyok eleresztve anyagilag, de használom a fejembe azt a kocsonyás valamit amit kaptam születésemkor és inkább veszek meg valamit később boltból, mint hamar gyorsan pár ezressel olcsóbban...Csalósban az utolsó ember...
Samsung 850 Evo 250gb 24 ezer forint...
Természetesen átbaszták a fejét...
Komolyan mondom a Magyar embernek kell a fájás 4-5 ezer forint miatt?
29-32k közt lehet kapni ezt az SSD-t boltban garival.[ Szerkesztve ]
-
-
-
Burt1793
veterán
-
-
Burt1793
veterán
Attól még, hogy robotváltó, az is automata...
(#29769) bitpork: Miért halt volna meg? 95 ezer van benne és most lett csak két éves.
Amúgy nem a kéziféket húzza be (igen, azt villanymotor húzza be), hanem a tárcsákat fogja meg.
A kéziféket akkor húzza be, ha kiszállsz, leállítod, veszélyes szögben állsz meg stb...[ Szerkesztve ]
-
-
dugo_
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz bitpork #29771 üzenetére
Ahogyan fékezi a kerekeket az "elektronikus differenciálzár" is, vagy az ESP. Modern autó, ez a 2015-ös sportsvan, amit múltkor írtam.
Automata váltás - automata váltó. Akkor a CVT se automata? Ez szőrszálhasogatás.
(#29773) TaaT: A CVT is számítógép vezérelt ma már...
A fokozatválasztás automatikusan történik, nem te csinálod. De oké, nekem mindegy hogyan hívjátok. A DSG-s is kúszik, persze nem úgy, mesterségesen és kicsit durvábban.[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
válasz Burt1793 #29775 üzenetére
"A continuously variable transmission (CVT) (also known as a single-speed transmission, stepless transmission, pulley transmission, or, in case of motorcycles, a twist-and-go) is an automatic transmission"
"A direct-shift gearbox (German: Direkt-Schalt-Getriebe[1]), commonly abbreviated to DSG,[2][3] is an electronically controlled dual-clutch[2] multiple-shaft manual gearbox"
Nekem is fura volt először.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Burt1793
veterán
A cvt is ugyanilyen akkor már, oké, a robogókban lévő cvt az automatikus a ti fogalmatok szerint, mert nem külön vezérlő irányítja, de pl egy honda jazz 3.gen cvt-je nem olyan.
Ezen felesleges fennakadni, a dsg-t manuális váltónak hívni nagyobb "tévedés". Az a helyes, ha azt mondod, hogy robotváltó. Hülye angoloknak nincs rá szavuk.
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
válasz Burt1793 #29777 üzenetére
Hogy jön ide a fokozatmentes v bolygóműves váltó?!
De kérlek azt áruld el, hogyan fogja meg a tárcsát!
Szerinted a ESP az mi és mit csinál? Vagy ha már egy másik irreleváns dolgot említettél: a számítógép vezérelt differenciál az mi és hogyan akadályozza meg a kerék elmozdulását?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Burt1793
veterán
válasz bitpork #29781 üzenetére
Beavatkozóval fékezi a féktárcsákat (növeli az fékfolyadék nyomását), ebben mi olyan különös? Az ESP is így működik, azaz kerekenként tud fékezni a rendszer, illetve ez a "differenciálzár" is olyan ezeknél a mai kompakt autóknál (pl a vw-nél), hogy megfékezi azt a kerekeket, ami kipörgött, így a nyomaték át tud kerülni arra a kerékre, ami nem pörgött ki. Ugyebár a kipörgött kerékre menne az összes nyomaték és nem mozdulna az autó alap esetben, ezen javít ez a rendszer, a fékpofákat koptatva. Működik, próbáltam.
-
#90933760
törölt tag
Most linkelhetném régebben az egyik autó topikot ahol meg pont azon izéltak velem, hogy de igenis automata, én is azt mondtam rá nem az. Nézőpont alapján dől el végül is. Minden amibe nem kell belenyúlnod az lényegében lehet automata működésileg, mert magától működik, magát vezérli stb. a DSG is, a CVT is. Szerkezetileg már nem éppen, ott már a DSG az robotizált duplakuplungos kézi lesz, a CVT fokozatmentes stb.
Alapvetően automata az a régi bolygóműves citromos cucc, az volt a legelső, az a legelterjedtebb, az futotta a legtöbb időt, az volt az ami annak idején csak simán a fizikára hagyatkozva működött. Mert az a legjobb, az az igazi automata. Csak a többit belekeverték később ezekhez, hogy az egyszeri ember is értse.
Na én pl. pont a jellegzetes úszása miatt akarnék csak is citromosat és nem a többit. -
válasz Burt1793 #29782 üzenetére
Tehát a fékeket használja így is úgy is, igaz?
Nem mellesleg ezt olvasd meg. Vagy ha nem akarod, akkor segítek: az elektromos rögzítőféke egy funkciója az auto-hold. Tehát nem viccből hallik a motorja amikor megáll vele az ember. És ha nagyon megerőltetem magam, adhatok neked egy rendőr ismerőshöz számot akinek pár hónaposan megadta magát a sok városi használatban, majd a csere után (ami nem 2 fillér volt) egyik télen be is fagyott ami miatt trailer kellett hogy szervizbe menjen vele Nem tudott annyira örülni a frissen vásárolt kocsijának[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Burt1793
veterán
válasz bitpork #29785 üzenetére
Mit veszel megállásnak? Piros lámpánál, amíg a stopstart leállítja a motort? Olyankor nem hallatszik semmi, az üzemi fékkel áll, ha kiszállsz, kiveszed a kulcsot, akkor hallod a villanymotort, ahogy behúzza a rögzítőféket (ezt mondtam eddig is, amikor leállítod a motort, akkor az történik, amit te mondasz). Lehet, hogy régebben nem így volt.
És amit linkeltél, abban pont az van, amit én írtam "tippként": "The system is operated via the ABS/ESP hydraulic unit. When the vehicle is braked to a standstill, Auto Hold retains the last-applied braking pressure. "
Az a frissen vásárolt egy 10 éves használt autó?
Mondom, ez egy 2014-ben kiadott, amúgy pedig 2015-ös autó, lehet, hogy 10 éve még szar volt és a rögzítőféket húzta be.[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz Burt1793 #29784 üzenetére
Nem kézi az fix, de nem is automata. Én DSGnek hívom vagy duplakuplungosnak, mert az a reális. Ilyenkor a legtöbb ember viszont aki nem ért hozzá néz is hülyén rám hogy miva', de mindegy én értem és kész.
Nem lenne bajom a DSG-vel és egyszerűbb szerkezet is egy citrancsosnál, de a nem tud úszni mivolta az izé. Azt olvastam, hogy elvileg ezt később megoldották a sok panaszkodás miatt, már amit egy ilyenből meg lehet oldani, kuplung+alapjárat, mert csúsztatni nem fog semmiképp. De ezek szerint hiába, mert fék is került bele még, meg eleve valami terhelésérzékelőnek kell lennie benne ami hegyoldalnak nem fog szintén alapjáratra ráereszteni kuplungot.
Amit viszont a citrom alapból röhögve tud, bár megindulni nem fog hegynek az se, de eleve a régebbiek "második" fokozattal kezdtek. Másabban is megy. Csak a borjúbőgés, a kocsi pedig mint egy konténerhajó megindul. -
Burt1793
veterán
válasz #90933760 #29787 üzenetére
Vezettem már dsg-s audit és mercit, ha D-ben felengeded a féket, elindulnak, nem olyan finoman, de kúsznak, ha erre gondolsz, vagy az úszás az más? Padkára is felmegy, emelkedőn nem tudom, hogy elindul-e, de a cvt-s harmadik generációs honda jazz-ünk az visszagurul nagy emelkedőn gáz nélkül.
-
#56573440
törölt tag
válasz Burt1793 #29782 üzenetére
"ezen javít ez a rendszer, a fékpofákat koptatva"
Juteszembe
ötnullásizé egy lenyűgöző audi a6 meg cimbora pályán. Tempomaton, nézem villog a féklámpája. Egy 300 km után felhívtam hogy ez most minek vagy mit csinál vagy rosszullétt? Basszus a tempomat ha 2 km/h-val ment a megengedett fölé elkezdett fékezgetni. Meg is lett miért eszi a verda a fékpofákat irreálisan. Egyébként az automata rögzítő fék is hibátlan, anyám scenicjében tök random nem old ki. Se kézzel, se sebességbe téve gázra, aztán gondol egyet és sokadik nekifutásra kiold. Nem néztem furán rá kicsit se... Szarok ezek a mai autók na[ Szerkesztve ]
-
válasz Burt1793 #29786 üzenetére
2011 passat. Jó nem tegnapi, tény. És az elektromos kéziféket húzta be mindig.
Valóban megváltozott a rendszer a legújabbakban. Én kérek elnézést, csak a gyakorlati tapasztalatomat próbáltam - ez esetben nem helyesen - alkalmazni az újabb generációra.(#29788) Burt1793 : lehet megint tévedek de dsg nem csak VAG autóban van?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Burt1793
veterán
válasz bitpork #29790 üzenetére
Nem, CLA merciben pl ilyen az automata (tippre a keresztmotorosokban van dsg, a C-ben nincs), de sok mindenben van már, bár valszeg a VW kezdte.
Ne aggódj a nagyobb motoros mercikben hagyományos automata van (ZF - 8 gang-gal).(#29789) blackrulz: Igen, bár ez más tészta, természetesen nem kapcsolja fel a féklámpát ez a fajta differenciálzár. A távolságtartót meg be lehet állítani úgy, hogy nagyobb határok között mozoghasson és akkor nem fékez 300 méterenként, csak ritkábban.
Értem én, hogy a régebbi autóknál kimutatja már a foga fehérjét ez a dolog, de ennél a két évesnél még nem volt ilyen.
Olyanok vannak, hogy a Nagykörúton dugóban állva a Combino rezgésére bekapcsol a parkradar. Azonos frekvencia, de ez nem hiba, hanem bug.[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz Burt1793 #29788 üzenetére
Akkor azok a nagyon újak lehetnek, hát olyanra sose lesz pénzem amúgy se.
Mondjuk a jellegzetes borjúbőgést is csak azok az automaták tudják ahol nem kapcsol össze a citrom fizikálisan vagy ha igen csak legnagyobb fokozatban. Jellemzően a régiek. Meg azoknál van az első fokozat is "második", sokáig bőg. Én imádom azt a hangot.
Bár lehet ilyen fétisre CVT kéne nekem az végig így csinál, de az azért már igencsak zsebbenyúlós. És kúszni nem igazán tudnak, eleve röpsúlyos gondolom mind, fordulat kell neki. Bár nem ismerem őket, sose ültem még olyanban.
Mindegy, autóra pénzem nem lesz az elkövetkezendő 10 évben úgy se.Ha milliomos lennék meg nem kéne autó úgy se, nagyobb traktorgyártóknak vannak 60-70-et futó gépeik, pár 80-90-100 szinten van [link]. Tuti, hogy olyannal mennék mindenhova, francnak se kéne 40 millióért Merci, mikor traktort is kapok annyiért.
[link]
Maximum valami alap Passat szintű kocsi mellé az olyan helyekre ahova nem engednek be 3.5t fölött.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #90933760 #29792 üzenetére
Nem röpsúlyos, a robogóm (sh300) olyan. A cvt is kúszik az új honda jazzban, de érződik rajta, hogy nem önszántából. Vezettem 2 literes tdi audi a4et, ami cvt-vel volt (2016ig ilyenek voltak a kisebbek), az is kúszott, de annak már nem kellett a fordulat, szépen vitte a 180 ló és 380Nm. 😃
Persze a honda jazz bőg kicsit gyorsításkor, de utána csendes. De pl 100nál tempomattal csak 2000 a fordulat a jazzben. -
#90933760
törölt tag
válasz Burt1793 #29794 üzenetére
Ja akkor az a bolygóműves fokozatmentes cuccosos, azt nem igazán ismerem. eCVT néven emlegetik talán. Ami az új Priusokban is van pl., de ha jól rémlik a Babetta 2 sebességes váltója is hasonló elvű, bár nem bolygóműves.
Jók ezek, jók ezek, de nem igazán itthoni pénztárcához mértek ha valami bekakkant. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest