-
Fototrend
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TeeBee73
addikt
válasz nullpoint #68300 üzenetére
Túrót.
Ha szar a buli, felszáll, vissza ráfordul, 2 UB16-os rack-ből megszórja a helyet, záró akkordnak meg ledob egy ZAB/OFAB 250-et.És még mindig megmaradt a kincstári 250 db. 23mm-es skuló a gépágyúhoz.
[ Szerkesztve ]
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
F.E.K..
senior tag
válasz nullpoint #68300 üzenetére
+50Kg-ot szerintem a topikon belül is összehozunk két "pilóta" között gond nélkül, szóval a választástól függően lehet hogy jól jön az a rásegítés..
A Mig-ből leglább nem folyik olyankor az üzemanyag amikor a disco előtt rajozol vele...
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
Astroboy
őstag
válasz koby11h #68297 üzenetére
Miért, hangsebesség felett csuklasz?
Egy "régi" repülős sztori jutott eszembe a feketerigóval kapcsolatban, ami megint csak azt bizonyítja, hogy a repülésben mennyire extrémnek számított ez a gép:
Repülés közben a fedélzeti műszerek ellenőrzésére minden pilóta lekérheti a repülési magasságot, irányt és sebességet a légi irányítástól. (Bár ezeket az adatokat csomóban és lábban kapják meg, a sztori könnyebb elképzelése érdekében átváltom km/h-ra és méterre.)
Történt egyszer a 80-as évek végén, hogy a floridai partok közelében repülő Cessna 172-es pilótája lekérte az adatokat. Meg is kapta azokat: irány északkelet xy fok, magasság 1500 méter, sebesség 250 km/h.
Csakhogy ezt mivel közös frekvencián tette, hallották mások is a légtérben...
Egyből bejelentkezett egy utasszállító, gondolta trollkodik kicsit a kis légcsavaros gép pilótájával:
Jöttek neki is az adatok: irány délkelet xy fok, magasság 8000 méter, sebesség 920 km/h.Na erre több se kellett a közelben gyakorlatozó F-18-as vadászpilótának, gondolta most leoltja mindkettőt...irány xy fok, magasság 14000 méter, sebesség 1800 km/h.
Állítólag csend borult a frekvenciára, ilyen adatokat nehéz felülmúlni.
De ekkor a sztratoszférából bejelentkezett egy recsegő hang, mely a következő adatokat kapta: irány xy fok, magasság 25000 méter, sebesség 3400 km/h.
Bejelentkezett egy feketerigó.
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
Hirdetésben:
Ne írj, hivj fel.Telszám viszont se az apróban, se az adatlapon
Kedvencem még az épített gamer gép - mert van nem épített is?
Azt valaki szülte? Vagy fán termett?Postázást nem vállalok.
-
TeeBee73
addikt
válasz Astroboy #68303 üzenetére
MOD:
#68304: gban:
"Ne írj, ne hívj fel, megvan, de nem eladó, csak villogok vele. (Nem az index-szel.)
Egy Bele Minden Wackot tulaj."MOD2:
#68304: BiP: Az Alfa Holbázis volt az. (Ja, nem Hold az, hanem űrbázis. Obivanbácsi mondta.)[ Szerkesztve ]
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
BiP
nagyúr
válasz koby11h #68299 üzenetére
Tudom, azért mondtam, hogy kicsit ki kell pofozni még
(#68300) nullpoint: végülis, a mai csajok előbb fogják valami batman cuccnak hinni, mint a mig21-es traktort
(#68303)Astroboy: aztán bejelentkezett a MIR-ről visszatérő Atlantis...
(#68304) gban: Szerintem itt csak arra utal, hogy nem boltban vett egybekonfig, hanem DIY gép.
[ Szerkesztve ]
-
-
Astroboy
őstag
Azoknál tuti zárt csatornán ment minden, szép is lett volna, ha a visszatérés kezdeti kritikus szakaszában egy mezőgazdasági pilóta trollkodása miatt katasztrófába sodorták volna az űrsiklót...bár az adatok kétségkívül letörölték volna a mosolyt az SR71-es pilóta arcáról a szkafander sisakja alatt.
-
TeeBee73
addikt
Az csúnya munkát csinál. A '96-os repnapon, felvitték az ezredparancsnokunkat a yenkik F-18-al, az "anyósülésen", egy körre. Ő csak L-39-en (hangsebesség alatti oktatógép) repült, de a vadászban megengedték Neki, hogy vezessen, odatolta a "gázkart". Cirka, ~2 km-es sugarú körben, kb. ~1800 ablak durrant szét. (Én majd kiestem az őrbódéból, repnapon a tts. állomány adta az őrséget.)
[ Szerkesztve ]
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
gban
Közösségépítő
válasz Trailblazer #68316 üzenetére
Vannak, de egyfelől nagy részük nem gamer a brand gépeknek, másrészt azért az otthoni gépek jellemzően ‘épített’ gépek, mégse emeli ki a hirdetők 99%-a, marketing céllal, hátha valaki emiatt veszi meg.
Ez olyan mint az autó-hirdetésbe odaírni hogy két irányba forgatható kormánykerék.
Hardveraprón is olyan külön kategória van hogy brand gépek, mert az megemlítendő, de olyan hogy épített, olyan nincs mert ugye az alap ha nem brand gép.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
elder troll
senior tag
-
koby11h
aktív tag
válasz elder troll #68325 üzenetére
Én is hagytam már le, és aki azt mondja, hogy nem az hazudik
Az más ha valaki nem is akarja használni, de ezzel lehetne 4 másik fórumot megtölteni.Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
válasz Astroboy #68310 üzenetére
és @BiP : Nem, az a sztori egy gyakorlórepülésen esett meg, amikor tök normál frekvenciákat használtak.
@TeeBee73 : LOL, azért tuti nem dícsérték meg De anno a szuperszonikus utasszállítóknak voltak korlátozott övezeteik, ahol nem mehettek hang felett - nem az ablakok miatt, hanem mert adott ország lakóit zavarták a durranások.
Mutogatni való hater díszpinty
-
mpo
veterán
válasz elder troll #68325 üzenetére
Mazdát és BMW-t forgalmaznak a szalonban, a szerviz közös.
A Mazda 2-t vittem az éves szervizre, pont odaúton a BMW előttem nem indexelt.
Kérdeztem a szervizvezetőtől, hogy a BMW-ben nem működik?
Csak a bunkóknál.Ha érted, akkor már elavult.
-
TeeBee73
addikt
Átéltem, nem volt olyan hangos. Kb. ~98 környékén, tűzszerész kiképzése kellet, cirka 2t. (Majdnem 2TB-ot írtam. ) világháborúst talált lőszert/bombát/rakétát mentesíteni. Ott is csak a testedben érezted, de ott nagyon. Nem a dörrenés a lényeg ekkora "detonáció"-nál.
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
KROK640
veterán
De a Blackbirdök alapesetben nem voltak képesek kommunikálni a civil légiirányítással, csak a 121.5 és a 243.0 vészfrekvenciákon. A rádiójuk úgy nézett ki, hogy be volt táplálva előre pár darab frekvencia, azok közül tudott csak választani a pilóta.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
TaaT
veterán
Hmm volt egy kis problem a topikkal...
Lehet sok az OFF?
Give them hell Ukraine!
-
-
nagyúr
@nullpoint : Átlagoltam a neten található adatokat a hatótávról, úgy 5500km.
Ferihegyről felszállva az iránytű bármelyik irányába indulok, akkor kerekítve 20000km-t megyek Újzélandig.
Szerintem kelleni fog a 3 tankolás. Azt nem tudom mennyi ideig tart a töltés.
Hát ilyen célra a Blackbird-széria (A-12, SR-71, YF-12) nem éppen ideális választás. A gép nagyságrendileg 3500-4000km-es távolság megétele után ugyanis újra kell tölteni a gépet (az 5000km-es megadott hatótáv reptértől-reptérig terjed).
Szóval felszálsz, rögtön tankolsz a levegőben (ez volt az általános verzió), majd repülsz hangsebesség és 25km-es magasság felett ~4000km-et, azután lesüllyedsz újra ~12km-re, hogy a tankergépből újra feltankolj, és ez periódikusan ismétlődik. Egy-egy légi utántöltés cirka negyed óra, és 31 tonnányi üzemanyagot kell felvennie. A dolog a pilótáknak elég stresszes, ugyanis ahogy csordogál a nafta, a gép tömegközéppontja vándorol, sőt, a vége felé ahogy egyre nehezebb lesz, kénytelenek az egyik hajtóművet minimális utánégetésre kapcsolni, nehogy leszakadjanak a töltőcsonkról. Igen, ha két elég messze elhelyezett hajtóműből csak az egyiket kapcsolod utánégetőre, akkor viszont asszimetrikus erők keletkeznek, így elég sokat kell játszani a botkormánnyal és a pedálokkal.
Cirka 17 000 km-t kell megtenni, ez még optimista számítás szerint is inkább 5 légi utántöltés menet közben. Csak van egy kis gond - ez a 17 000 km elég nagy részben szárazföld felett számolva jön ki. Ami azért nem biztos, hogy kivitelezhető (repülési útvonalengedély, lezárt légterek, stb.).
Szóval bármennyire is menő (volt) a Blackbird, azért nem ok nélkül vonták ki...
@Astroboy: Erre sok jó szöveg volt. Egy másik példa:
Egy ATC (légi irányítás) rádiózás közbeni párbeszéd:
-Itt XYZ (a gép hívójele), kérek engedélyt FL600-ra (Flight Level 600 = 60 000 láb = cirka 18 km magasság).
-XYZ, FL600 megadva, ha fel tudsz oda emelkedni.
-Itt XYZ, köszönöm, megkezdem a süllyedést FL600-ra...@Bip: "Mer' az SR71 nem zárt katonai csatornán kommunikál?! Mindegy, viccben minden megengedett"
Nope, a katonai gépek rádióin is be lehet (kell) állítani a hivatalosan használti légi irányítási frekvenciákat. Nyilván háborúban, bevetésen vagy hadgyakorlaton nem fognak bejelentkezni, de átrepülésekkor vagy olyan reptéren, ami vegyes (civil és katonai repülés is használja) kötelező bejelentkezniük nekik is a légi irányításnak, sőt, általában civil transzponderekkel is fel kell szerelni őket (ami persze kikapcsolható).
Persze nyilván a CIA által üzemeltetett gépek (A-12, SR-71) esetén igyekeztek elkerülni az ilyesmiket, de nem feltétlen volt megvalósítható.
Plusz tegyük hozzá, hogy nem csak katonai Blackbird létezett, volt kibérelve a NASA által több gép is, amelyet nagy magasságú és nagy sebességű kísérleti repülésekre használtak 1999-ig (egy SR-71A (#844) és egy SR-71B (#831), illetve az 1960-as évek végén két YF-12A (#936 és #937). Na, az ilyen játékokat ők még inkább eljátszhatták:
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nullpoint
senior tag
Végre megjött Cifu!
Köszönjük az infókat, élvezetes volt olvasni, mint mindig.
Ettől függetlenül csakazértis' Sr71-gyel fogunk Újzélandra repülni, hogy tájképeket készíthessünk Nagymaros ömkormányzat honlapja részére. :
Amúgy mi az a cső a távolabbi gépen? Legyeket gyűjtenek vele?
[ Szerkesztve ]
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
koby11h
aktív tag
-
-
nullpoint
senior tag
válasz koby11h #68340 üzenetére
Az igaz. Amúgy meg legyen benned annyi nemzeti érzés, hogy akarj Sr71 repülést a föld túloldalára, szép tájakat fényképezni egy magyar város önkormányzati honlapjára.
Cifu remélem azért ilyen inaktív mert épp valami újabb műszaki regényen dolgozik nekünk.
[ Szerkesztve ]
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
-
Astroboy
őstag
Már vártalak. régi sztori tudom, ki tudja mi volt az igazság...pl amit Te írtál azt még nem is hallottam, pedig csecsszopó korom óta 50 % körül mozog a kerozin aránya a véremben.
Lehet triviális a kérdés, de mindig érdekelt: biztos, hogy a NASA bérelte azokat a gépeket? Nem a költségek miatt kérdem -gondolom egy gépvásárlás is bőven belefért volna az akkori kövér büdzséjükbe- sokkal inkább azért, mert ilyen mértékű átalakításokat / kísérletezgetéseket azért csak jobb saját masinával végezni nem?
Vagy lehet kötöttek NASA-s casco-t gépvesztésre?