Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #18 üzenetére

    Ahhoz azért abból is valami zseb méretű motor kell.... Egy- nem feltétlen városi viszonylatban!- használható autónál azért ilyen nem igazán van. Bár azt nem tudom, hogy a "modern" downsizeing-olt csodáknál ez hogy van. Eddig még azokból egyel sem találkoztam, amiért pénzt adtam volna. Az elektromos..... Írták itt sokan ezt a hatótáv dolgot. Városban tényleg nem értem az ezen fennakadást. Ok, nem ismerem a mögöttes infrastruktúrát. Viszont azért tényleg van az a réteg, akinek nem felel meg a mondjuk 500km-ként pihengetni, míg méltóztatik a rendszer életre kelni. Ok, az enyém is tud kb 600km-t (jó esetben egy 70 literes tankkal ;] ), de kút, pisztoly, még egy kávét sem kell igyak, és mehetek tovább újra 600km-t.... Nem korszerű! De nem is kompromisszumos a saját életemhez. Ezt egy elektromos- legalábbis egyenlőre- nem tudja hozni.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #30 üzenetére

    Az enyém nem diesel..... Benzines. És abból is nagy.De ezt is illik bemelegíteni rendesen. Meg hűlni hagyni, stb. Ha egy autónak nincs gazdája, kb tök mindegy milyen hajtás van benne. Egy elektromos autó buktatóit ilyen téren nem ismerem. Akku pakk hűtése pl egy autópályázás után hogyan viseli a pihenőben hirtelen megállást. De sírni tudok, mikor 130-ról satufékkel beáll valaki tankolni egy turbós autóval. Vagy padlógázon indul, hideg motorral....
    Kicsit "kiforgatva" a szavaid: ha hirtelen mindenki átállna elektromos autóra, akinek mondjuk nem kell a napi 600km, élhetetlenebb lenne a világ, mint most. Nincs meg a háttere mondjuk elektromos hálózat szintjén- legalábbis szerintem. Egy normális plugin hybrid élhetőbb lehet ilyen tekintetben. Városba sokszor az a néhány 10km is elég lehet. Viszont amíg az emberek javarésze a használt piacról kénytelen válogatni.... Nagy változások nem hiszem, hogy lesznek.
    Vennék városba rohangálósat elektromosat én is. Ha szükségem lenne rá (és persze volna miből). De alapvetően ennyi kompromisszum ezért a pénzért, nekem nem fér bele. Azt hozzá teszem, hogy nem veszek null kilóméteres semmilyen autót! Csak azért adok pénzt, amit kp ki tudok fizetni. No hitel, stb. Ez mindenre igaz, nem csak autóra. Mondjuk, ha szabadon költhetnék, akkor meg már lehet azért nem gondolkodnék elektromosban ;] :D

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Emericus Max #71 üzenetére

    Popcorn, sör bekészítve.... Hogy Te ezért mit fogsz kapni :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Felesbandi #108 üzenetére

    "de ne tegyunk mar ugy, mintha a 15+ eves autonk jobb lenne ennel, mert nem jobb. Max ar/ertekben, de vezetesi elmenyben biztos nem."
    Azért ez erősen függ attól, hogy mibe ülsz bele, összehasonlítani.... Az én egyik autóm 21 éves, és garantáltan jobb még mindig, minden tekintetben. És most kizárólag vezetési élményről beszélünk!
    Nem mellesleg konkrét példa az sx4-re: Ha csendes autót akarsz (benzinesben) nem azt nézel.... És nem, semmi bajom a Suzukikkal.....sem. Volt alkalmam néhány ezer km-t eltölteni egy kb új példányban.... Őőőőőőő..... Fogalmazzunk úgy, hogy erősen függ attól, hogy miből ülsz át. Pont a menetzaj az semmi extra benne.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Felesbandi #116 üzenetére

    Már ne haragudj, de ahogy a kolléga is írja, ennél lejjebb gyakorlatilag csak a lábbal hajtós moszkvics van.... Bár gyerekként lehet még az is nagyobb élményt adott :DDD
    Nem rossz az sx4, nem lehúzni akartam! Nekem az egyetlen bajom az összes ilyen autóval..... Hát a motorjuk.... Meg a futómű soknál. Bár konkrétan az sx4 az ilyen tekintetben jobb volt, mint vártam. Egy új rs Octávia adaptívnak kikiáltott futóműve pl egy katasztrófa volt kipróbálva a motorjához képest. A fék meg konkrétan egy vicc alatta..... Mármint a Skodán. És ez szigorúan az rs-re értve! A többihez nem volt szerencsém az újak közül.
    A Suzukik nagy előnye, hogy javarészt nem ígérnek olyat, amit nem tudnak. Amit tudnak, azt viszont stabilan. Sokan lenézik őket, pedig nem rossz autók. csak tudni kell helyén kezelni. Azokkal az 1.4-es motorokkal soha nem lesz versenygép belőlük. Ezt meg sokan elfelejtik.... És turbós lévén sokan használni sem tudják őket. 30ezres olajcsere pl? Ugyanmár.... Egy olaj sem bírja addig, pláne ha egy motor csak pörgetve megy. Na mindegy.... Ez már messze van a cikk témájától talán.... :U

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Felesbandi #126 üzenetére

    Ne sajnáld, hogy azt vettél :) Volt már pár autó alattam vezetni, de semmi kirívóan rossz nincs benne. És ezt írom úgy, hogy sajátként ahhoz képest egy romboló az egyik autó itthon. Pedig öregebb.... De, mint már más is írta: sokat számít melyik polcról válogatsz. Mindegyik (jó esetben) el fog vinni ahová akarod. A hogyan a nem mindegy, ha sokat ülsz autóban. Személyes tapasztalat: Van egy klasszik F Astra (kifejezetten melósnak) 1.7 TD ( még az isuzu motoros, ez sokaknak mond valamit azért :D ). 74 ezer km ment bele 14 hónap alatt nálam.... Hogy összesen mennyi lehet benne, a fene sem tudja. Volt, hogy szét hullott kuplungal haza hozott 200km-ről, autópályán. Nem lehet megölni, ha figyelsz rá. Cserébe minden, csak nem kényelmes..... '97-es a gép. A másik meg ..... ahogy írtam, egy romboló :D És kényelmes! Ami szempont volt.... Pedig az sem fiatal, 2001 májusi. Épp csak teljesen más kategória (rendben tartva, ami fontos!). A mai autókhoz képest, még csak különösebben nem is erős a papíron 230 pacijával.... (khm.... :U ). Ami a lényeg: Abból nem úgy szállok ki párszáz km után, mint akin keresztül ment egy úthenger....
    Na ezt tutira- a vezetési élmény mellett- nem tudja hozni a cikk témája. Az persze nyilvánvaló, hogy nem is arra való. De gyanítom, hogy dugóba ücsörögni sem épp kényelmes.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz tordaitibi #131 üzenetére

    Az elektromos autó egyenlőre nem is annak a rétegnek készül, akinek igénye lenne egy kb normális kisautóra.... :U Nem baj, hogy van. Épp csak kicsit sok a marketing bullshit körülötte. A világot- mire széles körben használhatóvá válik_ nem az e-autózás fogja megváltani. A környezet tudatosság hatalmas marketing duma lett. Miközben semmi másról nem szól az egész, hogy az új szart is el kell adni. Leöntik cukormázzal, raknak bele szép nagy, LCD-t, parkol is helyetted.... És ugyehát ZŐD!..... Az meg senkit nem érdekel, hogy ezek a "fejlesztések"- járulékos dolgok gyártás szintjén mennyi energiát emésztenek. Lehet verni az asztalt, hogy megmentem a földet, mert napelemről tankolok.... Önigazolás, önámítás a kirúzsozott sz@ron....
    És volt szerencsém kipróbálni olyan elektromos autót, amiért talán még pénzt is adtam volna, ha kevésbé lenne kompromisszumos.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz MrPetya19 #135 üzenetére

    Viszont akkor senki nem is hisztizett, hogy tíccsákbealovakat..... Most meg ugye a "hívők" szerint a hagyományos autósokat kb ki kéne végezni, azonnal.... Mert szennyezik az ő hőn szeretett környezetüket.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Noukoum #139 üzenetére

    Hűha, van baj.... :DDD Személyeskedésen túl valami? Mert ez így gyenge :D De biztosan megy ennél jobban is, szedd össze magad :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Chereiose #244 üzenetére

    A kirohadó első nyúlvánnyal pl? :DDD Nem vagyok Toyota párti sem! De pont a Mazdát hozni anyaghasználat terén.... Amikor közismerten hulladék, kicsit erősnek érzem.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Pítőr #248 üzenetére

    Csak a benzin árából kijön a törlesztő meg az áram.... Ja, hogy a bank autójáról beszélsz? ;] :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Chereiose #251 üzenetére

    Maradjunk annyiban, hogy nem értek egyet minden téren az újjakra vonatkoztatva sem. És viszonylag nagy a keresztmetszet autó téren, amiből meríthetek. Nem mellesleg mindegyik brandnek megvannak a maga gondjai. Találkoztam már erősen nagykorú Honda Legenddel, amibe bele kötni nem lehetett (helyén kezelve, hogy nincs tele b@szva mindennel), vagy régi LS 460-as Lexussal, hasonló képpen. Meg találkoztam 3 évesen rozsdásodó Mazda 3-assal is... Ok, az kirívó eset volt!. De mint már egy korábbi hozzászólásban írtam, szerintem sok függ attól, hogy egy autónak van e gazdája.... Vagy épp hol gyártották. Erre jó példa volt anno a Calibra. A svéd kasztnisokat szerintem szándékosan sem lehetett volna elrohasztani évekig. Ellenben az anya országiak.... :U

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz stickermajom #255 üzenetére

    Telefont sem vennék hitelre, nemhogy autót vagy házat. Nálam ez elvi kérdés.... Nem vagyok gazdag! Simán csak igazítom az igényeimet a pénztárcámhoz. Nálam olyan nem létezik, hogy megéri, mert alacsony a kamat. Még 0 százalékra sem vettem semmit. Hűtő, tv, bármi nem az enyém, míg ki nem fizetem. Szerintem :R

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Bog #267 üzenetére

    Az ingatlan piac, használt autó értéke nem hinném, hogy előre kiszámítható. Persze, ebben a formában védhető álláspont. Ugyanakkor nem értem pl az emberek azon mentalitását, ha kihívják a melóst, az meg már mindjárt drága. Hisz ezen gondolatmenet alapján (építőiparnál és autószerelésnél maradva) az ember értéket növel nekik. A hitel meg kamatai megéri, de kifizetni mondjuk a munkadíjjat meg anyagárakat már nem ok? Akár hitelből, akár zsebből kéne finanszírozni, mindenki hüledezik, hogy mennnnyíííííííí? Mert ő mondjuk csak x összeget keres havonta..... Kit érdekel? Akkor vegyen fel hitelt fenntartani is. Aztán matekozzunk utána, hogy a pillanatnyi helyzeten túl hol megérős a hitel ilyen "befektetésekhez". Csak jelzem, hogy sokan rá fognak b@szni a kamatstop végével, mikor mondjuk hirtelen duplájára nő a törlesztő. Ja és ugye ne a forintot vegyük feltétlen alapul valaminek az értékének a meghatározásakor. Az, hogy most 8 milliót ér az emlegetett verda, nagyban köszönhető az euro forinthoz viszonyított árfolyamának (is). Persze, rövid távon, mázlival kijöhet vele jól az ember. Kb, mint a 3 milliós állami támogatással, aminek a végén az emberek zsebében igazábol egy vassal sem marad több, mert a piac, szolgáltatók -az egyéb körülmények mellett- gyakorlatilag felszippantják. Komolyan elhitte valaki, hogy létezik ingyen ebéd? Én jókat mosolygok magamban néha az emberi naivitáson, mikor megírom az árajánlatot (max 10 napra!), vagy a számlát.... Száz szónak is egy a vége: ritkán biztosan ki lehet jól jönni egy hitelből.... Ezt elhiszem! De hosszútávon? Ha ez mindig igaz lenne, akkor a bankok ingatlanba/autóba fektetnének, nem az ügyfelekbe..... De ugye a bankok jól élnek, az ügyfelek meg olykor a levegőt kapkodják....
    Meg hát ugye a tudat nálam, ami tényleg szigorúan véve magán vélemény: Amíg ki nincs fizetve valami, addig az nem az enyém. Egy albérletben lakni, egy banki tulajdonú házban? Autót bérelni kb a banktól, amit még tartsak is karba neki, míg nem lesz az enyém? Köszi.... De még ilyen esetben sem kérek belőle. Lehet, hogy soha nem lesz 10en milliós autóm pl. De én azzal a boldog/birka tudattal ülök bármelyikbe, hogy az az enyém, amiért MÁR megdolgoztam. És ha bedől a piac, nő az infláció, kamatok is max megvonom a vállam, mert nem érint. Másnak a 0 kilóméteres autó a kánaán, nekem pedig az, hogy addig nyújtózom, míg a takaróm ér :R De ugye én nem is csinálok ügyet abból, hogy van e vagy mekkora display van az autómba.... Erő legyen benne, működjön megbízhatóan, a többi meg nem érdekel. Az hogy nem "trendi"? Mert, mint a kolléga is írta, az ő elektromosa lámpánál aztán mindenkiét..... Őőőőőő, ok. Bár ugye ez is autó függő. Úgyhogy lehet hülyeség is mellé. De mindegy. Ő így érzi jól magát. Te úgy, hogy többet ér az autód, mint mikor vetted (a szavaidból következtetve hitelre, és elnézést, ha tévedek), én meg attól, hogy amim van, az a sajátom. De ugye a világ attól szép, hogy nem vagyunk egyformák.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz stickermajom #272 üzenetére

    Ez persze igaz. A baj ott kezdődik, mikor valaki ebben látja a megoldást, mert mondjuk a 100ezres telefon nem jó, és kell a fél milliós. Van az a réteg, aki nagyban tud "játszani", és mint írtam is, nálam ez elvi kérdés. Csak autós példánál maradva, hogy maradjunk legalább érintőlegesen a témánál: RS6 Audi. Tetszik, próbáltam, még jobban tetszik. Önerőt is össze tudnám szedni, kb minden feltétel adott lenne hozzá, hogy mondjuk, cégként lízingeljek( legalábbis elvileg, komolyabban nem merültem bele a dologba). Megyek annyit, hogy a lízing Áfa részét gyakorlatilag nullára tudnám hozni, minden sumákolás nélkül. Akkor miért nem kell mégsem? Miért a sajátomat szögelgetem? Mert ezt elmentem, kifizettem és haza hoztam. És a kolléga példájánál maradva érték terén, most kb a háromszorosát éri, mint mikor megvettem "foglalkozást" igénylő autóként, gyakorlatilag bagóért. Jó üzlet volt e? Így nézve igen- mivel a cég egy része( öcsém) autószerelő. Amúgy persze, hogy nem volna az. De én azt a pénzt, amit kifizetnék törlesztőre, inkább máshogy költöm el. Most épp kovácsolt dugókban meg hajtókarokban gondolkodom.... Aztán vagy lesz, vagy nem. És nem egy csilli-villi racse autóról beszélgetünk! Eszemben sincs, hogy minden hülye versenyezni akarjon.
    Lehet, hogy ott van a baj, hogy nem akarok "trendi" lenni. De megtehetem, hogy magamnak feleljek meg, és ne annak, hogy mások mit gondolnak/ várnak.
    (#273) arnyekxxx: ez sajnos tök igaz! Nem lennék ma fiatal, ez tuti. Én 21 évesen meg tudtam venni (vidéken) a saját házam, munkából, hitel nélkül, spórolva. Aztán meg a mellette lévő telket, hogy málnát termesszek, meg fenyőt telepítsek.... Az üres telek pl akkor 80ezer ft volt. A ház meg 1,1millió. Ennek bő 20 éve. Ma már valószínűleg az akkori énemnek nem menne még ott sem úgy. Itt a környéken kp-ért meg valószínűleg egy üres telket sem biztos, hogy össze tudnék vakarni most. Házat építeni meg még anyag árban sem. Vagy max olyan Petrocellisen, téglánként :DDD .
    Valahol a probléma az ingatlan árakkal pont a bankok hozzáállása. Valószínűleg, ha nem kapott volna boldog-boldogtalan hitelt, nem szálltak volna el ilyen mértékben az árak sem az elmúlt két évtizedben. Akkoriban volt otp meg takarékpénztár, és annyja neve nyócpédányban párszáz ezres, esetleg néhány milliós hitelek a "pórnépnek". Ahhoz is még a szomszéd Mari néni meg a háza is kellett kezesnek meg fedezetnek. Most meg? Gyakorlatilag a bankok tukmálják rád. Túl könnyű lett hitelt felvenni. Az ingatlan piac pedig tipikusan az, hogy minden annyit ér, amennyit kifizetnek érte. Az ingatlanok árait gyakorlatilag a bankok és a relatíve könnyen megkapható hitelek tolták az egekbe.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz stickermajom #282 üzenetére

    Erre írtam, hogy van aki tud nagyban játszani. De értem természetesen, hogy mit írsz. Én ilyen magasra nem kapaszkodtam. A legjobb pénzkereset mindig is a pénz volt. Már abban az értelemben, ha az ember tudta mibe fektesse. Viszont: Ha hű akarnék maradni magamhoz azzal a 40millióval, akkor besétálnék a szalonba, és kifizetném... Ami persze kapásból bukó. Viszont csak úgy érezném sajátomnak. Mindig ilyen voltam. Pedig elég korán kezdtem a saját életem élni.... Vagy talán épp azért, Valószínűleg ezért nem lesz soha sem új RS6 meg mondjuk Yachtom sem, kokainnal, kurvákkal :DDD
    Mondhatni maradi vagyok. Ennyire soha nem voltam "üzletember". Forgatom a pénzt, amennyire szükséges, de ami van mellette.... Igyekszem élni a magam módján. Hamarabb veszek egy új szintetizátort, mint tengerparti képeket nézegessek. Vagy vasat, amit ütni lehet... Mármint kovácsolni. Ami szintén csak hobby. Biztosan el tudnék költeni több pénzt is. De ahhoz, hogy úgy éljem a saját életem, ahogy akarom, szükségem nincs többre. Tudom azt mondani, hogy ez nekem elég, jól érzem magam tőle. Az hozzá tartozik a kis eszmefuttatásomhoz, hogy pl gyerek nincs, így szülői kötelesség meg a kire mit hagyok sem izgat. Így bizonyos fokig lehetek "felelőtlen", és költhetem öncélúan a saját pénzem. De azt hiszem ez már nagyon egy másik történet :R

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz arnyekxxx #287 üzenetére

    Ez valid. Jó melóm volt. '99 magasságában kerestem nagyjából 200ezret havonta. Vagy többet.... Tisztán, leadózva. Teljesítmény alapon egy osztrák cég magyar kirendeltségén. Európát jártuk, betonépítő voltam. Spórolni sem volt nehéz (Meg volt is miből), mivel mikor nem voltunk itthon a cég elég sokmindent fizetett. De míg oda nem mentem is úgy éltem, hogy sokszor hálózsákban ott aludtam, ahol dolgoztam. Volt célom-a HÁZ-, amiért sokmindent bevállaltam. Nem, nem a fiatal voltam, kellett a pénz szinten :DDD Talicskát toltam, volt hogy trágyát pakoltam, volt hogy mákot vagy épp málnát szedtem.... Szóval mindig találtam valamit, amiért fizetnek. Úgy, hogy 12 éves korom óta kb a saját életemet élem.... De azért közben lett szakmám, érettségim. Bár mindkettővel kitörölhetem.... :DDD
    De ahogy látom a társadalmunk is sokat változott. Főleg a fiatalok. A munkának sokaknál nincs becsülete, de mindenből a legjobb, drágább, trendibb kell. És erre a vonatra nagyon sok fiatal felnőtt is felült. Meg kevésbé fiatal is. Ok, az ő életük, engem nem zavar. Csak a sírásra nem vagyok kíváncsi, hogy milyen drága minden, mikor szerintük mondjuk 20-30ezer alatt nincs normális nadrág. és félreértés ne essék! Nem vagyok sz@rrágó! A bakancsom többe kerül- amiből átlag évente szét rúgok egy párat-, mint egy Jordan, vagy épp nem tudom mi a menő cipő. Csak az egyikre szükségem van, a másik meg..... Van. Van 9 éves Puma cipőm, aminek a talpát nem sikerült eddig elkoptatni :DDD De ez így kezd talán egy kicsit társadalom kritika is lenni....
    Senkinek nem mondom, hogy kövesse a példámat, aztán mutassa meg hanyas a kabát. Sokszor érzem úgy, hogy nincs életem. De a mindent is hitel-hitel-hitel dolgot meg erősnek érzem. Mint minden, ez is szubjektív. Eszemben sincs életviteli tanácsokat adni senkinek! Nem vagyunk egyformák. Én próbálok és próbáltam mindig is úgy élni, hogy kaland és pornó keveréke legyen, ha vissza nézem :D Soha nem vezérelt, hogy másoknak megfeleljek. Ezért sem kéne ez az elektromos izé sem, autóként ;]

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    Na, hogy ne offoljam szét teljesen a témát: A sors úgy hozta, hogy volt alkalmam kipróbálni a masinát! Elég vegyes érzésekkel szálltam ki belőle... Budapest, aglomeráció és M0. Igazából nem tudom tudnám e ajánlani valakinek. Talán szigorúan városi felhasználásra a méretei miatt. Ott is jobb oldalon, ahol több sáv van, mert ebben az elektromos dinamika még hírből sincs, Talán annyi az előnye, hogy fordulékony. Cserébe baromira nem stabil. Imbolyog, hintázik és HANGOS! De annyira, hogy engem meglepett. A hangos alatt értem, hogy zajos. 100 környékén már az az érzése van az embernek, hogy a következő pillanatban szét esik. Arról nem beszélve, hogy egy örökkévalóság vele elérni. EEgy megrakott 30 tonnás szintjén mozog. Cserébe a hatótáv is rohamosan csökken vele. És billeg, ugrál, sz@r. Nem való oda. Ja, és a klíma..... Egy vicc benne.
    Ennyiért szerintem még elektromos vonalon is van ennél nagyságrendekkel jobb vétel. Talán fele ennyiért érdemes lehet elgondolkodni városi autónak rajta. De ezért a pénzért- még az elrugaszkodott autópiaci árak mellett is- ez szerintem nagyon kevés.
    És hogy ne csak negatív legyek: Viszonylag kényelmes az ülés. Viszonylag! De tényleg nem élhetetlen. Na jó, negyven fokban e mellett a klíma mellett a műbőr talán nem a leg nyerőbb ötlet bele, de na.... Ne legyen az ember telhetetlen. Még hátra is kb jól beférek, pedig vagyok 186 centi. Városi forgalomba- még ha kompromisszumokkal is, de élhető. De senki ne ezzel akarja megmutatni lámánál, az állandó nyomatékot.... Mert nincs :DDD Nem, tényleg nincs. Semennyi. Talán lejtőnek, hátszéllel. Vagy szakadéknak lefelé..... vagy ilyesmi. Félelmetesen lomha :D DE! Ezek ellenére, ha szigorúan városi használatra kéne valami, volna az az ár, amiért el tudnám képzelni. Meg van benne a praktikum ilyen tekintetben, minden hiányossága mellett. De az a pénz amit ez szerintem maximum megérhet köszönő viszonyban sincs az árához. Úgy a fele.... esetleg. De inkább az alatt valamivel. Túl sok a kompromisszum benne ennyiért. Az árához viszonyítva pocsék. De más árazással, tudomásul véve a hiányosságait, lehet(ne) jó vétel.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz 8th #317 üzenetére

    A kipörgésgátló résznél szakadtam a röhögéstől :DDD Na az instant nem kell bele :D Nyomoztam egy keveset, ha minden igaz kő kemény 122nm "nyomatékot" sikerült bele préselni a majd egy tonnához..... Ilyen tekintetben vicc :D

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz stickermajom #320 üzenetére

    125nm városban lehet elég, annak aki úgy érzi. Nekem nem benzineshez volt csalódás. Eszemben sincs ahhoz hasonlítani. Engem önmagában az állandó nyomaték (hiánya) lepett meg. Ha már elektromos, teljesen másra számítottam. Nem tudom ki, milyen elektromosokban ül, de hasonló teljesítménnyel ne vicceskedjünk már, hogy lámpánál az ilyesmi a király. A helyén kezelve, persze. Írod, hogy bőven elég. Na kb dinamikus közlekedéshez, még városban sem igazán. És ehhez még versenyezni sem kell. Simán csak lomha. A 206 is az. Meg a Fabia is, hogy a kollégának is válaszoljak.
    A klímával értelmezhető hűtésnél szintén a hangja volt a bajom vele.... Elől még valóban ok, de hátul még üvöltő klíma mellett is meg lehet benne rohadni. Ami kb 8 millióért azért elég siralmas. Mivel sörözni voltunk, haza már nem én vezettem. Úgyhogy szintén tapasztalat. Azt meg írtam, hogy relatíve kényelmes! Méretéből adódóan meglepő mód, még hátul is. Én max a műbőrrel nem értek egyet benne. Inkább szövet akkor már, de ez egyéni vélemény.
    Illetve szerintem azt is írtam, hogy városi használatra élhető. Vegyesre már nem. Talán országúton krúzolni vele. :F Tövig nyomott "gázpedállal" sem hajlandó az istennek sem gyorsulni. Még 90re sem. a 110.....meg egyenesen kihívás neki. Menetszélre úgy billeg, mint egy elbaszott libikóka. Besoroló sávon elmegy melletted egy kamion, és úgy érzed bele borít az árokba. Híd diletációjánál le akar esni az útról.... De a futómű- még a teljesítményhez mérten is!- gyenge alatta. Még városban a szar utakon is. Nem néztem róla robbantott ábrát, lehet simán rossz súlyelosztás, ha már kicsi. Nem néztem alá, hogy milyen futómű van alatta.
    És mint írtam: Nem azért szar, mert Dacia vagy mert elektromos! Hanem ennyiért ez konkrétan édes kevés! Nem azt mondtam, hogy vállalhatatlan autó! Hanem az árához mérten az. A kettő messze nem ugyanaz szerintem. Nem mellesleg nem hasonlítottam SUV-hoz sem, sem más autóhoz! Önmagában az árához és a kapható alternatívákhoz próbáltam hasonlítani. És ebben meg ne haragudjon meg senki, de harmat gyenge produkció. És ezt az árat nem lehet az inflációval megindokolni, szerintem. Ha minden igaz, az anyaországban kb feléért hozzád vágják. Annyiért még el is gondolkodnék rajta, ha szükségem lenne egy csak városi autóra. Akkor az árához mérten volnának előnyei.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #353 üzenetére

    Naaaa nem mintha a fék olyan jelentős tétel lenne egy autó fenntartásában. :U Nem mellesleg, ha már dinamikusnak van titulálva, a gumit tuti jobban eszi a bődületes nyomatéktól ;] :D
    Amúgy kicsit az almát akarjátok hasonlítgatni a körtével szerintem. Nem is ugyanarra van kitalálva, mint az emlegetett benzinesek. Amellett, hogy azt osztom, hogy az emlegetett Dacia irreálisan drága/ vagy nyújt keveset ennyiért. Amelyik szimpatikusabb.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #357 üzenetére

    A felvenni a forgalom ritmusát meg a dinamikusan szerintem nem ugyanaz. Azon meg egyenesen sírok a röhögéstől, hogy ez bármit ott hagy lámpánál, már ne haragudj. Mert nem igaz. Downsizeingolt csodát meg végképp nem vennék. Nagy köbcenti, sok henger, esetleg két turbó. Mivel elég keveset járok városba. De ugye ez az én egyéni szociális problémám.
    Ezzel a relatív drágasággal van bajom. Simán mert ez az autó egyszerűen nem ér ennyit. Önmagában és a konkurens elektromos autókhoz viszonyítva. Az, hogy a legolcsóbb elérhető, még nem jelenti azt, hogy nem túlárazott.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #370 üzenetére

    Te próbáltad ezt a konkrét autót? Nem általánosságban beszélek az elektromosokról! Konkrétan az nem megy. Más elektromosokhoz viszonyítva. Nem, nincs ott az a bizonyos csúcs nyomaték azonnal! Mint írtam is az elsőre pont az lepett meg benne, hogy elektromos létére mennyire nem hajlandó el/megindulni! Még kipörgésgátló nélkül sem.
    Nekem a konkrét típussal van bajom, mert ezért a pénzért városon kívűlre menni vele, gyakorlatilag csak erősen mazochista embereknek való. Egyszerűen a mozgó úttorlasz kategória. Namármost- az én nézőpontomból- 8 millióért egy kizárólag városban értelmesen használható autó szerintem baromi nagy luxus. Mert nagyobb távra, autópályára, de szerintem hosszabb távra még autóútra is gyakorlatilag alkalmatlan. Nem kompromisszumos, hanem alkalmatlan! Kizárólag városi autóért meg úgy kiadni ennyit, hogy az ember esetleg mondjuk fele-fele arányban használná máshol is, instant jelenti azt, hogy kell mellé egy másik autó. Ami még pénz. Én nem tudom elképzelni azt az élethelyzetet, hogy ez ennyiért jó lehet. Nem tudom ennél egyszerűbben megfogalmazni, hogy miért tartom drágának a tudásához viszonyítva. Ha röviden akarnám megfogalmazni, akkor talán azt kéne írjam, hogy 8 millió forintért lehet olyan autót venni, ami mellé adott esetben nem kell egy másik, ha az ember ki szeretne mozdulni a városból évi egy alkalomnál többszőr.
    A sor 6 jó, bírom a nyomaték görbéjét :D Én egy v6 biturbóval (is) járok. Únnepnapokon :DDD Amúgy asszony használja. Minden másra ott a TD F Astra :D Aminek a fenntartása amúgy gyakorlatilag gombokból megvan :U

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Chereiose #375 üzenetére

    Eszemben sincs megbántani senkit :R
    Az autó önmagában még lehet jó, a megfelelő helyen. Nekem az ára sokkkkk a tudásához képest. De mint írtam is, ha városba kéne valami, még én is elgondolkodnék rajta, értelmes áron. Nem a menet teljesítménye a fő problémám, hanem az ebből fakadó korlátai miatti használhatósága, ennyiért.
    Nem véletlen nem írtam, hogy mi van itthon autó gyanánt. Mert nem is ugyanarra vannak kitalálva. Nem volna fair össze hasonlítani, vagy össze engedni a kettőt. Még lámpánál sem. Csak amíg az enyémmel be lehet menni a városba is- bár nem szeretem, pont mert nem épp kicsi- addig a Tiéddel nem szívesen járnám az országot. Megyek évi kb 70 ezer km-t. javarészt autópályán. És ugye városi kisautóként erre igazából teljesen alkalmatlan lenne a delikvens....

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #376 üzenetére

    Vagy inkább csak nálunk kerül ennyibe.... Románoknál kb a fele, ha minden igaz. A srác, akiét próbáltam, kintről hozatta be, mindennel együtt (rendszám, stb) nem volt neki teljes 4 milliójába. Legalábbis saját bevallása szerint, nem kértem el a vonatkozó papírokat. Ja, és új. Nem használtan vette. Annyiért amúgy azt gondolom, hogy még emészthető is, amit nyújthat.
    Támogatás.... Ezen mindig jókat mosolygok. Ti még elhiszitek, hogy azokat a pénzeket csak úgy adja valaki? De ez már tényleg politika lenne.... :R

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz szabonagyur #379 üzenetére

    Mint írtam is, hogy pont ez a bajom vele.... Ennyiért túl sok a kompromisszum. Az árát kritizálom, nem az autót.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz szabonagyur #386 üzenetére

    Kompromisszum alatt elsősorban a felhaszálhatóságát értem. 8 millióért már lehet venni bárhol nyugodtan használható autót. Ez erre alkalmatlan, ebben a viszonylatban irreális az árazása szerintem. Az, hogy elektromos meg trendi ilyen tekintetben semmit nem ad az értékéhez. Csak az árához. Az, ok, amit írsz! De az autópiacon ehhez nem kell feltétlen elektromosat venni most. Sőt, még ujjat sem. Meg ugye az sem kiszámítható, hogy évek távlatában mi lesz. Csak zárójelben tenném hozzá viszonyításként: Én az egyik autómat 500ezerért vettem meg, mert szét volt barmolva javarészt a kipufogó alatta. A vételárral és minden egyébbel együtt ( egy vadonat új építtetett, legális kipufogó rendszerrel együtt) is millió alatt vagyok vele. Az autó jelenlegi piaci értéke átlag a duplája. 1,5 és 2,5m között. Tehát pillanatnyilag én még keresni is tudnék rajta, ha cél lenne. Ez persze sokatoknak már egy lerugott roncs lenne. Ellenben meg van benne az a varázslat, hogy használható bárhol. Arról nem beszélve, hogy mivel viszonylag kevés- és egyre kevesebb- jó állapotút lehet belőle találni, elég sanszos, hogy a piactól függetlenül nem fog a béka segge alá esni az ára. Ezt mind, csak azért írom, le mert a piac nem csak az új autók árát befolyásolja, hanem ezzel együtt mindenét. Úgyhogy, ha befektetésként akarod kezelni, akkor veszel 8 millióért 2-3-4 darab lenézett, de ritkább autót, és záros határidőn belül még hasznod is lehet rajta.
    Városi kisautónak tök jó, azt mindenki el tudja dönteni, hogy ez megér e neki ennyit. Viszont, ha valakinek a táblán túl is kell valami, akkor marad a vonat/busz/bicikli/bármi. vagy még egy autó. Ami valószínűleg nem elektromos, mert minek kettő, ha az egyik jó bárhol, a másik meg..... Van. Namármost, ha mellé kerül egy diesel, benzines, tök mindegy, akkor annak a költsége is ott van emellett a verda mellett. Esetleg még lehet opció autót bérelni, ha valakinek csak karácsonyra kell elugrani anyuékhoz. Én nem tudom az autót vezetők hány százalékára lehet igaz, hogy csak városban használja.... Írod, hogy évi 5ezer km-t mész. Ilyen minimális futás mellett meg nekem tuti nem érné meg. Még akkor sem, ha perpill árában eladható. Van az a kategória autóban, ami befektetésként is (sőt, inkább csak annak) jó! De azzal senki nem fog naponta munkába pőfőgni. Ez viszont nem az. És soha nem is lesz. De ugye minden annyit ér, amennyit hajlandók az emberek kifizetni érte. Nekem ez tuti nem érne ennyit. Még "ingyen" tankolva sem.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

Új hozzászólás Aktív témák