Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Az ötszázzal nem lenne bajom, ha az valóban 500 lenne. Meg aztán az ember igyekszik minél olcsóbbra kihozni az utat. Oszkar, BlaBlaCar, stb. Ahhoz meg kell a hely. Az is jól fizet, ha hazatrélerezek egy autót. Ahhoz viszont vontatási képesség kell. Képzelem, mi lenne a villanyos hatótávval. Olyan Eddás lenne: Minden sarkon álltam már.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
NoZoli
tag
"Ezt egy elektromos- legalábbis egyenlőre- nem tudja hozni."
Jogos! De ha már csak azok használnák a dízelt, akik tényleg napi 600 km-t letekernek, már sokkal élhetőbb hely lenne a világ. Már csak azért is, mert annak a 600 km-nek, igen kis részét teszik meg a városban, ahol kellemetlenebb a szennyezés. És még akkor is elviselhetőbb, mert az üzemmeleg motor, jobb hatásfokon dolgozik, mint amit csak arra a 10 percre indítanak be, amíg elgurulgat 20 km-t. -
Felesbandi
senior tag
válasz tomcat78 #112 üzenetére
Mint fentebb irtam, nyilvan nem mindegy, milyen kategoriaju autoval hasonlitod ossze. De varosban ugrandozos kis autokat nezve (persze latatlanban) csak jobb ez, mint egy 15 eves varosi ugralos.
Ami az SX4-et illeti, elso autonak vettem, sajnos pont azutan, hogy a hasznalt kocsik arai is megugrottak. Es igazabol mivel ez az elso autom, magam se tudtam pontosan, hogy mik a prioritasaim. A csendesseget tudtam, de az adott arsav nem eppen volt tele a megbizhato ES csondes autokkal.
-
Bog
HÁZIGAZDA
-
arnyekxxx
veterán
válasz tomcat78 #271 üzenetére
Egy albérletben lakni, egy banki tulajdonú házban?
lakni valahol kell, és van az az élethelyzet amikor anyuéknál már minimum kínos. Most ha az ember elmegy albiba akkor kifizeti a pénzt másnak és 20 év múlva nincs semmije, ha ugyanazt kifizeti a banknak akkor 20 év múlva lesz egy háza. Nyilván akinek helyből megvan a ház ára mert gazdag annak nincs meg ez a dilemma és elmegy kp vásárolni, de azért az átlagembernek nincs ott pártizmillió a zsebben életkezdéskor.
Az autó az más kérdés, abból lehet venni 150ezerét és használni ugyanúgy ugyanarra ugyanarra mint az újat, lakásnál ez az opcio nem létezik.
azon én is mosolyogtam akinek az volt a menő a villanyautóban, hogy lámpánál legyorsul mindenkit
-
stickermajom
addikt
válasz tomcat78 #279 üzenetére
Én nem arra gondoltam, amikor épp összejön az önerő és futja a törlesztőre. A példánál maradva: RS6 legyen mondjuk 40 millió, ezt ki is tudod fizetni ott helyben, de inkább lízingeled, hogy a fennmaradó pénz neked dolgozzon. Sokan csinálták így lakással, de akár autóval is, mert a rendkívül alacsony kamatok miatt simán megérte. Sőt, olyat is ismerek, aki új Skodánál kemény 300 ezret lízingelt, mert a PoHu cserébe hozzávágott még egy adag kedvezményt a listaárból. A másik autón nekem is fedezte a kamatköltséget az extra kedvezmény, a nem elköltött pénz pedig elég jól teljesített máshol.
-
arnyekxxx
veterán
válasz tomcat78 #279 üzenetére
Nem lennék ma fiatal, ez tuti. Én 21 évesen meg tudtam venni (vidéken) a saját házam, munkából, hitel nélkül, spórolva
Az azért azokban a régi szép időkben sem volt általános.
#280 szabonagyur
Albérlet sem feltétlenül pénzkidobás.Persze hiszen megoldja a lakhatásod arra az időre amíg fizeted, de nem nem marad meg belőle semmi. Ha 20 évig albérletet fizetsz akkor gyakorlatilag vettél valaki másnak egy lakást és a következő 20 évben megint veszel egyet valaki másnak.
Sok országban működik a lakás/ház bérlés rendszere Azokban még sokkal drágább az ingatlan megvásárlása. Lehet valid érveket felsorolni a bérlés mellett, létezik olyan életstílus ami mellet az a praktikus, de az átlagember nem költözik másik településre pár évente, és ha mégis akkor a hitelre vett ingatlan is eladható, vagy kiadható bérbe így kitermelve a saját költségét.
-
-
Chereiose
addikt
válasz tomcat78 #316 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz, a klíma teljesen hideget fúj és bőven elég 1-es fokozaton használnom általában, és nem is a legalsóra tekerem mert az már jóval hűvösebb mint ami egészséges.
2., nyomaték: szerinted az ilyen 1.0, 1.2, 1.4-es szívó benzines autókban több van? Csak mondom, hogy az új Fabia az 1.0l motorjával asszem kő kemény 93 nm-t tud (több mint "majd egy tonnához"), illetve az ilyen kisebb autókban általában sincs 120 nm-nél több, na akkor melyik a vicc. Legtöbb lámpánál még eco modban is ott hagyom a sort, szóval valami mást vezethetünk akkor. Másik a mérete, igen eleve városi autónak van szánva, elől normálisan elfér 2 felnőtt, de lehet a 2 tonnás SUV a megoldás városbaAz biztos, hogy a teljes vételára vicc főleg most már ahogy drágult, használt vonalon jobb ajánlatok vannak (ha bár ott is 90%-a behozott okádék, kétes múlttal, kétes akksival/állapottal, gari nélkül)
Az a TC videó meg szánalmas idiótaság, biztos amúgy versenyezgetni veszik 50 km/h felett.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #354 üzenetére
Még ha nem is jelentős, de tízedannyiszor kell ráfordítani pénzt, időt, energiát.
Azért, ezek az autók nem olyanok mint a ZiU trolibusz, hogy egy-két kontaktor, ellenállás segítségével szabályozza a nyomatékot. Kíválóan fel lehet venni a forgalom ritmusát és így nem nagyon lesz többletkopás.
A drágaság is relatív. Új, elektromosak közt, itthon a legolcsóbb. Ha valaki egy downsize-olt, turbós motoros helyett, ezt veszi, mert megteheti, akkor is mind nyertünk vele, a lokális károsanyag kibocsájtás miatt.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #367 üzenetére
Mivel keveset jársz városban, így te inkább tudsz dinamikusan vezetni, mint a városon belüli közlekedés ~90%-át kitevő, "forgalom ritmusát felvenni".
Egy bizonyos sebességig, ott tud hagyni majdnem mindenkit a lámpánál ez is, mert azonnal ott a csúcsnyomaték. Nincs várakozás a fordulatszám ideális tartományára, nincs turbólyuk, nincs váltás. Csak max. a kipörgésgátló.
Nekem is volt sor 6-os BMW-m, imádtam is. De a jelenlegi, szinte csak városban rohangáláshoz, túl sok. Számos alkalommal, már csak azért nem mentem vele, mert sajnáltam beindítani, arra a 10-15 km-re. És természetesen, városban nem is élvezhető, amit nyújt. No, meg, hogy keveset használtam, jobban fájt az évenkénti, akkor ~60000 Ft, olajcserére.
Drága, mert így is veszik. Még ennyiért is nagy rá a kereslet. Jóval nagyobb, mint a kínálat. -
szabonagyur
félisten
válasz tomcat78 #377 üzenetére
De ezt senki se írta, hogy ez a kisautó ország járásra van.
Van egy tök okés felhasználási környezete, amely megfelelő adottságok mellett kb. lehetővé teszi, hogy minimális összegért autózz.
Én pl. most nézek elektromosat, mivel újra bejárok dolgozni, ingyen tölthetem, akkor meg miért ne. És ha eladom pár év múlva is árában el tudom majd adni. Cserébe nem gyilkolom a másik újat rövid távokkal ahol be sem melegszik a motor, turbónak sem tesz jót stb.
Megyek éves bő 5e km-t, ha nem többet városban, ami így kb ingyen lesz, mivel eladni meg eltudom bármikor.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
szabonagyur
félisten
válasz tomcat78 #384 üzenetére
Sok az ára, de minek nem jelenleg itthon új autóban? Vagy van ára de éppen nem elérhető.
Illetve nem feltétlenül hívnám kompromisszumnak, más felhasználási terület, plusz aki megveszi tudja minek veszi meg--> mert új elektromosban még mindig olcsóbb, mint bármelyik társa és hozza amit elvár valaki. Ha mondjuk autózok 5000 km-t ingyen egy évben (mert ingyen lesz hiszen jelenleg a kínálat hiánya miatt árban is eladnám), akkor már bőven megérte a dolog.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen