Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Tényleg? Az előző autóm egy Daewoo Kalos volt. 1,2 -es, klímával. Na, annál tényleg mérhető volt a fogyasztáskülönbség klímával. Mondjuk, két liter. Tehát 6 helyett, 8. 40 literes volt a tankja. Vagyis klímával 500 -ra csökkent a 660Km -es hatótáv. Ha ilyet tudna egy villanyos, akkor senkinek sem jutna eszébe spórolni a fűtésen. Most egy 2 literes dízelem van. A Kalos tempójában ez is elmegy 6 -tal, viszont tök mindegy, hogy klímával, vagy klíma nélkül.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az e-up -ot élhető városi autónak tartom. Tegnap néztem egy használt e-up tesztvideót. Négy évesen taksálták egy új Spring árára. Én inkább az e-up -ot választanám. Persze, csak elméletileg, mert a jelenlegi életmódomban nem tudnék mit kezdeni egy városi autóval.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
Ahhoz azért abból is valami zseb méretű motor kell.... Egy- nem feltétlen városi viszonylatban!- használható autónál azért ilyen nem igazán van. Bár azt nem tudom, hogy a "modern" downsizeing-olt csodáknál ez hogy van. Eddig még azokból egyel sem találkoztam, amiért pénzt adtam volna. Az elektromos..... Írták itt sokan ezt a hatótáv dolgot. Városban tényleg nem értem az ezen fennakadást. Ok, nem ismerem a mögöttes infrastruktúrát. Viszont azért tényleg van az a réteg, akinek nem felel meg a mondjuk 500km-ként pihengetni, míg méltóztatik a rendszer életre kelni. Ok, az enyém is tud kb 600km-t (jó esetben egy 70 literes tankkal ), de kút, pisztoly, még egy kávét sem kell igyak, és mehetek tovább újra 600km-t.... Nem korszerű! De nem is kompromisszumos a saját életemhez. Ezt egy elektromos- legalábbis egyenlőre- nem tudja hozni.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
Nem is értem az embereket. Ma is megyek majd be a városba. Kinézek az ablakon, hét ágra süt a nap, gyönyörű idő van. Akar a franc ilyen időben autóba ülni. Naná, hogy bringázni fogok! Csak akkor autózok, ha muszáj és azt is igyekszem hétvégére logisztikázni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
Az enyém nem diesel..... Benzines. És abból is nagy.De ezt is illik bemelegíteni rendesen. Meg hűlni hagyni, stb. Ha egy autónak nincs gazdája, kb tök mindegy milyen hajtás van benne. Egy elektromos autó buktatóit ilyen téren nem ismerem. Akku pakk hűtése pl egy autópályázás után hogyan viseli a pihenőben hirtelen megállást. De sírni tudok, mikor 130-ról satufékkel beáll valaki tankolni egy turbós autóval. Vagy padlógázon indul, hideg motorral....
Kicsit "kiforgatva" a szavaid: ha hirtelen mindenki átállna elektromos autóra, akinek mondjuk nem kell a napi 600km, élhetetlenebb lenne a világ, mint most. Nincs meg a háttere mondjuk elektromos hálózat szintjén- legalábbis szerintem. Egy normális plugin hybrid élhetőbb lehet ilyen tekintetben. Városba sokszor az a néhány 10km is elég lehet. Viszont amíg az emberek javarésze a használt piacról kénytelen válogatni.... Nagy változások nem hiszem, hogy lesznek.
Vennék városba rohangálósat elektromosat én is. Ha szükségem lenne rá (és persze volna miből). De alapvetően ennyi kompromisszum ezért a pénzért, nekem nem fér bele. Azt hozzá teszem, hogy nem veszek null kilóméteres semmilyen autót! Csak azért adok pénzt, amit kp ki tudok fizetni. No hitel, stb. Ez mindenre igaz, nem csak autóra. Mondjuk, ha szabadon költhetnék, akkor meg már lehet azért nem gondolkodnék elektromosban"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
-
-
Noukoum
veterán
Megbízhatóbb… Vagy beindul vagy nem, vagy megáll alattad vagy nem, havonta viheted szervizbe, folyamatosan figyelheted mi lesz a következő ami tönkremegy rajta.
10-20 éves füstös használtautó megbízhatóság dióhéjban.. de neki magyarázhatod.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
tomcat78
őstag
Naaaa nem mintha a fék olyan jelentős tétel lenne egy autó fenntartásában. Nem mellesleg, ha már dinamikusnak van titulálva, a gumit tuti jobban eszi a bődületes nyomatéktól
Amúgy kicsit az almát akarjátok hasonlítgatni a körtével szerintem. Nem is ugyanarra van kitalálva, mint az emlegetett benzinesek. Amellett, hogy azt osztom, hogy az emlegetett Dacia irreálisan drága/ vagy nyújt keveset ennyiért. Amelyik szimpatikusabb."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
Én ragadom ki? Tán én említettem a féket? #338. Ne állítsd már be úgy, hogy egy tizen éves benzines mindenképpen betegágy! A kuplungozás rutinfeladat és normális használattal elmegy 40 ezret még városban is. A váltó? Eddig milliós Km alatt egyszer volt bajom váltóval. Kiderült, hogy a vezérlés miatt rosszalkodott. Egy 5 ezer Ft -os jeladót kellett cserélni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8th
addikt
Vezérlést még jó sokáig nem kell cserélni mivel láncos ráadásul a jobbik fajtából (nem VW féle budilánc). De ha majd kompletten cseréltetni kéne 45e az egész készlet tokkal vonóval. A gyári kuplung elmegy 120ezret vagy még többet. Most van benne 65e tehát nagyjából az élettartama felénél járhat. Az évi 4e vidéken leautózott kilométerükkel számolva előreláthatóan ~13év múlva kell majd megkuplungozni. A kuplung készlet 45e. Féktárcsa 9e fékbetét 7e /oldal. Ez egy Suzuki. A kopó fogyó alkatrészek aprópénzbe kerülnek hozzá egy mai fiatalabb modernebb autóhoz képest. 4000 kilométer alatt kb ~200 liter üzemanyagot autóznak el évente. Az semmi. Ha 1000 forint lenne literje az akkor is csak két kiló lenne/év. Szóval egyáltalán nem vészes a helyzet sőt ez volt a legracionálisabb választás a számukra. Ez az újszerű makulátlan kisautó több millió forinttal olcsóbb volt mint az általuk nézegetett elektromos autók. Szóval hiába fogtak volna ennyit vagy annyit a fenntartáson az elektromos autó soha nem dolgozta volna le a többmillió forintos vételár különbözetet. Ennyire alacsony futáshoz pénzkidobás elektromost venni, megkockáztatom még használtan is.
-
Somatom
veterán
Sztem sokkal inkább a baleset van a levegőben, mint a műszaki hiba. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. A mostani autómon még csak egy tolató szenzor lett oda. Vszínűleg bevásárlókocsival nyírták ki. A Fiestamnak a bal hátsó ajtaját nyomták meg. A Prelude -ömnek a hátulját vágták haza úgy, hogy a vonóhorgot betolták a csomagtartóba. Szegény Kalosommal pedig egy kamikaze végzett. GTK. Az autó piaci értékének cirka 25% -a volt a bukta. Így nézve volt vészes, mivel a piaci érték cirka 500 ezer volt. Azt nem nézte a biztosító, hogy valós 90 ezer volt az autóban, műszakilag makulátlan, négy db. 1000Km -t futott téligumival. Mondjuk, egy 5 éves, 8 milláért vásárolt autón ezek a sérülések sokkal jobban fájtak volna.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8th
addikt
Ja, van munkadíj is. És? Ilyen futásteljesítmény mellett 2-3 évente ellátogat szerelőhöz és kifizet néhány tízezret munkadíjra. Tragédia. Ráfordított idő? Nyugdíjasok nem sietnek sehová. Mint mondtam átlag négyezer kilométert mennek egy évben. Gondolkozz már egy kicsit. Miért is jártak volna jobban egy 2,5x annyiba kerülő használt elektromossal? Mert azt olcsóbb "tankolni"? Wáóóó. És? Mikor térülne meg?
-
Somatom
veterán
Félreértesz. Amiket felsoroltam, azoknál CASCO -ra egyáltalán nem lett volna szükség, mivel nem saját hibás balesetek voltak. A károkozó is megvolt és vita sem volt, ami miatt jogi útra terelődött volna a dolog. A bukta az amortizáció, amivel két év fölött már számol a biztosító. Vagyis, a beépített alkatrész újabb, mint az eredeti, ergo emeli az autó értékét és ezt az értéknövekedést levonják a kárértékből. Ebből nem jössz ki jól. Ha egy 5 éves autót megtörnek, az már könnyen lehet GTK, ami meg donor nélkül tuti bukta. Méghozzá jó nagy. Sajnos, egy új autó nálunk minden tekintetben luxus.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
A felvenni a forgalom ritmusát meg a dinamikusan szerintem nem ugyanaz. Azon meg egyenesen sírok a röhögéstől, hogy ez bármit ott hagy lámpánál, már ne haragudj. Mert nem igaz. Downsizeingolt csodát meg végképp nem vennék. Nagy köbcenti, sok henger, esetleg két turbó. Mivel elég keveset járok városba. De ugye ez az én egyéni szociális problémám.
Ezzel a relatív drágasággal van bajom. Simán mert ez az autó egyszerűen nem ér ennyit. Önmagában és a konkurens elektromos autókhoz viszonyítva. Az, hogy a legolcsóbb elérhető, még nem jelenti azt, hogy nem túlárazott."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Te próbáltad ezt a konkrét autót? Nem általánosságban beszélek az elektromosokról! Konkrétan az nem megy. Más elektromosokhoz viszonyítva. Nem, nincs ott az a bizonyos csúcs nyomaték azonnal! Mint írtam is az elsőre pont az lepett meg benne, hogy elektromos létére mennyire nem hajlandó el/megindulni! Még kipörgésgátló nélkül sem.
Nekem a konkrét típussal van bajom, mert ezért a pénzért városon kívűlre menni vele, gyakorlatilag csak erősen mazochista embereknek való. Egyszerűen a mozgó úttorlasz kategória. Namármost- az én nézőpontomból- 8 millióért egy kizárólag városban értelmesen használható autó szerintem baromi nagy luxus. Mert nagyobb távra, autópályára, de szerintem hosszabb távra még autóútra is gyakorlatilag alkalmatlan. Nem kompromisszumos, hanem alkalmatlan! Kizárólag városi autóért meg úgy kiadni ennyit, hogy az ember esetleg mondjuk fele-fele arányban használná máshol is, instant jelenti azt, hogy kell mellé egy másik autó. Ami még pénz. Én nem tudom elképzelni azt az élethelyzetet, hogy ez ennyiért jó lehet. Nem tudom ennél egyszerűbben megfogalmazni, hogy miért tartom drágának a tudásához viszonyítva. Ha röviden akarnám megfogalmazni, akkor talán azt kéne írjam, hogy 8 millió forintért lehet olyan autót venni, ami mellé adott esetben nem kell egy másik, ha az ember ki szeretne mozdulni a városból évi egy alkalomnál többszőr.
A sor 6 jó, bírom a nyomaték görbéjét Én egy v6 biturbóval (is) járok. Únnepnapokon Amúgy asszony használja. Minden másra ott a TD F Astra Aminek a fenntartása amúgy gyakorlatilag gombokból megvan"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
8th
addikt
Olajat cserélni ilyen felhasználás mellett nyugodtan ráér kétévente is az ember. Felesleges pénzkidobás és környezetszennyezés az élettartama derekán (sem) járó olajat évente, újra meg újra lecserélni. Ráadásul otthon bárki megcsinálja nem egy bonyolult feladat nem kell ezért a szerelőhöz szaladni. Én pl. vezérlést cseréltem két hete az egyik autómon holott a kertész végzettségemmel lófasz közöm sincs az autószereléshez meg elve a gépészethez se semmilyen szinten. Utánanéztem, hogyan kell és kicseréltem, ennyi.
Kényelem? Ennél több kényelem nem kell nekik, a GS az elérhető legmagasabb felszereltség volt anno a suzukinál. Légkondi, ülésfűtés, oldal és függönylégzsákok, asr, abs, esp stb... mai szemmel nézve is egy teljesen jól felszerelt autó."Az autónak akkor kell megtérülnie, ha munkaeszköz."
Szerintem olvasd el újra, hogy mit írtam.
"Drágábban vették volna, de a Splashnél drágábban is lehet eladni."
És feleslegesen állt volna 3+ millió forntjuk egy olyan használati tárgyban ami folyamatosan veszíti az értékét és amit bármikor ellophatnak összetörhetnek megrongálhatnak. Bomba üzlet autóban tartani a pénzt. Ja, nem.
-
tomcat78
őstag
Vagy inkább csak nálunk kerül ennyibe.... Románoknál kb a fele, ha minden igaz. A srác, akiét próbáltam, kintről hozatta be, mindennel együtt (rendszám, stb) nem volt neki teljes 4 milliójába. Legalábbis saját bevallása szerint, nem kértem el a vonatkozó papírokat. Ja, és új. Nem használtan vette. Annyiért amúgy azt gondolom, hogy még emészthető is, amit nyújthat.
Támogatás.... Ezen mindig jókat mosolygok. Ti még elhiszitek, hogy azokat a pénzeket csak úgy adja valaki? De ez már tényleg politika lenne...."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
Az autó 6000, az EU -s biztonsági berendezések további 14 ezer Euró. Nemáááá!
De, még ha így is van, az is tisztán mutatja az autó valós értékét, hiszen az alapon 6000 -ért már haszon is van és abban is van motor, akku, kormány, ajtó, stb. A biciklimhez 650 Euró egy akku.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Hogyne figyelnék. Az itthoni felszereltség sem mondható éppen gazdagnak. Nézted a videót, amit korábban linkeltem? Abban kívül-belül bemutatják a kínai verziót. Még az infokonzol is benne van, ami itthon extra. Mindazonáltal értem, hogy a plusz berendezések árnövelő hatásúak. Csak ennek mértéke az autó alapárához képest irreális.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest