Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
Hozzá kell tenni azt is, hogy villámtöltőzés már nagyon nyírja az akkut. Akinek csak 1-2-3 hosszabb útja van havonta, annak ez nem okoz érezhető problémát (a töltés nagyobb időigényét is túléli), de napi használatra nem igazán jó buli (annak, aki naponta megy több száz kilométert).
Ugyanakkor az a 300km töltés egy átlag városi használónak 1,5-2 hétre is elég... (#31) (annak, aki nem tud konnektorról tölteni - ha tud, azt kell kihasználni, mert állásidőben történik, a fizetős töltőkhöz képest olcsó, a hálózatot is kíméli, az akkut a legjobban az kíméli, stb...)
-
Értem, tehát egy 80km/h-nak megfelelő fordulatszámmal előállít annyi áramot, amivel 120km/h-val lehet menni a gyakorlatban ? Nincsenek hirtelen a fejemben a motorhatékonyság-görbék, de kicsit gyanús, hogy a veszteség nagyobbik fele jön a négyzetesen emelkedő légellenállásból és kisebbik fele az ideálisat meghaladó fordulatszámból. Márpedig a légellenállás ott marad, tökmind1, milyen motorcsoda van a háztető alatt.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
llax
senior tag
Autópályán azért nem muzsikálnak olyan jól a Priusok. Bármely hasonló méretű, nem túlmotorizált benzines is megveri fogyasztásban (kivéve hegyvidéken). Az igazi élettere a város, de ott meg (újabban) a villanyautók verik el.
Eddig a világ civilizáltabbik felén az egyik húzómodellje volt a Toyotának, akik 1-2 évvel ezelőttig azt hitték, hogy ilyen mellett nem is kell villanyautót fejleszteni. Mostanra talán a Toyotánál folyik a legintenzívebb (és clean sheet!!!) EV fejlesztés, ebből lehetnek még meglepetések... -
Egyszerűbb lesz a spritmonitort nézegetnem
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Nagyon jó volt a piár csapat.munkája, ha így megragadt a tudatban.
"...nem ismered a bolygóművet, aminek a lényege, hogy a motor optimális fordulaton működik, miközben hajtja az autó és tölti az akkumulátort ..."
A bolyogómű nem fordulatszámot optimalizál."...ráadásul a villanymotor is segít neki nyomatékban, amit szintén szimultán a motor által termelt áramról működik (heretical mode)...."
OK!
Például a motor termel 40 Nm nyomatékot.
Ebből kapjon 30-at mechanikus erőátvitel. Amiből X Nm jut el a kerékig.
10 Nm jusson a generátornak. A generátornak és villanymotornak 100% alatti a hatásfoka. Dupla veszteség keletkezik a többszörös energia átalakítás okán. Legyen Y Nm a kerékre juttatott nyomaték.Könnyen belátható, hogy valamelyik erőátviteli irány jobb hatásfokkal dolgozik a másiknál. A másik kihagyásával javítható a jármű teljesítménye vagy csökkenthető a fogyasztása.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!