Új hozzászólás Aktív témák

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz dugynok #78045 üzenetére

    szállítmányozásban a tulajdon a kockázat és a (szállítási)költség átadása az eladótól a vevőnek egymástól különböző ponton történhet.

    lehet az eladó fizeti a szállítást, de a vevő kockázata onnantól, hogy elhagyta a gyárkaput az áru és az eladó tulajdona a megérkezésig, vagy éppen a határig fizeti az eladó és az ő kockázata a vevő ajtajáig és a vevő fizeti a szállítást, stb. rengeteg konstrukció van, ezeket paritásoknak hívjuk.

    régen volt már, hogy ezzel foglalkoztam és nem vagyok vámszakember, de szerintem az export felelőssége a szervek felé az exportőré az import az importőré vámigazgatási szempontból. magyarul ha a kínai határon fogják meg az eladó magyarázkodik, ha a magyaron akkor te.

    akármit is tudtál vagy nem tudtál róla, papíron a te felelősséged és rendes ügymenetben utána mehetsz az eladóhoz kártérítésért ha legomboltak rólad a szervek X tolárt mert ő valami olyat küldött amiről nem állapodtatok meg és nem lenne szabad.

    az, hogy jelenleg fennáll ez a helyzet, hogy magánszemélyek ityre-fityre rendelhetnek minden szirszart kínából lóbalzsamtól wifis trágyázóig, az az abnormális vámigazgatási szempontból de ettől még azonos szabályok vonatkoznak rá.

    ami egyébként furcsa lehet, mert mint fogyasztó el vagyunk kényeztetve fogyasztóvédelem címszó alatt belföldi és uniós viszonylatban, de ennek nem feltétlenül kell így lennie és nem kell minden helyzetben adottnak venni, mert alapvetően nem az. csak egy időben és térben korlátozott európai vívmány.

Új hozzászólás Aktív témák