Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    válasz 7Heads Drago #195 üzenetére

    Egyetértek, néha mintha valami általános iskolások kommentjeit olvasnám az ilyen topikokban...
    Nekem sokkal fontosabb, hogy mondjuk 500 képet vagy egy videót fele annyi idő alatt fel tudok dolgozni egy húzott R7 1700-zal (és igy több időm jut másra) mint, hogy a 7700K 10%-kal több FPS-t ad CPU limitnél (amit nem is látok szemmel). Érdekes, hogy mostanában mindenki CPU limiten játszik a QHD és 4K kijelzők idejében...

  • nkmedve

    őstag

    válasz Tin #229 üzenetére

    Rosszul megirt és régi játékokon kivül kb. minden teljesiményigényes dolog használja a több magot. Fölösleges azzal pedálozni 2017-ben hogy csak az egyszálas teljesitmény számit, ez már rég nem igaz.

    Vegyük egy példát, amivel az utóbbi napokban játszottam: Mirror's Edge Catalyst, Single Player, Frostbite 3 engine. A régi, húzott 4 magos/szálas i5-öt folyamatosan 100%-ra terhelte (mind a 4 magot), olyan mikroakadásokat okozott, hogy fájdalom volt nézni. Csere után Ryzen 1700-on olyan simán megy a játék (kb. 30% CPU terhelés mellett), hogy csak ámulok rajta, teljesen más élvezeti faktor (az FPS pedig alig változott, mivel a VGA limit is beszól már). És ez nem multi, nem stratégia 1000 egységgel, nincs is benne komplex vegetáció vagy fizika.

    Szerintem lassan ideje tovább lépni a 4 magon, legalábbis annak aki hosszú távra vesz gépet... Az Intel kb. mindent kihozott amit csak lehetett a 4 magos 7700K-ból (ami amúgy nem egy rossz proci összességében, csak hosszú távra már nem éri meg szerintem), innnen már ők is csak a több mag felé tudnak lépni.

  • nkmedve

    őstag

    válasz b. #245 üzenetére

    Mivel ezen a héten kezdtem játaszani a játékkal ezért a legfrissebb verzió van fent, nem hinném hogy egy hónapokkal ezelőtt javitott bug lenne az oka annak, hogy 4 magon akad, 8-on pedig teljesen sima.

    Amúgy meg, új játékoknál nem ritka az ilyen probléma, ezért szerintem nem árt ha van tartalék a prociban ilyen esetekre.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Tin #243 üzenetére

    "milyen "rosszul megírt" játékokról beszélsz?"

    Korábban felmerült a STALKER mint példa arra, hogy mennyire fontos az egyszálas teljesitmény. De saját tapasztalataim alapján lehetne emliteni mondjuk a Crysis 1-2-t, COD-okat, stb. Ezek nem éppen modern vagy nagyon jól optimalizált játékok. Az újabb játékoknál már egyre inkább az a helyzet, hogy 4 szál már csak szűkösen elég, és a jövőben ez csak rosszabb lesz.

    "azokról, amik az 1 hónappal ezelőttig (játékban szinte) nem létező 8 szálnál többre optimalizált kódokat tartalmaznak?"

    8 szál már eddig is létezett, mindjárt 10 éve vannak 4 mag + HT-s procik. Ami a még fontosabb, hogy vannak játékok amik határozott gyorsulást mutatnak egy i7-en azonon generációs és órajelű i5-höz képest. Szóval akkor valamilyen szinten már most is van létjogosultsága a 8 szálnak és igy a 8 fizikai magnak is. Persze ez csak akkor igaz ha nem az 5+ éves játékokat nézzük amelyek 1-2 magot képesek csak terhelni.

    Összességében azt mondanám, hogy jelenleg ha csak a játékokat nézzük, akkor a 7700K egyértelmű győztes. Hogyha valaki gyakran cserélget platformot, fontos neki hogy a lehető legtöbb FPS-e legyen CPU limit mellett (mondjuk mert 144Hz-es képernyőt használ) és nem csinál semmi mást a gépen ami használna több magot, akkor nyilván nem éri meg neki most Ryzen-t venni. Ugyanakkor ha valaki hosszú távra tervez, VGA limiten játszik, vagy mást is csinál a gépen, akkor viszont már egy 6-8 magos Ryzen jobb lehet. Igy szerintem mindkettőnek megvan a piaca, és ilyen körülmények a Ryzen nagyon is sikeres lehet.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Tin #264 üzenetére

    "abban kételkedem csak, hogy hányan vesznek 1700-at 7700K helyett"

    Ezt nem könnyű előre látni, de gondolom idővel majd lesznek eladási adatok. Én eddig egy személyről tudok aki 7700K helyett 1700-at vett, az pedig nem más mint jómagam (pedig az elmúlt 10 évben csak Inteljeim voltak). :)

    "a hosszú távra tervezést feleslegesen nem erőltetném. a ryzen túl új, hosszú távra az ember egy kipróbált és megbízható terméket vesz, ez jelenle a ryzenre még nem igaz. igaz lehet, sőt, remélem igaz lesz, de majd csak az idővel."

    Összességében egyetértek, de nem feltétlenül kellenekt évek, hogy egy platform kiforrjon. Néhány hónappal a start után már kirajzolódik, hogy mennyire megbizható a termék, a BIOS-ok frissülnek, ha vannak hibák azok kiderülnek (bár ha valami komoly gond lenne az már eddig is kiderült volna a Ryzen-ről, mint ahogy rég a TLB bug is kiderült egyből).
    Én annak idején megvettem az első generációs i5-öt, és aztán 7 évig használtam gond nékül. Most talán egy kicsit hamar beleugrottam a váltásba, alig a start után, de eddig nincs semmi komoly gondom, főleg azután, hogy feltettem a legújabb BIOS-t (az eredeti 1.0-val azért voltak bajok). Hacsak nem lesz valami javithatatlan probléma akkor legalább 5 évig nem akarok új platformba fektetni (utálok cuccokat hirdetni/eladni, úgyhogy inkább megtartok/elajándékozok mindent amit veszek, igy nem éri meg gyakran váltogatni nekem).

  • nkmedve

    őstag

    válasz Petykemano #449 üzenetére

    Nincs semmi kritikus hiba amit most korrigálni kéne/lehetne. A data fabric sebességét lehet majd emelni, de valószinűleg arra csak a Ryzen 2-ben kerülhet sor, és az önmagában nem sokat hozna a konyhára (lehet kb. +5% játékokban). Ez nem egy olyan apró változtatás amit egy új steppingben meg tudnak valósitani néhány hét, vagy 1-2 hónap alatt.

    Szerintem amit javitani kell azokat inkább BIOS vagy szoftveres úton tudják megtenni:
    - jobb memóriatámogatás, 3200+ MHz támogatása minden esetben, ez leginkább az alaplapgyártóktól függ
    - az ütemező (legyen az a windows-é vagy a játékok saját ütemezője) fel legyen készitve a 2 CCX-es elrendezésre és próbálja meg egy CCX-en belül tartani a thread-eket amennyire lehet.

    Más "csodajavitásokra" szerintem fölösleges várni, és őszintén nincs is nagy szükség rá, alig néhány játék van ahol a Ryzen lényegesen elmarad egy Kaby-tól (egyáltalán nem biztos, hogy a CCX-ek közti kommunikáció miatt) ott inkább ezen játékok fejlesztői kéne utánna nézzenek hogy ez miért igy van, és a jövőben lehetőleg a Ryzen-t is figyelembe véve fejlesszenek.

    Pl. a Rise Of The Tomb Raider esetén, amiben a Ryzen-nek lényeges elmaradása van egy 7700K-tól, ott a 4+0 és 2+2 között alig van különbség:
    [link]
    Gyorsabb RAM-nál ez a különbség még tovább csökkenne.

Új hozzászólás Aktív témák