Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    válasz Tin #229 üzenetére

    Rosszul megirt és régi játékokon kivül kb. minden teljesiményigényes dolog használja a több magot. Fölösleges azzal pedálozni 2017-ben hogy csak az egyszálas teljesitmény számit, ez már rég nem igaz.

    Vegyük egy példát, amivel az utóbbi napokban játszottam: Mirror's Edge Catalyst, Single Player, Frostbite 3 engine. A régi, húzott 4 magos/szálas i5-öt folyamatosan 100%-ra terhelte (mind a 4 magot), olyan mikroakadásokat okozott, hogy fájdalom volt nézni. Csere után Ryzen 1700-on olyan simán megy a játék (kb. 30% CPU terhelés mellett), hogy csak ámulok rajta, teljesen más élvezeti faktor (az FPS pedig alig változott, mivel a VGA limit is beszól már). És ez nem multi, nem stratégia 1000 egységgel, nincs is benne komplex vegetáció vagy fizika.

    Szerintem lassan ideje tovább lépni a 4 magon, legalábbis annak aki hosszú távra vesz gépet... Az Intel kb. mindent kihozott amit csak lehetett a 4 magos 7700K-ból (ami amúgy nem egy rossz proci összességében, csak hosszú távra már nem éri meg szerintem), innnen már ők is csak a több mag felé tudnak lépni.

Új hozzászólás Aktív témák