Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robert_F

    tag

    válasz #65675776 #64 üzenetére

    Az indiai esetröl a Wikipedia azt írja hogy pilótahiba, szokásos 'Controversy' fejezet itt is van.

    Ha van infód az állításodról azt szívesen olvasnám.

    Föleg a gázkarállás - hajtómü teljesítmény tekintetben.

    A Wikipedia írásban 0.5 sec késleltetésröl írnak, a 2 s-t nem tudom honnan vetted.

    XL Airways:

    Itt háromból kettö állásszögadó (mostantól: aoa szenzor) befagyott és nem mozdult sehova, félrevezetve a átesés védelmi rendszert: a rendszer logikája szerint a 3 szenzor közül ha kettö közel azonos értéket szolgáltat és a harmadik vmi más ezen kívül esöt, akkor azt kezeli hibásként. Azon lehet vitázni, hogy ez a logika ilyen jellegü meghibásodáskor pont az egyetlen jól müködö szenzort fogja kizárni és miért nincsen valamilyen védelem még erre az esetre is.

    A wiki írásból:

    The primary cause of the accident was that the crew attempted an improvised test of the AOA warning system, not knowing that it was not functioning properly due to the inoperative sensors. They also disregarded the proper speed limits for the tests they were performing, resulting in a stall.

    Lufthansa esetröl:

    Gyakorlatilag megegyezett az XL Airways esettel azzal a különbséggel, hogy emelkedés közben történt.

    Aviation Herald írásból:

    The Aviation Herald learned that the loss of altitude had been caused by two angle of attack sensors having frozen in their positions during climb at an angle, that caused the fly by wire protection to assume, the aircraft entered a stall while it climbed through FL310. The Alpha Protection activated forcing the aircraft to pitch down, which could not be corrected even by full back stick input. The crew eventually disconnected the related Air Data Units and was able to recover the aircraft.

    Az elözök mind a te linkjeid mentén ide bemásolva.

    Nem találom ami alátámasztaná a bulváros sugalmazást, hogy itt is 'komputerhiba' okozta volna a bajt, háromból két esetben ez (szinte) kizárható.

    Az indiai eset az egyetlen, ahol talán lehetett valami palástolás, de én megkockáztatom, hogy ott (is) inkább a pilóták nem voltak kellöen képzettek vagy felkészültek.

    Az a320 nagyon magas autimatizáltsága még ma is nagy falat, gondolom akkor '88-ban föképp soknak bizonyult.

    ... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous

  • gafz

    csendes tag

    válasz #65675776 #64 üzenetére

    Ha 3 redundáns műszerből 2 elromlik, és egyben azonos értéket is mutatnak, és a pilóta vezet és egyéb tájékozódási pontja nincs (pl. éjszaka van), akkor ő fogja belevezetni a gépét a földbe. És ekkor szábály szerint járt el. Magyarán védhetetlen. Ugyanez van az automata rendszereknél is, csak ott vizuális kontroll sincs.

    Az átesést megelőző rendszernek meg kutya kötelessége megakadályozni az emelkedést, ha ettől átesne a gép...

Új hozzászólás Aktív témák