Új hozzászólás Aktív témák
-
big-J
őstag
Ha nem irnak vissza irjal megint, egy rovidebb, lenyegretorobb uzivel.
Amugy az a nemet hely lehet jo volt, aztan kitudja. UPP-ra sem mondom, hogy 10/10 minoseget gyart. En sem tudok nagyon jot, olcson. Amit legtobben hasznalnak azok amerikaiak, azok meg nem jatszanak itt. A kovetkezo akksim szerintem en fogom ossze rakni, legalabb tudni fogom, mi van benne. Amugy a masodik magad altal osszerakott akksinal visszajon az osszerakashoz szukseges eszkozok ara.
-
big-J
őstag
48v42.5ah
Ha a 25mph verziot vetted volna oda el kellett volna az extra par szazalek fesz a sebessegert, igy csak valamennyi erotol esel el, de igy is lesz eleg. Az akksi szivas reszenek itt nem sok ertelme van, mert te valaszod meg a tekercselest, igy a kivant mukodesi fordulatszam tartomanyt is, ahol a leghatekonyabb a motor is.Ez egy jo jatek, a throttle beallitassal meg tudod nezni, hogy milyen sebessegen, es terhelesen mennyire megy fel a zold, hatekonysagot jelolo iv. Ha jol sejtem a tied ez a 5T, itt 62 kph a max. [link]
A rohadt. hova fog kerulni, cargo feluletre, vagy fel lehet tenni a vazba valahol? 2kwh+. Nekem amiota megvan a 1.7kwh, egyszer eleg volt feltoltenem.
Honnan tudod, milyen a pas? Mar megjott? 26"-os lett?
Fekkarok nem fontosak, ha van vagy tudnak ajanlani fekszenzort, az eleg.
A hub motorok alapbol vizalloak, igy por es hasonlo dolgok sem artanak nekik, elegge bomba biztosak. Ha rossz helyen vezeted el a zsinorokat, azoknak lesz legeloszor bajuk. Amikor az eletciklus adatokrol van szo, 100%-nyi cikklus szamit egy ciklusnak. Mindegy, hogy 50-50, es kozben van egy reszleges toltes, vagy mas kombinacio.
Ktm-est nem, viszont:
[link]
Ott a hub motor a gep kozepen, fellogatva, es lanccal elviszi az erot a kerekre. Az igen.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
A legnagyobb nyomatek
25mph 52v alatt lenne,
utana 25mph 48v,
utana 35mph 52v,
utana 35mph 48v,
utana 45 mph 52v,
utana utana 45 mph 48vA max sebesseg pedig ugyanez vissza, csak a 48 es 52v-t vannak megcserelve.
Fekekhez az a legegyszerubb, ha kiprobalod, nem?
Amugy en nem hiszem, hogy akar a legolcsobb mtb tarcsafek is behalna egy darab nagy fekezestol mondjuk 60-nal tereprol lefele, mert ez normal felhasznalasnak kellene minosuljon. Ha ezt nem birja valami, az tervrzesi selejt kell legyen, mert pont azt nem tudja amire valo. Ha 500m-et ereszkedsz, es lassan elhalvanyodik, az mas teszta.Amugy ja, a nehezebb bicklik reggelire eszik a fekpofakat, ezt tanusithatom, bar uton kevesebb munkat kapnak, mint erdoben. Olyan 400km resin-esbol mar jonak szamit. En 10esevel veszem oket ali-n. Kb $1.5 darabjuk, szoval nem gond.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Pedelec-kel is csak akkor nagyobb jelentősen a hatótáv, ha minél kisebb rásegítéssel használod. Eco módban pl. a motor a te nyomatékodnak csak az 50%-át adja hozzá pluszban (bosch-nál). Érdemes ezt a könyvet elolvasni, minden benne van, amit kezdőként tudni kell a pedelec-ekről: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A pedelec alapvetően nem azért született meg, hogy nélkülözze az emberi teljesítményt.
Ha motorra vágysz, akkor motort kell venni, vagy építeni egy olyan elektromos szörnyet mint big-J.
A pedelec ugyan úgy sportszer mint a hagyományos bringa, csak megnöveli a teljesítményed. Fáradtság nélkül csak rövid távon lehet vele közlekedni, hosszútávon már ugyan úgy fárasztó mint hagyományossal, csak gyorsabban mentél.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
-
big-J
őstag
Ha kovetkezo biciklire is gondolsz, akkor kell 70a bms es 52. Ha csak 48v-d lesz, igen banni fogod. 48v az abszolut belepo szint, ugyszint az 50a. De akkor haromszog forma kellene legyen.
3500 lg, az mj1 lesz, ami egy modern, jo cella, nem olyan jo mint a legdragabb sanyo ga 3500, de szeret melegedni, meg az elettartamban nem olyan erosek az lg-k. De amennyit te huzol belole oda nem fog szamitani a melegedes.Ilyen cellak melle kar csak 50a bms-t tenni, ha csak eladasra is gondolsz, mindenki szivja fogja a fogat, hogy van az, hogy a cella 10a-t bir, de a bms miatt csak 4.5a-t lehet kihuzni belole. 4a tolto helyett, mar lehet felesleges az extra penz a nagyobbert. En 3a helyett kertem nagyobbat, de lehet 2a volt az. Bar ha kingpan toltot adnak, mint nekem(szurke zold cimkevel) akkor megeri, mert azt tartjak az egyik legjobbak.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Ha resegitessel hasznalod, felejtsd el hogy 1.5kwh-nal tobb kell neked. Szerintem egy het utan ugyis gazkart fogsz venni, de igy sem kell 1.8kwh. Ket ev mulva ugyanazt kapod 75% aron, vagy ugyanazon az aron 130%-ot. Az akkutech olyan gyorsan fejlodik, hogy nem eri meg az "egyszer veszek, de a legjobbat" strategia. A "boven eleg jot veszek amire kell, eleg jo aron" kifizetodobb. A helyedbe 52v 35ah fole nem mennek, az mj1 pedig jo, amire neked kell.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
www.kreuzotter.de/english/espeed.htm
Itt a wattoradat leosztod a megadott wattoddal(=sebesseg ha calculate-re nyomsz), kijon a hany orat birna az akksid a sebesseget, aztan felszorzod a kmh-val es kijon, milyen messzire tudsz menni.En ahogy szamoltam(matek es gyakorlat is), ugy 42-45kmh-val tudok menni 100-110km-t, 1.67kwh-al (600-700w). Ez 100% gazkar.
Te, ha kicsit lassabban mesz, de tobbszor indulsz/allsz meg, kb ugyanannyit fogsz gazkarral, ha tekersz, 25-30%-al tobbet minimum.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Egy ilyen csak 2010-es L 30-asba (hogy az most jobb, vagy rosszabb, nem tudom, scottba most eppen a kissebb szam az erosebb , de enyemen dt kerekek vannak), ez most draga de 220-250 korul szoktak lenni.
bbs02 luna-tol($500), lekkie fogaskerek ($80), upp 52v 730wh akksi($330), uj lanc, sor, kulso/belso gumi, telok ~5 oraja szervizelve. Ajandek motorba belso fogaskerek($30, elvileg az megy eloszor tonkre parezer km utan), meg 5 par fekpofa. 300km alatt futott a setup.
~20kg, tav tekeres nelkul 50km, tekeressel 90km. Max sebesseg tekeres nelkul ~48, tekeressel 55+. Legkissebb sebessegben meg egykerekezik. Utazo sebesseg amin nem melegedik tul 35-42. Rejtett gazkar tolvajkapcsoloval, hogy legalisak maradjunk.
Egy olyan $1500-nak orulnek.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Melegedesrol azt kell tudnod, amit irtam neked, hogy vedd a legkissebb max sebessegu motort, ami meg belefer. Minel kissebb max sebessegre van csinalva a tekercseles, annal tobb a nyomatek es kevesbe kinzod ha felfele mesz.
UPP-rol az a konszenzus, hogy ali-n meg talan ebay-en is(ott alig van) a legjobb elado. De meg ugy sem szamit tulsagosan atlag felettinek. En azert vettem ott, mert szinte minden onnan van a biciklihez. Ha tudsz jobban en akarok tudni rola. Elegge valtozo minoseget gyartanak az evek soran, hol jo mernokuk van, hogy kb ugyanolyan, mint a tobbi eladonal. Szerintem meg fogom bontani a nagyobbik pakkom oldalat, hogy megnezzem, minden rendbe van e. Kulsoleg rendbe van, vaskos, jo minosegu zsinorok komoly szigeteles, jo minosegu tolto. A masik upp pakkom megneztem, a teljeseitmenyehez kepest jol van osszerakva, de ugyanazok a megoldasok a nagyobba mar nem mennenek el, tobb parhuzamos zsinorra van szukseg bankonkent, amit nem tudom, megcsinaltak-e. Kepet kellet volna kerjek a keszulo akksirol. De elfelejtettem idoben irni.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
[link]
Itt meg tudod keresni oket es megnezni feszultseg ingadozast. 5A es 7A ami az erdekes, az alattiakat minden birja, minel magasabban marad a vonal, annal jobb.[link]
A sanyo 3 madik osztaju akksija 600 cikklusig 20-80%-ig tobbet bir a samsung A osztajunal.Ha legorgetsz, a nagy tuskek a 0-100% teszteket jelolik, meg 1100 cikklus utan is jobb. Az egesz tesztet szerintem elb..tak, hogy nem A osztalyu cellakat szereltek, ezek a C-seknek magasabb a belso ellenallasuk, tehat mindenben rosszabbak.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Mekkora akksit akarnak neked gyartani, es mennyiert?
Ha 240e egyik akksi, es 360e a masik, akkor ha az elsot veszed mar fele penzt egybol osszegyujtotted a kovetkezore, ami majd levaltja. Sehogy sem eri meg.
Nem ez lesz az utolso akksid az eletedben, nekem sem az, pedig most vettem.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Az alacsony feszes kikapcsolast ertem mit mond, de csak akkor gond ha 0%-ig leviszed az akksit, szoval nem igen erdekes. Masreszt ha o rakja ossze az akksit, nem olyan akksi managementet tesz bele, amit akar? Es akkor az akkor kapcsol le, aminek o beallitja.
Amugy meg ha tenyleg o masolta be ezt a szoveget, azt se tudja mit beszel. Egyreszt az A ugy jon ki hogy C*Ah. Ez hogy lenne 10 egyik esetben es a masikban 30. Vagy tudja mit beszel, csak at akar verni. Egyik eset sem jo. Szerintem keruld az egeszet.
En siman az UPP tol vennem. Persze ha langra kap, nem miattam van. En nem toltom felugyelet nelkul, olyankor a legveszelyesebbek. Amugy minden gyartonal elofordul, mar lattam ugyanilyen maszekos akksit kigyulladni, ez van.
Ha tudtam volna, hogy van MJ1-uk olcson, azt vettem volna. Mennyivel olcsobb, mint a GA? Most hany km-et csinalsz naponta, akksi nelkul?
[ Szerkesztve ]
-
lilp
tag
-
big-J
őstag
Azert lehet csak 38.5-ot, mert 11et raknak parhuzamosan, nem tudnak 11 es felet tenni. Vagy 11x3.5, vagy 12x3.5.
A kovetkezot en epitem magamnak, legalabb tudni fogom, hogy mi szar.
A mostanin is gondolkodtam, csak egy par cuccot kinabol kellett volna venni hozza, es akkor kb mostra jott volna ossze az akksi. Meg penzugyileg az elso nem eri meg de a masodiktol szamitva mar megterul.
Amugy ebbol a babakek csodabol amibe beletettek, ha mar megbontom megnezni, atlatszo akril vagy hasonloba akarom tenni, olyan stilusba mint a wolf pack.Szerintem ha a labad bir napi 40km-et, es rasegittesel akarod hasznalni, tul nagy akksikrol beszelunk. Bar nem tudom, mennyire stabil a tempo, hanyszor allsz meg lampak meg ilyesmik miatt. Ha 30-35 atlagsebesseget akarsz, ha csak gazkarral adnad egy ilyen 52v 38.5 ah szornyetegnek, az minimum 130km lenne, ha labaddal is tekersz(lightosan) 180km de inkabb tobb.
Igen draga feleslegesen nagy akksit venni, ugy hogy kb 3-5% fejlodes van minden evben. Kb mint a szamitogepeknel, egy felso kategorias helyett tudsz venni egy kozepeset, meg par ev mulva meg egy kozepeset, es a masodik kozepes gep mar jobb lesz mint az elso felsokategorias.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Olyan pakk, ami ugy van epitve hogy 70A BMS-el rendelkezik, ha csak neha kersz 70A-t par tucat masodpercig, vigan elmegy eveket. De letezik ezek kozott olyan reszhalmaz, ami ha 5-10 percet kersz tole 70A-t, problemas lesz, melegedni fog(nem csak a cella), egyenletlenul merulni, erre ertem. Ez a legrosszabb eset. Ez egy ritka eset, ezert szeretik nem figyelembe venni amikor keszitik oket.
Az eleve fules hegesztett cellat forrasztani kell utana, aminek nincs sok ertelme, mert forrasztani kb ugyanannyi munka, mintha magad hegesztenel ful nelkuli cellakat, csak dragabb es bonyolultabb, ezert kevesen jarjak ezt az utat.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
A kickstarteres cuccnak az a hatranya, hogy mivel negyzetesen es nem hatszoguen vannak elrendezve a cellak, rosszabb a helykihasznalasuk.
A DIY hegesztot ossze lehet rakni egy robogo akksibol, egy relebol, rez szogekbol es kabelekbol par ezer forint, ha a 12v-s akksid megvan hozza. Konzisztensen jo eredmenyekkel mukodik ha veszel par cellat meg lemezt amin be tudod tanulni a dolgot. Nem erdemes megkerulni.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Az ilyen szenzorokhoz adnak egy masnest, es ha kozel van a magnes, akkor bezarul az aramkor, szoval tudja hogy fekezel, van mechanikus valtozat, de ezek jobbak.
http://www.uumotor.com/store/129-electric-bike-brake-sensor.htmlUgyanilyen fekerzekelore szokas rakotni a fekszenzort is es a motorfeket is. Nyilvan ha van motorfek akkor nem kell fekszenzor. A fekszenzor csak lekapcsolja a visszataplalas nelkuli biciklikbe a motor, hogy ne egesd el veletlenul.
Ezutan igy mukodne: picit behuzod a fekkart, motor nem hajt tovabb, hanem visszatermel. Megjobban meghuzod, vissza is termel es tarcsafek is fogni kezd.
Ha van fekszenzoros fek vagy fekszenzor a szettben, valoszinuleg at lehet szerelni hogy azzal mukodjon a motorfek.En ketallasunak egy ilyet vettem.
[link]
Haromallasut helyben vettem, de amugy ilesmit keresnek.
[link]
Itt 6 kivezetes van az aljan de az egymas mellettieket ha osszekotod, szerintem ugyanaz lesz mint egy 3 kivezetesu 3 allasu.[ Szerkesztve ]
-
lilp
tag
Osszesen 60$ a cucc, bar azt nem irja, hogy vegul arul e csak 1 darabot.
Ugy nez ki kegyesek hozzam az istenek. Cserelhetem itthon a motor alkatreszeit, ugy olcsobban jovok ki, mintha visszakuldenem az egesz kereket.
Es kijelzo nelkul is hasznalhato a motor
Csak az lcd helyere egy "vakdugot" kell dugni. Csak akkor hogy valtok a rasegitesi fokozatok kozott..(a kijelzo/kapcsolo egy kabelrol fut)[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Csak peldanak irtam azt a szenzort, a mukodesi elv ami szamit, rengeteg felol leehet venni.
Igen, terheles alatt par szazalekkal nagyobb akksi igeny lesz.
Ha nem kotyognak egyik csatlakozot sem cserelnem ki. Ez a 3 allasu kapcsolo, amit mindenhez adnak, nincs mas ilyen, csak ha te csinalsz.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest