Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz vicze #12 üzenetére

    Pontosan, a Waymo annyi érzékelővel, ami meghaladja egy Model S árát, egy feltérképezett és jól körülhatárolt területen nem képes mit kezdeni egy sávlezárással ;] 100%-osan beavatkozás nélkül, most új önvezető formulával™.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz vicze #34 üzenetére

    Persze, előre feltérképezett pályán közlekedve aztán nagy kunszt :D Ezt a NFS játékokban levő AI is tudja a virtuális környezetben. Aztán ha megváltozik valami, mondjuk kiraknak elé egy traffic cone-t, akkor jön a fél óra (!!!) gondolkozás. Tényleg, tök ideális, hogy mész időre valahova a Waymo taxival, aztán fél órát késel, mert a "söfőr" gondolkozott, hogy merre kerüljön meg egy kúpot. És nem mellesleg kicsit drága és bonyolult a hw hozzá, szóval általános használatra teljesen alkalmatlan (lesz még nagyon sokáig), mert kb senki nem tudja megfizetni, csak egy ilyen milliárdos cég side project-ként.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz vicze #43 üzenetére

    Állítsd már le magad kérlek :U Nem tudom honnan jön ez a Tesla/Musk gyűlöleted, talán túl sok adam something videót sikerült nézni, de nem sok értelmét látom ezeknek a kirohanásoknak őszintén, és nem is méltó ahhoz, amennyire érteni szoktál dolgokhoz :(
    A Waymo 12 éve létezik, és ez alatt az idő alatt nagyjából semmivel nem került közelebb ahhoz, hogy széles körben használható legyen. Előre feltérképezett és leprogramozott környezetben képes mozogni jó hatékonysággal, amennyiben nem változtatsz túl sokat a paramétereken. Az egész koncepció olyan, kicsit, mint a hidrogénes személyautó, szépen mutat a demókban meg papíron, aztán gyakorlatban meg kb semmire nem jó.
    Nem tökéletes az FSD, egy jó darabig nem is lesz még az, de legalább olyan rendszert próbálnak építeni, ami széles körben használható lesz valamikor. Aztán vagy sikerül, vagy nem. Ha mondjuk körülnézel az USA-ban milyen sofőrök vannak, náluk már most jobb a legtöbb esetben az FSD. És igen, a Waymo is jobb lenne, ha lehetne alkalmazni bárhol azon az egy, feltérképezett városon kívül, ahol tesztelik. De nem lehet, mert by design ilyen korlátozott.

    Azt a linkelt oldalt meg már kitárgyaltuk szerintem többször, hogy nagyon mutatós, csak éppen a verified death rovat az 10 fő a 210-zel szemben (amit felsoroltak valamiért, csak nem tudom miért, ha nem is merült fel a legtöbbnél az FSD miatti baleset). Tegyél már mellé egy emberi figyelmetlenségből, agresszióból, felelőtlenségből és egyebekből következő halálozási táblázatot és akkor beszéljünk hogy ez milyen magas :U

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz vicze #47 üzenetére

    A forgalmat természetesen nem programozzák előre, de a terepet a közlekedési szabályokkal igen, ezért okoz(ott?) gondot a rendszernek például egy olyan lámpa, ami nem volt benne az adatbázisban, például ha útjavításnál kitesznek egy lámpát. Vagy mondjuk kátyúkat sem tudja feltétlen kikerülni. De ezeket gondolom te is tudod, ha olvastál már róla, csak valamiért nem hozod fel mint limitációk.

    Az FSD jelen állapotában nem önműködő, ott van a leírásában (nem apró betűvel, hanem kb a főcím alatt egyből), hogy fogni kell a kormányt. Igen, + pár ezer dollár, ami jelenleg drága, de mennyi egy waymo-tech? Ami továbbra sem elég önmagában, hanem a potenciális útvonalon előre naprakészen tartott közlekedési szabályok kellenek neki, mert esetleg nem fog felismerni egy táblát vagy lámpát, de hát igen, olyan felsőbbrendű cucc ez sokkal több pénzből :U :N

    Decepticon: Milyen szerencse, hogy mire elterjednek az EV-k, már nem lesz szükség benzinkútra, hiszen a fenti példában is a nagyobb veszélyt az jelentette, nem a magában égő autó. Szerencsére manapság csak két utcánként van egy potenciálisan robbanékony töltőállomás, ahova rendszeresen fuvarozni kell közutakon az üzemanyagot, ami szintén robbanékony, illetve minden autóban ott van belőle pár (tíz) liter.
    Nyilván nem azt a példát hozta a tűzvédelmis, amikor úgy karambolozott egy Tesla, hogy darabokra hullott, és aztán mégsem gyulladt ki, mert azzal nem tudja alátámasztani a veszélyességet, ahogy az irodatüzeknél sem egy olyan irodáról mutatnak videót, amiben nincs tűz.
    Amúgy meg például ha mindez nem meggyőző, akkor az legalább vigasztalhat, hogy a solid state akkuknak már nem lesz ilyen problémája, kiszakíthatod, felszeletelheted őket, nem gyúlékonyak.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz vicze #61 üzenetére

    Hát, ha nem olvastál ilyet, attól még ott van például a Waymo wiki oldalán is rá példa. Az is érdekes, hogy a Waymo saját publikálású statisztikái alap, míg amikor egyszer feljött a Tesla hasonló publikációja, akkor jöttek a kommentek, hogy "biztos hiszek is a Teslának" :U
    A linkelt cikkedben is azt boncolgatják, hogy vajon a Waymo jogosan hívja-e "fully autonomous"-nek az autóit (és különben is, hogy hívhatják Driver-nek, hát nincs is sofőr az autóban!!!négynégy, átverés ez a név is).

Új hozzászólás Aktív témák