Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #53246592

    törölt tag

    válasz gyurica úr #70 üzenetére

    Az alapvető aggályokra az alapvető válasz: van még jó pár év ezek megválaszolására. A jópár év a legtöbb kérdésre választ fog adni, mert eddig se jártunk az élen, és ezután se fogunk az élen járni a bevezetésben, így lesz kitől tanulnunk, lesz honnan ellesni hogyan kell és hogyan nem szabad a problémák megoldásával próbálkozni.
    Kicsit részletesebben:
    1. Élettartamra vetített költséget kell nézni, abban kisebb a különbség. Persze senki nem lát a jövőbe a költségeket illetően, de ez a hagyományos autókra is igaz.
    2. Jogos. Remélhetőleg igazad (igazunk) lesz, és bőven fejlődik még a tech. Akik megveszik most azok meg így jártak + köszönjük hogy hozzájárultak a további fejlesztési költségekhez.
    3. Nyugi, erre az állam kitalál majd valamit. És már lesz kitől tanulni (lásd 1.)
    4. Rövidtávon az a menő hogy 50 meg 100kW töltés legyen. Középtávon - szerintem - a praktikum okán bejön majd a tömegesen elhelyezett, "kis" teljesítményű töltők kora: Leparkolsz, bedugod, és amíg alszol, dolgozol vagy mittudomain, addig lassacskán bele tölt annyit amennyi kell a következő 1-2 napra. Ha meg te hipp-hopp Londonba akarsz autózni akkor fizesd ki a prémium villámtöltő prémium árát x kilométerenként.
    5. Lásd 4. Ha kellően drága lesz a villám töltés, akkor nem lesz (nagy) sor. Nem lenne ördögtől való a cserélhető akkumulátor sem: legyen a tipikus autós tipikus használatához 1-2 napra elegendő (100..200km fűtéssel vagy AC-vel) beépített akku, ha meg messzebbre akar menni, akkor béreljen pótakkut (ok, pont ilyen még talán nem létezik és lehet nem is fog...)
    6. Vezeted magad? Vagy használod azt ami rendelkezésre áll? Kicsit visszaülsz egy régebbi autóba és rájössz hogy az az "elavult" technika is tök jó (lenne)?
    7. Gondolom nincs. Minek lenne jelenleg annyi szükségtelen kapacitás, amire csak x év múlva lesz szükség? Nem fog lecserélődni hipp-hopp a járműpark, fokozatosan növekszik a hálózat terhelése. Az már más kérdés hogy előre gondolkodva vagy tűzoltó módszerrel fejlesztenek-e. De már lesznek példák más országokból, nem kell feltalálni újra a kereket.
    8. Legrosszabb esetben kőolajat égető erőművekből. Azt a kőolajat, amit ezek az autók nem égetnek el. De azért közben gombamódra szaporodnak a napelemek, talán lesz Paks2 is... Megintcsak, a plusz terhelés nem egyszerre szakad rá a hálózatra, meg nem nálunk lesz ez először megoldandó probléma..

  • #53246592

    törölt tag

    válasz darvinya #88 üzenetére

    Laikus gondolkodásnak ebben a témában azt tartom, hogy "de, de, de, ezért mag azért nem lehet" - értsd: megoldások helyett kifogások keresése.
    A technológián bőven van még mit fejleszteni és előfordulhat hogy jön majd valami olyan tech ami miatt ez a mostani zsákutcának bizonyul. Lehet anélkül is zsákutca lesz.
    Ezzel együtt is el kezdett teret nyerni. Az meg csak szimpla realitás, legalábbis a mai eladási számok mellett, hogy "a nyugat majd megmutatja".
    Lassú töltés: mondjuk lehetne "közepes" is, ami nem tudja ugyan a benzinkutak idejét hozni, de nem kell 8 óra hogy tudjál munkába-ból járhass meg egy kicsit többet - azt amit a mindennapokban elvár egy átlag ember egy autótól. De egyébként meg egy autó naponta 8 óránál bőven többet áll általában, szóval a 8 óra se megoldhatatlan. Ha meg többet akar akkor van villámtöltő. Hogy macerás "folyton" dugdosni a madzagot? A telefonok mindennapi töltéséhez is hozzászoktak az emberek, majd ezt is lenyelik.
    Ha már a hálózatot időnként úgyis cserélni kell, akkor - persze több pénzből - már lehet rögtön nagyobb terhelésre is tervezni. Egy teljes villanyautós hatalomátvétel - ha lesz - legalább 20 év még, de inkább 30, nem kell azonnal és rögtön növelni mindenhol is a kapacitást.
    Erőművi kapacitás: nem feltétlenül áll jól a helyzet. De mondjuk nem tudom hány év múlva, amikor már lesz az "átlagos" napokon elegendő megújuló+atom kapacitás, a szélcsendes és/vagy ködös napokon meg be kell röffenteni a fosszilis erőműveket jó drágán, környezeti szempontból még mindig jobban fogunk állni mint most.

  • #53246592

    törölt tag

    válasz Mr K #89 üzenetére

    A cserélhető akku lehetetlenségéről ne engem győzködj, hanem a [Nio-t.] A gazdasági mutatóik nem túl fényesek, de a Tesla se volt végig nyereséges a fennállása óta. Az általam vázolt képzeletbeli megoldás esetén meg nemhogy cserélgetni nem kellene gyakran, de bepakolni sem kellene túl gyakran az átlag autóba.

  • #53246592

    törölt tag

    válasz darvinya #93 üzenetére

    Egy laikusból nem fogsz pár soros kommentekkel szakértőt csinálni.

    Amit te úgy fogalmazol meg, hogy nem lehetséges, azt én úgy látom, hogy nehezen előteremthetőek rá az anyagiak, meg vannak kihívások (ne már, egy munkában, pláne mérnökiben vannak kihívások, mivé lett a világ? :Y ).

    Amúgy talán sokkal jobban állnánk klímaügyben ha mondjuk 150 évvel ezelőtt óta mind a fejlődést finanszírozni képes emberek, mind a fejlődést előmozdítani képes tudósok, mérnökök, stb úgy álltak volna a dolgokhoz, hogy "nem lehet".

    #94 mjani1172
    A 30%-ot más írta, teljesen más számítási módszerrel, csak személyautókra. Én 42%-ot írtam, de ez a becslés mindenhonnan kiveszi a gázolajat meg a benzint, nem csak a személyautókból.

    [ Szerkesztve ]

  • #53246592

    törölt tag

    válasz darvinya #96 üzenetére

    Azt mertem gondolni, hogy egy komolyabb szerelvény(?) kihívást jelentő helyre (pl. pincébe) való beépítését legalább valamilyen mérnöki munka kellene megelőzze. Persze - mivel nem említetted - fogalmam sincs mi és mitől kész kihívás.
    A hálózat egyes nagyobb elemeinek cseréjében, felújításában, legalábbis a munka megtervezésében meg remélem, hogy mérnökök is részt vesznek.
    Az kétségtelen, hogy a nemmérnöki munkaerő meg az alapanyag hiánya is hátráltató tényező tud lenni, ez manapság elég látványosan megjelent.

  • #53246592

    törölt tag

    válasz dabadab #99 üzenetére

    Ok :) Én a 2109-es teljes benzin és gázolaj fogyasztásbol próbáltam számolni valamit. Amiben benne vannak a mezőgazdasági gépek, gondolom a dízelmozdonyok meg még a kituggya mik is. Így az eltérés teljesen korrektnek érződik, bár a számítási módszerem meg lehet hogy teljesen rossz, csak véletlenül jött ki az ami :D

  • #53246592

    törölt tag

    válasz dabadab #109 üzenetére

    Benzin fűtőértéknek jó az. Jobb mint az én 40%-os hatásfokkal való számításom minden benzin és gázolaj felhasználásra. ;)

  • #53246592

    törölt tag

    válasz dabadab #111 üzenetére

    A benzin, mint nem teljesen precízen meghatározott, de mindenképpen alapvetően szénhidrogénekből álló anyag fűtőértékének jó az. Persze a gyakorlatban használt E10, E5 esetén gondolom precízebben meg van határozva és jó eséllyel kisebb is az etanol miatt.

Új hozzászólás Aktív témák