Új hozzászólás Aktív témák

  • dbalazs80

    tag

    Gratulálok az íráshoz, igazából annyira olvasmányos és egyértelmű volt, hogy meg is lepődtem amikor a végére értem, és csak azon kaptam magam, hogy vége.

    Sajnos ilyen a magyar munkavállaló sorsa mondhatnánk.

    A képlet nagyon egyszerű, és egyben az egész nagyon szomorú.

    Akiknek nem világos :

    Azért jó egy furgonnal egyetlen sofőrrel megcsinálnia a fuvarozónak a fuvart, mert akkor több jut a zsebébe.

    A fuvar úgy jön létre, hogy a megbízó szerződést köt egy szállítmányozó céggel, átad neki minden adatot, az áruról, és arról, hogy honnan és hová kell szállítani az árut. A szállítmányozó több fuvarozóval áll kapcsolatban, hogy a legjobb árat tudja a megbízónak kihozni. A szállítmányozó tehát szerződést köt a fuvarozóval, ő is elmondja, hogy honnan - hová kell az árut szállítani, az árunak a tulajdonságait szintén közli.
    A szállítmányozó ha van tapasztalata és még neve is a szakmában, akkor már közelítőleg tudja, hogy mennyibe kerül ez, illetve tudja, hogy milyen jármű és hány sofőr kellhet.

    A fuvarozó vállalkozók adnak ajánlatot a szállítmányozónak arra, amit a szállítmányozó kér. Ebből a szállítmányozó kiválasztja a legoptimálisabb ajánlatot. A szerződéskötés a PTK szerint történhet ráutaló magatartással is nem mellesleg. ;)
    Ilyen típusú ügyleteknél azonban annyi is elég, hogy faxon, vagy e-mailben visszaigazolják a dolgot, hogy rendben van.

    A megbízó nem kerül jogviszonyba a fuvarozóval, csak a szállítmányozóval. A szállítmányozónak és a fuvarozónak megfelelő gondossággal kell eljárnia. (Ez hazánkban csak feltételes mód!) [kivétel az igazi nagy piaci szereplők, pl. egy DB Schenker vagy egy Waberer's nem engedheti meg magának, hogy ne a megfelelő gondossággal járjon el]

    A fuvarozó a szerződés megkötése után kiállít egy sofőr, meg egy furgont egy olyan szállítmányra, amihez 7,5 tonnás kocsi és két sofőr kellene.
    A szállítmányozótól a 7,5 tonnás kocsi és a két sofőr által elvégzett fuvarozás összegét fogja felvenni a fuvarozó vállalkozó.
    Majd az ennél jelentősen olcsóbb és nem mellesleg törvényeket sértő módon kiállítja a 3,5 tonnás kocsit, ami csak túlsúllyal indítható.
    Megtehetik, mert a szállítmányozó nem fogja ellenőrizni az esetek döntő többségében, hogy mi lett kiállítva fuvarba.
    Elég komoly extra profitot lehet így realizálni.

    Meg lehet tenni, mert nem nagyon figyel erre senki.

    A másik dolog, hogy a felvétel helyén elvileg mérlegelni kellene a kocsit indulás előtt, nem pedig a sofőrnek kellene kisírnia, és a sofőrnek a jelenleg hatályos rendelkezések szerint meg kell/kellene tagadnia a kocsival az indulást, ha nem felel meg a jogszabályban szabott feltételeknek.

    A sofőr kényszerhelyzetben van, mert kell a munka és ezt aljas módon ki is használják ezek a "mezitlábas" magyar fuvarozó cégek, amelyek nem mellesleg a normális ilyen típusú cégeket már kinyírták általában, kevés kivétellel.

    Sajnos tudják ezek a vállalkozók, hogy az olaszok pl. nem nagyon mérnek súlyt, ahogy a magyarok sem.
    A németek és az osztrákok meg mindent megnéznek, ha keletről jön egy kocsi.
    Mellesleg mi is ezt tesszük, a keleti határainkhoz közel vannak az ellenőrzések rendesen.

    A fuvarszervezés a fuvarozóknál kuszálódik össze, de akkor nagyon, ez az általánosság, mert ugyebár sosem elég az extra profitból, és mindent elkövetnek érte. A sofőrök pedig robotok.

    Ugyanakkor vannak olyan szállítmányozó cégek, akik összejátszanak a fuvarozókkal, és így viszont már érdekesebb a dolog. Sajnos a megbízók olyan szinten vannak átvágva a legtöbb esetben, hogy az iszonyatos, és ellenőrzési joga nem nagyon van.

    Az pedig már a totálisan vicces kategória, hogy olyan emberek dolgoznak fuvarszervező feladatkörben, akik még a konyhába sem tudnak egyedül kimenni.
    Közlekedésmérnökök hada meg állástalan, mert fuvarszervezői állásoknál alapfeltétel az, hogy minimum 5 éves tapasztalat nemzetközi fuvarszervezésben, két nyelven kell beszélni, és még lehet sorolni.

Új hozzászólás Aktív témák