Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiszteletes
aktív tag
Minden tiszteletem a tiéd és többünk nevében én is megköszönhetem ezt a beszámolót. Nagyon jó, stílusod van. Szintek kiált a folytatásért.
Azt gondolom, hogy egyik-másik a tollforgatást intézményben elsajátító, majd később író rabszolgaként cikkeket, pamfleteket fosó klaviatúra-zsoké is példát vehetne rólad.
Sok szempontból kritikára érdemes a 89 előtti Kádár időszak, de azt nem mondhatja senki, hogy a mostanihoz képest ezeket a "gazemberséget már a születéskor is a génjeikben hordozó vállalkozókat" ne szorította volna olyan határok közé, hogy a dolgozóikat ne tudják ilyen mértékben kizsigerelni és megalázni.
Az ilyen esetek megismerésekor gyakran csengenek a fülemben gimnáziumi közgazdaságtan tanárom - erősen jordán pozitív - értékrendjéből fakadó szavai, miszerint is: "a szocializmus hőse a vállalkozó volt."
Nos igen. Pár év eltelte után ezzel teljesen egyet értek, egy hangyányi finomítással. Tisztelet a kivételnek, aki rendesen fizeti az adóját, és az újgazdagság erkölcsből köbgyököt vonni képes mámorának ellen tudott állni. És őrzi még az alapvetést, miszerint is "én a munkásaim munkájából élek" így meg kell becsüljem azt, mert nélküle semmi lennék. Tehát a vállalkozó valóban a szocializmus igazi hőse, s mint negatív hős inkább hívhatnánk ügyeskedőnek.
Miért... vagytok... gyengék???! Játtszatok!!!
-
Ferkósza
tag
válasz Tiszteletes #101 üzenetére
Jordán pozitív... Ezen eldobtam az agyam
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
válasz Tiszteletes #101 üzenetére
Ilyen fogalmazási készséggel várunk tőled is színvonalas írásokat.
Pl.: "pamfleteket fosó klaviatúra-zsoké", zseniális.
-
Tiszteletes
aktív tag
válasz BomiBoogie #103 üzenetére
Mélyen megtisztel az elvárás, de még nem érzem késznek magamat rá. Egyelőre maradok a barátnőm ( szerencsére Ő csak kedvtelésből ír, nem ez a megélhetése) lektora. nem kell rosszra gondolni, és felhánytorgatni, hogy tiszteletes létemre barátnőzöm.
Miért... vagytok... gyengék???! Játtszatok!!!
-
Angel1981
veterán
Brutális!
Nekem a rekordom 2x1250 + kb. 250 Km, 46 óra alatt - én sem vagyok hivatásos sofőr.
(Budapest - Venlo oda-vissza, plusz egy kis tekergés még Hollandiában. Csütörtök de. 11-es indulás, szombat reggel 9-es visszaérkezés.)[ Szerkesztve ]
-
blash
tag
Ez nem biztos pont érdekli azt, akinek épp kifúrják a tankját és leszívják belőle a gázolajat. Plusz jó dolog valahogy megcsináltatni a kilyukasztott tankot, feltéve, ha nem lyukasztották ki mindkét oldalt (nyergesről beszélve), akkor talán el is lehet jutni szervizig.
Nekem szüleim kamionoznak, így nem vagyok meglepve az itt olvasottakon, de ezen a 7,5 tonnásra való árut furgonnal bevállaláson néztem. Dolgoztak már ők is pár jobbnál jobb cégnél, de talán a kis cégek a legdurvábbak, ahol maga a tulaj egyben az irányító is, s ha úgy tartja kedve, akkor elkezdi ellenőrizgetni, hogy ki merre is menjen. Persze mindent jobban tud, hogy merre kell menni... Egy ilyennél volt, hogy az elején szóltak nekik a kollégák, hogy legyen náluk pár nagyobb kanna az üzemanyag miatt, amikbe tehetik a "felesleget" a tankolásnál. Nem szerették volna, ha valamelyik autó kevesebbet fogyasztott volna. Itt így egészítették ki a keresetüket az ott dolgozók. Volt olyan, aki annyira tökélyre fejlesztette ezt, hogy a kertjében egy földgáztartályt használt gázolaj tárolásra...
Szeretik a cégek leszabályoztatni az autókat 80 km/h körüli sebességre, hogy kevesebbet fogyasszon, annak ellenére, hogy hosszabb távokon jócskán megnő a menetidő, cserébe előzni is tovább tart lassabb járművet. De úgy látszik megéri ez a spórolás, még annak ellenére is, hogy nem érnek oda időben. Inkább a kevesebb fogyasztásban látják a több hasznot, mint abban, ha több km-t tudnának megtenni, kevesebb menetidővel.
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
válasz Tiszteletes #104 üzenetére
Azzal semmi gond, a református tiszteletesünknek nemrég született a hetedik gyereke a tiszteletes asszonytól. Csak katolikus ne légy, mert akkor jaj neked.
Bármiről írhatsz és lektorálnod sem kell, arra valók a korrektorok.
-
Apika
Közösségépítő
Érdeklődve olvastam az írást! Nagyon tetszett, de egyben elborzasztott ez a rabszolgasorssal felérő küzdelem...
-
Viszlát
addikt
A lengyelek 6-7 centet kapnak egy km-re, ami árfolyamtól függően körülbelül 16-20 forint között mozog (furgonosokról beszélek) és személy szerint egy olyan lengyel furgont se láttam, amin ne lett volna kutyaól. Ilyen szempontból jobb körülményeik vannak, persze közben nagy részüket tulajdonképpen bűnözésre kényszeríti a munkaadója.
(#96) Dany007: persze, abszolút egyetértek a felvetéseiddel, de hát egy fecske nem csinál nyarat a szállítmányozásban sem.
(#98) Carlo009: ahogy a személyautóknál, úgy a furgonoknál is leginkább a motortól függenek ezek a paraméterek amiket kérdezel. A 130-as autópálya maximumot mindegyik tudná teljesíteni, de sok jelentősége nincs a cikkben említett norma miatt muszáj volt kilencvenezni. Meg üresben gurulni, amikor csak lehet. A bécsi elkerülő innen nézve túlsó végén például ha jókor kezdi a szabadon gurulást az ember, akkor még épp határértéken belül van a becsatlakozás előtti kameránál, gázadás nélkül át tud gurulni a két autópálya találkozásánál lévő, kevésbé lejtős részen, hogy utána megint lendületet kapjon, így nagyjából 2,8 km-t lehet gurulni. Volt bőven alkalmam kikísérletezni, nagyjából fél Európában tudom a helyeket, ahol sok-sok litert meg lehet spórolni így.
(#99) kpal: kínosan ügyeltem, hogy még véletlenül se hasonlítsam össze ennek a munkának a nehézségeit más szakmákkal, rangsort meg végképp nem szeretnék felállítani. Ezért lett Furgonos rabszolgasors a címe, nem simán Rabszolgasors, ezzel is a specifikusságot hangsúlyozva kicsit.
(#100) gyuribácsi88: megértem az álmodozókat, én is világéletemben szerettem vezetni, mindig volt bennem egy kis vágyódás a kamionozásra, levezettem Barcelonába egy seggel személyautóval is, de valóban más, amikor foglalkozásszerűen éli meg az ember ezeket az utakat, egy-két nehezítő tényezővel megtoldva.
(#105) Angel1981: hidd el, nem akarom lealacsonyítani a teljesítményed, jómagam is megjártam néhányszor Rotterdamot a régi Astrámmal, öcsémet hordtam dolgozni, de nagyon más személyautóban, autópályán végigkaristolni Európán, mint az, amit a fuvarozásban kellett megéljek.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
őstag
Rég találtam olyan cikket, ami ennyire lekötött.
Remek történet, köszönöm.Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
addikt
Igen, csak itt nem egy két nehezítő tényezőről van szó, hanem arról hogy amikor kiküldenek valahova és tudod hogy valami ünnep közbejön, vagy tudod hogy péntek délután 5 re érsz oda, és már azt mondják hogy majd hétfőn pakolsz csak le vagy fel "kisbarátom" akkor ott már tudod hogy, igen keményen méjtorkosan fogod szopni a f@szt. És ott dekkolsz valahol napokig a hidegben.
Ne is beszéljünk a téli szépségekről amikor a hó gondol egyet, leesik és a határnál közlik hogy, na ide te most be nem jössz. És 15-20 km-es sor áll a hó miatt, és előreláthatóan 7-8 napig ott fogsz rohadni, fürdés nuku, wc nuku, kajád elfogyott mert csak mondjuk 5 napra tervezted az utad mert nem tudtad hogy ez lesz (senki sem tudta).
Nem embernek való munka ez, legalábbis nem úgy ahogy a kilincsorrú főnökök elvárják, ezeknél a cégeknél minden vagy te, csak nem ember.
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
-
DaveHutt
őstag
Hatalmas ez a bejegyzés. És egyben szomorú is, hogy ilyen körülmények között kell dolgoznia a furgonosoknak. Kérhetünk esetleg folytatást? Biztos van még hasonló sztori a tarsolyodban.
-
capulet75
addikt
Ha valakinek van fuvarja 7-ke körül Dániába, megfizetném ha elvinne. Privátban üzenj.
Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.
-
bajuszati
tag
nagyon jó, olvasható, érdekes írás.
kb. mint a kamionos naplója. -
Viszlát
addikt
válasz gyuribácsi88 #114 üzenetére
Lehet félreérthető voltam, eszemben sem volt szépíteni a körülményeket, az lenne aztán a vicces fordulat ha védelmembe venném ezt az életmódot.
A felemlegetett példákból egyébként az kiderül, hogy a furgonnak ha nem is sok, de azért van előnye a nagyautózással szemben. Nekem senki nem mondta, hogy nem mehetek tovább, max nem tudtam tovább menni, de az már ugye más tészta. Nem egyszer vittem haza Bécs környékéről kamionsofőröket, mert elcsíptek egy-két dugót útközben és nem maradt elég vezetési idejük hazajutni, elég bosszantó lehet 45-öst kivenni 40 km-re a magyar határtól... Mondjuk nagyjából ennyiben ki is merült az előnyök sora.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
balintka
addikt
Nagyon tetszik a cikk, meglepődtem mit meg nem tesznek szegény sofőrökkel.
Veszprémi vagy? Én is az vagyok, földiek vagyunk
Leírhatnál még több ilyen sztorit, utat, nagyon örülnék neki!!!
[ Szerkesztve ]
-
Hoqspok
tag
Na igen a kényszer nagy úr , és egyből a kurvák jutottak eszembe ehhez is ugyan az a két dolog kell nyomor és gyomor.
15 évet nyomtam még a hőskorba Hungarocamionnál, és mint mindent ezt a szakmát is módszeresen tönkretették, minek nekünk szakszervezet az csak egy baloldali rossz komcsi duma lehet helyette nyócévezni
meg balib komcsizni azt a vége csak az hogy a szegény embert kizsigerelik és ha nem bírod eldobnak jön helyetted más.
Nézd meg az Olasz vagy a Francia sofőrt és akkor rá jössz nem is annyira rossz dolog az a szakszervezet..
Most itt olvasva egyeseknek nagyon jópofának tűnhet ez az élet de valójába ez borzasztó és senkinek ne legyenek illúziói ezek nem városnéző kirándulások ezek sokkal inkább rohanások a városokon át.
Ezután ne csodálkozzon senki ha a hírekbe olvashatjuk hogy: " eddig tisztázatlan okokból át tért a menet irány szerinti bal oldalra és ott frontálisan összeütközött a vele szembe szabályosan haladó . .".
Én ettől félek Tudod sok hozzád hasonló kialvatlan és végletekig kihasznált fáradt sofőr nem tudta hol a hatás és már soha többé nem írhat Blogot -
Luzso
tag
A lejtőn üresben gurulással vitáznék egy kicsit, olyankor alapjáraton fogyaszt a motor. De ha legmagasabb (illetve bármelyik) fokozatban motorfékkel gurulsz akkor ha a fordulatszám nem az alapjárati és a gázpedál nincs benyomva akkor a fedélzeti computer nem ad naftát a motornak.
XBox: TannishComa036, LG G3
-
Néha eljátszottam a gondolattal, hogy furgis legyek, de most döntöttem. Nem akarok.
-
-
deicide
veterán
-
Viszlát
addikt
Alapvetően igazad van, de ritka az olyan lejtő ahol a motorfék nem lassít meg. Ha meg lelassít, akkor már rosszabbul jártam, hiszen vissza kell gyorsítanom, ráadásul nem is életszerű, hogy mögöttem a tempomatos kamionos azért fékezgessen, mert én motorfékkel akarok gurulni. Azt a nagyon egyszerű elvet követtem, hogy a tartós sebességemhez képest ne lassuljak. Ha ez ment motorfékkel, akkor oké, ha nem, akkor üresben.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
tildy
nagyúr
Nem tudok mit hozzatenni, ismerem a tortenetet. Angol fuvarnal volt, hogy nalunk aludt Viszlat. ( Barmikor szivesen vagy latva, ezt amugyis tudod).
A legszomorubb azonban, hogy egy, az IT teruleten is nagy tapasztalattal biro ember erre kenyszerul a korulmenyek miatt. Csak egyet tudok mondani, kitartas!
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
nuke7
veterán
szörnyű, nem tudtam végigolvasni - lehet h már késő van, de felháborító, hogy mit meg nem engednek maguknak a munkáltatók
vigyék ők a fuvart, ha annyira okosok...https://youtube.com/user/nuke7
-
gaborbol
őstag
"közöltem vele, hogy körülbelül 30 euróba fájna, ha a hátralévő nagyjából 370 km-t autópályán tehetném meg, fél 2-re ott lennék a gyárnál. Erről persze hallani sem akart, még hogy ő fizessen azért, mert eltotojáztam az időt, fizessem ki én zsebből ha nem akarok levonást"
Itt mondtam volna neki, hogy akkor az auto itt marad ahol most van,en leptem es sok sikert a tovabbiakban.
Szerencsetlen testverem hasonloan szop ahogy neked is kijutott. Szabit nem fizetik ki vedd ki, de delutan mar csorog a telefon, hogy gyere be dolgozni, mert nincs eleg ember. Anyagra nincs penz old meg, nincsenek megfeleo szerszamok old meg,venni kene,mert nem tudunk dolgozni, megloptad a ceged azert nincs old meg.Tulorazz, de nem lesz kifizetve, nem tetszik mondj fel, majd jon helyetted 10 masik holnapra, munkaruha jarna, de nincs ra penz, bar evente uj kocsira azert a tulajnak van. Es teljesen ki van bukva minden nap ugy jon haza, hogy vagy kirugjak, vagy o mond fel, es persze somogy megye nincs eves munka sehol.
Okolbe szorul a kezem mikozben olvasom az irast... el nem tudom mondani mennyire szerencses vagyok, hogy sikerult kulfodre kerulnom, ahol megbecsulnek, tisztelnek, es megbiznak bennem.
[ Szerkesztve ]
-
Tiszteletes
aktív tag
Pedig kedves kolléga olvasd végig, mert akkor nem csak a csalódottság marad benned, hanem a végére, ha szerényen is, de odaér a katarzis.
Egyébként meg, amúgy igazad volna, csak két dolgot felejtesz el. Ha a gyerkőcöknek, meg magadnak ételt kell tenni az asztalra, akkor sajnos lejjebb kell adni a büszkeségből. Tovább kell kapkodni a morzsákat azok asztaláról, akiknek minden egyes asztallábát több ezer kizsákmányolt csontig soványodott torzója tartja.
A másik dolog az, hogy attól a néptől, - népez fűződő értékrendet valló embertől akiknek a legnagyobb teljesítményük a kétkezi munka terén az amszterdami gyémánt-csiszolásban ölt teste, azok nem fognak felkerekedni és elvinni az autót. Ők a világ és benne az emberek kiszipolyozásához értenek a leginkább. Azért is imádják őket egyre több felé. És véleményem szerint, minden felelősséggel gondolkodó ember jobb ha előbb vagy utóbb ezzel a ténnyel tisztába kerül és maga is meggyőződik róla.
És lehetőleg ne emlegessétek fel a fórumszabályzatot, helyette ha valakinek ütközik a véleménye az enyémmel, akkor a tabuzás helyett inkább fejtse ki.
Miért... vagytok... gyengék???! Játtszatok!!!
-
BalaNce87
addikt
Nehéz megszólalni...
Pár napja már szemeztem az írásoddal és úgy alakult, hogy ma reggel melóban olvastam el. Szűk egy óra alatt olvastam végig, nem bírtam letenni.
Nincs sok tapasztalatom a vezetés terén, de amiket írtál szerintem dokumentumfilmet érdemelne.
Ha egyszer segítség kell, hogy kibelezzünk egy ilyen rabló szemétládát akkor szerintem nyugodtan toborozz a PH-ról -
gyiku
nagyúr
irni azt tudsz. ertelmes is vagy, egybol latszik.
nem ertem, hogy engedted felrakatni a +1200kg-t a ponyvas furgonra. meg ha legrugos is, akkor is a fak tetejet vilagitod, vagy az ufokat.
irtad, hogy 2x talalkoztal rendorokkel, hogy hogy nem lattak, hogy ul a kocsi? az I-F kozti szerpentin az nagyon meredek huzas volt, tobb, mint eletveszely. ilyen rossz idojarasi korulmenyek kozt miert nem alltal ki 2-3 orat aludni? addig esetleg feloldhattak volna az utzarat, illetve normalis cegeknel lehet szolni a fonoknek, aki tudja kommunikalni a helyzetet a megbizo fele, hogy bizony ez a helyzet, nincs mit tenni. gondolom itt a normalis fonokkel volt a gond.par gondolat ugy altalaban a furgonozasrol:
barki barmit mond, ez egy szakma. attol, hogy egy mezei B-s jogsival mar lehet is menni nemzetkozizni, hiaba vagy fittipaldi, attol meg nem leszel jo sofor. egy jo sofor letol egy seggel 1600km-t, majd 2-3 or alvas utan megy tovabb, mint a gep. megpedig arra, amerre menni is kell, nem amerre a gps visz.
vonzo lehet a 200-300k fizetes, foleg egy tobbmuszakos gyarhoz kepest, de ebben sajnos mind bennevan, amit ebben a cikkben pont leirtal. ha van munka hajtanak, nem alszol, majd ha nincs, akkor napokig egy pontot nezel a kormany mogul a kovetkezo kanyarra varva. a furgonban laksz, az uton es mellette. ez ilyen.
nem egyszeru, de ez egy valaszthato dolog, nem kotelezo, de aki kurvanak all, ne csodalkozzon ha ...hüllő
-
gyiku
nagyúr
válasz BomiBoogie #136 üzenetére
ott kicsit mas a helyzet, viszont itt senki nem tart fegyvert a fejedhez, hogy akkor most movar-almussafes 46h alatt. ez nem Viszlatnak szol, hanem barkinek aki sofornek all furgonra. nyilvan aki nincs benne es csak kivulrol latja a dolgokat, annak fingja sincs az egeszrol, mi hogy megy ebben a szektorban.
hasonlo storykat lehetne ugyanigy irni a fuvarozo, a speditor, valamint a megbizo szemszogebol is, mindenhol boven lenne mit.hüllő
-
Viszlát
addikt
válasz gaborbol #131 üzenetére
Nagyon sokszor hallottam ezt a mondatot, sok sofőrtől, sok út kapcsán, de amikor az múlik rajta, hogy lesz-e étel az asztalon (illetve a hűtőtáskádban), akkor nem pattog ám olyan könnyen az ember, főleg úgy, hogy hatalmas adósság könyörtelen pallosa is lóg a feje a felett.
(#133) Tiszteletes: mivel moderátori jogköröm nincs a topikban, ezért csak szimplán szeretnélek megkérni, hogy a burkolt avagy kevésbé burkolt zsidózást hanyagold, semmi köze a témához. Köszönöm.
(#134) BalaNce87: köszönöm, de az erőszak nem old meg semmit, úgyhogy ilyesmi biztos nem lesz. Ha esetleg ez segít, akkor elárulom, hogy két volt munkáltatóm is börtönben csücsül jelenleg, mindkettő a cégükkel kapcsolatos mismásolások miatt (egyikőjüket konkrétan a munkaügyisek kaszálták el).
(#135) gyiku: a sok miértre egyrészt a cikkben is megtalálod a választ, másrészt te magad is leírtad a bekezdés végén.
barki barmit mond, ez egy szakma. attol, hogy egy mezei B-s jogsival mar lehet is menni nemzetkozizni, hiaba vagy fittipaldi, attol meg nem leszel jo sofor. egy jo sofor letol egy seggel 1600km-t, majd 2-3 or alvas utan megy tovabb, mint a gep. megpedig arra, amerre menni is kell, nem amerre a gps visz.
Hajajj, hányszor hallgattam végig ezt a demagóg dumát nagyokos vállalkozóktól, amire a legutolsó főnököm azt mondta mikor elmeséltem neki a klasszikus ki a jó sofőr dumát, hogy attól nem lesz valaki jó fuvaros, mert volt pénze 2-3 furgont/nyergest megvenni. Márpedig valahol itt kezdődik az egész történet.
Ezek a kritériumok egyébként nagyon hangzatosak, de felmerül pár kérdés: az az 1600 km az autópálya volt vagy bundeszon kellett végignyomni? Esett közben az eső, esetleg a hó? A nap melyik szakára esett az út nagy része, hány balesetet és dugót kellett végigaraszolni közben? Milyen műszaki állapotú járművel kellett mindezt megtenni?
Jó sofőr voltam vajon? Azt tudom, hogy önhibámból nem késtem el soha, sokszor erőmön felül is teljesítettem, a felmerülő problémákat ha módomban állt akkor megoldottam, és erre büszke is vagyok, mint minden munkára amit becsülettel elvégeztem. Azt viszont tudom, hogy ezt az egészet lehet másképp is csinálni (ezzel cáfolva a kötelező érvényű "Ez ilyen." summázást a leírásod végén), még Magyarországon is, na de ez már "A következő rész tartalmából..." alá tartozik.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
gyiku
nagyúr
jogos a kerdes. en az 'ugatos' oldalon ulok, mi a megadott tranzitidot termeszetesen palyan ertjuk, normalis korulmenyek kozott. termeszetesen lehet stau, baleset, idojaras miatt lassabban haladni, de ezzel tisztaban van mindenki, hogy a kozuti szallitasban sok tenyezo kozrejatszik.
ha a kedves fuvaros ugy gondolja, hogy a megadott idoket bundeszon is lehet tartani, akkor bizony arra kuldi a soforjet, nehogy mar ne tegye el a palyadijat is. utana meg csodalkozik, hogy elkesik 2x, a harmadik munkaval meg mar nem keresik meg.ahhoz is sok esz kell, hogy vki fuvaros legyen. csak kell egy kis indulotoke, amivel kihoz egy autot, raul / raultet valakit, mindjart nagyvallalkozo. aztan meg varja a kovetkezo utalast - ha kapott munkat -, hogy tudjon egyaltalan tankolni es menni. sajnos ezt sem kotik semmilyen szakkepesiteshez.
sokan sporolnak a gepjarmu muszaki allapotan is, nemzetkozizni 3 evnel idosebb jarmuvel assistance nelkul orosz rulett.ahogy mar mondtam is, ezek mind mind megernek egy kulon miset.
Jó sofőr voltam vajon? Azt tudom, hogy önhibámból nem késtem el soha, sokszor erőmön felül is teljesítettem, a felmerülő problémákat ha módomban állt akkor megoldottam, és erre büszke is vagyok, mint minden munkára amit becsülettel elvégeztem.
a valasz: igen.[ Szerkesztve ]
hüllő
-
dredbiro
senior tag
Le a kalappal előtted,nagyon érdekes,tanulságos írás,köszönöm szépen Ahogyan előttem is írták már páran,a folytatás magáért kiált. Üdv : dredbiro
[ Szerkesztve ]
Good hunting,STALKER !
-
nuke7
veterán
válasz Tiszteletes #133 üzenetére
nem csinálok gyereket ha nem tudom 100%-ig eltartani.
(ez az én véleményem persze - és ez nem politikai)
ami kicsit politikaibb az pedig az, hogy magyarországra hosszú távon tervezni kb. extrém sport - már 3évvel ezelőtt is az volt, azóta pedig nem lett jobb, sőt. (szerintem)(nem véletlenül csökken a "foreign investment" folyamatosan - eu. nem kell nekünk... peersze )
[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
Xero
nagyúr
"nem csinálok gyereket ha nem tudom 100%-ig eltartani."
Ezzel én is így vagyok, de ha alkalmazott vagy akkor kb soha nem lehetsz biztos abban, hogy nem rántják ki alólad a talajt. Aztán ki tudja, hogy találsz-e más hasonló minőségű pozíciót az idő alatt amíg kitartanak a tartalékaid?
-
oleslie
aktív tag
-
Jim Tonic
nagyúr
Fractal Design Define XL | AsRock Z68 extreme3 gen.3 | Gigabyte windforce2 GTX670@1300mhz | 16GB DDR3 1600 Kingston+Corsair | Samsung 470 256GB | Samsung Spinpoint 1TB | i5-2500@3.8Ghz | Corsair H50 | Corsair HX650 | LG IPS277L Ebből nagyon sokáig lehet nevelni egy gyereket. Szóval nem azért nem lesz, mert nem tudod eltartani, hanem mert sajnálnád rá a pénzed. Ilyen felfogással nem is baj, ha nem lesz gyereked. A gyereknek ugyanis nem pénz kell, hanem szülő.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
csibe1
addikt
válasz BomiBoogie #87 üzenetére
Az is elég félelmetes,hogy ebben az országban egyáltalán nincs megbecsülve a szakmunkás és a kétkezi munkás; pedig nagyrészt belőlük,a munkájukból dőzsöl az "elitnek" nevezett,választott tolvajbanda
és a seggevége pereputtyuk.
Az meg tényleg nem utolsó dolog,hogy némely körökben egyre inkább nem "divat" a fizikai munka,
csak ha muszáj.
Egy tanulókkal készített riportban a megkérdezettek túlnyomó többségének a válaszai ezek voltak: szociológus,közgaszdász,bölcsész.
Ettől biztos előrébb lesz az ország ha még egy rakat irodában ücsörgő,megmondó emberkét képeznek.
Túl sok a törzsfőnök, és túl kevés a kicsi indián.
Akikre meg igazán szükség lenne azoknak a képzését úgymond elszabotálják különféle "nemzetinek" nevezett semmittelen tervekkel; amihez hozzánemértő macskajancsik asszisztálnak,
ész nélkül bólógatva a gazdájuk ukázára.
Lassan át lehet nevezni ezt a Kárpát-medencei kócerájt a 10 millió "nemzeti" éhenkórász karámjának." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
válasz Jim Tonic #144 üzenetére
Régen nekem is volt olyan elképzelésem, hogy majd akkor kell gyerek, ha már minden megvan... na persze. Ezzel az erővel az ember élete végéig várhat. Ehhez elsősorban érettség és belátás kell, nyilván nem hátrány egyfajta egzisztencia, de fontosabb a párkapcsolat és a nyugodt háttér a gyereknek, mint az, hogy hány éves korában kap először márkás cipőt. Ez nyilván sarkított, de maximálisan egyetértek azzal, amit írtál.
[ Szerkesztve ]
-
oleslie
aktív tag
Jah, rebesgették a 150-200K -t, de én még emelés előtt csináltam meg. A kettő 1ütt 80 -ba belefért (lásd dátumok) A belföldi nélkül nem lehetett a nemzetközit letenni.
Arról volt szó, hogy az unijóban is lesz vmi hasonló. Ehhez képest eltörölték? pfff.Egyszerű életet élek. Ami üres megtöltöm, ami tele van kiűritem
-
BalaNce87
addikt
Nem akartam én "janinak" látszani, de a sarokba szorított állat/ember mindig képes meglepetés okozni. Márpedig ez a fokú kitettség nálam kimeríti ezt.
Persze ha az embernek szüksége van pénzre, akkor nincs mese.
Mindenesetre jó tudni hogy még létezik itthon is igazságszolgáltatás. -
gyiku
nagyúr
válasz BomiBoogie #147 üzenetére
miert kotelezo gyereket vallalni? mert az a tarsadalmi elvaras? es aki egyszeruen csak nem akar? az mar nem is ember?
hüllő
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen