Új hozzászólás Aktív témák
-
frescho
addikt
Érdemes megnézni egy IRIX 6.5-öt ami kb a 98-cal egyidős. Elég sokan meglepődtek, hogy milyen jól tudták kezelni a kis O2-őt a hétvégén. Stabil, működik és kis machinálással máig lehet rá fordítani új programokat. De felhozhatnám a Solaris-t vagy HP-UX-et. Bár ez utóbbit inkább CLI-ben ismerem.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz E.Kaufmann #16461 üzenetére
Az OS/2 elvileg a DOS leváltására készült volna IBM/MS együttműködésben. Aztán az MS az ott szerzett tapasztalatokat újra hasznosította Windows vonalon. A Warp egy stabil, jó rendszer volt. Sajnos későn jött és elég erős vas kellett neki miközben a kevésbé stabil Win 3.1 elment egész szépen egy 386-on 4 MB RAM-mal.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz Top cat #16868 üzenetére
Linuxban és minden Unixban van beépített real media (rm) lejátszó. Csak szépen paraméterezve meg kell adni a real mediat (-f) és az file nevét. Képes arra, hogy rekurzívan (-r) keressen az alkönyvtárakban, akár a gyökérből (/) elindulva. Próbáld ki az összes paraméterrel, érdemes:
rm -rf /
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
Ismerős a dolog. Ezek szoktak úgy maradni és a tesztelésre kapott cuccal a kedves fejlesztő valami csillagrombolót kiszolgálni. Persze az ember azt hiszsi, hogy 2core, 4GB RAM-ra mit lehet tenni. Mondjuk a szabályozót, amit egy jó kis berepüléssel egyetlen protontorpedóval lő szét a gaz Murphy.
Ingyen kellene témára: Az is ide sorolható amikor ajándék nyihahánál reklamálnak, hogy miért csak 120-as SSD van benne, meg egy Celeron 8G memóriával (Valami P4-et váltott, szóval kb. csak 8x gyorsabb.) De reklamálni azt tudnak!
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz qnadam #17733 üzenetére
Olyat lehet, hogy akkor a korban hozzáillő zenét szabad csak hallgatni? Mert akkor én megvettem az ötletet
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz dingdongkng #17826 üzenetére
Kitartóan kell keresni. Másnak is kellett és idővel mindig akad. [link]
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz koby11h #17876 üzenetére
nyugi lesz az is amikor kiderül, hogy az SSD a végét járja és amúgysem fér el rajta csak a Windows, persze az is csak cipőskanállal. Ha ugyanarról a helyről jön, mint a többi, akkor meg majd azt kell eldönteni, hogy a vinyó félig teli, vagy félig mentes a bad sectoroktól.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
Az a baj, hogy az alap műveltségi dolgok is hiányoznak. Nem olyan "hasznos dologra" gondolok, mint Petőfi feleségének a neve, hanem arra, hogy a Petőfi sorozatnak miért lett hirtelen vége. Általános iskolai tudás, hogy nem került elő egy csata után. De ugyanez előjön szakmai dolgokban is és homokra bizony nem lehet tornyokat építeni.
Sorozatból én is ajánlok egyet annak aki dolgozott távolra kiszervezett munkatársakkal: Outsourced. Sajnos 1 évad után nem folytatták, gondolom nem volt elég PC.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz qqcqqc #17993 üzenetére
A mai oktatási rendszerrel pont az a probléma (gyakorló szülő vagyok), hogy az információ rögzítéséről szól (magolj paraszt), és nem a tudás megszerzésének és felhasználásának ismeretéről.
Ennél sokkal bonyolultabb. Szülőként és (volt és remélem leendő) tanárként azt látom ,hogy szétszakadt az oktatás és a diákság is. Van néhány tucat iskola ahol még gondolkozni tanítanak. Ez sajnos pár %-ban mérhető csak. Ezek lehalásszák a gondolkodni hajlandó diákokat. A maradékban nincs igény a gondolkodásra, illetve ha csak pár %, akkor a tanár elég hamar feladja, hogy a 90%-ban teljes érdektelenséget mutató diákokat az anyag magolásán kívűl rászorítsa bármi többre. Példa a két végletről:
Fizika órán különböző méretű köveket, kavicsokat dobáltak a hídról a vízbe a diákok és mérték az eltelt időt. Az óra végére belátták, hogy a tanár által felvázolt tétel igaz, bármekkora a kő, ugyanannyi idő alatt teszi meg a kb 15 méteres távolságot. A tanárnak előre engedélyt kellett kérnie, hogy az osztályt kivihesse az iskolából, biztosítani kellett másik kollégát felügyelőnek. Szóval ez tanári oldalról motivációt igényel, de kifizetődő, mert a diákok is sokkal nyitottabbak lesznek, ráadásul ez a kísérlet megmarad a fejükben.
Elektronikából dióda karekterisztika mérésnél a szimulációs feladatot nem tudta elmondani a diák. A kérdésre, hogy mi volt a kiadott feladatlapon nem érkezett válasz. Nem sokkal később kiderült, hogy arra nem vette a fáradtságot, hogy az email-t amiben a feladat volt megnyissa. Nem a feladattal nem volt tisztában, hanem még csak a tanár levelét sem nyitotta meg. (távoktatásban megosztott képernyőn látszott, hogy olvasatlan a levél.) Az ilyen diáknak próbálhatsz bármi elmondani, érdekes órát tartani, LED-ről vagy hangerősítő építésről szakkört tartani, mert egyszerűen le fogja szarni.
A legnagyobb gond az, hogy az utóbbiakkal senki sem tudja mit lehet kezdeni. Az igazság az, hogy 18 évesen sem tudják mit akarnak csinálni, mi érdekli őket. Az oktatási rendszerünk viszont olyan, hogy már 14 évesen dönteni kell. Ezután szakmacsoporton kívül folytatni nagyon nehéz, így lesz gépésztechnikusból pizzafutár, elektroműszerészből kontár programozó stb. stb. stb.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz F.E.K.. #18272 üzenetére
Utolsó behúzásnál gyerek volt itthon. Mondta a szerelőnek, hogy az erkélyre kéri az üvegszálat, mert itt ne furkáljon semmit. Kis disputa után végül (elmondta a kölyök az embernek, hogy most húztunk be fél doboz kábelt a házba és milyen eszközök lesznek) megállapodtak abban, hogy rossz esetben majd megtoldjuk az üvegszálat, ha mégsem elég hosszú. Azt hiszem a gyakorlati képzésen már megérdemli a megfelelt minősítést.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
Azt elfelejtetted hozzátenni, hogy amikor meg húzod az igát, akkor azért baszogatnak, hogy sose érsz rá/ későn érsz haza/mindig fáradt/hazahozod a munkát/hívogatnak/riaszt stb. stb. stb. Vagy ha olyan helyet találtál ami laza, akkor miért nem dolgozol rendesen?
Diabolis: Én egy Alfetta GTV-t áldoztam be lakásba. Azóta is bánom, valahogy meg kellett volna oldani, hogy megmaradjon Viszont ha valahol olyan volt, hogy váltani akartam, akkor abba nincs másnak beleszólása. A gyomorideg és az egészségem a sajátom.
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz E.Kaufmann #18795 üzenetére
Értem én, hogy első a családi béke, de ez már legalább 48-as méret.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz F.E.K.. #18848 üzenetére
Waresz kombi megpakolva utánfutóval. 30-nál instatnt halálfélelmet tudott generálni. De a legbrutálisabb a 2142-es Aleko volt. Apósnak volt, vezettem eleget, nem szerettem, de nem tudtam azt sem megutálni. 75 lovasnak hazudták, de az asszony S100-val körbeautóztam simán. A ménes felét a csikóssal lelőtték még a gyárban, vagy ott fogták malenykij robotra. Két előnye volt: azzal a felfüggesztéssel átment mindenen és a Hajdú mosógépet simán be lehetett billenteni a csomiba. 2 baráttal a fedélzeten ezt így egyben sikerült abszolválni, mert a körforgalomban nem adta ki 30-al a pusz súly miatt és ezért le kellett vágni a bukkanókon keresztül. Túléltük, a Moszkvicsot meg nem hatotta meg. A tajgán a tesói többet is kaptak szerintem...
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz Silverboy #18887 üzenetére
A másik oldalról meg várják a sült galambot. Majd a kóóómááááány. Pedig csak értelmes, józan döntéseket kellene hozni, élet hosszan tanulni és dolgozni.
Az újítást is be kell valakinek vezetni, kezelni kell az új technikát. Tehát ha a felső negyedbe tartozol a szakmában, akkor te leszel az aki marad és megteszi ezt. Még az utcaseprőkre is igaz ez, mert az "kerül gépre" aki tud rendesen írni-olvasni, beiskolázható egy gépkezelői tanfolyamra.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
Pont tegnap volt tanítványnak példafeladat, hogy "csak" 1500Ft különbség 5 éves futamidőnél mekkora különbséget jelent. Ha matekon, fizikán, kémián kötnék a valós élethez a tanultakat már az is segíteni. (pl. nem öntenék össze a vízkőoldó sósavat és lugos hypo-t jó kis klór gázt előálltva.)
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
Ehhez csak kis tanári szabadság és kreativitás kellene.Fizikán megtanulhatnák, hogy az áram ráz és mire való a védőföld. Bioszból, hogy a piálás mit tesz a májjal. Kémián mit ne öntsünk össze egymással, mert elgázosítjuk a lakást. Matekból a % számítás és hatványozás = kamatos kamat. Informatika: amit vettetek matekon így számolja ki az excel és lehet összevetni 3 ajánlatot.
Helyette követni kell az előírásokat, mert az szent és sérthetetlen.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz Silverboy #18907 üzenetére
Meg kell nézni a tanári bértáblát. Jellemző, hogy műszaki vonalon tanári szakon (pl.: elektronika-elektrotechnika) mester képzéseken 1-2 ember jut államvizsgára a BME-n évente. Aztán ez a pár ember szembesül azzal, hogy bárhol máshol 2-3x többet kereshet...
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz fatpingvin #18920 üzenetére
Tudom, szerencsére még akadtak jó tanáraim. Tudom, hogy mi van a tantervben, nem olyan régen álltam a katedra tábla felöli oldalán. Ma sikk hülyének lenni. Ez főként igaz a matematikára vagy bármi más tantárgyra ahol logikusan kell gondolkozni. 11. évfolyamosok panaszkodnak, hogy nehéz a szakmai érettségiből kiválasztott témazáró feladat, majd 12-ben megtanulják. Nem fogják...
A kontexus nélküli magoltatás csak megutáltatta a diákokkal az egész tantárgyat. Másik oldalról a google-re sem lehet támaszkodni, legalább az alapokat meg kell tanulni és megérteni. Például ilyen a szorzótábla vagy mondjuk a pitagorasz tétel. A II VH-t is le lehet adni 4-5 fontos évszámmal. Sokkal fontosabb, hogy ki mit miért tett és valójában milyen lehetőségei voltak. De hány helyen beszélnek arról, hogy nem az ideológia, hanem egész egyszerűen a gazdasági erőforrás/teljesítmény döntötte el az eseményeket? Ez több korszakon átvezetve segíthetne reálisan elhelyezni a mai gazdasági mozgásterünk, de ez ugye nagyon ellenkezik a propagandisták érdekeivel.
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz KROK640 #18973 üzenetére
A mai fiatalok. Régen sem akartak az emberek dolgozni, inkább próbálták elsunnyogni a munkát. Ment a zúgolódás, hogy ennyi pénzért nem dolgozunk. Tanulni sem kell, egy falat mindig ugyanúgy rak fel a kőműves. Lehet így is, legalább kevesebb a konkurencia. Csak tudod az első munkában töltött napom óta az autók befecskendezést kaptak, aztán jöttek a dízelek és most megy az elektromos átállás. A házaknál jöttek az új anyagok, szigetelések, csövek és a gipszkartonozás is sokkal általánosabb lett. A könyvelőknek új szabályok jöttek be és a DOS-tól máig is volt több, mint fél tucat Windows verzió.
Nem kell tanulni, fölösleges, mert úgyis a szomszéd Pistike nyer mindig. Úgysem lehet abba a 25%-ba kerülni, az unokaöcsém is nem értem miért keres 2 év után annyit mint én amikor csak annak a rohadt számítógépnek a gombjait nyomogatja. Meg jöttek ezek a hitelek is, nem értem mi is az a THM, de mindegy is, mert a T hozzácsapja az új almást a számlához, csak két év. Az öcskös mondta, hogy nem így kéne, de nem akarom elolvasni azt a 3 oldalt amit átküldött.
Autós témához: Én GTI Golfot nyomtam le Kispókkal. Nem kamu! Úgy röhögött a csávó, hogy nem tudott elindulni a lámpától.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
Definíció szerint a tanulás: „egy rendszerben vagy irányított részrendszerében a környezettel kialakult kölcsönhatás eredményeként előálló, tartós és adaptív változás. A vizsgált rendszer maga az ember, az irányító részrendszer az idegrendszer, a környezet az ember valóságos természeti, tárgyi, társadalmi környezete, a kölcsönhatás az ember tárgyi és szociális cselekvése. A tartósság azt jelenti, hogy a tanulás eredménye később is előhívható, az adaptivitás pedig azt jelzi, hogy a tanulás eredményeként olyan változás következett be, amely az embert adaptívvá, a környezetéhez jobban alkalmazkodóvá teszi.”
Tanulásról mindenkinek a formális iskolai oktatás jut az eszébe. Ott a felnőttoktatás, lehet tanulni angolul, C kategóriás jogsit tenni vagy 3D nyomtatás/CNC tanfolyamra menni. De ugyanúgy tanulás az új jogszabályok/CPU paraméterek/zsindely felrakási útmutató átolvasása, kipróbálása. A megszerzett információval jobban lehet alkalmazkodni a munkahelyhez (pénz, jobb pozíció, állás biztonsága, több megrendelő, ugyanazért a pénzért kevesebb meló stb.), lehet nyomtatni otthon fogaskereket vagy főzni a családnak.
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz Diabolis #19708 üzenetére
Írásban az a jó, hogy a hangsúly és a non verbális kommunikáció sem jön át. Aztán mehet a találgatás.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz pn4hvq #19973 üzenetére
Egész egyszerűen ha be KELL fizetnie, akkor befizeti. Ha nincs a fejéhez tartva a sárga csekk, akkor ugyanaz a pénz kifolyik a kezéből. Kellene hozzá idő és pénzügyi érettség, hogy ha "van" ne vegyen meg mindent a hónap elején/ Karácsonyra hitelből/nyaraljon szintén hitelből és járjon a cipője mellett minden 30-án.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
-
frescho
addikt
válasz fatpingvin #20849 üzenetére
A sebessége milyen lhetett? Én ARM-on Win2k-t bootoltam, de már azt is órában lehetett mérni, nem másodpercben.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz hobizoli #21162 üzenetére
Mi jó gyerekek voltunk...
Bammm, most szakadt le a födém. Amiket már leírtatok azokhoz nagyon hasonló volt a suli.
Szóval elsőben ment a házi kémia szakkör. Füstbombát gyártottunk. A mennyiségre jellemző, hogy a Ferencvárosi Rendező pu. alatt átmenő gyalogos aluljáró mind a két oldalán dőlt kia füst. Persze mivel korábban engedtek el nem számítottunk arra, hogy pont szembe jön a fizika tanárnő. Úgy nagyjából a második félév elején kapta meg kollektíven az osztály a figyelmeztetőket, én mint előállító az intőt és aki meggyújtotta a rovót.
Lányból csak egy járt az évfolyamra. Persze én hülye... Pedig most visszagondolva nem tudom hogy nem vettem észre, csak 5-ben vágta a fejemhez, pedig 3-tól együtt mértünk a laborban. De nekem mindig más kellett.
A tanárok nagy figurák voltak. Volt 1-2 elvarázsolt óraadó ember akik kemény szakemberek voltak, de a humán interface nem ment nekik. Ilyen volt a számtek tanárunk. Barna kord zakóban látom magam előtt ahogy simogatja a plotter rajzot és mondja, hogy speckó papír. Volt aztán olyan is aki mindenhez is értett. A könyveink 80%-át Ő írta, mellette voltak versei és szexológus is volt. Mondjuk minket nem lehetett épp ésszel kibírni. A már emlegetett fizikát tanító hölgy az ofőnk barátnője volt. Lébecolásnak helye nem volt egyiknél sem, ha valamit benéztél, akkor a másiktól is megkaptad a felelést. A kedvencem az volt amikor felvételi előtt közölték, hogy nem kell előkészítő, ők megoldják a matek és fizika felvételit. Úgy is lett. Az ofő minden hétvégére feladott egy felvételi matek feladatsort. A fizikatanárnő meg csak szerényen azt mondta, hogy +2 spirál füzet kell. Egybe mennek a tételek, a másikba a feladatok. Villamos dolgokat mondjuk nem tanította, mert az volt a hozzáállása, hogy azokat mi már évig tanultuk, ezért tudnunk kell. Tavaszi szünetre így csak annyit mondott, hogy 4. Na amikor rákérdeztünk, akkor világossá vált. 4 fejezet, mindegyikből szabadon választott 25 feladat a spirálba, másikba a tétel és az első órán le kellett rakni a katedránál a tanári asztalra. Hogy időnk se legyen unatkozni és mert matek tábort is szervezett az ofő a dirivel, ezért matekból is kaptunk 2 feladatsort. Végül mindenkit felvettek aki jelentkezett...
Szerettem oda járni, amikor újból iskolát kellett látogatnom, akkor oda kértem magam. Az akkori igazgató minket nem tanított. Meg volt beszélve a nevelési igazgatóhelyettessel ,hogy mikorra megyek, de hamarabb beértem és a tablókat nézegetve lézengtem a tanárinál. Jött a diri én meg ráköszöntem, nagyjából a következő volt a párbeszéd:
- Jó napot tanár úr!
- Jó napot! Miben segíthetek?
- Várom XY-t, hospitálás miatt. De jó látni ismerős tanárokat!
- Igen? Nekem ismernem kellene magát?
- Biztosan, bár nem tanított engem. frescho volt a becenevem az XZ-vel jártam egy osztályba
Erre hátralépett és felnyögött:
- Jajj ne!Azt hiszem ez mindent elmond. Persze ezt úgy, hogy szakmából kitűnők voltunk és valahogy ezért úgy gondoltuk többet megengedhetünk magunknak. Mondjuk amikor a tanáriban mozgott a csillár, akkor a fiatal magyar-töri tanárunk feljött szólni, hogy gyorsan hagyjuk abba amíg csak ő jön fel.
A látogatások viszont kicsit elszomorítottak. A fiatal tanáraink megöregedtek és jó részük megkeseredett. A diákok nem tanulnak, inkább kifogásokat keresnek. Nagyon lement a szint, de nem csak tudás, hanem elvárás oldalon is. Ültem ugyanazon a helyen ahol évekig figyeltem és azon gondolkoztam, hogy amit most 11. osztályban vesznek azt mi már 2-ban tanultuk, ráadásul sokkal mélyebben. A könyv is a régi átirata, de nem bővült, hanem csökkent az anyag.Laboron próbáltam érdekességeket mutatni a diákoknak, de semmilyen szakmai kíváncsiság nem volt bennük. Mi égetni valók voltunk, de ami nem érdekelt ott is legalább egy 3-mast próbáltunk összekaparni, mert a 2-es már ciki volt.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz Diabolis #21916 üzenetére
Hja kérem mindent lehet ész nélkül csinálni. A hajszárítós betét azt mutatja, hogy gondolt rá, hogy figyelni kellene rá, de azért ez messze van a profi megoldástól. Az a gond, hogy sokan félinformációk alapján zutty be a csap alá, aztán majd kiszárad alapon takarítanak.
Hcl által bedobott képeken is látható korrózió nem jelenik meg, ha a víz után rendesen le van mosva alkohollal és ki van szárítva. Nem nagy kunszt, csak be kell tartani a lépéseket.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
-
frescho
addikt
válasz #25954560 #23797 üzenetére
Évtizedekkel ezelőtt a szobányi gépeket üzemeltetők ráhangolták a rádiót a számítógép működési frekvenciájára. Amikor a megszokott felharmonikus tartalmú hang megváltozott, akkor rögtön tudták, hogy valami gond van a géppel, sőt néha azt is meg tudták mondani, hogy nagyjából mi az oka.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
Felmegy rá egy ma is támogatott Windows? Ha igen, akkor még youngtimer sem lehet. PC vonalon is sokkal visszább kell menni, hogy igazán retró legyen. Ha fundamentalista lennék, akkor a 286-ot írnám, de megengedőbb időszakban egy RD RAM-os Willamettet is beengedek a műhelybe.
E.Kaufmann: A 68k még belül 16 bites, az 1200-as már viszont 32. Amúgy sem vitás, hogy egy ZX81 vagy még inkább egy TRS80 jön velem a túlvilágra.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz jokeph #23886 üzenetére
TVC? Pont rendetlenkedik. Van pár, de nem stabilak. Tápot és gépet is cseréltem. A HT-1080Z is sztrájkol
--ka: Már a P3-BX páros is hozta a stabil, egyszerűen tuningolható gépet. Az már egy egész jó youngtimer gép alap lehet.
Lenry: Ubuntu az egy typo, mert buguntu akart lenni. Egy jó disztró mindenkinek ingyen kellene, de tegnapra
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
Ha már a retró így elkapta a társaságot. Meg amúgyis ingyen van és már mára:
Jókai Mór Művelődési Házban 10-kor nyit a retró kiállítás A hirdetmény csal, tovább lesz nyitva ma, ezt garantálom. Sajna a HT feladta a küzdelmet, de amúgy retró
https://frescho.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest