Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    Egy újabb olyan konzolport, ahol a képkockasebesség (optimalizálás) finoman fogalmazva pocsék. Az eredeti (PS4) és a PC grafika között nincs semmilyen drasztikus különbség, szebbek az árnyékok és az Ambient Occlusion azt kész, és ezért 50%-ot zuhan a tempó RT nélkül! RT amúgy nincs is a játékban.
    3060Ti a FullHD 60fps-hez, még viccnek is rossz!

    Még szerencse, hogy engem a legkisebb mértékben sem érdekel a játék, de hátha valakit érdekel, hogy mennyire is fos lett a PC port teljesítmény szempontból.

    Na ezért nem érdemes egy tapasztalatlan, külső csapatnak outsourceolni a port készítését, de nyilván a Sony szándékosan spórolt ezen.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz duvi #20 üzenetére

    Attól, hogy egy másik újságírónak más a véleménye, más tesztkörnyezet, más beállításokkal tesztel és mást jelent neki a szép, attól még nem lesz a másik ember állítása hazugság, szóval nem, itt senki nem hazudik, mindössze más emberek, más tesztkörnyezet, más teszt scene stb. Értelmezni kell a cikkeket.
    Attól, hogy valakinek van x véleménye, míg a másiknak y, nem biztos, hogy valamelyikük hazudik.

    Az általad linkelt tesztben a grafik nem volt kimaxolva (az Ultra Preset nem a maximumot jelenti), más volt a teszt jelenet valószínűleg, mert hogy ezt nem is közölték, hogy hol mérték a sebességet. A GS cikke nem is teszt, hanem csak egy szubjektív élmény beszámoló semmi több, nem lehet összevetni a CB tesztjével.

    Amúgy sokan jónak tartják, amire megint csak egyszerű a magyarázat: az a sok ember nagyon szépnek találja a grafikát és a konzolos 30 fps után nekik persze hogy wow élményt ad a 60 fps még akkor is, ha a látvány kb. alig javult, továbbá nincs a játékban stabilitási probléma, én sem ezt hoztam fel, hanem a performance-t, ami a látványhoz képest pocsék.

    Csakhogy még világosabb legyen: vessünk egy pillantást erre és máris világos lesz, hogy miért pocsék a God of War sebessége.
    Ha jó lenne a sebesség, akkor egy RTX 2060 is röhögve vinné a játékot full maxon (1080p) stabil 60 fps-en.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Hopkins95 #29 üzenetére

    A számok hogy hazudnának? :U Akkor ki és miért hazudik?

    Persze, hogy Ultra beállításokra hivatkozok, hiszen egyrészt az ember kíváncsi arra, hogy a játék teljes pompájában milyen hardvert igényel ,másrészt a tesztek is pont emiatt készülnek maximális grafikai részletesség mellett.

    Vannak fejlesztők, akik elmebeteg, értelmetlen pazarló dolgokat raknak a maximális presetbe, ami csak a sebességet viszi, de látványhoz nem ad hozzá. Vannak azonban olyan fejlesztők, akik ilyet nem csinálnak és a maximumot is normálisan meg tudják csinálni.
    Sok játék maximum grafikán azért veszít sok sebességet, mert RT-t is számol, de itt még az sincs, cserébe az árnyékok, melyek még mindig fényévekre vannak az RT minőségtől, megeszik a sebesség 500%-át. Más játék az RT árnyékok nem esznek ennyit. Ez szimplán pocsék optimalizálás.

    "A masik dolog, hogy a Guardians of the Galaxy eleve multiplatformnak készült, a God of Wart viszont még a Playstation 4-re 30 FPS köré tervezték. Valószínűleg maga a játék motorja sem magas FPS elérésére lett tervezve, szóval nem ez volt a prioritás. Tekintve azt, hogy sok Playstation játékos 30 FPS-sel játszotta végig a játékot, szerintem egy stabil 60+ FPS-nek örülhetnek a PC-sek."

    Na látod pont ezt mondom én is, pont ez a gond. Csak azért, mert 4 éve 30 fps-re lett tervezve, nem lehet kifogás PC-n. Pont azt említettem én is, hogy sokan azért vannak "elájulva" a látványtól, mert 4 éve 30 fps-en tolták, most meg sokan először látják 60 fps-n (már ha megvan hozzá a brutál erős konfigjuk). Nem veszik figyelembe az elmebeteg magas gépigényt.
    Van egy X grafikai szint ami évekkel el van maradva és van egy másik (Guardian of the Galaxy), ami teljesen más ligában játszik, nagyságrendekkel fejlettebb, miközben sokkal alacsonyabb gépigénnyel rendelkezik RT mellett!
    Engem, mint PC játékost a legkisebb mértékben sem érdekel, hogy az adott játékot néhány éve mire és hogyan tervezték. Egy AAA PC porttól a vásárló teljesen jogosan várja el, hogy a látványhoz megfelelő sebesség is társuljon. Ez (is) a portot készítő csapat dolga, ezért (is) fizetik őket.

    Csakhogy még látványosabb legyen a probléma:
    Ennek a játéknak a grafikája kb. egy szinten van "Plague Tale: Innocence" című játékkal, semmivel nem szebb, viszont amíg a God of War igényli az RTX 3060Ti-t a 1080p60-hoz, addig a Plague Tale megelégszik egy RTX 2060-al is bőven, sőt a 230 dolláros GTX 1660 Super is elviszi stabil 60 fps-en!
    Felhozhatnám még a Shadow of the Tomb Raider-t is, ami ugyanúgy 2018-as, mint a God of War konzol verziója, annyi különbséggel, hogy a SoftTR sokkal szebb árnyékokat is tud használni (RT) és még úgy is alacsonyabb a gépigénye, megelégszik Ultra RT mellett egy sima RTX 3060-al. RT off mellett a játék megelégszik egy GTX 1660S-el is. Bizony a Sony nem véletlen vette meg a Nixxes-t tavaly, kell nekik egy csapat akik képesek normálisan optimalizálni PC-re.

    Amikor azt látom, hogy a God of War grafikai szintjét normális optimalizálás mellett simán hozza egy 1660S (Plague Tale), akkor nem fogom dicsérni a God of War tempóját, amikor az 3060Ti-t kér és a raszter árnyékok 50%-ot megesznek a sebességből. E mellett amikor azt látom, hogy az egyik, tavaly megjelent játék nagyságrendekkel szebb, mint ez, úgy, hogy sokkal sokkal alacsonyabb a gépigénye, akkor szerintem érthető az álláspontom.
    Amint mondtam engem a legkisebb mértékben sem érdekel, hogy néhány éve mire tervezték a játékot (miért is kéne érdekeljen PC játékosként?). Az a lényeg, hogy most hogyan teljesít PC-n.

    "szerintem egy stabil 60+ FPS-nek örülhetnek a PC-sek."
    Na pont ezzel a felfogással van a baj, pont emiatt születnek sokszor iszonyat pocsék PC portok. Szerencsére sok fejlesztő nem így gondolkodik.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz PuMbA #45 üzenetére

    "Teljesen jó az optimalizálás szerintem. GTX1060-nal nagyon közel a 60fps-hez 1080p-ben"

    Original Settings = PS4 grafika (Medium)
    Ezen a beállításon a 1060-nak röhögve kéne vinnie stabil 60 fps-en, mivel a látvány ezen a szinten nagyon nagyon sok évvel le van maradva, az árnyékok iszonyat rondák ott, az AO hiányáról meg nem is beszélve. Amint bekapcsolod a normálisan kinéző árnyékokat (Ultra), a sebesség a felére esik, ami pont, hogy borzalmasan rossz optimalizálást jelent. Nézz meg más korabeli TPS játékokat és látni fogod, hogy miről beszélek. Fentebb említettem néhány címet, amelyek mellett a God of War sebessége egy vicc. Nem lenn semmi gond, ha Mediumon is (Original setting) is tök jól nézne ki, de sajnos nem ez a helyzet.

    #38 Szabi® : Azt, hogy szerintem az ember ennél a játéknál egy PS5-el jár a legjobban. Amúgy mindenki a pénztárcájával szavaz, nem fogok senkinek a tárcájában turkálni, mindössze közöltem néhány tényt, mindenki el tudja dönteni, hogy neki mi mennyire fontos.

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz PuMbA #52 üzenetére

    Nem az Original setting a legnagyobb baj, hanem ami felette van, hogy normális árnyékokat használva a sebesség 50%-ot zuhan és csak egy 3060Ti bírja 60 fps-en. Más korabeli TPS játék szebb látványt hoz sokkal barátibb gépigény mellett, fentebb részleteztem.
    Az árnyékok nem véletlen olyan rondák PS4 preseten és nem véletlen hiányzik sok helyen az AO, hiszen a PS4-nek iszonyatosan gyenge CPU-ja volt, márpedig a a jó árnyékoknak kell a jó CPU is. Tehát Original alatt nem olyan rossz a sebesség, de legalább jó ronda a játék néhány helyen. :D

    Amint azt írtam korábban is, engem nem érdekel, hogy konzolon hogyan megy, én a piacon lévő, többi korabeli játékhoz fogom viszonyítani, márpedig ebből a szempontból elég csúnyán leszerepel, részleteket írtam korábban. Amúgy igen meglehetne csinálni, hogy sokkal gyorsabb legyen 1060-on is, mert a Sony-nak bőven megvan a pénzre rá, mindössze eddig nem volt nekik meg a know how, egyszerűen nincs tapasztalatuk PC fronton, de most már van, viszont fél év alatt nyilván a Nixxes nem fog egy ilyen projektet bevállalni.

    #53 b.: "Szóval egy PS4 Pro sem bírta tartani a stabil 30 FPs -t nagyon sok helyen ebben a játékban a 60 hoz meg performance módban sem volt köze sajnos, talán a 40- 50 ami ment neki."

    Ez elég nagy baj, hogy a célplatformon is szarul fut, ezután nem csoda az eredmény, nyilván egy tapasztalatlan csapat nem fogja a leképzőt újraírni, ez majd a Nixxes dolga lesz (reméljük). :)

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Új hozzászólás Aktív témák