Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz DraXoN #60 üzenetére

    Ja és van róla fogalmad, hogy egy átlagos programban, ami mondjuk 64 bitre van irva valójában milyen kicsi hányadot képviselnek azon utasítások, amelyek ténylegesen igénylik a 64 bitet a végrehajtáskor? :) Ezért is van hogy amikor átirják a rendszert 64 bitre és a 32 bites programot 64 bittre a gyakorlatban alig lehet teljesítmény nővekedést tapsztalni a 64 bitből. az hogy mondjuk összeadjak binárisan 45-öt meg 178-at nem kell 64 bites register és cimzés. Vagy ahhoz, hogy futasak egy ciklus számlálot 1-től 1000 ig nem kell nekem 64 bites regiszter számolni. persze léteznek olyan műveletek ahol jobban jön a 64 bit a 32 helyett, de ez csak egy igen kicsi része egy futó kódnak.

  • Kansas

    addikt

    válasz DraXoN #188 üzenetére

    Kétlem, hogy így lenne, bár már az nagy előre lépés lenne, ha nem HDD-re optimalizálnának, hanem ki tudnák használni az SSD-t is. Megkövetelni nem fogják tudni, szóval biztos elintézik, hogy játszhatóak legyenek a játékok HDD-ről is, de nagy szó lenne, ha mondjuk a játék kellően gyors SSD-t érzékel maga alatt, akkor nem tölti be az egész pályát előre, végre lerövidítve a töltési időket.
    Az meg kb. tuti, hogy nem PS4-ről, hanem XBOX-ról fognak PC-re portolni, és a multiplatform játékok java része nem fogja kihasználni rendesen a PS5 spéci SSD-jét.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz DraXoN #194 üzenetére

    "az adat továbbításos tömörítés talán inkább marketing (ha a chip úgy se elég gyors, maximum "előkészíteni" tud kicsit a saját procija adatot a vezérlőnek"aha, azért tettek a központi mag I/O moduljába fixfunkciós egységet a kitömörítéshez, aminek a munkáját kb 9 PS5 Zen2 maggal lehetne elvégeztetni, mert az csak marketing...

    "nvme szerű ssd-t kap": konkrétan PCIe v4 X4 kapcsolattal kötik a fő chipre, amiben a fent említett masszív I/O egység van.

    "valószínűleg "zárják" a piacot az utólagos SSD csere ellen"
    Mivel a PS5 spéci SSD-je valószínűleg az alaplapon foglal helyet, nem lehet cserélni majd. Amit viszont mondtak, hogy lehet venni add-on PCIEv4 SSD-t, amit ők előtte majd jól lecertifikálnak, hogy belemegy a PS5-be, illetve ahogy fentebb írtam, külső HDD-t amire meg alighanem nem enged majd SSD-re optimalizált játékot telepíteni.
    A fentebb linkelt videó további részeiben erről is van szó.

    A "just in time adat" jól összefoglalja a dolgot. :R

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz DraXoN #198 üzenetére

    "nekem úgy tűnik a tömörítésért felelős rész a PS5ben nem az SSD-n van (hanem a CPU mellett"
    Ez kétségtelenül így van, ráadásul az add-on SSD-ket is ezen a vezérlőn keresztül hajtják meg. Én fogalmaztam félreérthetően ezek szerint...

    "nvme-t hagy nem nvme-t használnak azt nem tudtam.."
    mondjuk ez valóban nem derül ki, mert az NVMe nem a SATA-val van párban, hanem az AHCI-t váltja le, és nem vagyok benne biztos, hogy nem csak PC-n létezik, míg a PS5(és talán az új XBOX is) valami proprietarty, direktebb hozzáférést használ. Azt se véletlenül kérik, hogy az add-on m.2 SSD gyorsabb legyen a PS5-ben levőnél(PCIe v3 nem is jó, csak v4), mert az extra képességek emulálásához kell az extra sebesség...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák