Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz andor80 #25 üzenetére

    Kelleni nem fog, de a lehetőség meglesz, úgy néz ki...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz carl18 #87 üzenetére

    Nem értem, hogy lehettek leragadva annál, hogy egy alkalmazás/játék hány magot használ...
    Nekem a gépen játék(WoWs) közben fut 87 Windows processz, 62 háttérben futó processz, plusz az Opera is 30 szálon(processzben) fut, pedig csak 8 tab van nyitva.
    Szerintem még van hova fejlődni magszámban, az más kérdés, hogy most még elég a 4c8t, de lehet hogy érzésre is gyorsabb lenne, ha nem 4c8t lenne, hanem mondjuk negyed olyan teljesítményű magokkal lenne 16c32t vagy 32c64t...

    (#91) - = Zk = -: ember, mikkel játszol te? Lassan már a pasziánsz is többszálú lesz... :D

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz dabadab #110 üzenetére

    De ha egyszerre sok nem/nehezen párhuzamosítható problémán dolgozol, azzal elég sok magot munkára lehet fogni, és lehet, hogy a problémák megoldásának összideje nem csökken, de az egész rendszer reszponzívabb tud lenni... akár már csak attól, ha a kontextusváltások idejét megspórolod.

    Másrészt abban se lennék biztos, hogy minden olyan feladat nehezen/nem párhuzamosítható, amire rámondják...
    Ahogy John Carmack egyszer mondta: "given enough thrust, pigs fly just fine"

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz zsintai1987 #126 üzenetére

    Persze, hogy az, de nem mindegy, hogy "tudja", hol a játékos és mit csinál(pl. CoD), vagy reagál a játékosra, menetközben változó paraméterek(FoV cone, hearing distance, stb...) alapján...

    (#127) Robitrix: megkockáztatom, hogy a 64-bit legnagyobb hozadéka átlagos esetben a címezhető/használható RAM mennyisége...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz dabadab #129 üzenetére

    Neurális hálót ne keverd ide, az nem MI

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz dabadab #134 üzenetére

    Mea culpa, az utsó félmondat valóban kimaradt...
    Manapság minden játékokban található MI szkript-alapú, valódi MI nem létezik, még a Watson sem az. Ugyanúgy emulálják a MI-t, mint a raytracinget a lightmapekkel, vagy a fizikát... a sakkprogram se MI, hanem célgép, egyfajta szoftveres ASIC, kifejezetten a sakk szabályaira tervezve.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Pingüino #143 üzenetére

    MI nem viselkedik emberszerűen, a számítógép matekban jó, de meg sem közelíti az emberi agy valós idejű asszociációs és mintaillesztési képességét, kreatívan gondolkodni pedig egyáltalán nem tud(nem, az emberi agy nem csak pár százalékig van kihasználva).
    Nem véletlen, hogy valamire való multis játékosnak/csapatnak nem kihívás botok ellen menni olyan játékban, ahol azonosak a feltételek(az AI nem lát át a falakon) és nem a reflexek döntenek...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Pingüino #147 üzenetére

    Ez olyan, mint mikor anno mesterséges intelligencia órán fősulin Prolog-ban tanultunk programozni(hogy tudj programozni Prolog-ban, tudnod kell programozni Prolog-ban)... és kaptunk egy példaprogramot, amiben egész emberszerűen(bár korlátozottan) lehetett beszélgetni egy "MI"-vel. Csak mikor belenéztem a forráskódba, akkor derült ki, hogy Turbo Pascal-ban íródott... ;]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Robitrix #150 üzenetére

    Én még nem jártam úgy, hogy botok agyonvertek volna csapatszinten WOWS-ban, akkor sem, ha teljesen idióta csapatba kerültem. Ha a botoknak kedvez az RNG, akkor nyerhetnek, de nem ritkán a férgese kihullása után a maradék 2-3 emberi játékos agyonveri a botokat, divíziókról nem is beszélve...

    (#152) Ribi: kivéve, hogy nem... ahol "MI" van, ott nincs tuti pontosság, de az RNG akkor is műxik, ha szkriptelt játékról van szó...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Sinesol #157 üzenetére

    Továbbra sem csak az egyetlen út, hogy egy alkalmazás töltse ki az összes magot, processzek százai futnak minden gépen(nem csak háttérben, pl. böngészők 20-30-50 szálon)
    Pl a víruskereső nem azért fut háttérban, mert úgy a jó, hanem mert az a hagyományos megközelítés, de ha van elég mag, mehet akár előtérben is anélkül, hogy a drágalátos játék törődne vele(már persze, ha van elég RAM is).

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Robitrix #174 üzenetére

    A motor a játék aktuális képminőségéért (ha csak nem bottleneck, mint az ilyen RPG Maker-ek esetében) nem igazán felelős, inkább csak a lehetőségekért. Aztán hogy a grafikusok/modellezők/animátorok milyen tartalommal töltik meg, az már nem a motor hibája.
    Maga a motor azért van, hogy rövidítse a fejlesztési időt, ne kelljen mindenkinek magának megírnia azokat a komponenseket, amiket "motor" címszóval lehet licenszelni, így megspórolva pár fejlesztői státuszt és munkaórát a játékgyártóknak. Ma már van olyan játék, amin nem is dolgoztak progtamozók, csak designerek meg művészetisek, max pár Python script megírásával...

    Az igazán eredeti játékok(pl. This War of MIne, Limbo) továbbra sem licenszelt motorokra épülnek...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Huntszy #179 üzenetére

    "nemrég jelent meg az RTX Voice ami az nVidia általi kreatív nem RT felhasználása az RTX magoknak" - én ezt inkább mesterséges indoknak érzem, hogy az RTX magok ne csak ballaszt legyenek a nem raytracinges játékokban.
    Hangot a CUDA magokkal is lehetne csinálni, az AMD a TrueAudio Next-tel már egy jó ideje(4 éve, a Polarisok megjelenése óta) képes rá RTX magok nélkül...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz DraXoN #188 üzenetére

    Kétlem, hogy így lenne, bár már az nagy előre lépés lenne, ha nem HDD-re optimalizálnának, hanem ki tudnák használni az SSD-t is. Megkövetelni nem fogják tudni, szóval biztos elintézik, hogy játszhatóak legyenek a játékok HDD-ről is, de nagy szó lenne, ha mondjuk a játék kellően gyors SSD-t érzékel maga alatt, akkor nem tölti be az egész pályát előre, végre lerövidítve a töltési időket.
    Az meg kb. tuti, hogy nem PS4-ről, hanem XBOX-ról fognak PC-re portolni, és a multiplatform játékok java része nem fogja kihasználni rendesen a PS5 spéci SSD-jét.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Sinesol #192 üzenetére

    Ezt nézd meg(16:10-től), ha a Linus-féle videó nem volt elég, amit fentebb linkeltem.
    TL DR:
    - töltési idők megszűnnek, illetve szinte észrevehetetlenre rövidülnek(játék betöltése, level betöltése, "fast travel")
    - szintek közti alagutak és egyéb háttérben való töltést segítő design-elemek megszűnnek, ennek köszönhetően jelentősen átalakulhat a játék térképek felépítése
    - kisebbek lesznek a játékok a lemezen, mert nem kell sokszorosan letárolni a gyakran használt asset-eket
    - kevesebb RAM elég részletesebb modellek mellett is, vagy azonos RAM-mennyiség komolyabb modelleket tud kiszolgálni
    - gyorsabb mozgás lehetséges a térképen
    - patchek sokkal rövidebb idő alatt települnek

    Ez PC esetén nem igaz, hiába elérhető potenciálisan a PS5-énél gyorsabb SSD is,mert a PS5-tel ellentétben PC-n nem tudod garantálni, hogy adott képességű SSD rendelkezésre áll a játéknak.
    Ezért nem látsz jelenleg PC-n jelentős különbséget akár a HDD és SSD közt is, mert a játékok úgy vannak tervezve, hogy HDD-ről is tudjanak futni(szóval nem, nem a CPU meg a GPU bottleneckeli az SSD-t hanem gyakorlatilag a HDD), amire azok a PS5 játékok, amik rá vannak optimalizálva az SSD-re, nem lesznek képesek

    Ebből következik, hogy a fent felsorolt előnyök szinte tuti hogy csak PS5 exkluzív játékokban lesznek realizálva 100%-ban, konzol(PS5 + XBOX Series X) játékok valószínűleg egy közös nevezőre mennek le, az összes platformot támogató címek meg vagy jelentősen le lesznek butítva konzolon a PC miatt hogy azonos élményt adjanak minden platformon, vagy jelentősen más(jobb) lesz az élmény konzolon(és esélyesen később jön PC-re, hisz extra fejlesztést igényel), esetleg telepítéskor megnézi hogy kellően gyors SSD-re telepíted-e, és ha nem, akkor nem települ.

    Szóval önmagában nem az okozza a nagy előrelépést, hogy van egy jó SSD benne, hanem az, hogy mindben benne van, HDD meg nincs, tehát nem kell a játék fejlesztésekor a HDD korlátaival számolni. Valószínűleg ha külső HDD-t kötsz a PS5-re, arra nem enged majd SSD-t igénylő játékot telepíteni, hanem megmarad az a PS4-es játékoknak illetve egyfajta telepítési downoad cache/swap terület lehet belőle.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz DraXoN #194 üzenetére

    "az adat továbbításos tömörítés talán inkább marketing (ha a chip úgy se elég gyors, maximum "előkészíteni" tud kicsit a saját procija adatot a vezérlőnek"aha, azért tettek a központi mag I/O moduljába fixfunkciós egységet a kitömörítéshez, aminek a munkáját kb 9 PS5 Zen2 maggal lehetne elvégeztetni, mert az csak marketing...

    "nvme szerű ssd-t kap": konkrétan PCIe v4 X4 kapcsolattal kötik a fő chipre, amiben a fent említett masszív I/O egység van.

    "valószínűleg "zárják" a piacot az utólagos SSD csere ellen"
    Mivel a PS5 spéci SSD-je valószínűleg az alaplapon foglal helyet, nem lehet cserélni majd. Amit viszont mondtak, hogy lehet venni add-on PCIEv4 SSD-t, amit ők előtte majd jól lecertifikálnak, hogy belemegy a PS5-be, illetve ahogy fentebb írtam, külső HDD-t amire meg alighanem nem enged majd SSD-re optimalizált játékot telepíteni.
    A fentebb linkelt videó további részeiben erről is van szó.

    A "just in time adat" jól összefoglalja a dolgot. :R

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz DraXoN #198 üzenetére

    "nekem úgy tűnik a tömörítésért felelős rész a PS5ben nem az SSD-n van (hanem a CPU mellett"
    Ez kétségtelenül így van, ráadásul az add-on SSD-ket is ezen a vezérlőn keresztül hajtják meg. Én fogalmaztam félreérthetően ezek szerint...

    "nvme-t hagy nem nvme-t használnak azt nem tudtam.."
    mondjuk ez valóban nem derül ki, mert az NVMe nem a SATA-val van párban, hanem az AHCI-t váltja le, és nem vagyok benne biztos, hogy nem csak PC-n létezik, míg a PS5(és talán az új XBOX is) valami proprietarty, direktebb hozzáférést használ. Azt se véletlenül kérik, hogy az add-on m.2 SSD gyorsabb legyen a PS5-ben levőnél(PCIe v3 nem is jó, csak v4), mert az extra képességek emulálásához kell az extra sebesség...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz zetor2000 #200 üzenetére

    Nézz utána a Native Command Queueing(NCQ)-nak... gyanítom, vagy arra gondolt, vagy a PS4 HDD kezelésére, ahol igenis úgy vannak az adatok felírva a lemezre, hogy gyorsan lehessen egy-egy pálya chunk-ját beolvasni - ezért is tart olyan sok ideig a patch install PS4-en, mert gyakorlatilag defragmentál is közben.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Huntszy #210 üzenetére

    Jelenleg - de ahogy jönnek majd sorban az SSD-s konzolról portolt játékok, előbb alighanem látható/érezhető előnye lesz ha SSD-ről megy a játék, utóbb viszont simán előfordulhat, hogy pár játék megkövetel egy gyors M.2 SSD-t, aminek ráadásul mára az ára sem olyan ördögtől való, hát még ha az Intel is kijön a PCIEv4 támogatással, és felfut azok forgalma is...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Fücsök007 #213 üzenetére

    A SATA3 SSD-k nem elég gyorsak, azok nem fognak érdemben beleszólni ebbe.
    M.2-ből is csak a PCIEv4-esek fognak érdemben játszani.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #16939776 #215 üzenetére

    Valami nem kerek ott akkor a te gépedben... HDD-ről nem játszol, RAM-ból játszol, a játékban történt kattintáshoz meg aztán végképp semmi köze a HDD-nek.
    A jelenlegi játékok jó előre feltolnak minden szükséges adatot RAM-ba, már vagy 15-20 éve nincs olyan játék, ami realtime nyúlna adathoz a HDD-n vagy akár SSD-n.
    Egy szó mint száz, a HDD-nek nem sok köze van az immerzióhoz.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Komplikato #223 üzenetére

    Ezek szerint a Fortnite töltési idejének a java része a HDD-ről RAM-ba olvasás... egy defraggal sokat lehet rajta javítani.
    De nézz meg egy Call of Duty 4 Modern Warfare Remastered-et vagy egy CoD: Infinite Warfare-t, az ugyanolyan szutyok lassan(percekig) tölt NVME SSD-ről is, mint SATA SSD-ről - HDD-ről nem próbáltam, de mivel ez szekvenciális olvasás, a egy 7200-as HDD és egy SATA SSD közt nincs eget rengető különbség...

    @(#224) dabadab
    Szekvenciális olvasásban, ami játékbetöltésnél számít, nincs jelentős különbség, ne a random 4K-s értékeket nézd, azok itt nem játszanak(bezzeg OS futásnál, ikonok, thumbnail-ek meg broswer cache betöltésénél...) A releváns értékek ~390 vs ~470, az nem eget verő különbség.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Ribi #227 üzenetére

    Azért ilyet mondani a 100GB fölötti játékok korában... :D

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz dabadab #229 üzenetére

    a textúratömörítést(DXTC) most is a GPU csinálja tudtommal

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák