Új hozzászólás Aktív témák
-
Még egy lehetőség ha bevezetik az interposert, utóbbit lehet egybe integrálni az OI-val, így az interposer és IO egy réteg, és annak a tetejére lehet "ültetni" bármit.. így az IO nem foglal külön helyet, így elfér az extra mag.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
-
A több képességhez, nagyobb fogyasztáshoz több láb kell.
Illetve TR esetén a hely is kell a jelenlegi felépítés mellé a cpu tokozásán.
Intelnél is nem véletlen nagyobb a HEDT és szerver termékeik foglalata (nem csak mert a chip nagyobb).The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
-
Könnyel lehet a PS5 hardverével "just in time" kerüljön be az adat a memóriába, így kevesebb összes memória kell a gépbe (nincs töltőképernyő).
Ha erre aktívan építenek, akkor PC esetén is könnyen lehet "kötelező" a gyors háttértár (vagy jön a "lagspike" amikor adatra vár a rendszer).
Persze, lehetséges nem egyből fogják ezt kihasználni, de ha "rászoknak" a programozók, hogy nem kell előre előkészíteni az adatokat, hanem a motor "amikor kell berántja", akkor az optimalizálás megspórolása miatt hamar elterjedhet a módszer ha a hardver meglesz mögé... valószínű exkluzív játékoknál használni fogják.. néha-néha idővel egy-egy exkluzív megjelenik azért más platformon is... az adat továbbításos tömörítés talán inkább marketing (ha a chip úgy se elég gyors, maximum "előkészíteni" tud kicsit a saját procija adatot a vezérlőnek, de e nélkül is csak az nagy jelentőségű, hogy nvme szerű ssd-t kap (bár az IO egy része a saját vezérlő miatt lekerülhet a CPU-ról).Tehát a kulcsszó "just in time adat". Nincs előzetes pálya betöltő képernyő, vagy rendszer és gpu ram "feltöltés" a játék elkezdése előtt (vagy csak minimális). Mert minden kb. valós időben érkezik majd be (ez megvalósíthatatlan HDD-vel, de még SATA SSD is erősen necces, csak pár esetben volna "elég", minimum egy gyors PCIE3 SSD, de inkább PCIE4 vagy 5 tempójú SSD kellhet ehhez.. persze előre bufferelve lehet javítani a sebesség igényen, ezen "bufferelést" végzi majd a PS5 SSD-je.. nem tudom PCIE3 vagy 4 alapú lesz-e.. de javítanak az "esélyeken".. nem mellesleg valószínűleg "zárják" a piacot az utólagos SSD csere ellen.. bár utóbbi talán nem jó a használónak csak a gyártónak).
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
válasz Fücsök007 #197 üzenetére
Ha jelenleg elég is lenne a 64GB ram, azt mire feltöltöd pálya betöltéskor, kellene rá várni.. és továbbra is, lehet, hogy mostanság elég lenne, de a jövőben, ez nem biztos (hamar ki lehetne nőni ezt a 64GB-ot). A gyors háttértár szerintem jobb (és olcsóbb) irány.
#195 Kansas:
nekem úgy tűnik a tömörítésért felelős rész a PS5ben nem az SSD-n van (hanem a CPU mellett). Hogy pontosan nvme-t hagy nem nvme-t használnak azt nem tudtam.. pontosan nem "jártam utána" a majdani felépítésnek. De a videóban amit linkeltél elhangzik az is, hogy a fejlesztőnek foglalkoznia se kell a dolgokkal mert nélküle is megy.
De a tömörítéssel 'akár' 100x sebességet emel ki a sima 5.5GB/s tempó mellé.. persze, ez erősen elméleti, fájltól is függ. Ami a kraken mag tömörítési arányt csinál (eléggé célhardver, így könnyű volt belőni a szintjét, univerzális hardverrel meg kellhet sok cpu).. de kicsit csökkentve a tömörítési arányt jelentősen csökkenthető a számítási kapacitás igény rá (mint minden tömörítési algoritmusnál).. De könnyen lehet ebből, hogy kell az nvme pcie4 SSD és 16-32 CPU mag majd végeredményben egy-egy komolyabb játékhoz (beleszámolva a programozói hanyagságot a fordítóval más architektúrára és az adat tömörítés "pótlását")..
Persze, szerintem nem egyből, de egy 4-5 év múlva "minimum" lehet.. bár anno ez "normális" volt, hogy ennyit ugrik a teljesítmény igény 4-5 év alatt.. csak zen előtt belassult kicsit a piac, azóta elkezdtek több mag felé "kapálózni".. de az új generációs konzolok adni fogják a lovat ezek alapján még tovább a "játékra is kell a sok mag" célhoz és ebben intel rosszul áll a MESH nem skálázódik jól lefelé (időzítés és fogyasztás gondok, és eléggé "tranzisztoréhes" felépítés, egy memória vezérlővel ott is lenne gond az időzítés különbségeivel a magok esetén), a ringbus meg felfelé (túl nagy és kiszámíthatattlan latency a túl nagy "ringnél").. kettő közé meg nincs semmijük jelenleg...The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Új hozzászólás Aktív témák
- Dragon Age: Origins
- PlayStation 5
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Hálózati / IP kamera
- Filmvilág
- Redmi Note 13 5G - fogyókúra után
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- i5-9600K , és i5-9400F processzor eladó!
- Beszámítás! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel I7 8700K processzor
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel