Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    Még egy lehetőség ha bevezetik az interposert, utóbbit lehet egybe integrálni az OI-val, így az interposer és IO egy réteg, és annak a tetejére lehet "ültetni" bármit.. így az IO nem foglal külön helyet, így elfér az extra mag.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz pepeno1 #53 üzenetére

    A mostani CPU-k se tisztán 64-bitesek.. vannak bennük "akár" 512bites műveletek is (AVX512), vagy 256bitesek (AVX2).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Thomks #184 üzenetére

    A több képességhez, nagyobb fogyasztáshoz több láb kell.
    Illetve TR esetén a hely is kell a jelenlegi felépítés mellé a cpu tokozásán.
    Intelnél is nem véletlen nagyobb a HEDT és szerver termékeik foglalata (nem csak mert a chip nagyobb).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Fücsök007 #187 üzenetére

    és kihagytad, hogy kelleni fog az nvme SSD minimum (talán a pcie 4.0-ás "megúszható" de gyorsnak kell lennie).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Sinesol #192 üzenetére

    Könnyel lehet a PS5 hardverével "just in time" kerüljön be az adat a memóriába, így kevesebb összes memória kell a gépbe (nincs töltőképernyő).
    Ha erre aktívan építenek, akkor PC esetén is könnyen lehet "kötelező" a gyors háttértár (vagy jön a "lagspike" amikor adatra vár a rendszer).
    Persze, lehetséges nem egyből fogják ezt kihasználni, de ha "rászoknak" a programozók, hogy nem kell előre előkészíteni az adatokat, hanem a motor "amikor kell berántja", akkor az optimalizálás megspórolása miatt hamar elterjedhet a módszer ha a hardver meglesz mögé... valószínű exkluzív játékoknál használni fogják.. néha-néha idővel egy-egy exkluzív megjelenik azért más platformon is... az adat továbbításos tömörítés talán inkább marketing (ha a chip úgy se elég gyors, maximum "előkészíteni" tud kicsit a saját procija adatot a vezérlőnek, de e nélkül is csak az nagy jelentőségű, hogy nvme szerű ssd-t kap (bár az IO egy része a saját vezérlő miatt lekerülhet a CPU-ról).

    Tehát a kulcsszó "just in time adat". Nincs előzetes pálya betöltő képernyő, vagy rendszer és gpu ram "feltöltés" a játék elkezdése előtt (vagy csak minimális). Mert minden kb. valós időben érkezik majd be (ez megvalósíthatatlan HDD-vel, de még SATA SSD is erősen necces, csak pár esetben volna "elég", minimum egy gyors PCIE3 SSD, de inkább PCIE4 vagy 5 tempójú SSD kellhet ehhez.. persze előre bufferelve lehet javítani a sebesség igényen, ezen "bufferelést" végzi majd a PS5 SSD-je.. nem tudom PCIE3 vagy 4 alapú lesz-e.. de javítanak az "esélyeken".. nem mellesleg valószínűleg "zárják" a piacot az utólagos SSD csere ellen.. bár utóbbi talán nem jó a használónak csak a gyártónak).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Fücsök007 #197 üzenetére

    Ha jelenleg elég is lenne a 64GB ram, azt mire feltöltöd pálya betöltéskor, kellene rá várni.. és továbbra is, lehet, hogy mostanság elég lenne, de a jövőben, ez nem biztos (hamar ki lehetne nőni ezt a 64GB-ot). A gyors háttértár szerintem jobb (és olcsóbb) irány.


    #195 Kansas:
    nekem úgy tűnik a tömörítésért felelős rész a PS5ben nem az SSD-n van (hanem a CPU mellett). Hogy pontosan nvme-t hagy nem nvme-t használnak azt nem tudtam.. pontosan nem "jártam utána" a majdani felépítésnek. De a videóban amit linkeltél elhangzik az is, hogy a fejlesztőnek foglalkoznia se kell a dolgokkal mert nélküle is megy.
    De a tömörítéssel 'akár' 100x sebességet emel ki a sima 5.5GB/s tempó mellé.. persze, ez erősen elméleti, fájltól is függ. Ami a kraken mag tömörítési arányt csinál (eléggé célhardver, így könnyű volt belőni a szintjét, univerzális hardverrel meg kellhet sok cpu).. de kicsit csökkentve a tömörítési arányt jelentősen csökkenthető a számítási kapacitás igény rá (mint minden tömörítési algoritmusnál).. De könnyen lehet ebből, hogy kell az nvme pcie4 SSD és 16-32 CPU mag majd végeredményben egy-egy komolyabb játékhoz (beleszámolva a programozói hanyagságot a fordítóval más architektúrára és az adat tömörítés "pótlását")..
    Persze, szerintem nem egyből, de egy 4-5 év múlva "minimum" lehet.. bár anno ez "normális" volt, hogy ennyit ugrik a teljesítmény igény 4-5 év alatt.. csak zen előtt belassult kicsit a piac, azóta elkezdtek több mag felé "kapálózni".. de az új generációs konzolok adni fogják a lovat ezek alapján még tovább a "játékra is kell a sok mag" célhoz és ebben intel rosszul áll a MESH nem skálázódik jól lefelé (időzítés és fogyasztás gondok, és eléggé "tranzisztoréhes" felépítés, egy memória vezérlővel ott is lenne gond az időzítés különbségeivel a magok esetén), a ringbus meg felfelé (túl nagy és kiszámíthatattlan latency a túl nagy "ringnél").. kettő közé meg nincs semmijük jelenleg...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák