Új hozzászólás Aktív témák

  • p_adam

    addikt

    válasz nozs23 #49 üzenetére

    Már mért ne állná meg a helyét...akinek van pénze egy R5-re vagy egy A7SIII-ra és mellé némi szürkeállománnyal is rendelkezik még (amit lehetőség szerint nem an influencerek mosnak) eléggé valószínűtlen, hogy csak egy kamerája van (eléggé nem okos döntés minden pénzt ebbe áldozni, ha nincs az embernek egy rakat objektívje meg más kamerája, vagy esetleg egy bitang erős gépe az utómunkához, stb. ezt már nagyon régóta tudjuk - elvileg...)

    Tegyük fel, hogy van egy kamera, ami már mindent tud, két kártyafoglalat (ami ugye rendkívül fontos...) stb., csak épp meghibásodik...akkor mi lesz?

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #16820480 #43 üzenetére

    Ismerek olyan esküvős arcot, aki azért vett B-kamerának szürkeimport Panasonicot, mert az amerikai verzióban nem volt felvételi korlát, az a kamera ment fixen beállítva az oltárhoz egy állványon, közben tudott mozogni gimballal a fő kamerával.

    Meg ismerek egy gitárost, aki azért vett anno camcordert, mert DSLR/MILC még nem volt a piacon felvételi limit nélkül, de a koncertekre le akartak támasztani egy kamerát. Kis banda, 100-150 fős koncertekkel, nem a Sziget nagyszínpad, de akartak koncertfelvételeket. Rétegigény az tény (engem sem izgat a felvételi limit, sőt a Fujinál szokás a 30 percnél is rövidebb korlát), de attól még létezik.

  • .mf

    veterán

    válasz p_adam #40 üzenetére

    "Sok égbekiáltó butaság van abban a hozzászólásban, létezik CMOS global shutter"

    Eszem azt a nagy arcodat. Mint fentebb írtam, "a CMOS nem tud global shuttert, legfeljebb trükközni lehet ezzel-azzal" - a "global shutter CMOS"-nál minden pixelhez extra tranzisztorokat építenek be, ezzel emulálva a CCD-k működését. Az emulálás nálam már a trükközés egy kategóriája, még ha hardveres szinten is valósul meg; ezzel lehet egyetérteni vagy sem. A gyártását viszont nagyon megdrágítja, így csak speciális területeken használják (drágább videókamerák, machine vision), azon kívül nagyon ritkán találkozni vele. Csodálkozom is, mit keres egy bridge kamerában.

    És most jöhet a többi "égbekiáltó butaság", amit szerinted mondtam.
    De addig még szemezgetek tőled.

    "Egyébként ugyanez a helyzet a túlmelegedéssel vagy a felvételi limittel [...] és nagyon kell keresni azokat a hozzászólásokat, akit ez zavar. Senkinek nem volt vele komolyabb baja, most meg hirtelen van olyan kameráknál, amik sokkal többet tudnak."

    Elég szelektíven működik a memóriád, ha nem emlékszel, a Sony mit kapott az A6300-nál. Sokan ekézték, hogy túlmelegszik 4K-ban, és az utána következő gépeknél is általában az volt az első reakció, hogy ez meddig fog felvenni túlmelegedés nélkül.

    "Az R5 és R6 tökéletesen használható hibrid kamerák"
    "Tökéletesen használható hibrid" - nálam abba nem fér bele, hogy 4K-ban is hamar túlmelegszenek - pedig még csak nem is trópusokon volt 30+ fokban.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • PuMbA

    titán

    válasz .mf #53 üzenetére

    [link] Nagy melegben és direkt napsütésben (ebben a videóban ez Floridát jelenti) a Canon tűnik jobbnak, mert tovább bírja, mint a Sony 4K 60fps esetén :) Várjuk meg a részletes teszteket még és ne most ítélkezzünk.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz .mf #53 üzenetére

    Ezt a stílust sosem én kezdem, reagálni meg nem könnyű másképp. Ha valamire ráírják, hogy 'global shutter' és teljesen úgy is működik, mint egy global shutter, akkor nem tudom mi más lehet, mindegy, hogy CCD vagy CMOS.

    Alapvetően ez csak akkor működne, ha nem csak azt olvasnánk, hogy valami miért nem jó, hanem az ellenkezőjét is. Fikázni, meg szelektíven idézgetni a legkönnyebb, de csak ez megy nagyon, ez a gond, nem követtem az A6300-al kapcsolatos hozzászólásokat, de biztos hasonló emelkedett stílusban ment, más meg örült, hogy kevés pénzért van egy 6K->4K képes APS-C szenzoros kamerája, amit semmi más nem csinált meg (a rolling shutter sokkal nagyobb gond, mert állandóan jelen van és olyan mértékben, ami már látszik, ha csak közepes akkor sokkal kevésbé jön elő)
    Ok hogy a Canon biztos használhatatlan és a legrosszabb választás, mert túlmelegszik, de mi a helyzet a Nikon rendszerével videóra.
    Terveznek hozzá jobb videós optikákat beépített stabilizálással és állandó fényerővel? Valószínű. Jelenleg sok ilyen Z optika van? Sajnos nem, a Z 70-200/2.8 VR és ez minden. Van esetleg a fix optikákban stabilizálás? Nincs.
    A Canon jelenleg 5 ilyen optikával rendelkezik, és előreláthatólag jön még kettő (50/1.8 IS és 70-200/4 IS). Ez sem hangzik soknak, de pont arról a f/2.8 zoom trióról van szó vagy egy fix 35 és 85 objektívekről, amit FF-en használni szokás.
    Mi a helyzet az adapterekkel, a régi F optikákat videóra tervezték? A válasz sajnos itt is nem. Tervezik, hogy profi videokamerát is gyártanak majd, mint a Canon Sony vagy a Panasonic? Nem esett róla szó.
    Ez a legtöbbet használt bajonett videóra? Nem, és nem is a Canon RF, hanem a Canon EF (amit Panasonic Sony Blackmagic meg akármilyen egyéb gépeken is előszeretettel használnak) kb. itt vérzik el a dolog.

    [ Szerkesztve ]

  • kovsol

    titán

    válasz p_adam #55 üzenetére

    Nikon Z gépekben van IBIS, aki meg szuper sima mozgást akar az vesz gimbalt, mert az OSS se nagy szám ha már van IBIS is a gépben.

    May the Force be with you!

  • #27070592

    törölt tag

    Végre egy olyan váz, amivel azt is tudod rögzíteni, amit szeretnél, nem csak azt amit a régebbi vázaid hardveres-szoftveres korlátai lehetővé tettek.
    Az IBIS és a "flippy screen" már csak bónusz.
    Negatívum hogy itthon millió fölött lesz az ára. (persze, nem mi vagyunk a célpiac..)

  • p_adam

    addikt

    válasz kovsol #56 üzenetére

    Nem értek egyet, ha már meg lehet csinálni, akkor mért ne legyen a lehető legjobb, ugyanúgy kell az is, igaz, hogy a Sony egyes f/2.8 zoom optikáiból kimaradt, de az f/4 sorral megcsinálta ugyanezt, ami a kisebb méretű gépekhez egyébként is jobban passzolnak, így video szempontjából egyes esetekben már a Sony IBIS + OSS is jobban nézhet ki, mint a Nikon
    Gondolom a Nikon esetében is valami hasonló várható, csak mikor.

    Egyébként Sony A7SIII vázhoz létezik egy tökéletesen passzoló FE 28-135mm f/4 G OSS objektív is (meg APS-C vázakhoz is van egy hasonló, még drágább objektív), ilyet sem gyárt más, csak sokkal drágábban.

    [ Szerkesztve ]

  • brumi1024

    veterán

    válasz p_adam #55 üzenetére

    Jelenleg sok ilyen Z optika van? Sajnos nem, a Z 70-200/2.8 VR és ez minden.

    Ezt még árnyalandó, hogy a 70-200 piaci elérhetősége január óra csúszik.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz brumi1024 #59 üzenetére

    Ebben a helyzetben minden csúszhat, a Canon RF 70-200/2.8 meg "gyári hibás" firmware-el jött ki, amit javítottak. Nagyon jó optika lesz, mikor kijön, az 500/5.6 PF is ilyen volt, de aligha okozott gondot.

    Maga a szemléletmód más, nagyon jó állóképes kamerák jó videós képességekkel, de a Sony Canon Panasonic Blackmagic meg még a Fuji (akár még a Sigma fp is, vagy majd későbbi jobb változata) video terén több embernek lehet vonzó, a közös nevezőjük továbbra is a Canon EF bajonett, amit elég valószínűtlen, hogy valaki Nikon Z bajonettre akarna adapterezni más kamerákkal szemben, minden pont fordítva működik rajta.
    De ha valakinek a régi AI-S optikákból van egy komplett sora (mert az is mindennel kompatibilis és ugyanúgy forog minden kamerán, szépen át lehet alakíttatni videóra), akkor nagyon jó videókat tud csinálni azzal is - csak nem ez a legnépszerűbb.

  • arn

    félisten

    válasz Stauffenberg #38 üzenetére

    en jobban orulok neki, mint a canon 50 1.2nek 2300 euroert.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz arn #61 üzenetére

    Hogy hüledeztek egyesek, mikor a Fuji kipakolta kezdésnek az f/1.4-es sort (becsúsztatva egy f/1.2-est is) csupa 1000 euró körüli objektívből, ami azért crophoz képest elég drágának számított akkoriban, az akkori kontextusban, ment a luxus rendszer duma, de csak bevált és utána jöttek ki az f/2-es sorral, amikből már kimaradt az OIS, de cserébe lett WR, picik és könnyűek, na meg legfőképpen megfizethetők.

    Én tudok azonosulni a viszonylagosan megfizethető, nem kiemelkedő, de korrekt fényerejű, cserébe optikailag patent objektívek koncepciójával, de marketing/brandépítés szempontból nem biztos, hogy szerencsés egy rendszert szinte csak ilyenekkel indítani. Az amatőrök mennek a profik után, miközben a profiknak ez a felhozatal nem biztos, hogy kellően attraktív (főképp irracionális okokból, de ez van). Ha én beleinvesztálok egy rendszerbe, mondjuk joggal várom el, hogy ne kormányozzák oda, ahol az Olympus landolt. A Nikonnak még csak nem is kell kapkodnia, annyi fotós van a piacon, aki adapterezve egy bőröndnyi objektívet tud átmenteni. A Fujinak sokkal nehezebb dolga volt, mert nem volt előéletük ahonnan a felhasználók meglévő objektíveket hozhattak volna át. Az első X-Pro vázhoz konkrétan Leica M adaptert mellékeltek.

    [ Szerkesztve ]

  • arn

    félisten

    válasz Stauffenberg #62 üzenetére

    Nem az zavar hogy 1.2 :) hanem az ara... A fuji szvsz nem volt olyan draga, inkabb csak az slrek nem tul jo budget obijaihoz kepest, es ott is inkabb az arkepzes tert el. Mftn is dragabb volt az ekv 50es a sorban, vhol ehhez igazodott.

    Amugy persze legyen mindketto, de nehez egy vazzal ugy a belepo szintet celozni, ha a ratekerheto fix obi is ketszer annyiba kerul. Ha olcsobb vazat dobnak eloszor piacra, olcsobb obikkal kezdjek. Ha a pro piacot celozzak, akkor ahhoz jojjenek eloszor.

    [ Szerkesztve ]

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #62 üzenetére

    Csak a pontosság kedvéért, a Fuji fixekben nincs OIS, csak a 80 makróban és a 200/2-ben :)

  • .mf

    veterán

    válasz p_adam #55 üzenetére

    "Ezt a stílust sosem én kezdem"

    "Mi sosem vetemednénk arra..." Nem látom, hogy ki más írt ilyen kioktató, lenéző, személyeskedő, s közben érveket, tényeket mellőző stílusban.

    "mi a helyzet a Nikon rendszerével videóra. [...]
    Van esetleg a fix optikákban stabilizálás? Nincs.
    A Canon jelenleg 5 ilyen optikával rendelkezik [...]

    Mi a helyzet az adapterekkel, a régi F optikákat videóra tervezték? [...]

    Ez a legtöbbet használt bajonett videóra? Nem, és nem is a Canon RF, hanem a Canon EF"

    Ld. Nikon Z6 Filmmaker kit és a kapcsolódó fw-frissítés - hibrid MILC-ek közül elsőként tolt ki 4K ProRes raw-t külső felvevőre.
    A Z5/6/7 vázakban van IBIS - viszont mivel egyre többen panaszkodnak a sensor warping jelenségre, aki igazán jó minőséget akar, az úgyis gimbalt használ.
    A Canonnak azért vannak stabis obijai, mert az első vázaikban (R, RP) nem volt stabi (Sony dettó: A7, A7R, A7S-ben nem volt stabi, APS-C-ben is még csak 2 vázban van - ezért általános ott is a stabi, hogy a régi gépek tulajainak is el tudják adni).
    A Canon régi obijai is PDAF-hez vannak tervezve, nem hibrid AF-re, csak az újabbak tudnak halk, finom mozgatást, ami videóhoz jobb - ahogy a Nikonnál is.
    Létezik Canon EF -> Z autófókuszos átalakító (Techart - ők Sony FE -> Z AF-es átalakítót is gyártanak; illetve Viltrox, Fringer és lassan egyre több néven van kínai is)

    Azért itt már álljunk meg egy szóra. Már konkrétan azt várod, hogy "profi videókamerát is gyártanak majd, mint a Canon Sony vagy a Panasonic", amin ha nincs "Canon EF", akkor "itt vérzik el a dolog"? És még nekem írtad, hogy "égbekiáltó butaságok"? Irónia, tudod, ahol az irónok laknak.
    A Nikon egy kis fotós cég - a Canon, Sony, Panasonic csak videós részlege nagyobb, mint a Nikon fotós-videós részleg együtt (talán még az objektív-gyártásával együtt is). Attól, hogy nincsen profi videókamerájuk, már nem is lehet egy korrekt hibrid MILC-ük? Szólj a Fujinak is, hogy ők is hagyják abba.
    Másrészt, a bajonett... kicsit a tehénszar - légy mondás jut eszembe erre az érvre. A Canon EF azért választható (! soknál már eleve cserélhető a bajonett) sok géphez, mert az egy elterjedt, olcsó alternatíva. Ha már professzionálisat emlegetsz, akkor Arri PL - nem csak az Arri, hanem a RED, Canon, Sony, BM, stb komolyabb gépein vagy alapból az van, vagy választható.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz arn #63 üzenetére

    Nem véletlenül említettem az akkori kontextust, addig az APS-C egy mellőzött formátum volt a Pentaxot leszámítva, csak ők meg nem voltak eléggé benne a mainstreamben. Szóval a Canon-Nikon APS-C felhozatal felől nézve (azzal volt a legtöbbeknek személyes kapcsolata) sokan dünnyögtek a Fujifilm árakat látva, hogy mi kerül egy crop objektíven ennyibe (az MFT is megkapta ezt, de ott azért volt választék nem csak az 1000 eurós árszinten, hanem 300-400 dolcsiért is szép számmal).

    (#64) sheratan: Köszi igen! :) Pedig Fujiztam egy időben és most így hirtelen magam elé képzeltem egy marék objektívet és már azokat is felruháztam OIS felirattal fejben, amikben nem voltak.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz .mf #65 üzenetére

    Nagyon össze-vissza megy a dolgok kötözése-csavarása.
    Az, hogy a Canon EF bajonettes, általában állóképes objektíveket használnak adapterrel/adapter nélkül főként videóra a PL alatt - igen, a sok 10000$-os RED kamerán is :) meg hogy a Nikon nem érdekelt a profi videokamerák gyártásban, két teljesen különböző dolog, egymáshoz nincs semmi köze.
    De ettől még külön-külön szerepe van abban, hogy videóra mit és miért választanak, van hova fellépni, a Nikon a Z bajonett jövőjét nem így látja, és ez az objektívparkon és annak várható bővülésén tökéletesen meg is mutatkozik.
    Sehol nem írtam hogy a Z6 rossz hibrid kamera lenne, csak nem az elsőrendű választás videóra, nem ezért fogja valaki ezt választani, jelenlegi állapotában nem illeszkedik ebbe a világba, hanem ezen kívül helyezkedik el (valami oka csak van, hogy úgy leárazták az EU-ban, és nem azért, mert így többet keresnek vele...)

    Igen, a Prores RAW van a Z6-ban (vagy a Sigma fp-ben), de gyakorlatilag az A7SIII lemossa mindkettőt ilyen téren, mert nem line-skippelt és nincs 30p-re belimitálva, 4k60p teljes szenzor, ez nagy különbség.

    Gyakorlatilag ezzel a szenzorral lesz a Prores RAW olyan, aminek pontosan lennie kéne, nem sok értelme van így a Filmmaker Kit-nek meg a fizetős RAW kimenetnek (csak eléggé nyomott áron, vagy lehet akciózni és ingyen adni), ha egyszer ez a kamera ugyanezt jelentős felárért, de sokkal jobban megcsinálja (nyilván az AF, ISO is sokkal jobb lesz, rolling shutter, stb.)

    Philip Bloom Q&A video egyébként van az A7SIII kameráról (meg review is lesz), mindent elmond a túlmelegedésről belső/külső kodek használatról működéséről stb. akit esetleg tényleg érdekel is a kamera, az nagyon sok hasznos információt talál benne, csak nagyon hosszú.

  • tirszin

    senior tag

    Sziasztok, használ valaki ezen a vázon (A7 III-as) Canon ef 2.8L obikat? Mennyire jó az autofókusz pl egy 5d III-hoz képest?
    Pl egy 20km/h-val szemből futó teljes alakot le tud jól követni, nem csúszik nagyon mögé az élességpont?

    Canon R6-on gondolkodtam, de nem vagyok elájulva tőle 1 millás áron.
    Most láttam meg, hogy a Sony-n is lehet elvileg használni az objektívjeimet, innen az ötlet. :)

    Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto

Új hozzászólás Aktív témák