Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • haruspex

    aktív tag

    válasz axioma #154 üzenetére

    Mint írtam, hogy nem személyes. "Sokakat körbenőtt" az agglomeráció, a kiköltözéses trend miatt. Ettől függetlenül a probléma adott, és ez ami erősen növeli a környezet terhelését, mind a városét, mind a természetét amúgy.

    De pl. amúgy Pomázról pont jár HÉV, ami kb gyorsabb a belvárosba mint a kocsi, csatlakozással 1-4-6-m2höz, és a fonódó villamoshoz. Más kérdés, hogy Pomáz is nagy, és miért nincs hozzácsapva egy bicikliszállító, vagy hasonló a szerelvényekhez. Ezek közül mind zöldebb mind a kocsi. De ehhez persze parkoló infrastruktúra kellene, meg szemléletváltás. De amíg derogál tömegközlekedni, és kitör a lázadás a pár biciklisáv miatt, pedig pont a forgalomcsillapítás az egyik út, a másik persze az új modernebb városközpontok felépítése, hogy elvigye a forgalmat a rég 120 éve tervezettől. (Pár stadion helyén pl, meg a régi szisztematikus lerombolása helyett. )

    De eltértem a tárgytól, nem arról van szó, hogy kőolaj alapú autózás környezetbarátabb lenne, hanem, hogy az elektromos autózás sem az, csak egy divat, amit mint icemad
    is írja költségcsökkentésre vesznek inkább mint környezetvédelemre, pláne a támogatásokkal. (Bár már legalább a Teslára nem jár...). A co kibocsátás sztem ugyanott lenne pl. egy sima benzingázas átálással. Szal nem old meg semmit, de elviszi a finanszírozást, és az erőforrásokat azoktól a technológiáktól amik esetleg igen, de közben boldog fejet vághatunk, hogy zöldek vagyunk.

    sheratan: Sok gond van a tömegközlekedéssel, de konkrétan BP-n ami az előző vezetés szerint túlságosan tömeg közlekedésorientált volt, a mostani alatt meg csak az a kérdés mikor vérzik ki teljesen csodák nem lesznek. Jó irány lenne, ha főbb vonalakra fel lehetne rakni rollert/biciklit, és a keresztirányú közlekedést úgy megoldani, opcionálisan, és akkor szárazon hazaérne az ember, ha esik akkor is. Többen is használnák. Persze itthon pl. Fehérváron is nyáron is mindenki a dugóban ül, miközben kb nem tudsz 5km-nél többet menni 2 célpont között.

    [ Szerkesztve ]

  • Vesa

    veterán

    válasz axioma #154 üzenetére

    "(mert ahhoz ragaszkodik a fustos-hivo tarsasag hogy nyaralni el tudjon menni 400+ km-re, azt remelem nem akarod most hirtelen letagadni)"

    Ez így nem teljesen valid, mondjuk pl. saját példámból kiindulva sem. Sokat járok külföldre is, emellett van 3 gyerek. Agglomerációban lakom én is (Szentendre). A nagy család miatt eleve kell egy nagy kocsi, mert nem férünk el az olyen kis csivavákban, mint a cikkben is említett kiskocsi. Nem csak nyaraláskor, hanem már az is gondot okozna, hogy összeszedjem a családot a városból este, hazafelé jövet. Erre a célra most egy S-Maxot használok, ezt 6M-ért vettem 3 évesen , és nagyjából mindenre jó. Van még mellette egy kiskocsi is, de azt mindössze 2M-ért vettem, és arra kiváló, hogy kisebb távokat, belvárost letudjunk vele.
    Lényeg az, hogy az általad említett érv nem minden esetben valid, családosok, külföldre sem csak nyaraláskor utazók szempontjából az elektromos jelenleg kevéssé alternatíva. Jó lesz az majd akkor, ha 6M körül lehet kapni, de 11-ért egy ilyet, ami maximum egy szinglinek felel meg vársosozni, nem kifizetődő.

    A környezetvédelmet pedig tényleg hagyjuk, mert ez csak a bullshit része a dolognak.

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák