Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz dabadab #186 üzenetére

    Elbeszélünk egymás mellett. Vlószínűleg tévesen értelmezted a fogalmazásomat (vagy én fogalmaztam félreérthetően), mert nem állítom, hogy megfelelő gyűrődési zóna nélkül, önmagában bármiféle véfelmet adna egy motorblokk! Én arról beszélek, hogy egy nagyméretű és tömegű, jól megépített autóban biztonságosabb utazni! Akkor is, ha a kisautót is meg lehet építeni masszívra. Erre hoztam példaként a lepattanó Smartot, ahol nem megy be semmi az utastérbe, csak leszakad a lábad a kocsi elejével együtt és leszakadnak a szerveid az extrém hirtelen lassulástól.

    Ha olyan erővel ütközöl, ahol a motorblokk beköszön és megöl az utastérben, akkor meghalsz egy motorblokk nélküli autóban is, egyszerűen azért, mert nagy energiájú ütközésnél ott sem véd meg semmi a haláltól, akár van motorblokk, akár nincs. Maximum nem a blokk áll beléd, hanem a kasztni vagy a futómű egy darabja. Ezzel szemben, mint azt a tesztek mutatják, a 65-75km/h sebességgel történő ütközéseknél a motorblokk sehova nem megy be, ezen kb. annyi értelme van vitázni, mint hogy létezik-e gravitáció! A töréstesztek többsége egyelőre motorblokkos autókkal történt, és néhány gyatra építésűt leszámítva (ott viszont irreleváns a kérdés, mert nem a motorblokk a hiba forrása), a motorblokk az utastérig sehol nem jutott el.

    Ettől függetlenül, egy jól megépített autónál is fontos, hogy az a gyűrődési zóna mekkora, mennyi hely van elnyelni az ütközési energiát. Nem azonos hatásfokot jelent fél méter, és másfél méter gyűrődési zóna!

    A Tesla nem ide tartozik, mert az egész törés kérdés csak annyiban kapcolódik a témához, hogy az átlag számára elérhető(bb) árú e-carok jelenelg a pöttöm méretkategóriába sorolhatóak. Tehát amikor a szempontokat mérlegeljük a két meghajtás között, akkor ezzel kell számolni jelenleg, mert bár egy Audi E-Tron nyilván nem ez a kategória, de árban sem az itt tárgyalt magasságokban mozog.

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák