Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
Autópályán mennyivel mentetek végül?
Ez így már egész használható, főleg, hogy nem ez a villanyautó profilja. Láttam, városban észrevétlenül gyorsultatok, az óra szépen mozgott, a kocsi meg csak suhant.(#3) Crafter32: Bécsbe ki tudtak volna jutni rátöltés nélkül is. Átlag ember mikor megy ennyit naponta? Na az maradjon a dízelnél. 250 km-es hatótávval elvan egy hétig egy magyar polgár.
Ha meg sokat megy az ember évente egyszer-kétszer, menjen repülővel, vagy béreljen egy 2.0 tdi golf-ot. Minden ugyanott lesz, csak azzal úgy mész gondtalanul 200-zal az autópályán, ahogy ezzel a városban 60-nal, motorosokat alázva...
Az aksik fejlődnek, egyre könnyebb lesz (megéri pénzben...) újrahasznosítani. Ezeket a golfokat a többivel egy gyártósoron csinálják, nem kell bele komoly megmunkálást igénylő hajtás (motor, váltó), csak az aksi.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Pöfékel az erőmű, igen, de egy reggeli budapesti ingázásban egy benzines autó fogyasztásából 5 elektromos elaraszol minimum ugyanakkora komfortban. Egy benzines autónál ez a 15 km/h átlagsebességű araszolás 2-3%-os hatásfokkal valósul meg, a benzin nagy része a belső égésű motor üzemének fenntartásához és a segédberendezések működtetésére ég el. Főleg, hogy egy ilyen motor alapjárat környékén nagyon rossz hatásfokkal tud üzemelni, már csak az egésznek a fizikája miatt is.
(#14) Crafter32: Nagyi ilyen messze lakik? Kórház ilyen messze van? Otthon vidéken biztos tudod tölteni 3 fázissal, 380 volt-on. Persze, nem látok bele az életedbe. Én motorral járok budapesten, amúgy dízel autóval (pont 2.0 tdi 7es golf). Rossz látni, hogy az emberek napi 2x1 órát a dugóban állással töltenek és pöfögnek. Nekik kéne az a villanyautó. Tényleg, hetente kéne otthon egyszer feltölteni...
Én motorral bejárással (napi 2x24 km) megyek heti 250 km-t. Az más kérdés, hogy a villanyautóval is állsz a dugóban, szóval én maradok a motornál.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Barátom, az átlag vw dízel, 40% körüli termikus hatásfokkal.
Semmivel se rosszabb a környezet számára a vw dízele, mint a többi. A szar fogyasztási ciklust úgyse tudja semelyik, ahogy a benzines se. Most az, hogy nem használ annyi adblue-t az autó, amikor nincs mérés, inkább csak szemétség és spórolás (kisebb adblue tartály kell, jobban hangzik az alacsony adblue fogyasztás).
A 2 literes tdi 7-es golf decikkel eljár hosszú távon, nem nagymamisan gurulgatva és még adblue se kell bele, szerencsére anélkül is tudja az elcseszett normát, de ugyanez a motor egy 200 kg-mal nehezebb vw-ben már adblue-s. -
Burt1793
veterán
A dízelt csak a termikus hatásfok példádra mondtam.
Igazad van, abba az irányba fejlődik a technológia, amerre a szabályokat könnyebb betartani. Elektronikus szelepvezérlés is könnyen elképzelhető lenne, de talán hamarabb betörnek a villanyautók értelmes távolságok megtételére, a többire meg marad a dízel, vagy benzines. Ez is csak szabályfüggő. Szerintem jobban megéri a dízel, főleg teherautókban, ahol még többet számít a nagyobb hatásfok és ahol nincsenek ennyire kihegyezve a motorok, ezáltal környezetbarátabbak, jobb üzeműek.
(#106) Crafter32: Csak azt remélem, hogy nem egy scr nélküli b5ös passat mögül dicséred a dízelt... Hány smoke&charm matricád van?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Massmurderer #110 üzenetére
Az az a3 e-tron egy plug-in hibrid, 1,4 tsi van az orrában, a kipufogó pedig lehet, hogy nem látszik a karosszériától, de ebben nem vagyok biztos.
-
Burt1793
veterán
válasz Massmurderer #117 üzenetére
Prototípusként kismillió villanyautó létezik, de ez nem releváns. Nem kell audiról beszélni. Ott az e-golf, a nissan leaf, a renault zoe, az opel ampera, a bmw i3, a teslák...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Gaming notebook topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Építő/felújító topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest