Új hozzászólás Aktív témák
-
Crafter32
őstag
250 km igaz lenne teljes töltés esetén. Kis gyerekkel, pedig nekem olyan érzésem van, hogy veszélyeztetem az életét egy hülyeség miatt. Bármi baj van, akkor bocsi, de meg kell várni fel legyen töltve az autó? 250km nagyon kevés.Szerintem csak Budapesten elég. Vidékre vagy vidéken használhatatlan. Úgy gondolom életszerűtlen amit írsz. Ez a menj repülővel stb. mondatok szintén hülyeség.
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
Pöfékel az erőmű, igen, de egy reggeli budapesti ingázásban egy benzines autó fogyasztásából 5 elektromos elaraszol minimum ugyanakkora komfortban.
Teljes életciklus alatt (azaz gyártástól-használaton és bontáson át-újrafelhasználásig)? Hát nem akarlak letörni, de nem véletlenül tér ki még Musk is az ilyen kérdések elől mindenféle bullshittel... Jelenleg ott tartunk, hogy országtól függően a co2e egy elektromos kocsira nézve harmadától az ötszöröséig(!) lehet egy sima benzineshez képest. Nálunk Paks miatt egy alatti, ellenben cserébe van egy törésvonalra épített atombombánk, amit ma már nem is engednének felépíteni... És akkor még csak a futásról beszéltünk. Egy elektromos autóhoz az akkuk előállítása iszonyat környezetszennyező, és vízigényes. Feldolgozásuk detto. Olyan apróságokról meg ne is beszéljünk, hogy pl. li-ion akkukat itthon nagyjából égetni szoktak, ha nem mennek a szemétbe közvetlenül. Sajnos EU szintjén is hasonló a helyzet, bár ott azért van már valami fejlődés ilyen téren. Nesze neked környezetvédő elektromos autó...
Egy elektromos autó akkor lesz ténylegesen környezetkímélő, ha az energia előállítása az lesz (megújulók ugye) és a gyártása/újrahasznosítása is végre kevésbé lesz környezetszennyező, mint egy hagyományos autóé.
Egy benzines autónál ez a 15 km/h átlagsebességű araszolás 2-3%-os hatásfokkal valósul meg, a benzin nagy része a belső égésű motor üzemének fenntartásához és a segédberendezések működtetésére ég el.
Ahogy egy elektromosnál is bizony csökken a hatásfok (haladást nézve) ha csak araszolsz. Meglepő módon pont úgy, ahogy mint egy benzinesnél. Vagy elektromos kocsiban nem fog segédberendezéseket működtetni?
Főleg, hogy egy ilyen motor alapjárat környékén nagyon rossz hatásfokkal tud üzemelni, már csak az egésznek a fizikája miatt is.
Ehhez képest ez csak motorvezérlés kérdése, ha minden vágyad az lenne, ma már 50% körüli termikus hatásfok elérhető benzinmotoroknál, de széria kocsit is vehetsz 35% feletti (talán 41% a teteje) hatásfokkal.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Swinegod
őstag
Nem-nem. A jelengenerációs RX 450h-nak 122g/cm2 a CO2 kibocsájtása papíron 5,3 de valóságban kb 7-7,5 literes fogyasztással. Egy Passat 4,3-as fogyasztással (Innen) 112g CO2-t bocsájt ki, szóval, nem igazán arányos
Huawei Mate 9 | Custom PC | Acer Nitro 2016 17.2" || Steam: swinegod
-
MaUser
addikt
válasz Burt1793 #100 üzenetére
Huh, szerinted ha elektronikus szelepvezérlésről és HCCI-ről beszél valaki, ahhoz hogy jön a diesel? Hint: ezek a fogalmak benzinesnél relevánsak, ahogy az talán a hatásfok számokból is illene hogy egyértelmű legyen.
Semmivel se rosszabb a környezet számára a vw dízele, mint a többi.
Ilyet senki nem mondott, ők simán csak csaltak és 100€-s scr beépítés helyett a trükközésre szavaztak. Most meg azok a politikusok, akik kreálták ezt az egészet, hirtelen másra kezdenek mutogatni, hiszen eddig nyilván nem volt gond üzemállapot felismeréssel (vö. ezer éve carb program az összes automata váltóban...)
A szar fogyasztási ciklust úgyse tudja semelyik, ahogy a benzines se.
Éppenséggel az a gond, hogy úgy néz ki vw kivételével tudja mindegyik, mert hát ők berakták a 100€-s scr-t. Mert hát a piac már csak oylan, hogy a szabályozásra optimalizál. A gond, hogy szar a szabály, és nem ám az ezer éve ezen lovagló szakmai szervezetekre hallgatunk, hanem brexit módra irány a néphülyítés... Mert htá akkor ugye nem kell foglalkozni a döntéshozók felelősségével...
Most az, hogy nem használ annyi adblue-t az autó, amikor nincs mérés, inkább csak szemétség és spórolás (kisebb adblue tartály kell, jobban hangzik az alacsony adblue fogyasztás).
Pontosan. S hát hullanak ezért a szabvány kidolgozó és rábólintó politikusok fejei? Hát nem éppen, ők most éppen a környezetvédelem élharcosai lettek...
Szerk: egyébként a vicces az, hogy a német politikusok saját fingjukat szívó la lakosként (vö. South Park) éppen azon tanakodnak, hogy vajon az ad blue tartály méretének egyeztetése complience issue-e. Persze azzal senki nem foglalkozik, hogy ugyan miért is nem hoztak ezen politikusok megfelelő szabályozást erre, illetve ugyan már miért nem ellenőrizte ezt senki az elmúlt 5 évben?
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest