Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz MaUser #26 üzenetére

    Annyi még lemaradt, hogy elvileg a Mazda szériába kerülő HCCI-t is használó motorral szerintük már akár 60%-ra fog felmenni a termikus hatékonyság. Ezzel konkrétan a Mazda számításai szerint a nyugati világban (nagyjából franciák és néhány megújulókra nagyban építő ország kivételével) használt áramtermelési mixet figyelembe véve az elektromos autók és egy benzines(!) Mazda környezetszennyezése azonos lesz. Csak ugye még a li-ion akksikkal elektromosnál kezdeni kéne valamit...

    Félreértés ne essék, én is szeretem az elektromos dolgokat, és egy akkus fűnyíró megváltás egy benzines után, csak éppen tudom, hogy három évente mehetnek a kukába a cellák, amit az fkf begyűjt és szépen eléget...

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • Inkvizitor1

    tag

    válasz MaUser #58 üzenetére

    "LOL, izé, egy forrás nélküli cikket hivatkozol?"
    LOL, izé, izé,.. egy szakíró megkérdőjelezi a svéd tanulmány alapfeltételezésit. Ehhez milyen hivatkozás kell még.
    "az megvan, hogy a li-ion-nál nem a gyártás a gond, hanem a bányászat"
    A svéd tanulmány szerinted ezzel nem számolt?

    The old world is dying, and the new world struggles to be born; now is the time of monsters

  • Sebhelyes

    senior tag

    válasz MaUser #26 üzenetére

    Ennyi bullshitet nehéz lehetett összeszedni, még Musk is csettintene. "Iszonyat" szennyező a Li-ion akku gyártás? 3 év múlva el kell égetni? Ez nagyon tudományosan hangzik. Hogy valami tényleges adat is legyen, a Teslákban hőmérséklet-kontrollált az akkucsomag és 8 év/korlátlan km a garancia rájuk. 3–4 éves Model S-ekben (taxinak használt kocsikban is) 3–7% kapacitáscsökkenés lépett fel, úgyhogy ez reális is, a kocsik kivonásakor még lesz vagy 30-50kWh kapacitás az akkukban, ami elég egy családi ház napi szükségletére, úgyhogy "Powerwall" lehet belőlük pár évre. Így vagy 10+ év lesz az akkucsomagok élettartama, ami után környezetkímélően reciklálhatóak (lásd. pl. Umicore Európában). Ekkora akkucsomagokat üzlet lesz reciklálni (ha nem maga a gyártó végzi majd), nem fog elégetni senki semmit.

    Ami ezt az utat illeti evvel a városi/elővárosi hatótávú autóval, valóban csak lejáratásra lesz jó, hogy "hö hö de nagy szívás ez a villanyotó". Országok/államok közötti utazásra jelenleg a 80kWh feletti Teslák alkalmasak, ott, ahol ki van építve a Supercharger hálózat (Nyugat-Európa, USA, Kelet-Ázsia).

  • MaUser

    addikt

    válasz MaUser #58 üzenetére

    Szerkesztési idő lejárt, itt a teljes hozzászólás:

    LOL, izé, egy forrás nélküli cikket hivatkozol? Btw, az megvan, hogy li-ion-nál nem a gyártás a gond, hanem a bányászat? Olyan apróságokról nem is beszélve, hogy egy egyperces számolással kijön, hogy a nem hivatkozott svéd cikk szerinti gyártási adatok helyesek, akkor ha minden autó Tesla lenne, akkor a kocsik gyártása 20%-át felemésztené, a világon összesen(!) elégetett fosszilis tüzelőanyagoknak.:) Elég hihetetlenül hangzik...

    Swinegod: Minek is tüntessük el a sok rákos, gusztustalan kormoló Dízel szemetet a városokból*, hiszen nem miattuk van hetente szmogriadó minden nagyvárosban a bolygón?

    FYI, egyrészt már a levegő munkacsoport is ott tart, hogy végre elolvasta a kb. 10 éves study-kat arról, hogy itthon pl. a városi szmog forrása az agglomerációs tüzelése.:) De persze szidd nyugodtan a diesel-t, biztos azért van itthon 99%-ban télen szmogriadó, mert akkor mindenki dieselre vált?:D Az is remélem megvan, hogy pl. németek is azóta szívnak a szmoggal, mióta elkezdtek szénre visszaváltani atom helyett. De biztosan ott is hirtelen mindenki diesel-t vett, bár a számok szerint éppen esik a részesedésük, miközben a városi szmog meg az egekben...

    Az én autómban egy 1992-es konstrukciójú 3.0-s szívóbenzin van, de nincs annyi CO2 kibocsájtása, mint egy "ultramodern" 1.9-es TDI-nek, a következő pedig egy Hybrid GS 450h lesz

    Mivel a co2 az elégetett üzemanyaggal arányos, így ez csak akkor lehet, ha a kocsid kevesebbet eszik, mint egy kétharmad lökettérfogatú, a hatékonyabb égés miatt turbót és nagynyomású befecskendezést is bevető másik. Izé, fizikát ne b@ssszuk már meg.:D

    Btw, kocsik károsanyag kibocsájtási problémája nem a co, hanem a nitrogén oxidok és a por. A te '92-es diesel-ed pl. nox-ból legalább 10-szer nyomhat ki ezekből, mint a szidott újabb autó. Figyelembe véve, a mérési ciklus ugyanaz, rádhagyom a gondolkodást.;)

    Btw, a dieselek "kormolása" kapcsán ne a magyar herélt diesel-ekből indulj ki, érdekes módon ugyanaz a szakadt bmw németeknél nem kormol. Lehet ott talán még benne van a dpf és nincs ledugózva az egr sem...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • Swinegod

    őstag

    válasz MaUser #77 üzenetére

    A dugó hegyekben álló autók biztos egynél kevesebb %-ot tesznek ki... Azt ne mondd, hogy semmi se javulna, ha eltűnne az összes dízel és csak Hybrid meg villany maradna..

    Nálam városban 10-10,2l autópályán 13l-t is megeszik (Lexus IS 300)
    "Nem-nem. A jelengenerációs RX 450h-nak 122g/cm2 a CO2 kibocsájtása papíron 5,3 de valóságban kb 7-7,5 literes fogyasztással. Egy Passat 4,3-as fogyasztással (Innen) 112g CO2-t bocsájt ki, szóval, nem igazán arányos" És mivel itt fogyasztáshoz van arányítva, tökmindegy, hogy elektromotorral, turbóval vagy a szentlélekkel érik el, hogy ennyi legyen

    Hallod ez annyira ironikus "Btw, kocsik károsanyag kibocsájtási problémája nem a co, hanem a nitrogén oxidok és a por." mivel pont a Diesel aki kevesebb CO2 mellett iszonyat sok rákkeltő mikrorészecskét okád magából. És tökmindegy, hogy mennyire modern Diesel, az kormolni fog, ilyen a technológia, mint az AMOLEDnél a beégés

    Huawei Mate 9 | Custom PC | Acer Nitro 2016 17.2" || Steam: swinegod

  • PDA_FAN

    tag

    válasz MaUser #80 üzenetére

    MaUser: Nem értem, mi a problémád. A lítiumbányászat miatt tartod környezetszennyezőnek a villanyautót? Vagy a szénnel fűtött hőerőművek miatt?

    Egyrészt az áram tárolására bizonyára lesz majd korszerűbb megoldás, de addig is a lítium tűnik használhatónak. Másrészt a villamos áram előállítható megújuló energiaforrásokból, ellentétben a kőolajjal. Nem állítom, hogy a Nissan Leaf fogja megváltani a világot, de ha most kellene választanom, hogy milyen autót vegyek, akkor villanyautót vennék. Nem beszélve a saját önző szempontjaimról: nincsenek egetverő fenntartási költségek, nincs parkolási díj, és még sok helyen ingyen is tölthetem.

  • Burt1793

    veterán

    válasz MaUser #97 üzenetére

    Barátom, az átlag vw dízel, 40% körüli termikus hatásfokkal. ;)

    Semmivel se rosszabb a környezet számára a vw dízele, mint a többi. A szar fogyasztási ciklust úgyse tudja semelyik, ahogy a benzines se. Most az, hogy nem használ annyi adblue-t az autó, amikor nincs mérés, inkább csak szemétség és spórolás (kisebb adblue tartály kell, jobban hangzik az alacsony adblue fogyasztás).
    A 2 literes tdi 7-es golf decikkel eljár hosszú távon, nem nagymamisan gurulgatva és még adblue se kell bele, szerencsére anélkül is tudja az elcseszett normát, de ugyanez a motor egy 200 kg-mal nehezebb vw-ben már adblue-s.

  • Burt1793

    veterán

    válasz MaUser #103 üzenetére

    A dízelt csak a termikus hatásfok példádra mondtam.

    Igazad van, abba az irányba fejlődik a technológia, amerre a szabályokat könnyebb betartani. Elektronikus szelepvezérlés is könnyen elképzelhető lenne, de talán hamarabb betörnek a villanyautók értelmes távolságok megtételére, a többire meg marad a dízel, vagy benzines. Ez is csak szabályfüggő. Szerintem jobban megéri a dízel, főleg teherautókban, ahol még többet számít a nagyobb hatásfok és ahol nincsenek ennyire kihegyezve a motorok, ezáltal környezetbarátabbak, jobb üzeműek.

    (#106) Crafter32: Csak azt remélem, hogy nem egy scr nélküli b5ös passat mögül dicséred a dízelt... :D Hány smoke&charm matricád van? ;]

    [ Szerkesztve ]

  • Sebhelyes

    senior tag

    válasz MaUser #87 üzenetére

    Elmélet != gyakorlat.

    Jelen != 10–15 múlva, mikor az elektromos autók elterjedtek lesznek. A Tesla jövőre fog egy modellből 100.000 felett gyártani, van vagy 6–8 év a reciklálás felfuttatására. Kontraproduktív azon siránkozni, hogy most mi van, mikor alig van még elektromos autó.

Új hozzászólás Aktív témák